| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 66
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Trendi pri spletnem nakupovanju modnih izdelkov v študentski populaciji
Armina Dulić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se osredotočam na modno industrijo. Začnem z modnimi trendi od modnih trendov prvih desetletij prejšnjega stoletja in nadaljujemo skozi časovnico vse do današnjih trendov. Spoznali bomo modne ikone, značilnosti in modne krike posameznih desetletij tako za ženske kot tudi za moške in otroke.
Keywords: Moda, modni trendi, spletno nakupovanje, vplivneži, študenti.
Published in DKUM: 18.04.2024; Views: 45; Downloads: 3
.pdf Full text (1,10 MB)

2.
Vloga življenjskega sloga pri nakupu oblačil
Jan Stramec, 2024, master's thesis

Abstract: Na podlagi teorije življenjskega sloga smo obravnavali vpliv življenjskega sloga na odjemalce in na njihove nakupe. Obravnavali smo impulzivne nakupe odjemalcev ter hedonistično in utilitarno motivacijo za nakupovanje. Impulzivni nakupi so nenačrtovani nakupi, ki jih odjemalec opravi brez prehodnega razmišljanja. Nanje poleg življenjskega sloga vpliva tudi motivacija za nakupovanje. V magistrski nalogi smo merili vpliv življenjskega sloga na odjemalčev nakup oblačil. Nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili pojme, kot so življenjski slog, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje in utilitarna motivacija za nakupovanje. V empiričnem delu naloge smo izvedli raziskavo, v kateri smo statistično zbirali in obdelovali podatke. Osredotočili smo se na vlogo življenjskega sloga odjemalcev pri nakupu oblačil. Ugotavljali smo, ali obstajajo razlike med impulzivnimi, hedonističnimi in utilitarnimi nakupi glede na življenjski slog odjemalca. Za merjenje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik. Na podlagi pridobljenih podatkov, zastavljenih hipotez in analize anketnega vprašalnika smo prišli do naslednjih spoznanj: Pri impulzivnih nakupih smo glede na življenjski slog odjemalca odkrili, da obstajajo razlike samo pri stremečih odjemalcih. Pri hedonističnih nakupih glede na življenjski slog odjemalca razlik nismo zaznali. Pri utilitarnih nakupih smo zaznali razlike pri izkušenih odjemalcih. Ugotovili smo le majhne razlike v zvezi z impulzivnim in utilitarnim nakupovanjem. Na podlagi tega smo lahko hipotezi, ki se navezujeta na impulzivno nakupovanje in utilitarno motivacijo za nakupovanje, delno potrdili. Hipotezo, ki se navezuje na hedonistično motivacijo za nakupovanje, pa smo zavrnili, saj nismo zaznali razlik glede na življenjski slog odjemalca.
Keywords: Življenjski slog, oblačila, impulzivno nakupovanje, hedonistična motivacija za nakupovanje, utilitarna motivacija za nakupovanje.
Published in DKUM: 09.04.2024; Views: 100; Downloads: 16
.pdf Full text (2,06 MB)

3.
Analiza vpliva povečanega spletnega nakupovanja na paketne storitve: primer Pošte 3102 Celje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Mediha Durić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na poštne storitve, predvsem na paketne. Za primer smo vzeli Pošto 3102 Celje. Spletno nakupovanje je ob razcvetu globalizacije in internetne prodaje doživelo povečanje tudi med slovenskimi e-kupci. V teoretičnem delu naloge smo opredelili spletno nakupovanje, opisali navade slovenskih e-kupcev in v nadaljevanju analizirali spletno nakupovanje v Sloveniji med letoma 2018 in 2022. Predstavili smo Pošto Slovenije in njene storitve na področju paketnih pošiljk, podrobno smo opisali, kako poteka delo s paketi na Pošti 3120 Celje ter analizirali količino sprejetih in dostavljenih paketov v obravnavanem obdobju. Ugotovili smo, da je povečano spletno nakupovanje prineslo tudi porast količine paketnih pošiljk na Pošti 3102 Celje, kar je za seboj potegnilo tudi težave. Kot rešitev smo predlagali večjo vključenost alternativnih načinov prometa s paketnimi pošiljkami. Tu imamo v mislih predvsem večje število PS Paketomatov in paketnikov Direct4me na dostavnem območju Pošte 3120 Celje, kar bi vsekakor razbremenilo paketne pismonoše pri dostavi pošiljk.
Keywords: spletno nakupovanje, paket, Pošta 3102 Celje, dostava, PS Paketomat
Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 146; Downloads: 8
.pdf Full text (1,18 MB)

4.
Varnost in zasebnost pri spletnem nakupovanju z vidika potrošnikov
Eva Borec, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bilo preučiti varnost in zasebnost potrošnikov pri spletnem nakupovanju. Ker je spletno nakupovanje močno naraslo zadnja leta, so se na spletu pojavile množične prevare, te smo podrobneje opisali v diplomskem delu. Namen je opozoriti kupce glede varnosti in zasebnosti pri spletnem nakupovanju, da bi se zavarovali pred morebitnimi spletnimi prevarami. Tekom diplomskega dela smo uporabili naslednji metodi: metoda deskripcije (s katero smo opredelili osnovne pojme ključne za razumevanje obravnavane tematike) ter metodo analize. Opravili smo kvantitativno raziskavo – anketo. V zaključnem delu smo odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili pred izvedeno raziskavo. Na podlagi tega smo prišli do zaključka, da obstajajo nekatere razlike glede zasebnosti in varnosti pri spletnem nakupovanju med starejšimi in mlajšimi potrošniki. Priporočili bi, da bi se podobne raziskave izvajale redno vsaj 1x letno, saj bi s tem dobili pogled kako se mnenja različnih starostnih skupin razlikuje skozi leta.
Keywords: spletno nakupovanje, potrošnik, spletne prevare, varnost, zasebnost
Published in DKUM: 01.12.2023; Views: 260; Downloads: 35
.pdf Full text (2,09 MB)

5.
Izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igrač
Anja Frantar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na razvoj spletne trgovine. Trgovci s fizičnimi trgovinami vse pogosteje prehajajo na splet, da ohranjajo konkurenčnost. Uvod zajema kratek pregled teoretičnega vsebine, ki zajema prehod na splet ter načrtovanje in vzpostavitev spletne trgovine v nekaj korakih. Poleg tega je nekaj pozornosti namenjene tudi prodaji prek Facebooka, ki za maloprodajna podjetja postaja vse bolj priljubljena platforma za prodajo. Omogoča namreč hitro vzpostavitev trgovino in omogoča hiter začetek prodaje. Drugi del diplomskega dela pa predstavlja praktični del, kjer je prikazana izdelava spletne trgovine ročno izdelanih igrač. Želeli smo izgraditi spletno trgovine za podjetje, ki je doslej svoje izdelke prodajalo le prek objav na Facebooku in Instagramu. S pomočjo platforme Wordpress in vtičnika, namenjenega izgradnji spletnih trgovin, WooCommerc-a. Ustreznost spletne trgovine smo ocenili s SWOT analizo.
Keywords: spletna trgovina, digitalizacija, razvoj spletne trgovine, spletno nakupovanje
Published in DKUM: 01.08.2023; Views: 478; Downloads: 51
.pdf Full text (2,52 MB)

6.
Odnos mladih do spletnega nakupovanja
Sara Hegler, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V enaindvajsetem stoletju postaja spletno nakupovanje vse bolj priljubljeno, saj vedno več ljudi nakupuje preko spleta s svojimi pametnimi telefoni in drugimi digitalnimi napravami. Mladi so kljub nižji kupni moči pomemben del potrošniškega trga. Za trgovce je pomembno, da razumejo potrebe in želje mladih ter se prilagodijo njihovemu nakupnem vedenju, da bi zagotovili najboljšo možno izkušnjo nakupovanja in pritegnili mlade potrošnike k svojim izdelkom in storitvam. Namen te diplomske naloge je preučiti odnos mladih do spletnega nakupovanja. Ta naloga raziskuje spremenljivke, ki vplivajo na spletno nakupovanje pri mladih potrošnikih, in sicer spol, starost, zaposlitev, mesečni razpon sredstev, pomembnost različnih motivatorjev za nakup, vpliv medijev … Posebej nas je zanimalo, kako se odnos mladih razlikuje glede na spol, starost in vpliv epidemije kovida-19 na spletno nakupovanje. Izvedli smo spletno anketo in analizirali zbrane podatke. Empirične ugotovitve te študije kažejo, da so moški bolj nagnjeni k spletnemu nakupovanju in preko interneta nakupujejo večkrat kot ženske. Ženske pogosteje nakupujejo oblačila, čevlje, dodatke in kozmetiko, lepotne izdelke ali izdelke za sprostitev, moški pa računalnike, mobilne naprave, elektroniko in izdelke za šport, hobi ali vrt. Med mladimi generacijami ni statistično pomembnih razlik, opažamo pa, da starejše generacije dajejo več prednosti spletnemu nakupu pred fizičnemu in jim je bolj pomembna hitrost nakupa. Mlajše generacije dajejo prednost spletnemu nakupu zaradi nižjih cen in širše izbire. Nanje imajo večji vpliv za spletne nakupe različna družbena omrežja, priporočila družine, prijateljev ali različni influencerji oziroma ambasadorji. Poleg tega lahko zaključimo, da je epidemija kovida-19 vplivala na povečanje obsega spletnega nakupovanja.
Keywords: spletno nakupovanje, mladi potrošniki, e-poslovanje, odnos potrošnikov, spletna trgovina
Published in DKUM: 06.06.2023; Views: 520; Downloads: 119
.pdf Full text (1,42 MB)

7.
Vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanje
Maja Šušteršič, 2023, master's thesis

Abstract: Spletno nakupovanje je oblika elektronskega poslovanja, ki omogoča odjemalcem nakupovanje izdelkov ali storitev preko interneta z uporabo spletnega brskalnika ali mobilne aplikacije. Rast spletnega nakupovanja v zadnjih letih spodbujajo številni dejavniki, vključno s pandemijo koronavirusa. Pandemija je v državah po svetu povzročila uvajanje strogih ukrepov za zajezitev koronavirusa, ki so zajemale popolno zaprtje držav (lockdown), karantene, prepovedi potovanj, delo na domu, pa tudi zapiranje številnih neživilskih prodajaln. Vse to je po eni strani povzročilo velike izgube v gospodarstvu, po drugi strani pa pospešeno digitalizacijo in uporabo spletnega nakupovanja. Pandemija je močno zaznamovala nakupno vedenje odjemalcev, predvsem med prvim valom pandemije. Prebivalstvo vsake države se je na začetek pandemije odzvalo s kopičenjem zalog, pojavilo se je večtedensko panično nakupovanje. To se je najbolj odražalo pri izdelkih, kot so maske, razkužila, antiseptiki, zdravila proti prehladu in gripi, prav tako pa so začeli kopičiti živila za domačo shrambo, kot so trajno mleko, sladkor, riž, kvas, testenine, toaletni papir in različna konzervirana hrana. Odjemalci so zaradi pandemije manj pogosto hodili v trgovine in so se trudili nakupovati v trgovinah, kjer je bilo manj gneče in ob urah, ko je bilo v trgovinah manj ljudi. Številni so skrajšali tudi nakupovalni čas, da bi opravili nakup čim hitreje. Nekateri odjemalci so zaradi pandemije začeli uporabljati samopostrežne blagajne, izkazali pa so tudi preferenco do brezstičnih načinov plačila (kreditna kartica, mobilno plačevanje). Pandemija je vplivala tudi na t. i. taktilno sposobnost odjemalcev, torej potrebo odjemalcev po tem, da si izdelke ogledajo, se jih dotikajo, vonjajo ali jih okušajo. Krizne razmere pogosto prekinejo vsakodnevne nakupovalne rutine, kar odpira prostor za preizkušanje novih praks in njihovo preoblikovanje, kar je pri marsikaterem odjemalcu vodilo k spletnemu nakupovanju. Med pandemijo so začeli odkrivati spletno nakupovanje starejši in digitalno manj vešči odjemalci. Evropska spletna maloprodaja se je leta 2020 povečala za 31 odstotkov. V državah, kjer je bil izbruh koronavirusa najhujši, kot na primer v Španiji in Italiji, se je spletna prodaja še bolj drastično povečala. Najvišja rast spletnih naročil je bila dosežena aprila 2020, pred koncem prvega vala pandemije. Po koncu prvega vala, ko je bilo večinoma konec splošnega zaprtja držav, se je spletna nakupovalna aktivnost pričela zmanjševati, kljub temu pa je še zmeraj dosegala veliko višjo raven kot v začetku letu 2020, pred pričetkom pandemije. Pri spletnem nakupovanju so največji premik naredili odjemalci v razvijajočih se gospodarstvih. Največje število med aktivnimi spletnimi kupci, ki opravijo najmanj en spletni nakup vsaka 2 meseca, se je od pričetka pandemije koronavirusa zaznalo v kategoriji kozmetike in osebne nege, digitalne zabave, hrane in pijače ter mode in modnih dodatkov. Največja rast aktivnih spletnih kupcev zaradi vpliva pandemije koronavirusa pa se je izkazala v sektorju izdelkov za IKT tehnologijo, farmacevtskih izdelkov, orodja in pripomočkov za vrtnarjenje ter izobraževanja in spletnih tečajev. V sklopu empirične raziskave smo ugotovili, da ima večina odjemalcev pozitiven odnos do spletnega nakupovanja, prav tako pa je večina odjemalcev zadovoljnih s spletnim nakupovanjem. Ob koncu smo potrdili tudi dejstvo, da je pandemija koronavirusa pri odjemalcih za več kot 50 % povečala obseg spletnega nakupovanja, vendar pa pandemija ni vplivala na večje zadovoljstvo odjemalcev s spletnim nakupovanjem.
Keywords: spletno nakupovanje, zadovoljstvo odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na nakupno vedenje odjemalcev, vpliv pandemije koronavirusa na spletno nakupovanje
Published in DKUM: 17.03.2023; Views: 766; Downloads: 192
.pdf Full text (5,66 MB)

8.
Vpliv povečanega spletnega nakupovanja na logistične procese na dislocirani enoti Pošte Ravne na Koroškem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Boštjan Obretan, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je prikazano, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na dislocirano enoto Pošte Ravne na Koroškem. V teoretičnem delu so predstavljena podjetje Pošta Slovenije in storitve, ki jih ta ponuja. To poglavje vsebuje tudi opis, kako spletno nakupovanje vpliva na rast poštnih storitev vseh izvajalcev znotraj in zunaj meja Slovenije. V poglavju Obstoječe stanje govorimo o stanju na dislocirani enoti na Čečovju, njeni lokaciji, opisu prostora in dostavnih vozilih ter opremi, ki je tam bila v uporabi. Prav tako v tem poglavju opisujemo in analiziramo logistične procese, ki so se tam izvajali. Naslednje poglavje je predlog rešitve problema, pri čemer prikažemo novo lokacijo, ki jo je Pošta Slovenije izbrala kot rešitev problematike dislocirane enote. V tem poglavju analiziramo enake logistične procese, kot smo jih na stari lokaciji, ter skozi diskusijo prikažemo razlike med staro in novo lokacijo. Ugotovimo, da je podjetje z izgradnjo nove lokacije zmanjšalo število aktivnosti, ki so potrebne za izvedbo procesa natovarjanja oziroma raztovarjanja poštnega furgona, pri procesu razdeljevanja poštnih pošiljk pa je ugotovljen prihranek na času. V zaključku naloge smo ocenili še uspešnost rešitve problema, navedli pogoje za uvedbo rešitve in predlagali možnosti nadaljnjih raziskav.
Keywords: poštne logistične storitve, Pošta Slovenije, spletno nakupovanje, poštne pošiljke
Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 440; Downloads: 66
.pdf Full text (2,42 MB)

9.
Vpliv epidemije COVID-19 na spletne nakupovalne navade : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Sandra Vrečko Kotnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Leto 2020 je prineslo spremembe, ki jih nismo pričakovali. Še posebej za trgovine. Doživele so prelomnico. Nastopila je namreč pandemija COVID-19. Pojav pandemije je za sabo prinesel uvajanje ukrepov, ki naj bi pripomogli k manjši možnosti za okužbe. Ljudje so začeli z delom od doma, zaradi strahu niso zapuščali domov. Zaradi hitrega širjenja pa so se morale začasno zapreti tudi vse ne nujne dejavnosti. Med drugimi je tudi za trgovce to posledično pomenilo zapiranje fizičnih trgovin. To je povzročilo spremembo potrošnikove vsakodnevne nakupovalne rutine. Če so želeli kupovati kaj več od nujnih stvari, so morali začeti nakupovati na spletu, tudi če tega še prej niso storili. Pričakovano bi se naj zaradi strahu pred okužbami in zapiranji spletni nakupi toliko bolj povečali.
Keywords: spletno nakupovanje, COVID-19, potrošniške navade
Published in DKUM: 11.01.2023; Views: 471; Downloads: 68
.pdf Full text (1,25 MB)
This document has many files! More...

10.
Primerjava števila paketov pred in med epidemijo na Poštni poslovalnici Mozirje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Urška Hribršek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskali, kako je epidemija vplivala na število prejetih paketov na Poštni poslovalnici Mozirje. Analizirali smo šest izbranih mesecev v letih 2020 in 2021, ko je v Sloveniji epidemija bila razglašena, in jih nato primerjali z meseci, v katerih epidemija v Sloveniji ni bila razglašena. Primerjavo smo naredili tudi med tremi meseci v letih 2020 in 2021 med razglašeno epidemijo, da bi videli, kako se je količina paketov odražala v prvem letu razglašene epidemije glede na drugo leto. Podatke o količini paketov smo pridobili iz pregleda dela pošte. Izračunali smo, koliko odstotkov več oz. manj paketov je v posameznem mesecu prišlo na pošto. Ugotovili smo, da je epidemija povzročila velik porast spletnega nakupovanja in posledično je bila tudi potreba po poštnih storitvah večja. Trend spletnega nakupovanja bo skupaj z globalizacijo in digitalizacijo z leti le še naraščal, ponudniki poštnih storitev pa bodo morali izkoristiti dano situacijo ter se čim bolj prilagoditi razmeram z novimi tehnologijami in načinom izvajanja poštnih storitev. Kot rešitev skrajšanja procesov povezanih s sprejemanjem in izdajanjem paketov smo predlagali uvedbo paketomata s POS terminalom pred poslovalnico v Mozirju, ki bi strankam omogočal, da brez pomoči poštnih uslužbencev oddajo ali prevzamejo paket.
Keywords: epidemija, paketi, spletno nakupovanje, poštne storitve
Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 392; Downloads: 27
.pdf Full text (1,88 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica