1. Vplivnostni marketing z vidika vplivnežev in naročnikovSara Vrečko, 2024, master's thesis Abstract: Vplivnostni marketing je sodobno marketinško orodje, ki v današnjem digitalnem času presega tradicionalne meje oglaševanja. Ni zgolj trend, temveč transformativna paradigma, ki se giblje na zapletenem presečišču digitalnih medijev, avtentičnosti in povezovanja različnih akterjev t. i. podjetij, vplivnežev in odjemalcev. Vplivneži so sledilci trendov in njihovi ustvarjalci. Podjetja lahko z njihovo pomočjo pridobijo dostop do obsežnega občinstva in vstopnico v ospredje družbene relevantnosti, krmarijo po nenehno spreminjajoči se pokrajini potrošniških preferenc in skozi kreativne pristope izkoriščajo njihove glasove kot učinkovite informativne ter tudi prodajne kanale.
V okviru magistrskega dela smo skozi teoretični in empirični del raziskali preučevano področje vplivnostnega marketinga z vidika vplivnežev in naročnikov. V teoretičnem delu smo najprej predstavili temeljna izhodišča in pojme, definirali vplivnostni marketing, predstavili zgodovino vplivnostnega marketinga ter dobre in slabe plati le-tega. Po splošni opredelitvi vplivnostnega marketinga smo v nadaljevanju opredelili, kdo so vplivneži, vrste vplivnežev, družbena omrežja za sodelovanje in načine sodelovanj z vplivneži. Z namenom pridobitve relevantnih informacij smo v empiričnem delu opravili poglobljeno analizo omenjenega področja s pomočjo dveh strukturiranih anketnih vprašalnikov. S preverjanjem zastavljenih hipotez smo ugotovili, da lahko podjetja s sodelovanjem z vplivneži gradijo zaupanje in verodostojnost pri svojem ciljnem občinstvu, kar pozitivno vpliva na nakupno odločitev potrošnikov. Večina naročnikov se pri sodelovanju z vplivneži raje odloča za dolgoročna kot enkratna sodelovanja. Instagram je med vplivneži najbolj priljubljeno družbeno omrežje ter vodilna platforma za vplivnostni marketing, ki jo podjetja najraje uporabljajo za sodelovanje z vplivneži. Vplivneži ustvarjajo vsebine, promovirajo izdelke ali storitve podjetij v zameno za plačilo ali druge ugodnosti, pa vendar večini vplivnežev vplivnostni marketing ne predstavlja osrednjega vira dohodkov. Keywords: vplivnostni marketing, vplivneži, naročniki, družbena omrežja, Instagram, sodelovanje z vplivneži Published in DKUM: 20.08.2024; Views: 230; Downloads: 94 Full text (3,69 MB) |
2. Predlog za optimizacijo transporta vzorcev v laboratorij za medicinsko mikrobiologijo v celjuJaka Špiljak, 2019, bachelor thesis/paper Abstract: Predlog za optimizacijo transporta vzorcev v laboratorij za medicinsko mikrobiologijo
v Celju
Diplomsko delo predstavlja glavne težave, s katerim se srečujejo zasebne klinike in
zdravstveni domovi pri transportu mikrobioloških vzorcev v Nacionalni laboratorij za
zdravje, okolje in hrano Celje. Preučevani problem je transport vzorcev naročnikov iz
celjske regije in njene okolice v mikrobiološki laboratorij. Diplomsko delo je sestavljeno
iz treh glavnih delov, zaokroženih v šest poglavij. Uvodni del zajema določitev ciljev,
namena in poti za reševanje problema, hipotezo, predstavitev okolja, predpostavke in
omejitve ter metode dela, ki so bile uporabljene pri izdelavi diplomskega dela. V prvem
delu diplomskega dela sledijo poglavja, v katerih je predstavljen teoretični del
obravnavanega problema. Drugi del zajema posnetek obstoječega stanja, delež
transportnih vrst, seznam naročnikov in transportni način, ki ga uporabljajo, število
vzorcev po naročnikih, način organizacije transporta največjih naročnikov in kritična
analiza problema. Sledi predlog rešitve, ki se odraža v zasnovi novega transportnega
sistema. Na koncu sledi še zaključek, ocena in vrednotenje uspešnosti problema, pogoji
za uvedbo rešitve in možnosti nadaljnjega razvoja. Keywords: vzorci, transport, naročniki Published in DKUM: 13.03.2020; Views: 976; Downloads: 102 Full text (1,54 MB) |
3. Zagotavljanje in naročanje zasebne varnosti v Republiki Sloveniji : priročnik za naročnike in ponudnike storitev zasebnega varovanja v Republiki SlovenijiMiha Dvojmoč, Miloš Beković, Gorazd Mandelj, Andrej Sotlar, Milan Vačovnik, Anja Babnik, Boštjan Ban, Eva Blatnik, Tina Dernovšek, Nika Gaberšek, Daniela Hozjan, Mitja Prešljić, 2019, professional monograph Abstract: Smernice v obliki priročnika vključujejo znanja s širšega področja zagotavljanja varnosti, kot so zasebno varovanje, korporativna varnost in pravo javnega naročanja. Publikacija naročnike usmerja k lažjemu in pravilnejšemu izboru ponudnika zasebnovarnostnih storitev, temelji pa na analizi urejenosti področja zasebnega varovanja v kar 32 evropskih državah, na analizi značilnosti delovanja zasebnega varovanja v Sloveniji in na analizi javnega naročanja v Sloveniji. Med drugim priročnik še posebej opozarja na pomen kakovosti zasebnovarnostnih storitev, meril za izbiro ponudnika in primernega razmerja med kakovostjo ter ceno ponujenih storitev na trgu. Vključena so možna merila za naročanje oziroma izbor storitev zasebnega varovanja za različne sektorje (trgovino, javno upravo, industrijo, finančni sektor in fizične osebe – varovanje hiše), ki so pripravljeni specifično za slovenske razmere in so presek teoretičnega razmišljanja ter predlogov in izkušenj strokovnjakov iz gospodarske dejavnosti, na katero se nanašajo. Keywords: zasebna varnost, javno naročanje, naročniki, ponudniki, merila naročanja Published in DKUM: 24.02.2020; Views: 1909; Downloads: 161 Link to file |
4. Uveljavitev elektronskega javnega naročanja v Evropski uniji in Republiki SlovenijiSanja Dobranič, 2017, undergraduate thesis Abstract: Diplomski projekt obravnava dokaj novo razsežnost javnega naročanja v RS, in sicer elektronsko javno naročanje, ki ga ureja Zakon o javnem naročanju (ZJN-3). Postopki javnega naročanja se bodo pretežno izvajali v elektronski obliki na podlagi postopne implementacije sistema za elektronsko javno naročanje v vseh fazah naročanja.
Naloga javnih naročil je, da pripomorejo h gospodarski rasti države, z informatizacijo postopkov pa Ministrstvo za javno upravo želi povečati transparentnost javnega naročanja in lokalizirati (omejiti) korupcijska tveganja.
V diplomskem projektu bomo precizno predstavili področje javnega naročanja v Evropski uniji in Republiki Sloveniji. Pri tem se bomo omejili na implementacijo sistema elektronskega naročanja v slovenski pravni red, ki bo v celoti veljal šele od aprila 2018. Šele po tem datumu bo obligatorna elektronska oddaja ponudb za vse naročnike.
Cilja diplomskega projekta sta vpogled v slovenski trg javnih naročil s poudarkom na elektronskih naročilih in izvedba primerjalnega prikaza elektronskih javnih naročil v izbranih članicah Evropske unije. Keywords: javno naročilo, elektronsko javno naročanje, Zakon o javnem naročanju, Republika Slovenija, Evropska unija, naročniki. Published in DKUM: 29.11.2017; Views: 2022; Downloads: 232 Full text (1,25 MB) |
5. Vpliv korupcije na stanje varnosti in zdravja pri delu v delovnem okolju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in notranje zadeveAna Marija Šućur, 2016, undergraduate thesis Abstract: Korupcija predstavlja velik problem v družbi, tako v svetu kot v Sloveniji. V uvodnem delu diplomskega dela je opredeljen pojem korupcije ter varnosti in zdravja pri delu, kako sta ta dva pojma med seboj povezana in kako je interakcija vidna pri delovanju podjetij.
V nadaljevanju je predstavljeno, kako se korupcija kaže, izvaja, prepozna ter prepreči oz. zajezi v povezavi z varnostjo in zdravjem pri delu. Pojasnjeno je prepoznavanje korupcijskih dejanj, tako sistemsko kot pri izvajalcih varnosti in zdravja pri delu ter naročnikih predvsem v zasebnem sektorju.
V diplomskem delu so opredeljeni vzroki za korupcijo, način inšpekcijskega nadzora in zahteve ter določila veljavne zakonodaje.
Prikazano je, kako korupcija oz. korupcijska ravnanja vplivajo na kakovost storitev varnosti in zdravja pri delu, na kakšen način naj bi potekalo vlaganje v opremo in razvoj, kako naj bi se vrednotilo delo. Opredelili smo se do vprašanja, kako se spopasti s korupcijo pri varnosti in zdravju pri delu v zasebnem sektorju, kako korupcijska dejanja vplivajo na medsebojne odnose v podjetjih in kakšno vlogo ter pomen ima pri tem stroka varnosti in zdravja pri delu.
Sistematično so podani ukrepi za preprečevanje korupcije glede na vrsto korupcije in vzroke, ki jo povzročajo. Dejstvo je, da je tema korupcije postala del vsakdana. Tematika je medijsko zaznana predvsem v javnem sektorju in le redko, ko je govora o zasebnem sektorju, za problematiko korupcije v varnosti in zdravju pri delu pa ni bilo moč najti nobene javne objave. Z zavedanjem pomembnosti tega področja lahko pričakujemo bolj odgovorno ravnanje celotne družbe in posledično izboljšanje razmer v gospodarstvu in javnem sektorju ter posledično na vseh delovnih mestih. Dokler se ne bo usidrala splošna ozaveščenost o problemu korupcije in bo posameznikom lastni interes pomembnejši od splošne blaginje, se bodo rušili zdravi stebri podjetij in posredno gospodarstva. Keywords: podjetja, varnost in zdravje pri delu, korupcija, naročniki, izvajalci, preprečevanje, odkrivanje, diplomske naloge Published in DKUM: 07.12.2016; Views: 1546; Downloads: 111 Full text (1000,05 KB) |
6. CENTRALIZACIJA JAVNEGA NAROČANJA V REPUBLIKI SLOVENIJISabina Rajgelj, 2016, undergraduate thesis Abstract: Javna naročila so javni izdatki s katerimi država zadovoljuje javne potrebe. V splošnem, predstavljajo javna naročila blago, storitve in gradnje. V Republiki Sloveniji se nameni za njih skoraj polovico državnega proračuna in je zato pomembno za kaj se ta sredstva porabijo in na kakšen način. Recesija preteklih let je države članice EU še dodatno spodbudila k racionalni porabi javnih sredstev. Eden izmed načinov racionalizacije javne porabe je centralizacija javnega naročanja. Centralizacija javnega naročanja pomeni, da se ustanovi oz. določi osrednji nabavni organ, ki na podlagi ugotovljenih potreb javnih naročnikov izvede postopke javnega naročanja. Na ta način se zmanjša število istovrstnih postopkov javnega naročanja, stroški postopkov, izboljša se organizacija delovnih procesov; najbolj pomemben učinek je zagotovo ta, da se zaradi združevanja naročil, ki pomeni povečano povpraševanje, doseže boljša pozicija pri pogajanjih s ponudniki, kar vpliva na ceno predmeta javnega naročila.
Centralizacijo javnega naročanja predvideva tudi Direktiva 2014/24/EU. Republika Slovenija jo je kot članica EU morala implementirati v svoj pravni red do 1. aprila 2016. To je storila s sprejetjem Zakona o javnem naročanju (ZJN-3). Keywords: javna naročila, javni naročniki, postopki javnih naročil, centralizacija javnega naročanja, ZJN-2, ZJNVETPS, ZJN-3, Direktiva 2014/24/EU Published in DKUM: 20.09.2016; Views: 1907; Downloads: 152 Full text (468,60 KB) |
7. PROCES IZBIRE AGENCIJ ZA TRŽNO KOMUNICIRANJEUroš Prelog, 2016, undergraduate thesis Abstract: Tržno komuniciranje je ključno za organizacije, da lahko vzpostavijo interaktivni odnos s potencialnimi oziroma obstoječimi porabniki. Agencije za tržno komuniciranje se s tem profesionalno ukvarjajo, zato v ta proces vlagajo največjo mero strokovnosti, kreativnosti in učinkovitosti. Zaradi tega organizacije oziroma naročniki sodelujejo z njimi in plačujejo za njihove kreativne rešitve. Izbira agencije za tržno komuniciranje je za organizacije strateškega pomena. Prikazali smo proces izbire agencij za tržno komuniciranje in elemente, ki so pomembni pri sami izbiri.
V teoretičnem delu smo predstavili tržno komuniciranje v različnih oblikah, organiziranost agencij za tržno komuniciranje in okolje, v katerem agencije za tržno komuniciranje opravljajo storitve.
V raziskovalnem delu diplomskega dela smo dobili odgovore, na kakšen način agencije za tržno komuniciranje delujejo na trgu ponudbe storitev tržnega komuniciranja. Keywords: tržno komuniciranje, agencije za tržno komuniciranje, oglaševalske agencije, oglaševanje, odnosi z javnostmi, naročniki Published in DKUM: 17.06.2016; Views: 1293; Downloads: 131 Full text (2,13 MB) |
8. |