| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 41
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
PREHOD OTROK OD DOMA V VRTEC JE STRESEN ZA OTROKE IN NJIHOVE STARŠE
Mateja Ptičar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK IN KLJUČNE BESEDE Diplomska naloga govori o stresu in stiskah staršev in otrok ob prehodu od doma v vrtec. Za to temo sem se odločila, saj se pri svojem delu že več let srečujem s starši in otroki, ki vstopajo v vrtec. Ob tem pa vsako leto tudi s stisko, ki jo občutijo starši in otroci. Stisko starši preživljajo oziroma občutijo različno. Stisko staršev pripisujemo v večini nezaupanju in nezadostni pripravljenosti staršev. Ta stiska staršev se nezavedno prenaša tudi na otroke. Zato je pomembna tudi priprava staršev na vstop otroka v vrtec. Pripravljeni morajo biti, da se ločijo od otroka in zaupajo vzgojiteljici, da bo dobro poskrbela za njihovega otroka. Pomembna je tudi komunikacija, saj slaba komunikacija med starši in vzgojitelji je negativen zgled za otroka, katere posledica je težje prilagajanje na vrtec. Vse kar starši delajo, občutijo,.. se nezavedno prenaša tudi na otroka. Priprava staršev vključuje roditeljski sestanek v mesecu juniju, individualni pogovori z vzgojiteljico, ter obisk vrtca in skupine. Pri pripravi so pomembni tudi uvajalni dnevi. Uvajalni dnevi so namenjeni otrokom in staršem, neizbežno je sodelovanje družine in vrtca, kajti le tako se lahko dovolj dobro spoznamo, si zaupamo in uskladimo vzgojne postopke. Za izhodišče svojega dela, sem si postavila štiri hipoteze, ki sem jih s pomočjo rezultatov ankete izvedene med starši, ki so letošnje šolsko leto uvajali otroke v vrtec Hoče, ob koncu tudi ovrednotila. Vzgojitelji se trudimo, da bi bil prehod med domom in vrtcem tako za otroka kot za starše in ne nazadnje tudi za nas čim lažja in čim manj stresna. Z medsebojno pomočjo nam v tem procesu lahko uspe vzpostaviti kvalitetne odnose, ki so temelj dobrega počutja vseh v procesu in dobra nadaljnja podlaga za delo in sodelovanje.
Keywords: Ključne besede: stiska staršev, stiska otrok, priprave na vstop v vrtec, komunikacija, zaupanje, navezanost, uvajanje, stres.
Published: 06.05.2009; Views: 3588; Downloads: 929
.pdf Full text (336,91 KB)

2.
OTROK VSTOPI V VRTEC
Karmen Ciglar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Otrokov vstop v vrtec sem razdelila na dva dela. Na teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je predstavljeno otrokovo doživljanje ob vstopu v vrtec ter kako je s tem povezana navezanost otroka na starše. Predstavili smo kako naj starši uvajajo oziroma svoje otroke pripravijo na vstop v vrtec in omenili prilagoditvene težave otrok prvih nekaj dni v vrtcu. Tudi dobra komunikacija in sodelovanje med vzgojiteljem in starši zelo pomembna, zato smo se dotaknili tudi tega področja. V empiričnem delu pa diplomsko delo zajema predvsem ugotovitve glede vpliva staršev na otrokov vstop v vrtec. Ta del zajema starševsko pripravo otroka na vstop v vrtec in uvajanja otroka v vrtec ter zelo pomembne čustvene reakcije otroka ob vstopu v vrtec. Pri obdelavi podatkov smo prišli do ugotovitve, da veliko staršev ne sodeluje pri uvajanju otroka na vrtec in pri sami pripravi otroka na vstop v vrtec. Ugotovili smo tudi, da je večina otrok prvi dan v vrtcu žalostnih, a presenetil je podatek, da veliko otrok prvi dan v vrtcu ne kaže posebnih čustvenih reakcij.
Keywords: Predšolski otrok, vrtec, uvajanje v vrtec, otrokova navezanost, prilagoditvene težave otrok, odnosi in sodelovanje med starši in vzgojitelji.
Published: 11.05.2009; Views: 3479; Downloads: 1032
.pdf Full text (284,39 KB)

3.
UVAJANJE OTROK V VRTCU IVANČNA GORICA
Nadja Pintar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Uvajanje otrok v vrtec je tema, s katero se srečujejo starši, ko pripeljejo svojega otroka prvič v vrtec. Novo okolje, v katerega vstopajo malčki, predstavlja za starše polno skrbi in vprašanj. V teoretičnem delu diplomske naloge sem se dotaknila družine kot vrednote, ki ima svojevrsten pomen, otroku pa predstavlja svet. Opisala sem, kakšen je proces uvajanja v vrtec in s kakšnimi težavami se starši in otroci srečujejo v uvajalnem obdobju. Dobro sodelovanje med starši in vzgojitelji je zelo pomembno za dobro počutje otroka v vrtcu, zato sem se dotaknila tudi tega področja. V empiričnem delu sem raziskovala in ugotavljala, kako so starši spremljali svoje otroke pri uvajanju v vrtec in kako je potekalo spoznavanje novega okolja. Anketni vprašalnik je bil posredovan staršem, kajti zanimalo me je, kako so v šolskem letu 2008/2009 uvajalno obdobje preživeli skupaj s svojimi otroki. Hipoteze, ki sem si jih zastavila, so bile potrjene. Rezultati ankete kažejo, da je večina staršev sodelovala pri uvajanju svojega otroka v vrtec. V odnosih z vzgojnim osebjem so dobro sodelovali, kajti imeli so možnost vzgojiteljici posredovati vse značilnosti o svojem otroku in izrazili pomembnost zaupanja vanjo, kar je razveseljivo. Ob vpisu otroka v vrtec so prejeli mnogo koristnih informacij o uvajanju, ki so jim bile v veliko pomoč. To pomeni, da vrtec dobro obvešča starše že v začetnem procesu vključevanja otroka v vzgojno-varstveno institucijo. Z obiskom ustanove in spoznavanjem vzgojnega osebja so starši izrazili zanimanje za vključevanje otroka v vrtec ter tako sodelovali pri vključevanju svojega otroka.
Keywords: uvajanje v vrtec, predšolski otrok, vrtec, navezanost, sodelovanje s starši
Published: 08.10.2009; Views: 2747; Downloads: 494
.pdf Full text (1,44 MB)

4.
VLOGA BOLNIŠNIČNEGA VRTCA PRI PRILAGAJANJU OTROK NA HOSPITALIZACIJO
Dragica Bogatin, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Z izbrano temo, ki nosi naslov: Vloga bolnišničnega vrtca pri prilagajanju otrok na hospitalizacijo, je bil osnovni cilj prikazati vpliv bolnišničnega vrtca na otrokovo telesno, čustveno in zdravstveno počutje ter pomen bivanja staršev s hospitaliziranim otrokom. Predstavljene so odprte bolnišnice, humanizacija hospitalizacije, bolnišnični vrtec, pomen vzgojitelja v bolnišničnem vrtcu in dejavnosti, ki se izvajajo v njem. Poglavju o pravicah otrok, staršev, hospitaliziranih otrok in dolžnostih staršev ob otrokovih pravicah sledi poglavje, ki zajema bolnega otroka v različnih okoljih, otrokovo vedenje in doživljanje med boleznijo. Sledi otrokova navezanost na starše, ločitev od njih, bivanja staršev skupaj s hospitaliziranim otrokom, posledice dolgotrajne hospitalizacije otroka v bolnišnici in kasneje doma. Empirični del diplomskega dela sestavlja anketa, ki je bila namenjena staršem hospitaliziranih otrok, ter anketa za zdravstveni kader otroškega oddelka. Z anketo za starše smo želeli ugotoviti prepoznavnost bolnišničnega vrtca med starši, vključevanje otroka v bolnišnični vrtec in njegov vpliv k boljšemu počutju hospitaliziranega otroka. Z anketo za zdravstveni kader otroškega oddelka pa smo želeli ugotoviti, kaj bolnišnični vrtec predstavlja za njih in njihovo delo. Iz rezultatov obeh anket je razvidno, da je bolnišnični vrtec prepoznaven med starši hospitaliziranih otrok, da ima »pozitivno« vlogo pri otrokovem počutju in njegovem prilagajanju na trajajočo hospitalizacijo. Starši se, v kolikor imajo možnost, odločajo za »bivanje« skupaj s hospitaliziranim otrokom in ga spodbujajo pri vključevanju v bolnišnični vrtec. Vključevanje bolnih otrok v bolnišnični vrtec s strani zdravstvenega kadra je spodbudno in predstavlja zapolnitev otrokovega časa, pomoč pri boljšem počutju in hitrejšem okrevanju.
Keywords: Ključne besede: bolni otroci, pravice, starši, hospitalizacija, bolnišnični vrtec, navezanost.
Published: 03.03.2010; Views: 1984; Downloads: 403
.pdf Full text (4,85 MB)

5.
VSTOP V VRTEC NI NIKOLI LAHEK
Metka Jezovšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Ko se otrok prvič sreča z vrtcem, se zanj in za starše marsikaj spremeni. Reakcije otrok se razlikujejo, nekateri jočejo,drugi se oklepajo staršev, ki si ne upajo proč. Seveda so tudi otroci, ki jih novo okolje pritegne in ga z zanimanjem opazujejo in raziskujejo. Tudi starši, ki otroka prvič vključujejo v vrtec, doživljajo stiske. Ker nimajo izkušenj z življenjem v vrtcu, so nezaupljivi, pojavlja se veliko vprašanj in strahov. Ali bo njihov otrok deležen dovolj pozornosti, ga bodo imeli radi, se bo navadil na novo okolje? V diplomskem delu z naslovom Vstop v vrtec ni nikoli lahek smo želeli predstaviti pomembnost uvajalnega obdobja za otroke, ki prvič vstopajo v vrtec. Zanimalo nas je, ali se starši zavedajo, da postopno uvajanje otroka pripomore k lažji vključitvi otroka v življenje in delo vrtca. Diplomsko delo je vsebinsko razdeljeno na dva dela. V prvem, teoretičnem delu, smo predstavili družino, socializacijo, vzgojo, pomen navezanosti, sodelovanje vrtca z starši, pomen in proces uvajanja v vrtec. Drugi del diplomske naloge je empirični del. Analizirali smo anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili staršem otrok, ki obiskujejo vrtec Tončke Čečeve Celje. Ugotovili smo, da se staršem zdi uvajalno obdobje zelo pomembno, saj menijo, da pripomore k lažji vključitvi njihovega otroka v vrtec.
Keywords: otrok, družina, vzgoja, socializacija, navezanost, vrtec, uvajanje.
Published: 10.03.2010; Views: 2474; Downloads: 637
.pdf Full text (4,85 MB)

6.
PRIMERJAVA POSTOPNEGA UVAJANJA OTROK V VRTCU LENDAVA IN VRTCIH POMURSKE REGIJE
Petra Gal, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga opisuje uvajanje otrok v vrtec v pomurski regiji. Zaposlena sem v Vrtcu Lendava, kjer otroke uvajamo v vrtec z modelom postopnega uvajanja, kar sem v diplomski nalogi podrobneje opisala. S pomočjo anket sem ugotavljala, kako poteka uvajanje otrok v vrtcih pomurske regije in jo primerjala z modelom uvajanja v Vrtcu Lendava. Diplomska naloga opisuje pomen in vlogo staršev pri razvoju otrokove osebnosti. opisuje modele družin, različne stile vzgoje, vlogo matere in očeta v otrokovem življenju. Vrtec je predstavljen kot vzgojno izobraževalna ustanova. V nalogi opisujem, kakšne stiske doživlja otrok ob vstopu v vrtec ter različne načine. uvajanja v predšolsko ustanovo. Kako so straši zadovoljni z modelom postopnega uvajanja, ki ga zvajamo v Vrtcu Lendava, kako so vzgojiteljice naklonjene takemu modelu uvajanja ter metode uvajanja otrok v vrtec v ostalih vrtcih v Pomurju, prikazuje raziskovalni del diplomske naloge. Raziskava je okazala, da je model postopnega uvajanja otroka v vrtec pretežno ustrezen, saj ga upoštevajo vsi anketirani vrtci in so z njim v večini zadovoljni.
Keywords: druţina, vzgoja, navezanost, otrok, vrtec, postopno uvajanje
Published: 07.07.2010; Views: 2505; Downloads: 321
.pdf Full text (1006,54 KB)

7.
PREPRIČANJA STARŠEV O TEM, ALI OTROK POTREBUJE MAMO IN OČETA
Simona Slameršek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Poznamo družine, ki jih sestavljajo oče, mati in otrok; enostarševske družine; razširjene družine in istospolne družine, ki jih sestavljajo dva očeta in otrok ali dve materi in otrok. Do očeta in/ali matere otrok ustvarja naklonjen odnos oziroma navezanost. Naklonjen odnos med starši in otrokom se začne razvijati na podlagi otrokovih prirojenih signalov in prirojene zmožnosti odzivanja staršev na določene otrokove signale. Na podlagi odnosa med starši in otrokom in kako se mati in/ali oče vede/ta do svojega otroka, se razvije kakovost oz. določen vzorec navezanosti. Ali je pomembno, da za otroka skrbita oba starša, oče in mati, in ga vzgajata ali ga lahko tudi dva očeta oz. dve mami? So razlike med očetom in materjo v vedenju do otroka? Problem naloge je bil ugotoviti prepričanja staršev o istospolnih družinah in prepričanja staršev, ali se vedenje do otrok med materjo in očetom razlikuje med seboj. V raziskavo je bilo vključenih 146 staršev otrok, starih 3–6 let, iz vrtcev ptujskega in mariborskega območja. Izbrani so bili naključno. Raziskave sem izvedla s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so mi ga pomagale razdeliti vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic. Ugotovila sem, da se starši ne strinjajo s tem, da bi istospolni partnerji lahko posvojili otroka in da se mati in oče v vedenju do svojega otroka v večini le malo razlikujeta med seboj.
Keywords: družina, istospolna družina, tradicionalna družina, vedenje staršev, navezanost
Published: 03.06.2011; Views: 1628; Downloads: 192
.pdf Full text (989,73 KB)

8.
RAZLIKE V NAVEZANOSTI NA MATER MED SOROJENCI
Natalija Roškar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Navezanost je čustvena vez med materjo in otrokom. Zanimivo je vedeti, kako se ta vez razvija in poglablja ter kateri dejavniki vplivajo na njeno kakovost. Namen diplomskega dela je teoretično pojasniti navezanost, kako se razvija in od česa je odvisna njena kakovost. V nalogi je predstavljen vpliv dednosti in okolja na kakovost navezanosti pa tudi vpliv posameznikovega temperamenta in osebnosti ter vpliv zaporedja rojstev. V empiričnem delu diplomske naloge me je zanimalo, kako se navezanost od posameznika do posameznika razlikuje. Osredotočila sem se na razlike v izražanju navezanosti glede na spol in glede na zaporedje rojstev. Glavna nit pa so bile razlike oziroma podobnosti med izražanjem navezanosti pri sorojencih. Odgovore na ta vprašanja sem dobila z analizo ocenjevalne lestvice otrokove navezanosti (Cugmas, 2007). Ugotovila sem, da obstajajo razlike pri izražanju navezanosti na mamo med spoloma, da so razlike v izražanju navezanosti glede na to, ali je nekdo mlajši ali starejši otrok v družini, in pa tudi, da obstaja pomembna povezava med izražanjem navezanosti pri sorojencih. Navezanost je zelo kompleksno področje, ki ga nikakor ne moremo poenostavljati, predvsem pa ne zanemarjati, saj v veliki meri vpliva na človeka, njegovo osebnost in obnašanje.
Keywords: navezanost, tipi navezanosti, družina, sorojenci, osebnost
Published: 18.05.2011; Views: 1810; Downloads: 522
.pdf Full text (636,22 KB)

9.
VSTOP OTROKA V VRTEC IN PRILAGODITVENE TEŽAVE OTROK
Petra Peternelj, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vstop otroka v vrtec in prilagoditvene težave otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni: otrokovo doživljanje ob vstopu v vrtec in s tem povezana njegova navezanost na starše, socializacija otroka, njegov emocionalni razvoj, vloga vrtca, sodelovanje s starši, vpliv zgodnjega varstva, priprava otroka na vstop v vrtec, vloga vzgojitelja, uvajalno obdobje otroka in prilagoditvene težave otrok ob vstopu v vrtec. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jih dobili s pomočjo anketnega vprašalnika 44 staršev otrok ljubljanskega vrtca Ciciban. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako so starši svojega otroka pripravljali na uvajalno obdobje, kakšni so bili odzivi otrok v času uvajanja, ko so bili prve dni starši z njimi v vrtcu, katere so najpogostejše prilagoditvene težave, ki so se pojavljale doma in v vrtcu v času uvajanja, in kako dolgo so trajale. Zanimalo nas je tudi, ali se starši zavedajo, kako pomembna je njihova prisotnost v uvajalnem obdobju in kakšna je obolevnost otrok v obdobju po vključitvi v vrtec. Ugotovili smo, da se starši zavedajo, kako pomembno je uvajalno obdobje, saj si je večina staršev vzela čas in sodelovala pri uvajanju svojega otroka v vrtec. Ugotovili smo tudi, da je večina otrok prvi dan v vrtcu v igralnici raziskovala, zanimale so jih igrače in nov prostor, presenetil pa je podatek, da v večini primerov ob uvajanju otroka v vrtec ni bilo prilagoditvenih težav, kar je za starše otrok in vzgojitelje vzpodbuden podatek. Ugotovili pa smo tudi, da večina staršev meni, da se je dovzetnost za obolenja njihovih otrok po vstopu v vrtec povečala.
Keywords: priprava na vstop v vrtec, uvajanje otrok v vrtec, težave ob vstopu v vrtec, predšolski otrok, vrtec, navezanost.
Published: 12.06.2012; Views: 3252; Downloads: 470
.pdf Full text (1,01 MB)

10.
POMEN TELESNEGA STIKA S PREDŠOLSKIM OTROKOM
Žanet Cehner, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Naše potrebe so različne, tako kot se razlikujemo tudi ljudje. Zato imajo nekateri večje potrebe kot drugi, moramo pa jih prav vsi zadovoljiti, saj tako vzpostavimo normalen proces življenja. Abraham Maslow je glede na pomembnost potrebe razvrstil v piramido, kjer so na dnu najpomembnejše potrebe – fiziološke, sledijo jim potrebe po varnosti, pripadnosti, priznanju ter samoaktualizaciji. Da lahko pridemo do vrha piramide, moramo potrebe zadovoljevati postopoma. Ko zadovoljimo primarno potrebo, se nam pojavi višja potreba. Kakor se ljudje razlikujemo po potrebah, se razlikujemo tudi v razvoju navezanosti. Nekateri razvijejo varno navezanost, drugi pa ne-varno. Kot začetnik raziskovanja razvoja navezanosti velja John Bowlby, ki je menil, da dojenček razvije navezanost samo na eno osebo – na svojo mater. Otrokova prva navezanost se razvije na starše, kasneje v razvoju pa še na ostale osebe, med katere sodijo tudi vzgojitelji predšolskih otrok, s katerimi pride otrok v stik ob vstopu v vrtec. Kakšno mnenje imajo starši o pogostosti in pomenu telesnega stika s svojim otrokom ter vzgojiteljem in njihovim otrokom, sem raziskala s pomočjo anketnega vprašalnika, ki sem ga oddala v vse enote vrtca Studenci. Obdelala sem 100 anketnih vprašalnikov, kjer sem lahko na podlagi ugotovitev v celoti potrdila prvo in tretjo hipotezo, druga hipoteza pa je le delno potrjena.
Keywords: Predšolski otrok, potreba, navezanost, telesni stik
Published: 05.11.2015; Views: 705; Downloads: 64
.pdf Full text (858,01 KB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica