| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 163
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Projektno delo v vrtcu: Spoznavanje vulkanov : diplomsko delo
Tadeja Šimenc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Projektno delo je alternativna metoda dela v vzgojno-izobraževalnem delu, kjer otroci preidejo iz pasivne v aktivno vlogo. Namen zaključnega dela je preveriti uspešnost načrtovanega projekta na temo vulkanov. V vrtcu smo z enaindvajsetimi otroki, starimi od pet do šest let, izvedli šestdnevni projekt, kjer smo jih prek različnih dejavnosti spodbujali k aktivnemu sodelovanju in preverili njihovo predznanje ter na koncu preverili še njihovo končno znanje o vulkanih. Na podlagi rezultatov, ki smo jih dobili, smo ugotovili, da smo pripravili projektno delo z aktivno vlogo otrok, saj smo sledili spoznanjem iz literature. Opazili smo, da so otroci z večjim veseljem sodelovali pri dejavnostih, če so lahko npr. sami naredili model vulkana in izvedli eksperiment, saj so tako veliko bolje primerjali eksperiment s pravim naravnim pojavom. Pridobili so veliko novega znanja, kot je npr. prepoznavanje, kdaj je žareča vroča tekočina poimenovana magma in kdaj lava, kako ukrepati v primeru izbruha vulkana itd., kar so prikazali rezultati po zaključku projekta. Otroci so se sam projekt spominjali še dolgo po tem, ko smo ga izvedli, kar lahko označimo za uspešen projekt.
Keywords: projektno delo, vulkan, naravoslovje, predšolski otroci, delo v vrtcu
Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 69; Downloads: 2
.pdf Full text (6,06 MB)

2.
Didaktične igre v kontekstu izvedbe eksperimentalnega dela znotraj tematskega sklopa pojavi pri predmetu naravoslovje in tehnika v 5. razredu osnovne šole : magistrsko delo
Sara Timošek, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu želimo pokazati, da se lahko didaktične igre uporabljajo tudi pri predmetu naravoslovje in tehnika, zato smo preuredili igro človek ne jezi se v didaktično igro, pri kateri učenci na koncu izdelajo izdelek. To didaktično igro predstavimo v praktičnem delu, kjer analiziramo tudi rezultate, pridobljene s to igro. V teoretičnem delu pa smo analizirali igro, didaktične igre, kateri so sodobni pristopi poučevanja, konstruktivistično, izkustveno, inovativno ter sodelovalno učenje ter kaj je motivacija, kakšna je notranja ter kakšna je zunanja motivacija. V magistrsko delo smo vključili tudi naravoslovno-tehnični sklop ter geografski sklop, kjer smo opisali savinjsko regijo ter šole v savinjski regiji. V raziskavi, ki je opisana v empiričnem delu, smo s pomočjo ankete, ki je bila izvedena na vzorcu enaintridesetih učiteljev petih razredov osnovnih šol v savinjski regiji, pridobili rezultate, ki so nam pokazali, da didaktične igre pripomorejo k lažjemu usvajanju učne vsebine iz tematskega sklopa pojavi ter da so pomoč pri izdelovanju izdelka pri tehniki. Z raziskavo smo nadalje ugotovili, da imajo didaktične igre vpliv na interes za predmet naravoslovje in tehnika ter da pripomorejo k trajnostnemu znanju učencev. Te rezultate smo podprli z izvedbo didaktične igre, ki se je navezovala na tematski sklop pojavi in se osredotočala na temo veter in izdelovanje zmaja.
Keywords: Igra, didaktična igra, naravoslovje in tehnika, tematski sklop pojavi, izdelovanje zmaja.
Published in DKUM: 19.12.2023; Views: 289; Downloads: 43
.pdf Full text (6,08 MB)

3.
Vključevanje IKT pri naravoslovnih predmetih na razredni stopnji pred pandemijo in po njej : magistrsko delo
Karolina Cep, 2023, master's thesis

Abstract: IKT postaja vedno večji del vsakdana in prihodnosti. Kakšna je vloga in vključenost v šolskem prostoru na razredni stopnji, je pokazala pandemija. Učiteljem je prinesla tako pozitivna kot negativna spoznanja uporabe IKT pri posameznih predmetih. Seznanila jih je z različnimi možnostmi, ki jih ponuja in so bile učiteljem pred pandemijo neznane. V empiričnem delu smo z raziskavo, v kateri je sodelovalo 200 učiteljev razrednega pouka, predstavili rezultate uporabe IKT pri naravoslovnih predmetih pred in po pandemiji. Rezultati so pokazali, da se učitelji najpogosteje za uporabo IKT pri pouku odločijo, ker želijo podati učne vsebine na inovativen način. Kot največjo prednost uporabe IKT pri naravoslovnih predmetih vidijo v motivaciji učencev za učenje. Udeležba dodatnih strokovnih izobraževanj na področju IKT po pandemiji ostaja enako pogosta kot pred pandemijo. Uporaba IKT je pri matematiki, spoznavanju okolja ter naravoslovju in tehniki po pandemiji postala pogosteje uporabljena na tedenski ravni prav tako IKT-orodja. Po pandemiji se učitelji srečujejo z opažanji, da uporaba IKT pri pouku spodbuja več lastne aktivnosti učencev ter da je treba zagotoviti več elektronskih gradiv ter IKT-orodij in aplikacij za usvajanje novih učnih vsebin pri posameznih naravoslovnih predmetih.
Keywords: IKT, razredni pouk, matematika, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, pandemija
Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 314; Downloads: 54
.pdf Full text (1,40 MB)

4.
Vključevanje didaktičnih iger v kontekst izvedbe naravoslovnih vsebin v 4. razredu : magistrsko delo
Klavdija Bastl Enci, 2023, master's thesis

Abstract: Kako na zanimiv in interaktiven način učencem podati učne vsebine v 4. razredu pri Naravoslovju in tehniki? Kako dati učencem moč, da sami vplivajo na potek učne ure? To lahko učenci zelo dobro doživijo skozi uporabo didaktični iger znotraj pouka. Didaktične igre predstavljajo drugačen način dela in pridobivanja znanja, ki je zanje bolj zanimiv, bolj motivacijski in jim predstavlja izziv. V magistrskem delu smo podrobneje raziskali učni načrt Naravoslovja in tehnike in se pri tem osredotočili na 4. razred. Izbrali smo si cilje, ki jih lahko realiziramo s pomočjo uporabe didaktičnih iger. Z raziskavo smo ugotovili, da med učitelji obstaja želja po uporabi didaktičnih iger predvsem zaradi tega, ker menijo, da uporaba le-teh lahko izboljša pomnjenje učne snovi, naredi pouk bolj zanimiv, bolj aktivno vključi učence itd. Zaradi teh ugotovitev smo v praktičnem delu izbranim ciljem oblikovali didaktične igre. Naš namen je bil oblikovanje le-teh in s tem olajšanje dela učiteljev, saj lahko oblikovanje ideje, izdelava in drugo vzame ogromno časa. Didaktične igre smo nato v različnih razredih tudi preizkusili in ugotovili, da so učencem igre všeč in so z velikim veseljem sodelovali. V prihodnje si tega še želijo. Tudi učitelji so podali dobro povratno informacijo in ideje ter morebitne predloge, ki bi igre še izboljšale.
Keywords: naravoslovje in tehnika, didaktične igre, aktiven pouk
Published in DKUM: 01.09.2023; Views: 300; Downloads: 47
.pdf Full text (10,62 MB)

5.
Primerjava razumevanja slikovnih in video navodil pri praktičnem pouku naravoslovja in tehnike v 4. razredu : magistrsko delo
Valentina Kokovnik, 2023, master's thesis

Abstract: V dobi digitalne tehnologije se vse bolj zanašamo na multimedijska orodja, ki se vedno bolj uveljavljajo v izobraževalnih ustanovah. Namen naše raziskave je preučiti vpliv vrste podanih navodil - bodisi klasičnih slikovnih navodil ali video posnetkov - na proces izdelave in na končni izdelek učenca pri praktičnem pouku predmeta naravoslovje in tehnika v 4. razredu osnovne šole. Naš cilj je ugotoviti, kateri tip navodil (slikovna ali video) učenci bolje razumejo in jim je bolj všeč. Magistrsko delo vključuje pregled učnega načrta za naravoslovje in tehniko, analizo različnih metod, oblik dela, pristopov k poučevanju praktičnega pouka ter razumevanje pojma multimedije. Empirični del smo izvedli s pomočjo pilotskega vzorca v štirih oddelkih 4. razredov na slovenski osnovni šoli. Zasnovali smo skupaj 4 učne ure praktičnega pouka za posamezen razred (po 2 uri za določen tip navodil). Poudarek samih učnih ur je bil na individualnem delu s pomočjo dveh različnih tipov navodil (priložena slikovna in video navodila). Video navodila smo ustvarili izključno za namen raziskave (izdelali smo jih s pomočjo smernic za kakovostno izdelavo multimedijskih navodil). Na podlagi izvedene raziskave smo prišli do ključnih ugotovitev, da so bila učencem bolj nazorna video navodila, ki so hkrati vključevala več različnih vrst dražljajev (slika, besedilo, video, zvok).
Keywords: praktični pouk, naravoslovje in tehnika, video navodila, slikovna navodila, multimedija
Published in DKUM: 31.08.2023; Views: 329; Downloads: 44
.pdf Full text (3,50 MB)

6.
Pomen izkušnje predšolskih otrok na Velikonočni dogodivščini v Botaničnem vrtu Univerze v Mariboru : diplomsko delo
Nika Erjavec, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Naravno okolje predstavlja za otroke izziv, saj vselej ponuja nove možnosti raziskovanja, ki od otroka zahtevajo, da je kognitivno in motorično dejaven, a hkrati s svojo skrivnostnostjo narava buri njegovo domišljijo in v njem vzbuja radovednost, ki lahko kasneje privede do ljubezni do narave. V mestnih središčih je zmeraj manj naravnih površin, zato so ena izmed bolj priljubljenih destinacij za izlete različna naravna okolja – eno izmed takih okolij je botanični vrt, ki poleg sprostitve ponuja še različne možnosti pridobivanja novega znanja. Vse več botaničnih vrtov organizira različne dejavnosti in oglede za otroke, pri katerih usposobljeni pedagoški delavci pozornost otrok usmerjajo v naravo in vse, kar ponuja. Tako je bil zastavljen tudi dogodek Velikonočna dogodivščina v Botaničnem vrtu Univerze v Mariboru, na katerem so otroci iz vaškega in mestnega okolja na novo spoznavali ali zgolj prepoznavali rastline, ki sestavljajo tradicionalni velikonočni presmec. Po koncu dogodka smo s starši in z otroki izvedli ustne intervjuje. Največ otrok je uspešno poimenovalo zgolj eno rastlino iz presmeca in več kot polovica manj po dve ali tri. Vse rastline iz presmeca je poznala več kot polovica staršev, največkrat omenjeni na novo prepoznani rastlini sta bili klek in spomladanska resa. Mnenja staršev o izvedenem dogodku so bila v veliki večini pozitivna – navajali so predvsem, da jim je bil dogodek všeč, zanimiv za otroke in poučen.
Keywords: Naravoslovje, učenje, naravno okolje, naravoslovne dejavnosti, botanični vrt
Published in DKUM: 23.06.2023; Views: 474; Downloads: 61
.pdf Full text (1,19 MB)

7.
Ustvarjalni izdelki iz lesa pri predmetu naravoslovje in tehnika : magistrsko delo
Monika Resnik, 2023, master's thesis

Abstract: Izdelovanje izdelkov in spodbujanje ustvarjalnosti sta pomembni komponenti praktičnega pouka v šolah. V tem magistrskem delu smo želeli ugotoviti, ali lahko pri izdelovanju iz lesa spodbujamo ustvarjalnost. V teoretičnem delu so predstavljeni ustvarjalnost in načini vključevanja le-te v pouk. Predstavljene so tudi osnovne informacije o lesu in aktivnosti, povezane z gradivom les v dostopnih učbeniških gradivih. V praktičnem delu magistrskega dela je najprej predstavljen nabor alternativnih izdelkov, s katerimi bi lahko uresničili cilje iz učnega načrta, vezane na les, in pri tem poskusili spodbujati ustvarjalnost. Predstavljenih je nekaj izdelkov z načrti za izdelavo in načrta izvedb dveh tehniških dni. Tehniška dneva sta bila izvedena v dveh oddelkih četrtega razreda osnovne šole, v obeh razredih je bilo na dan izvedbe prisotnih 18 učencev in razredničarka. Povratne informacije so bile pridobljene z zapisi mnenj učencev enega oddelka, rešenih vprašalnikov o ustvarjalnosti učencev drugega oddelka in mnenj učiteljic. Na podlagi povratnih informacij učencev se je izkazalo, da večina učencev pojma ustvarjalnost ni dobro razumela ali pa ga niso znali povezati z dotično situacijo. Na podlagi izvedb tehniških dni in končnih izdelkov je bilo ugotovljeno, da z vnaprej načrtovanimi izdelki, ki bi bili uporabni, mnogo manj spodbujamo ustvarjalnost kot z izdelki, ki jih učenci načrtujejo in niso nujno uporabni. Za več ustvarjalnosti predlagamo, da se učitelji poslužujejo načrtovanih uporabnih izdelkov in pri tem učencem dopustijo možnost sprememb in nadgradenj predvidenih načrtov.
Keywords: ustvarjalnost, les, tehnična ustvarjalnost, izdelki iz lesa, naravoslovje in tehnika
Published in DKUM: 08.06.2023; Views: 421; Downloads: 84
.pdf Full text (5,05 MB)

8.
Poznavanje poti šolskih odpadkov pri učencih 4. razredov osnovnih šol v celjski regiji
Gašper Bizjak, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Poznavanje poti šolskih odpadkov pri učencih 4. razredov osnovnih šol v celjski regiji je sestavljeno iz dveh delov – teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je opredeljen pomen poučevanja naravoslovja in tehnike v osnovni šoli, sledi analiza učnega načrta naravoslovja in tehnike v četrtem razredu s stališča odpadkov. Predstavljeno je izkustveno učenje ter pomembnost praktičnega dela pri pouku. Nadalje je predstavljen geografski oris celjske regije in opis Regionalnega centra za ravnanje z odpadki Celje (RCERO). V empiričnem delu je prikazana raziskava o seznanjenosti z RCERO-m pri učencih, ki je bila izvedena v šolskem letu 2021/2022 na vzorcu dvesto dvainšestdesetih četrtošolcev iz podeželskih in mestnih osnovnih šol na območju celjske regije. Na podlagi dobljenih rezultatov zaključujemo, da učenci slabo poznajo delovanje RCERO-a, vendar so dobro seznanjeni z ločevanjem odpadkov in z razlogi ločevanja odpadkov. Zaskrbljujoče je dejstvo, da veliko anketiranih učencev ne pozna postopka razgradnje bioloških odpadkov ter koristi sežiga odpadkov v sežigalnici. Zelo spodbuden je bil rezultat, da skoraj vsi učenci ločujejo odpadke tako doma kot v šoli. Pozitivno je bilo tudi to, da večina učencev meni, da so koši za ločevanje odpadkov v šolah dobro označeni ter da se odpadki v šolah ločujejo zaradi lažje nadaljnje obdelave.
Keywords: odpadki, Regionalni center za ravnanje z odpadki Celje, osnovna šola, naravoslovje in tehnika, sežigalnica
Published in DKUM: 09.02.2023; Views: 468; Downloads: 40
.pdf Full text (2,90 MB)

9.
Formativno spremljanje otrok pri naravoslovnih kotičkih v vrtcu : diplomsko delo
Katja Šenica, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Formativno spremljanje otrok pri naravoslovnih kotičkih v vrtcu se navezuje na spodbujanje raziskovanja pri otrocih, starih 4–5 let, in omogočanje otrokom več naravoslovnih izkušenj preko pripravljenih naravoslovnih kotičkov. Naloga je razdeljena na tri dele. Teoretični del zajema vsebine značilnosti učenja predšolskih otrok, formativno spremljanje in opis naravoslovja v predšolskem obdobju. Otroci so že po naravi raziskovalci, če pa jim ponudimo še spodbudno okolje, lahko pridobijo več izkušenj in sami pridejo do rešitev. S tem smo s formativnim spremljanjem zagotovili otrokom ustrezno podporo za njihov razvoj in učenje v danih trenutkih. V empiričnem delu je predstavljen moj namen raziskovalnega dela, v zadnjem delu pa opis dejavnosti in rezultati, ki smo jih pridobili preko beleženja na opazovalne protokole prvi in peti dan raziskovanja. Protokoli so sestavljeni po kriterijih formativnega spremljanja otrokovega napredka. Ugotavljala sem, v katerih od treh ponujenih kotičkov bodo otroci bolj aktivni in v katerem od kotičkov bo bolj opazno učenje otrok od otroka. V raziskavi so sodelovali otroci, stari 4–5 let, Vrtca Gumbek v Osnovni šoli Dolenjske Toplice. Sodelovalo je 22 otrok, od tega 11 deklic in 11 dečkov. Raziskava je pokazala, da so bili najbolj aktivni v kotičku s polži, tukaj je bilo opazno tudi največ učenja otrok od otrok.
Keywords: naravoslovje, naravoslovni kotički, formativno spremljanje, raziskovanje
Published in DKUM: 03.02.2023; Views: 1038; Downloads: 174
.pdf Full text (3,47 MB)

10.
Razvoj ročnih spretnosti učencev znotraj vsebin pri pouku naravoslovja in tehnike pri pouku na daljavo v času epidemije COVID-19 na področju Podravja : magistrsko delo
Eva Hartman, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom razvoj ročnih spretnosti učencev znotraj vsebin pri pouku naravoslovja in tehnike pri pouku na daljavo, v času epidemije COVID-19 na področju Podravja je namenjeno izpostavitvi pomembnosti razvoja ročnih spretnosti učencev, tudi v času pouka na daljavo. V teoretičnem delu predstavimo definicijo izobraževanja na daljavo, zgodovino izobraževanja na daljavo in kako poteka v Sloveniji. V nadaljevanju se osredotočimo na prednosti in slabosti le tega in primerjamo pouk na daljavo v času koronakrize z drugimi državami. Nato predstavimo osnovne značilnosti motoričnega razvoja otroka, kaj so motorične spretnosti in sposobnosti. Sledi opredelitev predmeta naravoslovje in tehnika in pregled operativnih ciljev v povezavi z različnimi gradivi pri predmetu naravoslovje in tehnika. V empiričnem delu opišemo izsledke naše raziskave, za katero so bili pridobljeni podatki s pomočjo anketnega vprašalnika med učitelji, ki poučujejo predmet naravoslovje in tehnika in učenci, ki obiskujejo 4. in 5. razred, osnovnih šol na področju Podravja. Ugotovili smo, da se učitelji zavedajo pomembnosti razvijanja ročnih spretnosti učencev in so se zato zavzemali tudi v času pouka na daljavo. Učenci so v času pouka na daljavo izdelovali izdelke. Predstavili bomo izhodišča za iskanje idej za izdelavo izdelka in pripravo navodil učiteljev za učence, ter kako učitelji preverijo učence. Predstavili bomo tudi stališča učencev do pouka na daljavo, kako so se pripravljali na izdelavo izdelka, ali so naleteli na kakšne težave. V zaključku predstavimo izboljšave in prikažemo praktične izdelke učencev, ki so nastali v času pouka na daljavo.
Keywords: pouk na daljavo, ročne spretnosti, naravoslovje in tehnika, epidemija COVID-19
Published in DKUM: 13.10.2022; Views: 426; Downloads: 45
.pdf Full text (1,40 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica