| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 70
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Posebnosti, nevarnosti in planiranje nasledstva v družinskih podjetjih
Simon Padar, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu proučujemo družinska podjetja, njihove posebnosti in izzive, s katerimi se ta pogosto srečujejo. Osredotočimo se predvsem na problematiko nasledstva v družinskih podjetjih, ki po mnenju številnih avtorjev predstavlja največji izziv za večino družinskih podjetij in je tudi najpogostejši vzrok za njihov propad. Magistrsko delo je razdeljeno na uvodni, teoretični in empirični del. V uvodnem delu pričujočega dela predstavljamo osnovne značilnosti, in sicer opis področja in opredelitev problema, ki ga proučujemo. Nadalje predstavljamo cilje, ki jih želimo z delom doseči, in oblikujemo hipoteze, ki jih želimo raziskati. V uvodnem delu prav tako predstavljamo omejitve, s katerimi smo se srečali med izdelavo, kot tudi metode, ki smo jih uporabili za uspešno izvedbo dela. V teoretičnem delu magistrskega dela se s pomočjo spoznanj strokovnjakov in avtorjev osredotočamo na predstavitev družinskih podjetij. Pozornost namenjamo predvsem definiciji pojma družinsko podjetje in nadalje proučujemo značilnosti družinskih podjetij, njihove prednosti, slabosti, kot tudi njihov vpliv na gospodarstvo. Ob tem proučujemo tudi povezavo med družino in podjetjem ter medsebojni vpliv obeh sistemov. Nadalje analiziramo možne medosebne odnose v družinskih podjetjih in konflikte, ki iz njih izhajajo. V zadnjem poglavju teoretičnega dela pa se osredotočamo na problematiko nasledstva v družinskih podjetjih. Poglavje tako pričnemo z opisom življenjskega cikla podjetja in družine ter nadaljujemo z definiranjem pojma nasledstvo ter proučujemo proces nasledstva, nasledstvene možnosti v družinskih podjetjih in ovire, s katerimi se družinska podjetja najpogosteje srečujejo med procesom. Predstavljamo tudi pomembnost pravočasnega načrtovanja nasledstva. Empirični del magistrskega dela zajema študijo primera družinskega podjetja Armaturko, d. o. o. V sklopu študije predstavimo osnovne informacije o podjetju, podamo njegovo zgodovino in proučimo trenutno strukturo podjetja. Nadaljujemo z analizo družinskih vezi med zaposlenimi v podjetju in analiziramo konflikte, ki se pogosto pojavljajo znotraj podjetja, ter podamo predloge za njihovo reševanje. Nadalje predstavljamo problematiko nasledstva v podjetju Armaturko, d. o. o., in v tem sklopu analiziramo trenuten potek procesa v podjetju ter opišemo nasledstvene možnosti v podjetju. Podamo predloge za načrtovanje prenosa v vodstvu in lastništvu podjetja in ob zaključku predstavimo tudi program prenosa nasledstva v podjetju, ki bo potekal med letoma 2021 in 2026. Z delom želimo razumeti, katera so družinska podjetja, kakšno vlogo igrajo v gospodarstvu, in poudariti pomembnost reševanja konfliktov v družinskih podjetjih ter pravočasnega in skrbnega načrtovanja procesa nasledstva.
Keywords: Družinsko, podjetje, planiranje, načrtovanje, nasledstvo, posebnosti, nevarnosti, konflikti
Published in DKUM: 11.04.2022; Views: 152; Downloads: 24
.pdf Full text (1,54 MB)

2.
Izzivi družinskega podjetja pri planiranju nasledstva s primerom
Alen Feuš, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je zajeto proučevanje področja podjetništva, osrednji fokus je na družinskem podjetništvu. V tem sklopu so opredeljeni in med seboj kohezivno povezani pojmi, kot so družina, podjetje in podjetništvo. Ta tri izpostavljena področja so temelj, na katerem sloni celotno družinsko podjetje in njegovo delovanje. Ker gre za prepletanje dveh sistemov, tj. družinskega in poslovnega sistema, je toliko bolj pomembno, da njihovo delovanje osnuje poslovna kultura z vrednotami, ki omogoča podjetju, da preživi tudi turbulentna obdobja, obenem pa se poskrbi za prenos tradicije in ohranitev podjetja v lasti družine, tudi ko pride čas nasledstvenega procesa. Naloga se osredotoča na vprašanje uspešnega prehoda nasledstva na naslednje generacije v družinskem podjetju ter izzive, s katerimi se družinsko podjetje mora soočati, v kolikor želi doseči uspešno izpeljan prehod.
Keywords: družina, podjetje, podjetnik, družinsko podjetništvo, družinski in poslovni sistem, nasledstvo, izzivi pri prehodu nasledstva
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 193; Downloads: 47
.pdf Full text (1,86 MB)

3.
Izzivi in načrtovanje nasledstva v družinskem podjetju Lorbek & CO. d. o. o.
Gregor Lorbek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Družinska podjetja so ključen del vsakega gospodarstva in se srečujejo z edinstvenimi, njim specifičnimi izzivi. V diplomskem projektu smo te izzive podrobneje predstavili in posvetili posebno pozornost problematiki nasledstva, saj ga številni avtorji opredeljujejo kot enega največjih in ključnih strateških izzivov družinskega podjetništva, ki se mu je potrebno začeti posvečati že zgodaj. Pregled vseh možnih načinov prenosa podjetja in pravočasen proces uvajanja naslednika sta za uspešno izvedbo nasledstva. Veliko prednosti, ki jih imajo družinska podjetja, izhaja iz družine same. Odnosi v družini tudi močno vplivajo na uspeh poslovanja družinskega podjetja, zato smo jih v tem diplomskem projektu podrobno obdelali in predstavili. V empiričnem delu smo podrobneje predstavili družinsko podjetje Lorbek & CO. d. o. o., njegove probleme, odnose znotraj družine in prihodnje načrte za prenos podjetja. Ugotovili smo, da se je podjetje že začelo ukvarjati z uvajanjem naslednika in ima dobre možnosti za uspeh.
Keywords: družinsko podjetništvo, odnosi v družini, nasledstvo, prenos podjetja
Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 226; Downloads: 9
.pdf Full text (1,07 MB)

4.
Izbrani vidiki nasledstva na primeru družinskega podjetja AR, d. o. o.
Ana Repnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Med vsemi podjetji družinska podjetja na svetu zavzemajo največji delež (med 65 % in 80 %), zato posledično ustvarjajo številna delovna mesta in prinašajo pomemben prihodek v gospodarstvu držav. Poleg tega si družinska podjetja prizadevajo za svoje dolgo delovanje, dolgoročne odnose in gojijo predanost podjetju. Prav zaradi vsega omenjenega se dandanes povečuje zanimanje za trženje v okviru družinskih podjetij. To potrjujejo raziskave, ki so pokazale, da ima blagovna znamka družinskega podjetja pozitiven vpliv na poslovanje. Izjemnega pomena je tudi nasledstvo v družinskih podjetjih, ki trenutno prav tako predstavlja eno izmed najpomembnejših tem v raziskavah družinskega podjetja. Proces nasledstva je zelo kompleksen in temu primerno ga je potrebno skrbno planirati ter se nanj pripraviti. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili družinska podjetja, zapisali kako izgraditi njihovo dolgoročno delovanje in preučili kako se družinska podjetja spopadajo s korona krizo ter njen vpliv na prihodnost družinskih podjetij. Poleg tega smo opredelili oglaševanje blagovne znamke družinskega podjetja. Raziskali smo tudi izbrane vidike nasledstva, to so izgradnja zaupanja, nepotizem, vplivne dejavnike na uspešnost nasledstva in družinsko ustavo v družinskih podjetjih. Vso pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili v empiričnem delu diplomskega dela. Predstavili smo družinsko podjetje AR, d. o. o. in njegovo opredelitev za družinsko podjetje. Prav tako smo preučili vpliv korona krize na preučevano podjetje, soodvisnost oglaševanja in poslovnih strategij, zaupanje, nepotizem, nasledstvo in sodelovanje naslednje generacije pri delovanju preučevanega družinskega podjetja. Raziskali smo še ali ima preučevano družinsko podjetje AR, d. o. o., družinsko ustavo za obvladovanje sporov. Vse pridobljene informacije smo pridobili od lastnikov in njunih otrok s pomočjo intervjujev. Na koncu smo na podlagi pridobljenih podatkov podali priporočila za prakso družinskega podjetja AR, d. o. o., in drugih družinskih podjetij ter poleg tega dodali priporočila za nadaljnje raziskovanje.
Keywords: družinsko podjetje, nasledstvo, korona kriza, oglaševanje, nepotizem, družinska ustava
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 229; Downloads: 33
.pdf Full text (999,74 KB)

5.
Prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo
Vesna Čakš, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo najprej proučili družinsko podjetništvo, ki je najpogostejša oblika podjetništva v slovenskem in tudi evropskem gospodarstvu. Raziskovalci si kljub temu še vedno niso povsem enotni glede opredelitve oziroma definicije družinskega podjetništva, predvsem zaradi njene obširnosti ter različnih meril. Prednost družinskih podjetij je zagotovo ta, da so družinski člani dnevno vključeni v poslovanje podjetja, kar omogoča naslednji generaciji lažji prevzem in boljše poznavanje podjetja. Zaradi velike povezanosti družinskih članov v zasebnem in službenem času pa lahko pride tudi do trenj, različnega mišljenja ter s tem do konfliktov. Tesno povezano z družinskim podjetjem je nasledstvo. Strokovnjaki s tega področja priporočajo, naj se začne prenos podjetja načrtovati vsaj deset let prej oz. preden se podjetnik/podjetnica odloči za upokojitev, skratka dovolj zgodaj. Nasledstvo delimo na prenos lastništva in/ali vodenja. Znotraj prenosa podjetja so dodatne delitve, in sicer glede na to, ali se lastnik odloči za prenos podjetja na družinskega člana, strokovnjaka iz podjetja ali na tretjo osebo izven podjetja. Obenem se lahko le-ta odloči, ali prenos lastništva in vodenja steče istočasno, zaporedno ali lastnik preda samo vodstveno funkcijo. Pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili in poglobili v empiričnem delu diplomskega projekta. Proučili smo prenos lastništva in vodenja družinskega podjetja na drugo generacijo, in sicer na primeru trgovskega podjetja Jagros, d.o.o. Po predstavitvi podjetja smo z metodo študija primera analizirali potek prenosa lastništva in vodenja podjetja. Manjkajoče informacije o poteku prenosa smo pridobili od ustanovitelja podjetja s pomočjo intervjuja.
Keywords: Družinsko podjetje, družinsko podjetništvo, prenos lastništva in vodenja, nasledstvo.
Published in DKUM: 16.06.2021; Views: 423; Downloads: 116
.pdf Full text (1011,21 KB)

6.
Prenos družinskega podjetja iz druge v tretjo generacijo
Karmen Čižmek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Uspešen prenos podjetja na naslednjo generacijo je v družinskem podjetju ključnega pomena za nadaljnje delovanje. Lastnik/manager podjetja mora že zelo zgodaj začeti z uvajanjem in izobraževanjem naslednika, saj je to ena izmed ključnih stvari za uspešno nasledstvo. V diplomskem seminarju obravnavamo družinsko podjetje in njegove posebnosti ter predstavimo proces nasledstva. Predstavili smo družinsko podjetje Čižmek elektroinstalacije d.o.o., raziskali, kaj so njegove prednosti in slabosti, kdo so ključni udeleženci in kakšni so odnosi med njimi. Prišli smo do ugotovitev, da na proces nasledstva v družinskem podjetju vplivajo ključne osebe v podjetju, to so družinski člani, zaposleni in okolica, ter interakcija med njimi. Model procesa nasledstva smo aplicirali na podjetje in ugotovili, kako skladno je nasledstvo v podjetju s teoretično razlago tega.
Keywords: prenos družinskega podjetja, družinsko podjetje, nasledstvo, proces nasledstva v družinskem podjetju.
Published in DKUM: 23.11.2020; Views: 324; Downloads: 44
.pdf Full text (1,11 MB)

7.
Analiza dejavnikov rasti in razvoja na primeru družinskega podjetja
Nina Fujs, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Družinsko podjetništvo predstavlja eno od pomembnih oblik podjetništva. Večina podjetij v Sloveniji je še mladih, saj so še vedno v okviru prve generacije. Raziskave namreč kažejo, da jih pri prenosu iz ene generacije v drugo preživi le ena tretjina. Za diplomsko delo smo si za študijo primera izbrali družinsko podjetje, ki je prestalo prenos in uspešno posluje, se razvija ter raste. Najprej smo opredelili pojem družinsko podjetje. Zavedati se moramo, da se družinsko podjetje zelo razlikuje od nedružinskih podjetij. Menimo, da so družinska podjetja ključna za razvoj gospodarstva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti družinskega podjetja, razloge za ustanovitev in prenos družinskega podjetja. Naše diplomsko delo temelji na analizi dejavnikov rasti in razvoja družinskega podjetja. Za lažje razumevanje smo predstavili štiri faze življenjskega cikla rasti ter jih podrobneje opisali. V tabeli smo prikazali tudi razlike med pojmoma rast in razvoj. Temo smo si izbrali z namenom, da ugotovimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na rast in razvoj družinskega podjetja. V diplomskem delu najprej predstavimo splošno teorijo posameznih pojmov, nato pa se osredotočimo na študijo primera, kjer smo teorijo uporabili in prikazali na praktičnem primeru. Izbrali smo si družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o. Podjetje dobro poznamo in nam je bilo pripravljeno zaupati želene podatke. Družinsko podjetje se nahaja v Prekmurju in spada med večja družinska podjetja v tej regiji. Zanimivo je zaradi same dejavnosti, saj se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo kleparsko-krovskih izdelkov ter storitev. Podjetje se nahaja v fazi rasti; na podlagi letnega dobička namreč reinvestirajo v rast in razvoj podjetja. V izbranem družinskem podjetju je potekal tudi prenos, saj je leta 2013 podjetje prevzela hči ustanovitelja. S tem lahko omenimo tudi žensko podjetništvo, kjer ima upravljalno-vodstvene sposobnosti v rokah ženska. Ugotovili smo, da je ključnega pomena pri razvoju in rasti podjetja odnos družine, zagotovo ima ključno vlogo tudi konkurenca, saj brez nje podjetje ne bi vlagalo in skušalo postati še boljše, kot je bilo. Družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o., se iz leta v leto razvija, prenavlja in raste. Vse podrobnosti smo prikazali v življenjskem ciklu rasti. V diplomskem delu smo si zastavili tudi tri teze, ki smo jih potrdili oziroma ovrgli. Podrobnejše opredelitve in razložitve smo predstavili v sklepu.
Keywords: družina, družinsko podjetje, rast in razvoj družinskega podjetja, življenjski cikel rasti podjetja, nasledstvo, vizija in poslanstvo podjetja.
Published in DKUM: 19.10.2020; Views: 712; Downloads: 197
.pdf Full text (1012,90 KB)

8.
Statusno preoblikovanje podjetnika ter prenos podjetja na podjetnika posameznika : diplomsko delo
Vanessa Pintarič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Podjetnik je fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost v okviru organiziranega podjetja. Med podjetnikom in ostalimi oblikami gospodarskih subjektov obstajajo pomembne razlike, zakonodajalec je zato oblikoval specialna pravila ki veljajo, kadar se določena pravnoorganizacijska oblika gospodarske družbe ustanavlja, preoblikuje oziroma preneha obstajati. Specialna pravila so oblikovana zato, da ustrezajo interesom, za uresničevanje katerih so namenjena, obenem pa podjetniku olajšajo izvrševanje upravičenj, ki mu pripadajo. Podjetnik lahko za časa svojega življenja prenese podjetje na drugo fizično osebo, s čimer na prevzemnika preidejo vse pravice in obveznosti podjetnika prenosnika v zvezi s podjetjem. Podjetnik prevzemnik kot univerzalni pravni naslednik vstopi v vsa pravna razmerja v zvezi s prenesenim podjetjem podjetnika. Pri prenosu podjetja na podjetnika prevzemnika pravno dosledno ne gre za statusno preoblikovanje dotedanjega samostojnega podjetnika, saj ta za preneseno premoženje od prevzemnika podjetja ne dobi nasprotne izpolnitve, katere predmet bi bili njegovi deleži, temveč je predmet njegove izpolnitve lahko kakšna druga premoženjska pravica ali pa denar, prenos pa je lahko opravljen tudi neodplačno. Pri podjetniku razpolagalcu ne gre za prenašanje podjetniško organiziranega premoženja (v smislu materialnega statusnega preoblikovanja), temveč gre za njegov popoln umik iz organiziranega podjema. Namen instituta prenosa podjetja na podjetnika prevzemnika je omogočiti spremembo pravne pripadnosti (vsega ali dela) podjetniško organiziranega premoženja podjetnika razpolagalca, tako da omogoči njegov prehod na podjetnika prevzemnika z univerzalnim pravnim nasledstvom. Prenos podjetja se nujno odrazi tudi v poslovnih knjigah oziroma računovodskih izkazih udeleženih nosilcev podjema, v katerih se to premoženje izkazuje, zato se dotakne tudi področja računovodenja gospodarskih družb. Zakonodajalec je omogočil, da pod določenimi pogoji prenos podjetja na podjetnika prevzemnika opravimo po načelu davčne nevtralnosti, kar omogoča kontinuiteto poslovanja in zmanjša finančno breme tako za prenosnika kot prevzemnika podjetja.
Keywords: podjetnik, podjetnik prevzemnik, prenos podjetja, statusno preoblikovanje, univerzalno pravno nasledstvo, obdavčitev podjetnika posameznika, davčno nevtralni prenos
Published in DKUM: 12.10.2020; Views: 757; Downloads: 116
.pdf Full text (406,14 KB)

9.
Družinsko podjetništvo prednosti in slabosti
Sindi Zorec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo opredelili prednosti, s katerimi se srečujejo družinska podjetja, kot so predanost poslu in družini, nasledstvo, uspeh managementa, dobičkonosnost družinskih podjetij ter rast s tradicijo in usklajenostjo vizije, kakor tudi slabosti, kot so nasledstvo, poslanstvo, čustveni vplivi, konflikti. S pomočjo intervjuja podjetnice, ki vodi družinsko podjetje, smo dobljene podatke potrdili in izvedeli več o dogajanju v notranjosti družinskega podjetja. Cilji diplomskega projekta so teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opredelili prednosti in slabosti v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo izvedli intervju s podjetnico, kjer smo dobili odgovore na zastavljena vprašanja. Dobljeni rezultati niso bili presenetljivi, saj smo pričakovali take izide. Vemo, da so družinska podjetja velik del gospodarstva. Zavedamo se, da je prednost, če so ljudje med seboj povezani, saj tako hitreje pridemo do želenih oziroma zadanih ciljev. Pomembno pa je poudariti, da predstavlja veliko težavo nasledstvo v družinskih podjetjih, ki je povezano tudi s čustvi, poslanstvom, kar privede tudi do konfliktov v družinskih podjetjih.
Keywords: družinsko podjetništvo, družinska podjetja, prednosti, slabosti, nasledstvo.
Published in DKUM: 25.09.2020; Views: 566; Downloads: 180
.pdf Full text (713,63 KB)

10.
Družinsko podjetništvo - prehod na drugo generacijo v podjetju Our Space Appliances d.o.o.
Sara Božič, 2019, master's thesis

Abstract: Družinska podjetja so najbolj razširjena oblika podjetništva na svetu. Prepletanje družine in podjetja je glavna značilnost družinskih podjetij in lahko na eni strani v podjetje prinese edinstvene prednosti, na drugi strani pa svojevrstne izzive. Proces nasledstva je največji izziv, s katerim se srečujejo družinska podjetja, saj ga večini podjetij ne uspe uspešno prestati. Planiranje nasledstva je ključ do uspešnega nasledstva, kljub temu se večina družinskih podjetij v nasledstvo poda nepripravljeno. Podjetje Our Space Appliances d. o. o., je podjetje, ki je v večinski lasti ene družine in je trenutno v procesu nasledstva. Večinski lastnik je dobro leto pred upokojitvijo in ima željo in namen podjetje predati naslednji generaciji. Proučili smo, na kakšen način v podjetju nasledstvo planirajo in katere so tiste aktivnosti nasledstva, ki v podjetju potekajo. Ugotovili smo, da se akterji nasledstva zavedajo pomembnosti načrtovanja nasledstva, da v podjetju že dve leti o nasledstvu razmišljajo, se pogovarjajo in delajo poteze v tej smeri. Kljub vsemu pa podjetje Our Space Appliances d. o. o., nima formalnega plana nasledstva. Predlagamo jim, da se nasledstva lotijo bolj sistematično in da v nasledstvo vključijo dodatne aktivnosti, kot so načrt usposabljanja naslednika, razvoj strategije za podjetje po nasledstvu in ustvarjanje dokumenta, v katerem zapišejo generalna pravila podjetja, lastniška pravila in vrednote in cilje podjetja. Ključnega pomena je vključiti vse akterje v proces nasledstva, tako aktivne kot neaktivne družinske člane, lastnike podjetja in tudi vse druge zaposlene v podjetju. Menimo, da je treba za uspešno nasledstvo upoštevati mnenja, želje in pričakovanja vseh. Oblikovali smo model nasledstva v družinskih podjetjih, pri tem pa bi radi opozorili, da je vsako družinsko podjetje zase edinstveno, zato je treba pristopati k procesu nasledstva v vsakem od njih na unikaten način.
Keywords: družinsko podjetje, nasledstvo, model
Published in DKUM: 14.01.2020; Views: 646; Downloads: 96
.pdf Full text (3,37 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica