| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 86
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Dejavnosti pri pouku spoznavanja okolja izven učilnice
Natalija Skale, 2021, master's thesis

Abstract: Učenje je proces, ki se izvaja celo življenje. Izkustveno in konstruktivistično učenje sta osnovi za izvajanje vsebin pri predmetu spoznavanje okolja, ki se poučuje v prvih treh razredih devetletne osnovne šole. Predmet spoznavanje okolja zajema usmeritev spontanega otroškega raziskovanja sveta v naravnem in družbenem okolju. Predmet združuje postopke, procese in vsebine, s pomočjo katerih učenci spoznavajo svet, v katerem živijo. Vsebine predmeta so zastavljene tako, da omogočajo nadgrajevanje temeljnih pojmov pri predmetih naravoslovje in tehnika ter družba, ki se izvajata v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju in pri družboslovnih, naravoslovnih in tehničnih predmetih v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Pri poučevanju predmeta spoznavanje okolja se poudarja neposredno spoznavanje vsebine, npr. travnik spoznavajo v življenjskem okolju travnik, kako deluje pošta naj bi učenci spoznali neposredno na pošti. Temu primerna oblika učenja je učenje izven učilnice, ki pri učencih spodbuja radovednost, motivacijo, izboljšuje se kakovost in količina znanja. Prav zaradi tega smo se v magistrski nalogi odločili načrtovali dejavnosti, ki se lahko izvajajo izven učilnice pri predmetu spoznavanje okolja, ki jih lahko učitelji uporabijo od 1. do 3. razreda ter jih seveda prilagodijo glede na razmere in dejavnike, ki vplivajo na učenje izven učilnice.
Keywords: spoznavanje okolja, dejavnosti izven učilnice, konstruktivistično učenje, izkustveno učenje, narava
Published: 12.02.2021; Views: 273; Downloads: 89
.pdf Full text (1,39 MB)

2.
Pravna narava pridobitve lastninske pravice pri prodaji v stečajnem postopku
Žan Peče, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena pravna narava pridobitve lastninske pravice pri prodaji v stečajnem postopku. Bralcu ne daje odgovora na kakšno posebno vprašanje, ki bi tako predstavljalo bistvo tega dela, pač pa mu omogoča, da se seznani s postopkom prodaje premoženja oziroma z načinom pridobitve lastninske pravice pri prodaji v stečajnem postopku v Sloveniji. Zasnovano je tako, da lahko osnovne informacije o takem postopku pridobi tudi oseba, ki nima poglobljenega pravnega znanja, pač pa je le grobo seznanjena s slovenskim pravnim redom. Tako je magistrsko delo razdeljeno na poglavja o lastninski pravici, njeni opredelitvi, omejitvah, varstvu, različnimi načini pridobitve, ki obstajajo v teoriji in ki so veljavni na podlagi zakona, poglavja o obligacijskih vidikih prodaje, o stečajnem postopku in o poteku prodaje v stečajnem postopku. S podpoglavji o možnostih izpodbijanja pravnih dejanj dolžnika v stečajnem postopku in posebnih obveznostih poslovodstva v primeru insolventnosti stečajnega dolžnika, ki je gospodarska družba, sta dodatno izpostavljena instituta, ki aktivnemu upniku v stečajnih postopkih dajeta boljše možnosti poplačila, kot jih upniki navadno dosegajo. V osrednjem šestem poglavju pa so predstavljeni dejanske lastnosti prodaje v stečajnem postopku, po katerih se tak način pridobitve lastninske pravice razlikuje od klasičnega pravno poslovnega načina pridobitve le-te, vsebujoč sodno prakso Višjih in Vrhovnega sodišča, ki se je razvila okoli posameznih vprašanj pri takšnem načinu pridobitve lastninske pravice. V tem poglavju so tako raziskane posledice dejstva, da spada takšen način pridobitve lastninske pravice v teoriji (in tudi praksi) med originarne, katere pravice s prodajo ugasnejo, vpliv pravila o omejitvi odgovornosti za stvarne napake, ter kakšno varstvo kupec sploh ima. Delo tako z obravnavo posameznih pravil, relevantne sodne prakse, ter primerjavo z osnovno ureditvijo na področjih, ki jih zadeva, daje celovito sliko pravil o prodaji (in nakupu) premoženja v stečajnem postopku.
Keywords: lastninska pravica, pravna narava, pridobitev, stečajni postopek, prodaja
Published: 20.01.2021; Views: 169; Downloads: 25
.pdf Full text (728,99 KB)

3.
Vpliv uporabe misije "Raziskovanje drevesnih listov v okolici šole" v aplikaciji CŠOD Misija na znanje učencev 1. razreda osnovne šole
Urška Šplajt, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomske naloge smo v aplikaciji CŠOD Misija pripravili misijo v okolici šole, kjer smo raziskavo izvedli. Zanimalo nas je, ali uporaba pripravljene misije »Raziskovanje drevesnih listov v okolici šole« vpliva na znanje učencev 1. razreda osnovne šole. V teoretičnem delu smo predstavili aplikacijo CŠOD Misija in njeno delovanje. Opisali smo tudi učenje v naravi in s tablicami ter predstavili nekaj aktualnih raziskav. Drevesne vrste, ki smo jih opisali v teoretičnem delu, je 15 učencev 1. razreda osnovne šole opazovalo z uporabo tablic. Učenci so pred izvedeno aktivnostjo in po njej izvedli še test znanja. V diplomski nalogi smo ugotovili, da je uporaba pripravljene avtorske misije vplivala na boljše znanje učencev. Največji napredek v znanju učencev smo zaznali pri določevanju javora, kjer se je odstotek pravilnih odgovorov povečal za 73,33 %. Vsi dečki so po izvedeni aktivnosti pravilno določili smreko in bor, dve deklici pa sta ju zamenjali. Pri določevanju listavcev so boljše rezultate dosegale deklice, kar utemeljujemo z njihovim večjim zanimanjem za poimenovanje dreves v času aktivnosti. Zanimanje dečkov je bilo bolj usmerjeno v tehnično uporabo aplikacije in zbiranje točk. Ne moremo pa sklepati, če je znanje učencev dolgotrajno, saj smo test izvedli že tretji dan po izvedeni aktivnosti.
Keywords: aplikacija CŠOD Misija, drevesni listi, tablica, učenje, narava
Published: 08.09.2020; Views: 308; Downloads: 193
.pdf Full text (3,17 MB)

4.
Zaposleni v digitalni dobi
2019

Abstract: Znanstvena monografija razvija znanstveno področje kadrovskega managementa, ki v svojem izhodišču generira zaposlenega, posameznika, ki v pričakovanju novih rešitev, tehnologij in ciljev, prispevajo k realizaciji vsakdana organizacije in njenih strateških ciljev. Tehnologija, ki jo generira razvoj znanosti in stroke, nam je v danih okoliščinah marsikdaj v pomoč, marsikdaj pa tudi spotika na poti do rešitev. Zavedanje, da je razvoj organizacij na področju kadrovskega managementa doseglo skozi leta strateški pomen, kljub temu, da še mnogo organizacij to žal obravnava kot administrativno funkcijo organizacije, je korak bližje k uresničitvi temeljnega poslanstva kadrovskega managementa. Upravljanje ljudi, zaposlenih in poslušanje tistih, ki so glavno vodilo v doseganju postavljenih ciljev organizacije je nuja in neizogibno dejstvo. Na kakšen način organizacije dosegajo in presegajo tovrstne rezultate, je v rokah tistih, ki morajo/so vešči upravljanja z ljudmi. Človek je s svojim človeškim in socialnim kapitalom vedno in vselej gonilo razvoja in napredka organizacij.
Keywords: informacijska tehnologija, kadrovski management, proces zaposlovanja, CV-vizitka, digitalna doba, zaposlovanje, narava dela, nestandardne oblike zaposlitve, ekosistem, digitalizacija, komuniciranje, krizni manager, priložnosti za mlade, kriza, izobraževanje, informacijsko-komunikacijska tehnologija, digitalna transformacija, organizacijska kultura, GLOBE, športne organizacije, turistične organizacije, IKT, HRM
Published: 17.02.2020; Views: 655; Downloads: 88
URL Link to file

5.
Dialog narave in dizajna na primeru hiše Fallingwater (1935-1939), arhitekturne mojstrovine Franka Lloyda Wrighta
Sabina Malek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Na prelomu prejšnjega stoletja se je v arhitekturi zgodil velik preobrat na področju principov gradnje. Moderna arhitektura je pod vplivom idej Bauhausa začela združevati funkcionalno z estetskim, še posebej z uporabo izčiščenih geometrijskih form in novih materialov, kot so steklo, jeklo in armirani beton. Pomemben prispevek k tej ideologiji predstavlja filozofija ameriškega arhitekta Franka Lloyda Wrighta o organski arhitekturi, ki narekuje, da mora biti stavba (tako njen interier kot eksterier) zgrajena v harmoniji z naravo in se popolnoma podrediti karakteristikam reliefa. Najboljša izvedba te ideje se kaže v zasnovi počitniške rezidence družine Kaufmann - stavbe Fallingwater v Pensilvaniji, ki je osrednji predmet obravnave v diplomskem delu. Naloga se posveča umetnostnozgodovinski obravnavi Wrightove biografije s strani različnih avtorjev, s poudarki na analizi arhitekturnega in oblikovalskega koncepta na primeru stavbe Fallingwater, ki že z lego nad slapom sporoča o prvinah organskega. Zanimalo nas bo, kje v dizajnu interierja in notranje opreme se kaže unija z naravo, kako se umetnikovo vgrajeno pohištvo sklada z zbirateljskim pohištvom naročnikov, kakšen je pomen svetlobe in sence in kako je dosežen dekorativni učinek skozi oblike, teksture in barve. Raziskava je zaokrožena s potegom vzporednic med interierjem in eksterierjem, v smislu njune fizične, vizualne in simbolične povezanosti - temeljnih principov Wrightove ideologije organskega oblikovanja.
Keywords: Frank Lloyd Wright, organska arhitektura, Fallingwater, narava, notranji dizajn, dizajnersko pohištvo, svetloba in senca.
Published: 24.10.2019; Views: 464; Downloads: 39
.pdf Full text (3,38 MB)

6.
Vključevanje naravne dediščine v turistično ponudbo na območju občine Krško
Marina Majerič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali območje občine Krško. Občino Krško zaznamujejo bogata naravna in kulturna dediščina ter zgodovinska preteklost. V teoretičnem delu diplomske naloge smo pregledali zakonske podlage, definirali pojma naravna vrednota in naravna dediščina, predstavili delitev zvrsti naravnih vrednot in zavarovana območja. Sledila je opredelitev pojmov geoturizem in trajnostni turizem, opisali smo upravljanje naravne dediščine v turizmu ter cilje trajnostnega turizma. V predstavitvi obravnavanega območja občine Krško smo se osredotočili na geografski položaj, naravne vrednote ter analizirali turistično ponudbo območja in vključevanje naravnih vrednot vanjo. V empiričnem delu diplomske naloge smo kvantitativno in kvalitativno raziskovali prepoznavnost in pomembnost naravne dediščine, ozaveščenost širše in mnenje strokovne javnosti o vlogi in pomenu naravne dediščine v turistični ponudbi občine Krško in podali predloge za oblikovanje novih turističnih produktov. Na osnovi pridobljenih rezultatov smo predlagali ideje za izboljšavo oblikovanja inovativnih turističnih produktov, trženja, promocije in izobraževanja kadrov, z namenom, da bodo naše ugotovitve služile deležnikom v turizmu pri razvijanju turistične ponudbe.
Keywords: naravna dediščina, Krško, narava, naravne vrednote, trajnost, turizem
Published: 17.10.2019; Views: 887; Downloads: 321
.pdf Full text (2,17 MB)

7.
Skrb za varno delo v vrtcu ob izvajanju naravoslovnih dejavnosti
Katja Stoklas, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Skrb za varno delo v vrtcu ob izvajanju naravoslovnih dejavnosti sestavljata dve zaključeni celoti, ki pa se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta – teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je predstavljeno vzgojno področje Narava in naravoslovne dejavnosti v vrtcu. Opredeljene so poškodbe in nesreče, ki ob naravoslovnih dejavnostih lahko nastanejo. Opisana je vloga otroka in odraslih pri skrbi za varnost ter podane smernice ravnanja, če do nesreč pride. Pridana je analiza Kurikuluma za vrtce (1999) s stališča poškodb in nesreč, kjer je ugotovljeno, da operativnih izhodišč ravnanja ni. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki empirične raziskave na vzorcu vzgojiteljic Vrtca Sonček pri OŠ Videm (N=6) o raziskovalnem problemu. Ugotovljeno je,da pri izvajanju naravoslovnih dejavnosti lahko pride do nesreče, nekatere vzgojiteljice imajo s tem tudi izkušnje, čeprav se po svojih najboljših močeh trudijo, da bi poškodbe in nesreče preprečile ter varnosti že pri načrtovanju dejavnosti posvetile dovolj pozornosti. So mnenja, da je izobraževanje v tej smeri zelo pomembno in bi se ga tudi same udeležile. Svojo pripravljenost za ukrepanje ocenjujejo kot dobro, pojasnijo, da za varnost otrok poskrbijo, kolikor je le mogoče, in sicer s skrbnim načrtovanjem, preverjanjem pripomočkov in lokacije. Otroku bi pomagale pri vsaki poškodbi.
Keywords: vzgojno področje Narava, naravoslovne dejavnosti, poškodbe in nesreče, znanje vzgojiteljic, ravnanje vzgojiteljic
Published: 12.03.2019; Views: 476; Downloads: 55
.pdf Full text (389,65 KB)

8.
Hišni ljubljenci v kontekstu raziskovalnega učenja - pedagoški eksperiment v Vzgojno-varstvenem zavodu Otona Župančiča Maribor
Medeja Marinič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Hišni ljubljenci v kontekstu raziskovalnega učenja – pedagoški eksperiment v Vzgojno-varstvenem zavodu Otona Župančiča Maribor sestavljajo tri zaključene celote, ki se med seboj dopolnjujejo in nadgrajujejo: teoretični del (v njem so opisani narava, naravoslovje in narava kot področje v Kurikulumu za vrtce (2013), psihofizične lastnosti pet- in šestletnikov in raziskovalno učenje), empirični del (v njem so predstavljeni rezultati pred- in potesta) in praktični del (vanj so vključene podrobne učne priprave, opisan je potek dela in pridana evalvacija narejenega). V diplomskem delu je predstavljen pedagoški eksperiment, s katerim je dokazano, da raziskovalno učenje pomembno vpliva na znanje otrok, saj sta na predtestu uravnoteženi skupini (eksperimentalna skupina = 20 otrok; kontrolna skupina = 18 otrok) na potestu izkazali različno visoke rezultate (otroci eksperimentalne skupine so bolje odgovorili na 20 od skupaj 23 vprašanj, pri dveh vprašanjih sta bili skupini izenačeni, na eno vprašanje pa so bolje odgovorili otroci kontrolne skupine).
Keywords: naravoslovje, področje narava, pedagoški eksperiment, raziskovalno učenje, hišni ljubljenci.
Published: 05.12.2018; Views: 600; Downloads: 43
.pdf Full text (3,22 MB)

9.
Živa narava - Kako dobro (in če sploh) jo poznajo učenci Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje
Ajda Kavčič, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga, z naslovom Živa narava – kako dobro (in če sploh) jo poznajo učenci Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje, je sestavljena iz dveh delov (teoretičnega in empiričnega), ki sta vsak zase zaokrožena celota, se pa med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. V teoretičnem delu je opredeljena narava (živa in neživa), opisani so življenjski prostori (gozd, polje, reka, sadovnjak, travnik), poudarjena je naveza med otroki in naravo. Ker je raziskovalni problem vezan na kraj Laporje, je ta predstavljen v teoretičnem delu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati empirične raziskave, narejene na vzorcu 153 učencev Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje, katere namen je bil ugotoviti, kako dobro (in če sploh) učenci poznajo živo naravo. Glede na dobljene rezultate ugotavljamo, da učenci z Osnovne šole Gustava Šiliha Laporje živo naravo v večini dobro poznajo. Iz dobljenih rezultatov je razvidno, da imajo anketirani učenci največ znanja o življenjskem prostoru polju, saj ta v veliki meri obdaja šolsko okolico in samo vas Laporje. Življenjske prostore reko, sadovnjak in travnik učenci v večini prav tako poznavajo dobro, je pa njihovo znanje najšibkejše v poznavanju gozda in njegovih rastlin.
Keywords: narava, živa narava, življenjski prostor, osnovna šola
Published: 24.04.2018; Views: 980; Downloads: 122
.pdf Full text (3,06 MB)

10.
Koncepti narave in okolja v izbranih delih Iztoka Geistra
Jasmina Odorčić, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava izbrana literarna dela slovenskega ustvarjalca Iztoka Geistra z ekokritiškega vidika. Podrobneje so raziskani trije romani, dve pesniški zbirki, ena kratka zgodba in izbran esej iz zbirke esejev. Pri obravnavanih literarnih delih smo se osredotočili na odnos med kulturo in naravo ter tudi na odnos med moškim in žensko. Ugotavljali smo, ali avtor presega ustaljene dualizme ali pa jih utrjuje in s tem sledi ustaljeni družbeni praksi, ki izhaja iz antropocentričnega pogleda na svet. V povezavi s tem nas je zanimalo tudi, ali ima narava v obravnavanih delih status samostojnega subjekta in ali spregovori s svojim glasom. Pri tem smo izhajali iz teorije ekokritike, ki je predstavljena v teoretičnem delu magistrske naloge. Da bi bolje razumeli avtorjev pogled na naravo, smo podrobneje preučili tudi nekatera njegova naravoslovna dela in poljudnoznanstvene članke. V nalogi so tako predstavljeni Geistrovi pogledi na naravo in okolje, kakor se razodevajo skozi izbrana literarna dela. Koncepti narave in okolja se kažejo tudi preko metafor, pridevkov in simbolov iz območja narave, zato v nalogi pozornost posvečamo tudi njihovi analizi.
Keywords: Iztok Geister, koncepti narave, koncepti okolja, ekokritika, odnos kultura/narava, status narave, zagovorništvo narave.
Published: 05.02.2018; Views: 829; Downloads: 142
.pdf Full text (1,00 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica