| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Merjenje napolnjenosti li-ionske baterije z mobilnim telefonom - električno vezje : diplomsko delo
Andrej Walter, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je osredotočeno na merjenje napolnjenosti baterij. V današnjem času vedno več naprav potrebuje baterije in kot uporabniki želimo vedeti njihovo napolnjenost, najboljše kar preko mobilne aplikacije. Sestavili smo električno vezje, s katerim merimo napolnjenost baterije. Metod je več. Uporabljena je bila metoda branja napetosti ob neki obremenitvi, v našem primeru je to elektromotor. Tok merimo preko optičnega sklopnika 6N136. Na izhodu tega čipa dobimo potrebno izhodno napetost, ki jo pripeljemo na vhod čipa BM70. Ta omogoča pretvorbo iz analognega v digitalni signal, ki se prenese preko Bluetooth komunikacije na mobilni telefon. Program na mobilnem telefonu nam ovrednoti in pokaže podatke, kot je napolnjenost baterije.
Keywords: napolnjenost, baterija, Bluetooth
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 458; Downloads: 37
.pdf Full text (3,59 MB)

2.
Merjenje napolnjenosti Li-ion-ske baterije z mobilnim telefonom - programski del : diplomsko delo
Jakob Horvat, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen projekta, kot že samo ime pove, je narediti sistem merjenja napolnjenosti neke litij-ion-ske baterije z uporabo mobilnega telefona. Skratka se ima električno vezje, katerega ključni elementi so porabnik, baterija in bluetooth modul – v tem primeru BM70, ter mobilni telefon, kamor se preko bluetooth komunikacije iz čipa BM70 pošiljajo podatki o električnih veličinah vezja in tam tudi obdelujejo v programu mobilne aplikacije. Ob poznanih karakteristikah uporabljene baterije, aplikacija tudi izpisuje napolnjenost baterije oziroma preostanek energije v realnem času, ko je porabnik aktiven.
Keywords: baterija, bluetooth, napolnjenost, poraba
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 329; Downloads: 46
.pdf Full text (3,79 MB)

3.
Napolnjenost steklenice kot model odzivnosti receptorjev za barvni vid
Matej Erjavec, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavam fizikalni vidik barvnega vida. Izmeril sem spektre svetlobe odbite od zeleno, rdeče, rumeno, oranžno in rjavo obarvane površine. Iz intenzitete odbite svetlobe pri dani valovni dolžini in spektralne občutljivosti čepkov sem izračunal relativno vzbuditev posameznih vrst čepkov. Predlagal sem model delno napolnjenih steklenic, kjer napolnjenost ponazarja vzbuditev posameznih vrst čepkov. Model dijakom omogoča lažje razumevanje detekcije svetlobe. Relativno napolnjenost steklenic povežem z vtisom barve v možganih in razložim, kdaj vidimo rjavo. Pokažem, da so v primeru, ko opazujemo oranžno telo, čepki relativno enako vzbujeni, kot če opazujemo rjavo, le absolutno so veliko manj vzbujeni. Pregledal sem, kako zaznavo barve opisujejo slovenski učbeniki za osnovne in srednje šole. V nobenem učbeniku nisem zasledili, da bi se pri zaznavanju barvnih odtenkov posvetili vsem trem parametrom, ki so za zaznavanje barv pomembni: barvi svetlobe, nasičenosti in intenziteti svetlobe. Z modelom delno napolnjenih steklenic pa lahko upoštevamo vse parametre. Opozoril sem tudi na nekatere napake in nedosledno rabo izrazov, ki se uporabljajo v učbenikih. Da sem preveril, ali je model delno napolnjenih steklenic uporaben v šoli, sem izvedel pedagoški eksperiment. Dijake sem razdelil v dve skupini. V kontrolni skupini sem barvni vid razlagal tako, kot je zapisano v veljavnih učbenikih, v eksperimentalni skupini pa sem uporabil model napolnjenih steklenic. S predtestom sem potrdil, da je predznanje dijakov v obeh skupinah približno enako, s potestoma pa preveril znanje obeh skupin in ugotovil, da so dijaki v eksperimentalni skupini dosegli višjo raven znanja, obenem pa je pridobljeno znanje dolgotrajnejše.
Keywords: zaznavanje barv, rjava barva, napolnjenost steklenic kot model vzbuditve čepkov, pedagoški eksperiment
Published in DKUM: 20.06.2016; Views: 1738; Downloads: 168
.pdf Full text (1,85 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica