| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
Fazni model prevzema novih izdelkov v serijsko proizvodnjo
Andrej Vehar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Glede na zahteve trga po kratkem času, ki poteče od povpraševanja, pa do tekoče — nemotene serijske proizvodnje, mora biti prehod iz faze razvoja, testiranj na redno serijo čim krajši in s čim manj zapleti. V ta namen je bil razvit model faznega prevzema novih izdelkov v serijsko proizvodnjo. Projekt vzpostavitve omenjenega modela je v projektni bazi zaveden kot organizacijski projekt, kar pomeni, da projekt ne daje direktnih prihrankov, se pa zavedamo, da s pomočjo omenjenega modela lahko prihranimo marsikatero uro, popravilo orodja, zmanjšamo izmet ob serijskem zagonu, znižamo motnje proizvodnje, ter tako doprinesemo tudi k zniževanju stroškov precej več, kot bi sicer pričakovali. Ravno tako zmanjšamo možnost zapletov v serijski proizvodnji, ter tako povečamo zadovoljstvo odjemalcev, kar pa je naš glavni cilj, saj le tako lahko pričakujemo nadaljnjo rast organizacije.
Keywords: Model, projekt, statistični nadzor procesa, celovito vodenje kakovosti, nenehno izboljševanje, vzorčenje, status aktivnosti, vprašalnik, funkcionalnost in montabilnost, diagram poteka, učinkovitost proizvodnega procesa.
Published: 06.09.2010; Views: 2015; Downloads: 220
.pdf Full text (2,28 MB)

4.
PROIZVODNO PODJETJE IN UČINEK STANDARDA ISO 9001
Boštjan Knehtl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Kakovost je dandanes ključnega pomena za uspeh podjetij, kajti le kakovostni izdelki oziroma storitve lahko do popolnosti izpolnijo pričakovanja in potrebe odjemalcev. Zato se podjetja odločajo za vpeljavo sistemov kakovosti. V Sloveniji je eden najbolj razširjenih ISO standard 9001. Standard sam po sebi ne zagotavlja kakovostnih izdelkov oziroma storitev, ampak zagotavlja standardizirane procese poslovanja. Procesi pa slonijo na kakovostni izvedbi po strogih zahtevah standarda in na nenehnem izboljševanju. Tako so ob doslednem izvajanju sistema tudi izdelki kakovostni in vedno boljši. Standard ISO je zasnovan na načelih (predstavljenih v nalogi), katerih upoštevanje organizacijam omogoča izboljšanje poslovanja. V diplomski nalogi sem izbral podjetje AJM (okna-vrata-senčila) d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo in montažo stavbnega pohištva. Podjetje je pred trinajstimi leti vpeljalo ISO standard in posluje po smernicah omenjenega standarda in zato je kakovost že dolgo ključna sestavina poslovanja, kar dokazuje vzpostavljen in dobro voden sistem obvladovanja kakovosti poslovanja po standardih ISO 9001. Sistem zajema celotno podjetje, veliko vlogo ima v oddelku proizvodnje, kjer je vzpostavitev sistema izboljšala sledljivost materialov in polizdelkov, zmanjšali so se stroški zaradi slabe kakovosti, izboljšali so se pogoji dela, povečali sta se učinkovitost, zadovoljstvo zaposlenih in kupcev, saj so kupci tisti ki vrednotijo celovito kakovost in celovito realizacijo naročila s tem, da so z naročenim izdelkom zadovoljni in da ustreza ne samo tehničnim ampak tudi njihovim kriterijem. Glavne prednosti uvedbe sistema kakovosti so predvsem preglednejša organiziranost poslovanja, preglednost poslovnih procesov, dokumentiranost postopkov z odgovornostmi in pristojnostmi, izboljšanje notranje komunikacije ter tudi večja kakovost storitev in proizvodov, zadovoljstvo odjemalcev ter lažji dostop do globalnega tržišča. Vendar standardizacija poslovanja podjetja sama ne more zagotoviti dolgoročne konkurenčne prednosti. Podjetja si jo lahko zagotovijo predvsem z inovativnostjo in nenehnim iskanjem ter izkoriščanjem poslovnih priložnosti.
Keywords: Sistem kakovosti, kakovost, ISO standard 9001, izdelki oziroma storitve, AJM (okna-vrata-senčila) d.o.o., osredotočenost na odjemalce, nenehno izboljševanje, procesi oziroma procesni pristop, zadovoljstvo odjemalcev.
Published: 24.11.2010; Views: 2875; Downloads: 465
.pdf Full text (10,83 MB)

5.
PREHOD IZ SIX SIGMA V LEAN SIX SIGMA
Matjaž Veršič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Spoznanje podjetij, da ne morejo prodati vsega, kar proizvedejo, je s sabo prineslo zavedanje o pomenu kakovosti. Danes podjetja brez zagotavljanja kakovosti ne morejo obstati. Kakovost morajo opredeliti kot tisto, ki jo s svojimi željami opredelijo kupci oz. v ospredje je stopil glas kupca. Kupec je tisti, ki odloča, kaj je kvalitetno in kaj ni; podjetja pa se morajo prilagajati njegovim željam. V ospredje je stopilo nenehno zagotavljanje kakovosti. Razvile so se metode, ki težijo k nenehnemu izboljševanju kakovosti. Nastali sta dve glavni metodi za doseganje kakovosti, vsaka v svojem kulturnem okolju. Six Sigma je nastala v Ameriki v podjetju Motorola in se v zadnjih dvajsetih letih razširila v vse oblike podjetij. Na drugi strani sveta, na Japonskem v podjetju Toyota, pa je nastala druga metoda vitka proizvodnja. Skozi čas so podjetja spoznavala prednosti obeh metod in tako ugotovila, da je najboljša rešitev, če se obe metodi združita; tako je nastala nova metoda Lean Six Sigma, ki je enakopravno združila obe metodi. Glede na to, da je Slovenija na sredi poti med obema deloma sveta, so tudi v Slovenijo prišli pozno signali o prednostih uporabe omenjenih metod. Slovenska podjetja so v zaostanku za 10-15 let glede na uporabo metode Six Sigma. V zadnjem času je moč zaznati razvojni napredek na področju uporabe Six Sigma in Lean Six Sigma, saj se pojavlja vedno več podjetij, ki so začela vključevati omenjeni metodi v svoje procese.
Keywords: šest sigma, standardna deviacija, meja tolerance, DMAIC, vitka proizvodnja, vitka šest sigma, nenehno izboljševanje, razvoj v Sloveniji.
Published: 13.12.2010; Views: 3353; Downloads: 732
.pdf Full text (1,02 MB)

6.
PRENOVA SISTEMA ZA UPRAVLJANJE KAKOVOSTI V PROIZVODNEM PROCESU
Boris Rustja, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi vedno višjih zahtev trga po visoki kakovosti izdelkov in konkurence se morajo podjetja prilagajati in izboljševati v smeri dvigovanja kakovosti. V ta namen so napisani tudi standardi, po katerih se postavljajo sistemi upravljanja kakovosti, kot so ISO 9001 in ISO/TS 16949. Zadnji je namenjen avtomobilski industriji, v kateri je visoka kakovost komponent bistvenega pomena. V diplomski nalogi se osredotočimo na proces proizvajanja izdelkov v podjetju Danfoss Trata. Proces se začne s planiranjem proizvodnega procesa in konča s končno sestavo izdelka. Preučene in razložene so točke iz ISO 9001 in ISO/TS 16949 standardov, ki se nanašajo na proces proizvajanja izdelkov. Podrobno so predstavljena vsa orodja, s katerimi zagotavljamo visoko kakovost izdelkov in orodja za sistematično reševanje problemov. Ker se v organizacijo procesa uvajajo novi dokumenti, je potrebno narediti tudi sistem za upravljanje dokumentacije v skladu s standardom ISO/TS 16949. Predstavljen je konkreten primer postavitve novih pravil in procedur za upravljanje dokumentacije in njihovo distribucijo do končnih uporabnikov v proizvodnih procesih. Z novim načinom dela je namen dvigniti ozaveščenost zaposlenih v smeri kakovosti od menedžmenta do proizvodnih delavcev.
Keywords: kakovost ISO 9001 ISO/TS 16949 sistem upravljanja kakovosti nenehno izboljševanje
Published: 16.09.2014; Views: 698; Downloads: 146
.pdf Full text (3,22 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica