| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Izbrani vidiki nasledstva na primeru družinskega podjetja AR, d. o. o.
Ana Repnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Med vsemi podjetji družinska podjetja na svetu zavzemajo največji delež (med 65 % in 80 %), zato posledično ustvarjajo številna delovna mesta in prinašajo pomemben prihodek v gospodarstvu držav. Poleg tega si družinska podjetja prizadevajo za svoje dolgo delovanje, dolgoročne odnose in gojijo predanost podjetju. Prav zaradi vsega omenjenega se dandanes povečuje zanimanje za trženje v okviru družinskih podjetij. To potrjujejo raziskave, ki so pokazale, da ima blagovna znamka družinskega podjetja pozitiven vpliv na poslovanje. Izjemnega pomena je tudi nasledstvo v družinskih podjetjih, ki trenutno prav tako predstavlja eno izmed najpomembnejših tem v raziskavah družinskega podjetja. Proces nasledstva je zelo kompleksen in temu primerno ga je potrebno skrbno planirati ter se nanj pripraviti. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili družinska podjetja, zapisali kako izgraditi njihovo dolgoročno delovanje in preučili kako se družinska podjetja spopadajo s korona krizo ter njen vpliv na prihodnost družinskih podjetij. Poleg tega smo opredelili oglaševanje blagovne znamke družinskega podjetja. Raziskali smo tudi izbrane vidike nasledstva, to so izgradnja zaupanja, nepotizem, vplivne dejavnike na uspešnost nasledstva in družinsko ustavo v družinskih podjetjih. Vso pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili v empiričnem delu diplomskega dela. Predstavili smo družinsko podjetje AR, d. o. o. in njegovo opredelitev za družinsko podjetje. Prav tako smo preučili vpliv korona krize na preučevano podjetje, soodvisnost oglaševanja in poslovnih strategij, zaupanje, nepotizem, nasledstvo in sodelovanje naslednje generacije pri delovanju preučevanega družinskega podjetja. Raziskali smo še ali ima preučevano družinsko podjetje AR, d. o. o., družinsko ustavo za obvladovanje sporov. Vse pridobljene informacije smo pridobili od lastnikov in njunih otrok s pomočjo intervjujev. Na koncu smo na podlagi pridobljenih podatkov podali priporočila za prakso družinskega podjetja AR, d. o. o., in drugih družinskih podjetij ter poleg tega dodali priporočila za nadaljnje raziskovanje.
Keywords: družinsko podjetje, nasledstvo, korona kriza, oglaševanje, nepotizem, družinska ustava
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 1062; Downloads: 118
.pdf Full text (999,74 KB)

2.
Korupcija pri zaposlovanju v javnem sektorju Republike Slovenije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Amadeja Malec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga govori o korupciji pri zaposlovanju v javnem sektorju Republike Slovenije, prikazati sem skušala kako uradne osebe zlorabijo svoj javni položaj za pridobitev koristi zase ali koga drugega. V začetku diplomskega dela sem predstavila korupcijo na splošno, kakšne ravni jo sestavljajo in iz česa pravzaprav izhaja. Nadaljevanje se navezuje na korupcijo v povezavi z zaposlovanjem, skušala sem razložiti osnovne pojme, javni sektor, javni uslužbenec, javni uslužbenski sistem ter prikazati kakšen je postopek zaposlovanja v javnem sektorju Republike Slovenije. Korupcija obstaja od nekdaj, ampak smo nanjo pozorni šele v zadnjem obdobju, v medijih lahko vidimo, da je zelo razširjena na vseh področjih, ampak moje diplomsko delo je omejeno le na korupcijo pri zaposlovanju, zato sem se omejila na obravnavanje pojmov, ki so značilni za omenjeno korupcijo: nepotizem, klientelizem, integriteta in nasprotje interesov. Diplomska naloga je zaradi težke dokazljivosti teoretična in ne more biti raziskovalna, podprla sem jo s konkretnimi primeri iz medijev, ki dokazujejo resnost težave.
Keywords: javni sektor, zaposlovanje, korupcija, nepotizem, integriteta, diplomske naloge
Published in DKUM: 26.09.2016; Views: 2024; Downloads: 188
.pdf Full text (1,89 MB)

3.
PREDNOSTI IN SLABOSTI DRUŽINSKIH PODJETIJ - PRIMER SLOVENIJE
Barbara Jozičić, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Družinska podjetja so pomemben člen v ekonomijah po svetu in pri nas. Zaradi pomanjkanja enotne definicije družinskega podjetje je točne deleže, ki jih predstavljajo med majhnimi in srednje velikimi podjetji težko določiti. Imamo pa ocene nekaterih približkov in tako se ocenjen delež družinskih podjetij v Evropi se giblje med 70-80 %, medtem ko v Sloveniji med 40-50 %. Odlikujejo jih številne prednosti, pestijo pa slabosti. V primerjavi z nedružinskimi naj bi bila bolj predana poslu in družini, imela več znanja in izkušenj, bila bolj fleksibilna v času, delu in denarju in naj bi bolj dolgoročno razmišljala. V družinskem podjetju je moč zaslediti stabilno kulturo, zanesljivost in ponos članov, ki se kažejo v družinskem imenu. Odločitve naj bi sprejemali hitreje. Na drugi strani pa se soočajo s slabostmi kot so rigidnost, številnimi poslovnimi izidi (modernizacija zastarelih metod vodenja, upravljanje tranzicije, pridobivanje kapitala). Zelo občutljiva tema je pojem nasledstva in če le-to ni dobro urejeno še pride do problemov vodstva in legitimnosti. Prihaja tudi do čustvenih vplivov in nekaterih konfliktnih odnosov (nepotizem, lastnik, sindrom razvajenega otroka, vojna rož, rivalstvo med otroki, očetovo dominantno obnašanje). Pojavi se lahko molzenje podjetja v primeru, da družinski člani premalo ali nič prispevajo k poslu, ter problem priženjenih. Vodilna delovna mesta za nedružinske člane niso tako atraktivna.
Keywords: Družinsko podjetje, družinski sistem, poslovni sistem, lastnik, družinsko ime, stabilna kultura, pripadnost poslu, tradicija podjetja, nepotizem, čustveni vplivi v poslovanju, dominantnost lastnika, vojna rož, rivalstvo otrok, priženjeni, nasledstvo
Published in DKUM: 04.11.2014; Views: 1717; Downloads: 174
.pdf Full text (769,99 KB)

4.
KLIENTELIZEM (kriminološki vidik)
Jerneja Lešnik, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V pričujočem delu obravnavamo aktualno problematiko današnje družbe - pojav klientelizma. Poleg kronizma in nepotizma je klientelizem eden izmed pogosteje prisotnih koruptivnih pojavov znotraj državnih institucij in nasploh javne uprave, kot tudi v zasebnem sektorju. Klientelistična ravnanja povzročajo številne negativne posledice na področju razvoja gospodarstva in, kar je najhuje, hkrati pripeljejo tudi do množičnega nezaupanja ljudi v najpomembnejše državne institucije in v pravno državo. V naši družbi je klientelizem postal del vsakdana. Vzrok za to je moč najti v razmeroma visoki toleranci, ki dopušča bohotenje in razraščanje tega koruptivnega pojava znotraj javne uprave, predvsem pa v politiki, ki ima pomemben vpliv odločanja v državi. Glavna dilema se nanaša na pravno urejenost klientelizma, pri čemer Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije ureja institut nasprotja interesov, ki služi odpravljanju in preprečevanju klientelizma in nepotizma javnih uslužbencev. V določbah, ki urejajo nasprotje interesov, ni jasne oziroma izrecne omembe klientelizma, kar samo še poveča zapletenost in nejasnost pravil ter zmedenost tistih, katerih se določbe tičejo. Sicer predstavlja nasprotje interesov v izvajanju javnih nalog v državi enega ključnih stebrov delovanja pravne države, zaupanja v demokratične institucije, transparentnosti, enakopravnosti in objektivnosti odločanja v javnih zadevah ter razpolaganja z javnimi sredstvi. Za učinkovitejši in uspešnejši boj zoper klientelizem in nasploh korupcijo je potrebno dvigniti etične standarde in okrepiti integriteto ter pravno državo, s tem pa uveljaviti ničelno toleranco do prav vseh koruptivnih ravnanj. Za boljši nadzor nad delovanjem javnih uslužbencev ter funkcionarjev je nujno potrebna transparentnost in odgovornost pri njihovem opravljanju javnih funkcij.
Keywords: korupcija, klientelizem, politika, javna uprava, nasprotje interesov, nepotizem, kronizem, integriteta, transparentnost, etika.
Published in DKUM: 10.01.2014; Views: 4809; Downloads: 326
.pdf Full text (1,27 MB)

5.
DRUŽINSKE VREDNOTE IN INTERESI TER NJIHOV VPLIV NA RAZVOJ DRUŽINSKEGA PODJETJA
Renata Šnofl, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Velik del podjetij, ki posluje na trgu, je družinskih podjetij. So gonilna sila razvoja, saj prispevajo velik delež k gospodarskemu razvoju posamezne države. V Evropi je približno 70 % do 80 % podjetij družinskih podjetij, ki zaposlujejo približno 50 % do 60 % vseh zaposlenih v Evropi. V družinskem podjetju prihaja do interakcije dveh povsem različnih sistemov - družinskega in poslovnega, ki lahko učinkovito delujeta skupaj le z določeno mero kompromisa z upoštevanjem temeljnih družinskih vrednot in interesov, kateri lahko pomembno vplivajo tudi na razvoj družinskega podjetja. Magistrsko delo smo razdelil na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in praktični del, kjer smo izvedli tudi raziskavo. V teoretičnem delu smo opredelili družinsko podjetje po različnih definicijah in predstavili značilnosti družinskega podjetja. Iz tega smo ugotovili, da se družina in podjetje močno prepletata, manjša nasprotja med družinskim in poslovnim svetom pa vendarle obstajajo. Ugotovili smo tudi, da imajo družinska podjetja precej svojih posebnosti. Prav te se zrcalijo skozi družinske vrednote in interese ter so zelo pomembne v družinskem podjetju. Družinske vrednote so nekoliko drugačne od vrednot družinskega podjetja, vendar je prisotnost obojih pomembna za vpliv na razvoj družinskega podjetja. Ta vpliv pa povzročajo interesni udeleženci v družinskem podjetju s svojimi posebnostmi in interesnim usklajevanjem v družinskem podjetju. V praktičnem delu magistrskega dela smo se omejili na eno družinsko podjetje: Domača in umetna obrt Anton Golnar s.p. Uporabili smo spoznanja iz teoretičnega dela magistrske naloge. Prvi korak praktičnega dela je predstavitev podjetja s temeljnimi podatki, strukturno analizo, analizo razvojne vizije, politiko in strategijami ter predstavitvijo vlog družinskih članov. V drugem koraku smo s pomočjo osebnega razgovora z lastnikom in anketnega vprašalnika opravili raziskavo, ki je bila izvedena v proučevanem podjetju. Temeljila je na proučevanju družinskih vrednot, povezanih z življenjem, družinskih vrednot, povezanih z delom, družinskih vrednot, povezanih z družinskim podjetjem, analizi temeljnih vrednot ključnih udeležencev preučevanega podjetja. Raziskovali smo tudi interese družinskih članov ter njihovo medsebojno usklajevanje interesov. Ugotavljali smo tudi pomembnost vrednot in interesov za razvoj družinskega podjetja. Zanimalo nas pa je tudi, ali družina in družinski odnosi vplivajo na razvoj družinskega podjetja. Po končani raziskavi smo podali predlog ukrepov, ki naj bi jih podjetje upoštevalo.
Keywords: Družinsko podjetje, družinske vrednote, interesi družinskih članov, altruizem, nepotizem, razvoj podjetja, družinsko podjetje Domača in umetna obrt Anton Golnar s.p.
Published in DKUM: 29.10.2010; Views: 3634; Downloads: 769
.pdf Full text (2,05 MB)

6.
Kadrovska korupcija v javni upravi : specialistična naloga
Anton Šoštarič, 2009, specialist thesis

Keywords: javna uprava, kadri, zaposleni, korupcija, nepotizem, kronizem, klientelizem, specialistične naloge
Published in DKUM: 13.01.2010; Views: 5196; Downloads: 538
.pdf Full text (710,54 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica