| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 45
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Tehnično tehnološki parametri racionalizacije upravljanja železniških tras
Miran Pirnar, 2009, master's thesis

Abstract: Skupni evropski proces liberalizacije trga prometnih storitev in zagotavljanje prostega pristopa do železniške infrastrukture sta v železniškem sektorju povzročila izjemno velike spremembe. Iz nekdanjih monopolnih državnih železnic so nastali nacionalnih upravljavci železniške infrastrukture in ločena železniška prometna podjetja s svojimi novimi tržno naravnanimi cilji, ki zahtevajo bistveno drugačne procese prometnega planiranja in upravljanja z železniško infrastrukturo. Evropska unija že od svojega nastanka dalje podpira in pospešuje učinkovitost in konkurenčnost skupnega evropskega trga, kar poskuša doseči s popolnim odprtjem nacionalnih mej, sprejetimi administrativnimi ukrepi in popolno ekonomsko integracijo vseh svojih članic. Izjemno pomembno vlogo v tem procesu pa imajo transportni sistemi, ki morajo poleg svoje zanesljivosti in učinkovitosti biti tudi socialno in okoljsko naravnani. V tako postavljenih izhodiščih organizacije transportne dejavnosti pa pridejo prednosti železnice do polnega izraza, kar je prepoznala tudi EU. Za uresničitev in izpolnitev navedenih aktivnosti je komisija EU postopno sprejemala ustrezne pravne akte (t.i. železniške pakete v obliki direktiv, ki so prevoznikom zagotovile transparentno in nediskriminatorno obravnavo ter omogočile prosti pristop do železniške infrastrukture), določila ustrezne regulatorne organe (za zagotavljanje nadzora s pravico odločanja v sporu) ter uzakonila zavezo njihove obvezne implementacije v nacionalno zakonodajo (določila direktiv je treba uvesti v nacionalne zakone in podzakonske akte). S tem je določen pravni okvir za izpeljavo reforme železniškega sektorja na nacionalnem nivoju. Sprejem teh določil pa je pri članicah EU zahteval reformo integriranih nacionalnih železniških podjetij, ki morajo poslovati po načelih konkurenčnosti in kapitala ter svojo organizacijo prilagoditi mednarodnemu poslovanju. Vsem tem novim usmeritvam pa morajo slediti tudi upravljavci železniške infrastrukture, njihova glavna naloga pa je učinkovito upravljanje in trženje železniške infrastrukture. V samem procesu načrtovanja in izvajanja storitev pa je treba poleg upravljavcev železniške infrastrukture in prevoznikov upoštevati tudi potrebe ostalih podjetij, ki so udeležena v železniškem prometnem procesu, kot npr. privatni operaterji, špediterji, luke, industrija ter izvajalci vzdrževanja železniške infrastrukture. Te aktivnosti se izvajajo tudi v Sloveniji, vendar se kljub članstvu v EU srečujemo še z dodatnimi problemi. Poleg zelo slabega stanja železniške infrastrukture smo edini v tem delu Evrope, ki imamo še integrirano organizacijo železniškega podjetja. V teh pogojih pa je vodenje podjetja po načelih konkurenčnosti in kapitala izjemno oteženo, saj še vedno prevladujejo politični parcialni interesi, na sprejem poslovnih odločitev pa ima velik vpliv tudi večje število reprezentativnih železniških sindikatov. Dejstvo je, da je železniška infrastruktura v državah EU pretežno v državni lasti, ta pa z njo slabo gospodari. Če želi železnica konkurirati ostalim prometnim nosilcem, morajo tako upravljavci železniške infrastrukture kot prevozniki uvesti tržno podjetniško miselnost in izboljšati kvaliteto svojih storitev. Osnovni tržni produkt železniške infrastrukture je njena vlakovna pot oz. trasa. Za zagotovitev učinkovitega in konkurenčnega mednarodnega železniškega prometa pa morajo upravljavci železniške infrastrukture vzpostaviti nove procese upravljanja infrastrukturnih kapacitet in izvajanja železniškega prometa, ki temeljijo na nediskriminatornih, standardiziranih in harmoniziranih rešitvah. V magistrskem delu so raziskani in analizirani najpomembnejši tehnično tehnološki dejavniki upravljanja tras, kjer prevladuje zagotavljanje in načrtovanje tras, priprava voznega reda, trženje in prodaja tras, sodobna orodja IT ter ekonomski instrument uporabnina.
Keywords: Mednarodni železniški promet, pomembni tehnično tehnološki dejavniki upravljanja železniških tras, upravljanje in vodenje železniškega prometa, upravljavec infrastrukture, liberalizacija trga transportnih storitev v EU, intreroperabilnost, naročanje in dodeljevanje tras, inovativne rešitve, zaračunavanje uporabnine, nacionalni OneStopShop, definiranje in ocenitev tržno operativnih aktivnosti in postopkov upravljanja tras pri izbranih upravljavcih infrastrukture
Published: 06.08.2010; Views: 3086; Downloads: 244
.pdf Full text (3,83 MB)

9.
JAVNA NAROČILA V SPLOŠNI BOLNIŠNICI CELJE
Simon Jevšinek, 2010, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu smo celovito predstavili zadnje čase vedno bolj aktualno področje javno naročanje v zdravstvu. Naše delo je temeljilo na predpostavki, da je javno naročanje na področju zdravja izjemno občutljivo. Težave oz. nepravilnosti v procesu javnega naročanja imajo lahko za izvajalca zdravstvenih storitev in bolnike veliko negativnih posledic. Magistrsko delo je razdeljeno na osem poglavij, ki si sledijo v logičnem zaporedju. Po uvodnem poglavju je predstavljena nabavna funkcija v javnem sektorju. Opredelitev nabavne funkcije in javnega sektorja je z vidika javnega naročanja smiselna zaradi opredelitve naročnika, torej tistega, ki je pri naročanju dolžan ravnati po pravilih, zapisanih v zakonodaji s področja javnega naročanja. V tretjem poglavju s povzemanjem domačih in tujih avtorjev podrobneje opišemo sistem javnega naročanja. Definicija javnega naročanja je lahko zelo različna in je odvisna, s katerega zornega kota (gospodarskega, finančnega, političnega, …) jo obravnavamo. V magistrskem delu podamo različne opredelitve oz. definicije avtorjev za javno naročanje, opredelimo naročnika, ponudnika. V nadaljevanju poglavja predstavimo ureditev javnega naročanja v Sloveniji in Evropski uniji, opišemo temeljna načela javnega naročanja in predstavimo postopke javnega naročanja ter faze v postopku oddaje javnega naročanja. V četrtem poglavju smo opisali področje javnega naročanje v zdravstvu, ki je v okviru javnega sektorja zaradi svojega finančnega obsega postalo eno največjih v državi. Tako kot ostala področja javnega naročanja v večini primerov pozitivno vplivajo na razvoj gospodarstva, kar vzpodbuja konkurenco, postavlja zahteve po stalnem razvoju in vpliva na večjo stopnjo zaposlenosti ter tako na višjo socialno raven. V tem poglavju je prikazana statistika oz. struktura javnih naročil v zdravstvu v primerjavi z vsemi naročniki po ZJN-2 v letih 2007 do 2008. V empiričnem delu magistrskega dela najprej v petem poglavju analiziramo javna naročila v Splošni bolnišnici Celje. Predstavimo obravnavani javni zavod ter javna naročila razčlenimo na vrednost ter vrsto predmeta javnega naročila in jih primerjamo s strukturo javnih naročil ostalih javnih zdravstvenih zavodov v Sloveniji. V nadaljevanju poglavja podrobneje preučimo področje javnega naročanja v zdravstvu na konkretnem primeru iz prakse, in sicer nakupu medicinske opreme. Na koncu še povzamemo ugotovitve opravljenih intervjujev glede klime med zaposlenimi, ki se neposredno ukvarjajo z javnim naročanjem v SBC in neposrednimi uporabniki, kot so zdravniki in medicinske sestre. V nadaljevanju empiričnega dela v šestem poglavju s pomočjo različnih modelov javnega naročanja tujih avtorjev izdelamo proces oz. optimalni model javnega naročanja v SBC s poudarkom na nakupu medicinske opreme. V sklopu procesa izdelamo odločitveni model za nakup medicinske opreme, ki je potreben pred začetkom procesa nakupa. Poglavje zaključimo s predlogi za izbiro postopka javnega naročila za posamezne vrste nabav v SBC.
Keywords: Ključne besede: nabava, javni sektor, javno naročilo, javno naročanje, javno naročanje v zdravstvu, model javnega naročanja.
Published: 25.11.2010; Views: 3251; Downloads: 0

10.
RAZVOJ APLIKACIJE ZA MOBILNO NAROČANJE
Matic Kožuh, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava razvoj programske rešitve, namenjene podpori trgovskim potnikom na terenu. Rešitev je namenjena tistim potnikom, ki naročila zbirajo na terenu. Glavni cilj je pospešiti prodajni proces od prejetega naročila do izdane fakture. Trenutno trgovski potniki naročila kupcev vpisujejo ročno, na papirne formularje. Izpolnjene formularje nato dostavijo na upravo v dnevu ali dveh. Referent vnese naročilo v ERP-sistem, v skladišču nato pripravijo odpremo. Fakturo lahko izdajo po tem, ko v podjetje pride dobavnica, podpisana s strani kupca. V nalogi so predstavljeni problemi, želeni cilji in metode pri razvoju programske rešitve, ki poleg zbiranja in vnašanja naročil na terenu trgovskim potnikom omogoča tudi dostop do vseh pomembnih informacij tako o strankah kot tudi o preteklih naročilih in dobavah. Opisana je uporabnost aplikacije v praksi in način dela z njo. Aplikacija omogoča uporabniku hitro in učinkovito zbiranje naročil. Poleg tega aplikacija omogoča tudi tiskanje naročilnic. Za razvoj aplikacije sem uporabil Visual Studio.NET, Microsoft SQL Server Compact 3.5, ki je namenjen za delo s podatkovnimi bazami na telefonih, dlančnikih in podobnih naparavah. Izpisi pa so bili narejeni posebej za termične tiskalnike.
Keywords: naročanje, trgovski potniki, dlančnik, prodaja
Published: 09.08.2011; Views: 1534; Downloads: 69
.pdf Full text (1,94 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica