1. Študijsko gradivo pri predmetu Obligacijsko pravo - II : Odškodninske in povračilne obveznosti, integrirani študijski pripomoček z nalogami in usmeritvamiNataša Samec Berghaus, Andrej Bitrakov, Klemen Drnovšek, 2025, higher education exercise book Abstract: Študijsko gradivo je zasnovano kot integrirani pripomoček za študente prve stopnje univerzitetnega študijskega programa Pravo na Pravni fakulteti Univerze v Mariboru, ki obiskujejo predmet Obligacijsko pravo. Gradivo je namenjeno podpori obrnjenemu in problemsko orientiranemu učenju, pri čemer vključuje teoretična vprašanja, trditve in praktične primere, s katerimi študentje poglobijo razumevanje obravnavane snovi. Vsako poglavje nudi usmeritve za študij, pregled ključnih pojmov in naloge za utrjevanje znanja. Gradivo pomaga študentom razvijati analitične sposobnosti in pravno razmišljanje, kar je bistveno za uspešno reševanje pravnih problemov tako med študijem kot v kasnejši karieri. Poleg priprave na izpit pri predmetu Obligacijsko pravo je gradivo koristno tudi za poglabljanje znanja pri drugih predmetih s področja civilnega in gospodarskega prava. Keywords: obligacijsko pravo, neposlovne obveznosti, odškodninska obveznost, neupravičena obogatitev, poslovodstvo brez naročila Published in DKUM: 06.03.2025; Views: 0; Downloads: 16
Full text (55,04 MB) This document has many files! More... |
2. Nabavni proces v podjetju Kompani d. o. o.Jaka Knez, 2024, undergraduate thesis Abstract: Nabava je proces, ki vodi do identifikacije potrebe po materialih, izdelkih in storitvah. Vsebuje določanje zahtev, iskanje bodočih ponudnikov/dobaviteljev, ocenjevanje ponudnikov in izbiro najboljših, pogajanja in sklepanje pogodb, naročanje, spremljanje dostave, prevzem in pregled blaga, skladiščenje in distribucijo ter nenazadnje plačilo dobaviteljem. Vključuje identifikacijo potreb iz proizvodnih načrtov ali povpraševanja kupcev, oceno dobaviteljev glede cene, kakovosti, zanesljivosti in finančne stabilnosti, čemur sledijo pogajanja, ki določajo pogoje poslovanja. Blago se ob prevzemu pregleda glede skladnosti s specifikacijami, njihova neskladja pa se odpravijo z reklamacijami. Celoten proces vključuje tudi oceno uspešnosti dobavitelja in analizo nabavnih aktivnosti, da opazimo izboljšave in tako optimiziramo prihodnje nabave. Nabavni proces se šteje za zelo pomembnega in je učinkovit za zmanjšanje stroškov, izboljšanje kakovosti in zanesljivosti dobavne verige ter povečanje konkurenčnosti podjetij.
V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo opredelili nabavo, njeno vlogo in pomen ter cilje in naloge. Nato smo raziskali, kako se povezuje z ostalimi funkcijami v podjetju, opredelili vse faze nabavnega procesa ter predstavili še, kako se rokuje z zalogami. V praktičnem delu smo nato s pomočjo teorije na primeru podjetja Kompani d.o.o. analizirali, kako pri njih poteka nabava. Keywords: Nabava, nabavni proces, naročila, zaloge, življenjski cikel nabave. Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 36
Full text (1,55 MB) |
3. Interna navodila po zakonu o javnih naročilih in izjeme : diplomsko deloTjaša Krunić, 2024, undergraduate thesis Abstract: Pod javna naročila opredeljujemo vsa naročila, ki jih izvajajo državni organi, organi samoupravnih lokalnih skupnosti, javni zavodi, javna podjetja. Javno naročilo je vsakršno naročilo blaga, storitev ali gradnje, ki ga ustanova izvede in ki so nujno potrebna za njihovo delovanje. Seveda, ob upoštevanju Zakona o javnih naročilih (ZJN – 3), je ključno slediti osrednjim načelom, ki zavezujejo naročnike, kot so gospodarnost, učinkovitost, transparentnost, enakopravnost in sorazmernost. Obstaja tudi možnost prilagoditve svojih pravilnikov znotraj Zakona o javnih naročilih, ki zaostruje pogoje naročanja v določeni ustanovi. Pravilnik se pripravi na podlagi ZJN – 3, vendar dodatno specificira pogoje za naročnika. Vse se spremeni, v kolikor pride do naravne ali druge nesreče. V teh primerih za naročilo blaga, storitve ali gradnje naročnik ne more postopati po ZJN – 3 zaradi nujnosti, življenjsko in premoženjsko ogrožajočih posledic, do katerih bi lahko naravna ali druga nesreča privedla. V teh primerih se izvede naročilo blaga, storitve ali gradnje pri dobavitelju, kjer je glavni pogoj čim prejšnja zagotovitev blaga ali izvedba storitve. Naročilo mora biti izvedeno čim prej, da se lahko zagotovijo osnovni pogoji za življenje ter prepreči nadaljnja nevarnost. V diplomskem delu bomo predstavili javna naročila ter njihov pomen v javnem sektorju, se osredotočili na prednosti in slabosti pri javnih naročilih po izjemi. Predstavili veljavno zakonodajo za izvedbo teh javnih naročil ter analizirali primere javnih naročil oziroma naročil blaga in storitev v primeru naravnih ali drugih nesreč v Mestni občini Maribor. V samem diplomskem delu bomo na podlagi primerov naravnih ali drugih nesreč v Mestni občini Maribor raziskali, kakšna je bila poraba sredstev, kateri so bili ponudniki ter kakšna je bila pravna podlaga za izvedbo storitev oziroma dobavo blaga. Prav tako bomo raziskali, katere obrazce je potrebno izpolniti, iz katerega proračunskega vira se črpajo sredstva in na podlagi česa jih občina pridobi. Keywords: javna naročila, ZJN – 3, izjeme, javni sektor, blago, storitve, gradnja, naravne in druge nesreče Published in DKUM: 04.07.2024; Views: 131; Downloads: 32
Full text (1,40 MB) |
4. Digitalizacija javnih naročil in korupcijska tveganja : magistrsko deloTjaša Arnšek, 2024, master's thesis Abstract: V sodobnem svetu se dogajajo hitre in neprestane spremembe, katerih ključna sestavina je pogosto digitalizacija. Družba se je preoblikovala v digitalno obliko, kjer binarna niza 0 in 1 omogočata shranjevanje, urejanje in deljenje podatkov. Proces digitalizacije vključuje preoblikovanje analognih materialov v digitalni, elektronski format, namenjen shranjevanju in obdelavi v računalniških sistemih. Vlade po svetu uvajajo digitalizacijo kot osrednjo komponento reforme javne uprave, pri čemer želijo doseči večjo učinkovitost in kakovost storitev. Leta 2010 je Evropska unija z uvedbo več strateških dokumentov in direktiv začela svojo digitalno agendo, pri čemer je prepoznala hitro rastočo digitalno ekonomijo. Ta agenda vključuje širjenje digitalnega poslovanja, prilagajanje digitalizacije v poslovnem svetu ter izboljšanje digitalnih storitev v javnem sektorju in družbi kot celoti. Naša država se prav tako zavzema za prehod v sodobno digitalizirano gospodarstvo v prihodnjem desetletju, kar želi uresničiti s pomočjo strategije za digitalno transformacijo gospodarstva. Manchesterska deklaracija iz leta 2005 je poudarila pomembnost elektronskega javnega naročanja, ki je postalo ključna e-storitev za poslovne subjekte. Ta proces obsega več faz, vključno z e-objavo, e-oddajo ponudb, e-ocenjevanjem ponudb, e-naročilom, e-računom in e-plačilom. Ker je pri javnih naročilih vpleten denar davkoplačevalcev, je ključno zagotoviti transparentnost in učinkovitost v celotnem procesu. Javno naročanje ni le orodje za upravljanje javnih sredstev, temveč tudi sredstvo za uresničevanje javnih politik in spodbujanje razvoja določenih sektorjev. Toda obstaja tudi tveganje za korupcijo, še posebej na področju javnih naročil, ki predstavljajo pomemben del gospodarstva. Vprašanje korupcije postane še posebej pomembno v kontekstu digitalizacije javnega naročanja, saj se postavlja vprašanje, ali digitalni procesi povečujejo ali zmanjšujejo korupcijska tveganja. V okviru zaključnega dela smo tematiko obravnavali s pregledom in analizo relevantne znanstvene ter strokovne literature. Za pridobitev globljega vpogleda smo uporabili kvalitativni pristop raziskovanja, ki je vključeval usmerjene intervjuje s strokovnjaki, ki izvajajo procese javnih naročil. Keywords: digitalizacija, javna naročila, korupcija, tveganja, magistrska dela Published in DKUM: 01.03.2024; Views: 535; Downloads: 108
Full text (805,73 KB) |
5. Javna naročila in korupcija v javni upravi : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloJon Bostič Sluga, 2023, undergraduate thesis Abstract: Korupcija na splošno predstavlja velike težave v gospodarstvu, upravi države in državnemu proračunu. Vzrokov za nastanek korupcije je več. Največkrat gre za pohlep po večanju lastnega premoženja, ljudje strmijo v prihodnost in si nabirajo rezerve na več področjih, ki jih bodo izkoristili kasneje. Želja po vse večjih dobičkih vodi takšne ljudi v propad, toda to ljudi ne ustavi, da bi s takšnim početjem prenehali ali pa z njim sploh ne bi pričeli. Poleg pohlepa v korupcijo vodijo želja po moči, obvladovanju pomembnih področij v državi, tekmovanje za politična mesta. Politične stranke s svojim kadrom vplivajo na rezultate javnih razpisov, prilagajajo zakonodajo, ki gre v prid le peščici, in poskrbijo, da sebi omogočijo boljši jutri. Korupcija pri javnih naročilih je eden največjih problemov zaznavanja le-te zaradi vseh zakonov, postopkov in določil, ki se jih je treba držati pri izvajanju javnega naročila. Poznanstva in usluge vodijo do visokih položajev, vse skupaj pa je le tekma za ponudnike, kdo bo izvajal storitve za velikega povpraševalca. Večji kot je projekt, več kot je zahtevanih postopkov pri izvedbi, tem večje so možnosti, da bo prišlo do korupcije. Nemogoče je nadzorovati vse vpletene ljudi pri velikih projektih, saj je v njih je vpetih toliko različnih oseb, da se niti ne ve, koliko jih je vse skupaj, ter koliko jih v ozadju stoji za njimi. Najhuje pa je nezavedanje, da s takšnim početjem ljudje rušijo moč države, njeno sposobnost pri izpolnjevanju potrebnih nalog in sposobnost priprave na prihodnost. Vsako leto se srečujemo s podobnimi številkami izgube denarja, za katerega ni razlage, kje je bil porabljen. Varnostni organi dnevno preiskujejo področja in poskušajo odkriti krivce za korupcijo, toda večkrat je konec neuspešen, pot se zaključi, sledi naprej več ni. Naloga vseh državljanov bi morala biti odgovorno ravnanje z državnimi resursi, ne pa z načrtovanjem, kje se bo ponudila možnost protipravne pridobitve premoženja. Keywords: korupcija, javna naročila, državne službe, javna uprava, denar Published in DKUM: 25.09.2023; Views: 379; Downloads: 68
Full text (2,51 MB) |
6. Javna naročila in korupcija : magistrsko deloAdriana Gjergjek, 2023, master's thesis Abstract: Od delovanja javnega sektorja je odvisen razvoj in zagotavljanje trajnostne gospodarske blaginje, socialne kohezije in dobrega počutja ljudi. Eno najpomembnejših področij delovanja javnega sektorja je področje javnih naročil, ki predstavlja pomemben del proračuna Evropske Unije, državnega proračuna in proračuna lokalne skupnosti, kar pomeni, da je od njega odvisna gospodarska rast ali BDP. Zato ga lahko definiramo kot ključnega akterja pri zagotavljanju države blaginje in pravne države. Zaradi pomembnosti prispevanja k razvoju gospodarstva in s tem povezane težnje po dobrem življenjskem standardu je pomembno, da delovanje sistema javnega naročanja temelji na integritetnem ravnanju javnega sektorja. Ne glede na to, da ima Slovenija vsa področja delovanja skrbno pravno regulirana in vseskozi teži k implementaciji EU standardov ter skladno s tem dopolnjuje predhodno zakonodajo, prihaja v praksi do težav pri zagotavljanju ustreznega in učinkovitega nadzora nad razpolaganjem javnih financ ter delovanju sistema javnega naročanja. Slednje potrjujejo primer nabave respiratorjev za čas vladanja pandemije COVID-19 leta 2020, neučinkovito delovanje informacijskega sistema največje slovenske zdravstvene ustanove UKC Ljubljana ter problematiko nespametnih gradenj bioplinarn po Sloveniji, še posebej delovanje bioplinarne ECOS v Lendavi. Pregled literature in opravljene študije primerov je pokazal, da je področje javnih naročil eno od ključnih žariščnih točk, ki je zaradi pomembnosti in vsebnosti visokih denarnih vrednosti zelo ranljivo in mamljivo za izvedbo koruptivnih dejanj, pri čemer je posebej ranljiva predrazpisna faza. Povezanost politike, korupcije in gospodarstva, tesne prijateljske vezi ter vplivi iz ozadja predstavljajo glavni razlog za izvedbo koruptivnih dejanj v postopkih javnega naročanja. Zaradi tega mnoga dejanja ne glede na povzročeno škodo ostanejo nekaznovana, skrita očem javnosti in po določenem času pozabljena, kot da se sploh niso zgodila, glavni akterji pa še naprej ostajajo na najvišjih državnih položajih. Keywords: javna naročila, javna uprava, korupcija, zakonodaja, magistrska dela Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 536; Downloads: 132
Full text (2,09 MB) |
7. Ugotavljanje vpliva epidemije covid-19 na javna naročila v izbrani zdravstveni ustanoviMonika Lep, 2021, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali javna naročila in pravno podlago zanje, katera določa načela in postopke, ki usmerjajo uporabo javnega naročanja v praksi. Ob tem smo navedli pravila in smernice s področja javnega naročanja, ki so podana na ravni EU. Ker so javna naročila del nabavnega poslovanja, smo preučili nabavo in nabavno funkcijo v javni ustanovi. Leto 2020 je zaznamovala epidemija, zaradi katere je bilo potrebno narediti na vseh področjih nekaj sprememb. Iz tega razloga smo si pogledali, kakšno je bilo stanje v tem času na področju javnih naročil tako v domačem okolju kot tudi smernice, ki so bile podane s strani EU.
V empiričnem delu naloge smo izbrali dva že izvedena naročila v določeni javni ustanovi in ju podrobneje preučili. Naročili sta vsebovali isti predmet naročila, glede na vrste javnih naročil in se vsebinsko nista veliko razlikovali. Na podlagi raziskanega smo ugotavljali, kakšne posledice in vplive je v tej izbrani ustanovi pustila epidemija COVID-19. Ugotovili smo, da kljub visoki vključenosti omenjenega virusa v izbrani ustanovi na področju zdravstvenih storitev, le-ta ni imel tako visokega vpliva na naše raziskovano področje javnih naročil, ki je del nabave v njej. Keywords: javna naročila, zakon o javnem naročanju, epidemija, COVID-19, nabavno poslovanje Published in DKUM: 24.12.2021; Views: 1178; Downloads: 174
Full text (1,60 MB) |
8. Reorganizacija naročanja blaga iz centralnega skladišča za posamezne poslovne enote podjetja temva d.o.o.Anja Cimerman, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: V industriji prehrane v zadnjih letih dobava blaga predstavlja velik oziroma največji delež stroškov v podjetju, zato je potrebno primerno organizirati proces naročanja blaga za restavracije in sodelovanje z dobavitelji. Predvsem v trenutnem času pandemije COVID-19, ko je na voljo manj površin za goste lokalov in občasna zapiranja gostinskih lokalov. V diplomski nalogi smo predstavili primer neorganiziranega naročanja posameznih enot podjetja ter organizirano naročanje artiklov preko centralnega skladišča. Slednje se je izkazalo za bolj primerno na podlagi časovnih primerjav procesa skladiščenja in razlike v stroških. Za analizo smo izbrali sedem naključnih artiklov, ki smo jih analizirali na podlagi potrebne mesečne količine in primerjavo cen na trgu, ki ob nepremišljenem naročanju podjetju hitro prinesejo večje stroške. Keywords: nabavna logistika, naročila, dobavitelji, procesi skladiščenja, centralno skladišče Published in DKUM: 12.11.2021; Views: 809; Downloads: 78
Full text (1,50 MB) |
9. Primerjava druge in tretje novele Zakona o javnem naročanju : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloŽan Ajdnik, 2018, undergraduate thesis Abstract: Gospodarstvo je sestavni del vsake države, tako v zasebnem sektorju, kakor tudi sektorju, ki je pod nadzorom državnih organov. V današnjem času se standard življenja v različnih državah meri s pomočjo izračuna bruto domačega proizvoda na prebivalca (BDP), torej večji kot je BDP, višji je standard življenja. Skozi zgodovino se je večal vpliv države na posameznih področji, tako da danes država nadzoruje vse pomembne ustanove, podjetja in zato zaposluje veliko število ljudi. Ker pa država rabi tudi pomoč zasebnega sektorja, podeljuje koncesije ali sklene pogodbo na podlagi javnega naročila s kakšnim zasebnim podjetjem. Zaradi velike konkurence v zasebnem sektorju in zagotavljanju enakovrednosti pri oddaji javnega naročila, je bilo treba omenjeno področje tudi zakonsko urediti. Precej časa je minilo od sprejetja prvega zakona do sprejetja dveh novel – od leta 2016 torej področje javnega naročanja ureja ZJN-3, ki je pravzaprav četrto nadaljevanje Zakona o javnem naročanju. Sprejetje omenjene novele je bilo nujno, saj se mora s tehnološkim razvojem razvijati tudi sistem in postopek javnega naročanja. Omenjena novela bo namreč prva omogočala oddajo ponudb in vse potrebne dokumentacije elektronsko, kar bo pospešilo in olajšalo delo zaposlenim, tako v zasebnem, kakor tudi v javnem sektorju. Z novo novelo je tudi lažji pregled nad področji, ki jih ureja zakon – mnoga področja, ki so bila prej razdrobljena, so sedaj združena vse v en zakon. Novela ima tudi nekaj sprememb, ki sistemsko omogočajo učinkovitejšo izvedbo procesa javnega naročanja, omogočajo pa tudi ekonomično ustreznejšo operativno izvedbo naročila. Keywords: javno naročanje, javna naročila, zakonodaja, novele, diplomske naloge Published in DKUM: 09.05.2018; Views: 1414; Downloads: 124
Full text (1,15 MB) |
10. Javne pogodbe v češkem pravuNejc Romih, 2017, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava javne pogodbe, to so pogodbe, ki jih sklepa oblast s posamezniki pri izvrševanju določenih nalog v javnem interesu, v češkem pravnem sistemu, ki spada v germansko pravno družino. Češka pravna teorija ali praksa koncepta javnih pogodb ni razvila, pozna pa pogodbe javnega naročanja v širšem smislu in institut javnopravne pogodbe, ki ga je razvila po vzoru nemške javnopravne pogodbe. Primerjalnopravno gledano sta termina javnopravna pogodba in upravna pogodba sinonima, zato lahko v češkem pravu prepoznamo upravno pogodbo, ki je normativno urejena in teoretično razvita. Češko pravo javnih naročil in javnih koncesij sloni na pravu Evropske Unije. Predvsem na področju javnega naročanja se je izkazalo, da je prišlo do močne harmonizacije, ki spominja na unifikacijo v primerjavi s slovenskim pravom javnega naročanja. Pravna narava javno-koncesijska razmerja je na Češkem, ki pozna institut upravne pogodbe odvisna od primera do primera. Če se v upravni pogodba »skriva« javna koncesija kot jo pojmuje pravo Evropske Unije, potem bo njena narava upravnopravna in se bo na nacionalni ravni uporabil predpis, ki ureja upravno pogodbo. Sicer pa je javna koncesija po veljavnem češkem pravu praviloma oblika javnega naročila, ki je zasebnopravne narave, in se bo na nacionalni ravni uporabil predpis, ki ureja javno naročanje. V vsakem primeru pa je področje javnih koncesij in javnih naročil regulirano s strani prava Evropske Unije. Keywords: Javne pogodbe, javne koncesije, javna naročila, upravna pogodba, javno- zasebno partnerstvo. Published in DKUM: 26.09.2017; Views: 1768; Downloads: 221
Full text (740,70 KB) |