| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 38
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Optimizacija algoritma za avtonomno navigacijo mobilnega robota : magistrsko delo
Gregor Popič, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo opisuje delovanje algoritma avtonomne navigacije robota FarmBeast, ki je namenjen avtomatizaciji različnih kmetijskih opravil, sekundarno pa tudi za tekmovanje Field Robot Event v sklopu panoge osnovne in napredne navigacije. Za delovanje so uporabljeni napredni senzorji, kot sta LiDAR in IMU, pri čemer se podatki filtrirajo in transformirajo z namenom natančnejše zaznave podatkov o okolici robota. Ob tem je za potrebe obračanja implementirana uporaba kvaternionov, kar pripomore k večji natančnosti in robustnosti delovanja. Testiranja, na podlagi primerjave s predhodno verzijo algoritma, so pokazala znatno izboljšanje hitrosti in večjo natančnost vožnje ter izrazito zmanjšanje poškodovanih rastlin. Meritve potrjujejo, da je novo razviti algoritem bolj učinkovit in bolj zanesljiv v primerjavi s predhodno verzijo.
Keywords: FarmBeast robot, avtonomna navigacija, kmetijska avtomatizacija, optimizacija algoritma
Published in DKUM: 03.10.2024; Views: 0; Downloads: 41
.pdf Full text (4,26 MB)

2.
Primerjava iskalnih algoritmov za navigacijo v dinamičnem 3d-prostoru in grafična predstavitev poteka iskanja : diplomsko delo
Tristan Višnar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Navigacija vozil, ki se je do sedaj večinoma izvajala na 2D-površini, se z razvojem samoletečih letalnikov seli tudi na 3D-prostor. V diplomskem delu smo preizkusili, kako se algoritmi, ki jih uporabljamo v 2D, obnašajo v 3D-okolju. Implementirali smo algoritme Djikstra, A* in LPA* ter jih primerjali med seboj. Rezultati so pokazali, da je v večini primerov LPA* hitrejši od ostalih algoritmov. Slabši je v primeru, ko se v prostoru več kot 50 % prehodnih vokslov spremeni v ovire. Uporaba LPA* je najboljša v primerih, ko prihaja do pogostih manjših sprememb, ob velikih spremembah pa je bolje uporabiti A*.
Keywords: navigacija, iskanje najkrajše poti, vokselski prostor, teorija grafov
Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 644; Downloads: 51
.pdf Full text (1,84 MB)

3.
Razvoj aplikacije za notranjo navigacijo s pomočjo omrežja wifi : diplomsko delo
Alen Poklič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je opisan postopek izdelave mobilne aplikacije za notranjo navigacijo v zgradbi UM FERI z uporabo tamkajšnjega omrežja Wi-Fi. Namen aplikacije je posredovanje informacij o lokaciji njenih uporabnikov, ter o poti do želenih prostorov. Aplikacija je zasnovana za študente in obiskovalce FERI. V jedru smo opis dela podali na način, da bi bilo napisano lahko tudi v pomoč razvijalcem podobnih aplikacij pri uporabi v drugih zgradbah. V sklepnem delu smo ocenili natančnost delovanja izdelane aplikacije. Uporabnika smo znotraj FERI locirali s povprečno natančnostjo devetih metrov, pri čemer smo dokazali, da je natančnost lociranja odvisna tudi od mobilne naprave, ki jo uporabljamo.
Keywords: Wi-Fi, navigacija, sistem notranjega pozicioniranja
Published in DKUM: 12.05.2022; Views: 1035; Downloads: 127
.pdf Full text (2,86 MB)

4.
Določanje lokacije mobilne naprave v zaprtih prostorih : diplomsko delo
Urh Kraner, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali področje lociranja mobilne naprave v zaprtih prostorih. Predstavili in primerjali smo nekaj že obstoječih rešitev, prav tako pa smo razvili lastno mobilno aplikacijo, kjer smo poskušali uporabiti eno izmed rešitev za pomoč pri navigaciji znotraj Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko. Ugotovili smo, da je za razvoj lastne rešitve treba preučiti že obstoječe navigacijske sisteme, prav tako pa se je treba zavedati naših potreb in omejitev, ki nam pomagajo, da izberemo primerno vrsto navigacije za našo mobilno aplikacijo.
Keywords: mobilne naprave, lociranje naprav v zaprtih prostorih, GPS, navigacija
Published in DKUM: 13.11.2019; Views: 1118; Downloads: 107
.pdf Full text (1,15 MB)

5.
Učinek računalniškega kognitivnega treninga prostorske navigacije na kognitivne sposobnosti pri nadarjenih učencih
Barbara Slatenšek, 2018, master's thesis

Abstract: Prostorska navigacija je kompleksna kognitivna sposobnost, ki je nujna za vsakodnevno delovanje v okolju in je odvisna od širokega spektra kognitivnih sposobnosti (Moffat, 2009). Namen magistrske naloge je bil preveriti učinek računalniškega kognitivnega treninga prostorske navigacije na nekatere kognitivne sposobnosti pri nadarjenih učencih. Bolj specifično nas je zanimalo, ali lahko s kognitivnim treningom prostorske navigacije vplivamo na povečanje obsega kratkoročnega spomina, delovnega spomina, vizualno prostorskega spomina, besednega spomina, na izboljšanje hitrosti procesiranja informacij in izvršilnih funkcij. V raziskavi so sodelovali učenci 5. in 6. razreda osnovne šole, ki so bili identificirani kot nadarjeni učenci in so hkrati na testu inteligentnosti (SPM) dosegli vsaj nadpovprečen rezultat. Končni vzorec je obsegal 13 udeležencev v eksperimentalni skupini in 15 udeležencev v kontrolni skupini. Intervencija je zajemala 8 srečanj po 45 minut v razmiku enega tedna. Kontrolna skupina je bila med tem časom pasivna. Rezultati analize variance za mešan načrt so pokazali velik in statistično pomemben učinek interakcije med časom in skupino pri hitrosti procesiranja, prav tako se je pokazal velik učinek interakcije med časom in skupino pri takojšnem priklicu vizualno prostorskega spomina. Pri ostalih odvisnih spremenljivkah učinek interakcije ni bil velik in statistično pomemben. Parni t-test je pri vseh odvisnih spremenljivkah pokazal statistično pomembno razliko med začetnim in končnim testiranjem pri eksperimentalni skupini, pri čemer so se vrednosti Cohenovega d gibale od srednjega do velikega učinka. Kognitivni trening prostorske navigacije se zdi uporaben kot oblika dela z nadarjenimi učenci, ki kažejo potenciale na intelektualnem področju.
Keywords: prostorska navigacija, kognitivni trening, virtualni labirint, kognitivne sposobnosti, nadarjeni učenci
Published in DKUM: 08.10.2018; Views: 1810; Downloads: 258
.pdf Full text (1,06 MB)

6.
Digitalni navigacijski instrument z dolgo avtonomijo
Gregor Hudin, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je predstavljen priročni digitalni navigacijski instrument, ki omogoča prikaz strani neba, časa, nadmorske višine in temperature. Njegov uporabniški vmesnik vsebuje le eno tipko, piskača in 12 digitalnih barvnih svetlečih diod. Omogočena je serijska komunikacija z računalnikom, konfiguriranje instrumenta prek krmilnih sporočil ter prikaz izmerjenih podatkov na računalnik. Razvili, sestavili in sprogramirali smo prototip instrumenta ter z meritvami preverili pravilnost njegovega delovanja.
Keywords: navigacija, digitalni instrument, vgrajeni sistem, senzor temperature in tlaka, magnetometer
Published in DKUM: 16.11.2017; Views: 1266; Downloads: 124
.pdf Full text (6,63 MB)

7.
POVEČANJE UČINKOVITOSTI OBDELAVE TAL Z UPORABO RTK NAVIGACIJE
Nikola Vajda, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Pojem precizno kmetijstvo je zelo širok in predstavlja učinkovitost, ki jo dosežemo s pomočjo natančnosti. S pomočjo objavljene literature in raziskav smo opisali delovanje navigacijskih sistemov in pri tem ugotovili, da z njihovo pomočjo povečamo učinkovitost obdelave tal. Z namenom, da bi preverili pozitivne učinke v praksi, smo s pomočjo traktorja Fendt 828, ki je bil opremljen z RTK- navigacijo, primerjali prihranek goriva in časa ter širino prekrivanja pri ročni vožnji. Poizkus smo izvedli na dveh podparcelah velikosti 172 × 58 m in dveh delovnih priključkih, širine 3 in 6 metrov. Po končanem poskusu smo pri delovnem priključku širine 3 metrov prihranili 15,7 % časa in 8,66 % goriva, pri delovnem priključku širine 6 metrov pa 12,6 % časa in 8,28 % goriva. Prav tako smo ugotovili, da širina prekrivanja predstavlja 10 % delovne širine stroja in da z načinom obračanja, ki ga omogoča RTK-navigacija, prihranimo dodaten čas. Uporaba tehnologij preciznega kmetijstva omogoča boljše planiranje in analizo delovnih postopkov.
Keywords: traktor, RTK-navigacija, obdelava tal, učinkovitost, prihranek goriva, precizno kmetijstvo
Published in DKUM: 02.12.2016; Views: 2243; Downloads: 461
.pdf Full text (112,27 MB)

8.
RAZVOJ CELOVITEGA SISTEMA PINPOINT ZA NAVIGACIJO ZNOTRAJ STAVB
Aleš Bovhan, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na izgradnjo navigacijskega sistema znotraj stavb, imenovanega PinPoint. Predstavljen je problem navigiranja znotraj stavb, opisani so različni pristopi in tehnologije za premostitev problema in izdelan je delujoč prototip. Opisane so tudi možne izboljšave obstoječe rešitve.
Keywords: informacijski sistemi, mobilne aplikacije, pozicioniranje, navigacija, Android, QR koda, NFC, Dijkstrov algoritem
Published in DKUM: 23.09.2016; Views: 1714; Downloads: 76
.pdf Full text (2,29 MB)

9.
KARTIRANJE PROSTORA Z UPORABO ALGORITMA SLAM IN AVTONOMNA NAVIGACIJA MOBILNEGA ROBOTA V PROSTORU
Jakob Šafarič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V tem delu je predstavljen problem hkratne lokalizacije in kartiranja prostora, ki je pogost problem pri gibanji avtonomnih mobilnih robotov. Rešiti ga je potrebno vsakič ko želimo narediti avtonomnega mobilnega robota, ki bo operiral v neznanem prostoru, brez uporabe zunanje lokalizacije. Zaradi tega mora robot iz podatkov svojih senzorjev hkrati določiti trenutno lokacijo in risati zemljevid za potrebe kasnejše avtonomne navigacije. Izvedli smo eno izmed preprostejših rešitev z uporabo Razširjenega Kalmanovega filtra. Ta metoda je dovolj točna za kartiranje manjših prostorov, za večje prostore pa je potrebno uporabiti bolj točno metodo.
Keywords: mobilni robot, SLAM, Razširjen Kalmanov filter, avtonomna navigacija
Published in DKUM: 06.09.2016; Views: 2107; Downloads: 183
.pdf Full text (1,67 MB)

10.
VODENJE ROBOTA PO LABIRINTU S POPLAVNIM ALGORITMOM
Tim Šmit, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Pri celotni izdelavi mobilnega robota, ki je zmožen samostojno navigirati po vnaprej znanem labirintu in priti z začetne koordinate na končno po najkrajši poti, je potrebno znanje mehanike, elektronike ter programiranja in uporabe sodobnih programskih orodij. Diplomsko delo zajema delo z vseh teh področij, razumevanje katerih je potrebno za uspešno izvedbo avtonomnega mobilnega robota. Predstavljeno je testiranje oz. zasnova programa, zasnova vezja, izdelava mehanskega dela robota ter programiranje PIC-mikrokrmilnika. Uporabljen je poplavni algoritem, za katerega ugotavljamo, da je za enostavno iskanje najkrajše poti v preprostem labirintu tudi dovolj dober.
Keywords: mobilni robot, poplavni algoritem, navigacija robota, izdelava mobilnega robota
Published in DKUM: 18.07.2016; Views: 2237; Downloads: 288
.pdf Full text (3,05 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica