| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 139
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv vplivnežev na družbenih omrežjih na nakup izdelka
Patricija Kostanjšek, 2020, master's thesis

Abstract: Danes se z oglaševanjem srečamo vsak dan in vsepovsod. Svet je nakopičen z oglasi. Podjetja te izvajajo na najrazličnejše načine. Tako več ni težava narediti oglas, težava je narediti dober oglas. Takšen, ki bo pritegnil več zvestih odjemalcev hkrati. Družbena omrežja so postala pomembno orodje oglaševanja, s tem pa so se pojavili tudi vplivneži, ki imajo s svojo komunikacijo, resničnostjo in podobnostjo s svojimi sledilci večjo nakupno funkcijo kot nekateri tradicionalni načini oglaševanja. Namen magistrskega dela je raziskati, kako vplivneži vplivajo na družbenih omrežjih na nakup izdelka. Pri delu skušamo ugotoviti, kaj je tisto, kar vpliva na nakupne odločitve posameznikov in kaj ne. Želimo ugotoviti, kako pomemben je odnos, ki ga imajo vplivneži s svojim sledilci, da ta pripomore k nakupu nekega izdelka. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj sploh je marketinško komuniciranje ter katera orodja marketinškega komuniciranja poznamo, kdo je vplivnež, v kakšne skupine jih delimo, kakšna družbena omrežja poznamo in kako vplivneži vplivajo na nakup. V praktičnem delu pa smo želeli raziskati, kaj je tisto, kar je odjemalcem pomembno oziroma kaj jih prepriča, ko se odločijo za nakup izdelka na podlagi slovenskega vplivneža. V ta namen smo oblikovali vprašalnik, ki smo ga delili na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Instagram ter LinkedIn. V študijo je bila vključena 201 oseba ‒ vsi so odgovorili pravilno na celotno anketo. Raziskava je pokazala, da so odjemalcem pomembni iskrenost, zaupanje, preprostost ter sposobnost vplivneža. Prav tako pa smo ugotovili, da če je odjemalec zadovoljen z izdelkom, ki ga je kupil na podlagi slovenskega vplivneža, bo v bodoče še opravil takšen nakup.
Keywords: vplivnež, marketinško komuniciranje, oglaševanje, družbena omrežja, vpliv na nakup.
Published: 10.11.2020; Views: 195; Downloads: 114
.pdf Full text (1,30 MB)

2.
Nevarnosti spletnih prevar in metode zaščite
Dejan Štamulak, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V tej diplomski nalogi so raziskane metode, s katerimi prevaranti pogosto pridejo do želenih podatkov in na kaj moramo ljudje paziti, da ne postanemo žrtev spletnih prevar. Najprej je predstavljene nekaj teorije o spletnih goljufijah, kako se spletni kriminalci vedno bolj izpopolnjujejo in katere vrste spletnih prevar poznamo. Prikazana je tudi problematika spletnega nakupovanja in prodajanja novih in rabljenih stvari na portalu bolha.com in ebay.com. Nato si bomo pogledali praktični del, kjer je prikazano, kako pride do spletne prevare, kako poteka, po čem jo prepoznati in kako se pred njo obvarovati.
Keywords: prevara, zaščita, nakup, virus, lažen, goljufija
Published: 27.10.2017; Views: 423; Downloads: 83
.pdf Full text (2,72 MB)

3.
Pospeševanje spletne prodaje izdelkov široke potrošnje
Anja Štravs, 2017, master's thesis

Abstract: Spletno nakupovanje ima veliko prednosti z vidika odjemalca. Če se samo spomnimo na vsakotedenske mrzlične nakupe v raznih marketih, na polna parkirišča, gnečo, prerivanje z vozički in neskončno čakanje na blagajni, se le nekaj klikov v spletni trgovini z domačega naslanjača sliši kot sproščujoča melodija. Kljub temu, vsaj na slovenskem trgu, še vedno prevladuje tradicionalna off-line trgovina. Vendar pa se prodajni trendi v Sloveniji spreminjajo, o čemer priča rast spletne prodaje; vsako leto je več spletnih nakupovalcev, spletna prodaja raste tudi vrednostno. Po vzoru tujih trgov lahko rečemo, da ima spletna prodaja v Sloveniji še ogromno potenciala. Po raziskavah Mediane je spletnih odjemalcev vsako leto več. Na ta hitro naraščajoč trend zelo vpliva uporaba pametnih telefonov, vendar le za določene kategorije izdelkov. Najbolj priljubljene so tehnika, letalske karte, potovanja, oblačila, knjige ipd. Med njimi ni izdelkov široke potrošnje z manjšo vrednostjo (v nadaljevanju FMCG).
Keywords: spletna prodaja, spletni nakup, vedenje odjemalcev na spletu, pospeševanje spletne prodaje, FMCG izdelki.
Published: 19.05.2017; Views: 738; Downloads: 141
.pdf Full text (2,06 MB)

4.
Prednosti najema ali nakupa električnega vozila
Sergej Blas, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu bomo predstavili prednosti nakupa ali najema električnih koles in ugotavljali interes za njihovo uporabo v Sloveniji. V nekaterih večjih državah sveta električna kolesa že pridobivajo na priljubljenosti v primerjavi z ostalimi vrstami transporta. Na podlagi razpoložljivih virov in literature bomo podrobneje predstavili električna kolesa ter pregledali trenutno ponudbo v Sloveniji. Dodatne informacije, ki smo jih potrebovali za pisanje naloge, smo pridobili s pomočjo ankete, intervjuja ter lastnim testom električnega kolesa. Ugotovitve so pokazale, da imajo električna kolesa velik potencial na področju razvoja kot večnamensko transportno sredstvo, ki pa trenutno pri nas še ni izkoriščen. Treba bo zadostiti nekaterim pogojem, trenutno sta največja omejitvena dejavnika padec cen fosilnih goriv ter nizka kupna moč prebivalstva. Treba bo delati na izgradnji primerne infrastrukture predvsem novih kolesarskih poti, polnilnih postaj ter več primernih parkirišč, kjer bo poskrbljeno za varnost.
Keywords: prednosti, nakup, najem, električno kolo, test
Published: 19.01.2017; Views: 690; Downloads: 166
.pdf Full text (1,05 MB)

5.
ODLOČANJE O NAKUPU NOVEGA STROJA ZA HLADNO STISKANJE OLJA
Miša Štesl, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta je predstavljena problematika podjetja, ki se do sedaj ukvarja le s predelavo klasičnega nerafiniranega bučnega olja. To podjetje sedaj na trgu zaznava povpraševanje po hladno stiskanem olju, ter se zaradi tega odloča o nakupu stroja za hladno stiskanje olja. Skozi delo diplomskega projekta je bilo potrebno ugotoviti ali je investicija v nakup stroja za hladno stiskano olje za podjetje smotrna. Odločitev za nakup je namreč smotrna šele po opravljeni analizi trga, po analizi potreb in povpraševanja po proizvodu, ki ga podjetje proizvaja in trži, ter po preučitvi možnih prihodkov in odhodkov, ki bi jih s tem strojem ustvarili. Po opravljeni analizi trga in preučitvi dosedanje bilance in poslovnega izida podjetja je bilo ugotovljeno, da je investicija podjetja v stroj za hladno stiskano olje za podjetje smotrna, saj poveča podjetnikov osnovni kapital, kar je razvidno iz bilance stanja, ter poveča podjetnikov dobiček, kar je razvidno iz poslovnega izida. Podjetju pa doprinese tudi pri razširitvi ponudbe.
Keywords: poslovni izid, bilanca stanja, investicija, nakup stroja, hladno stisnjeno olje, raziskava trga
Published: 21.12.2016; Views: 701; Downloads: 99
.pdf Full text (876,47 KB)

6.
ODNOS ŠTUDENTOV EKONOMSKO-POSLOVNE FAKULTETE DO EKOLOŠKO PRIDELANE HRANE
Sergeja Matijec, 2016, master's thesis

Abstract: V zadnjih desetletjih se je povpraševanje po hrani pridelani na naraven način zelo povečalo, saj smo zaradi povečanega števila bolezni postali bolj ozaveščeni o zdravem načinu prehranjevanja. Govorimo o ekološko pridelani hrani, s katero varujemo svoje zdravje, okolje in skrbimo za prihodnje generacije. Ekološko pridelana hrana je boljšega okusa in ima večjo prehransko vrednost, saj ne vsebuje škodljivih kemikalij, pesticidov in gensko spremenjenih organizmov. Pozitivnih lastnosti ekološko pridelane hrane se zaveda vse več ljudi in jo tudi uživa. Kljub zavedanju o pomembnosti ekološko pridelane hrane ter pozitivnemu odnosu si je mnogi ne morejo privoščiti, saj je dražja od neekološko pridelane hrane. Porabnik ekološko pridelane hrane je pogosto ženskega spola, ima višjo stopnjo izobrazbe, je bolj premožen ter ima majhne otroke. V teoretičnem delu smo opredelili, kaj je ekološko pridelana hrana ter jo primerjali s konvencionalno pridelano hrano. Zatem smo pojasnili, kateri so pooblaščeni certifikacijski organi v Sloveniji, kako označujemo ekološko pridelano hrano, kaj je ekološko kmetijstvo in kakšno je stanje v ekološkem kmetijstvu pri nas. Opredelili smo porabnika ekološko pridelane hrane in njegov odnos do ekološko pridelane hrane, kateri so motivi in ovire za nakup tovrstno pridelane hrane ter trg ekološko pridelane hrane v Sloveniji. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave izvedene med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete v Mariboru, v kateri smo želeli ugotoviti, kakšen odnos imajo študentje do ekološko pridelane hrane. Ugotovili smo, da imajo študentje Ekonomsko-poslovne fakultete v Mariboru pozitiven odnos do ekološko pridelane hrane. Študentje so pokazali, da se zavedajo koristnosti ekološko pridelane hrane za njihovo zdravje in okolje. Pripravljeni so jo tudi kupiti, čeprav se strinjajo, da je dražja od neekološko pridelane hrane.
Keywords: ekološko pridelana hrana, označevanje, ekološko kmetijstvo, odnos študentov Ekonomsko-poslovne fakultete do ekološko pridelane hrane, porabnik ekološko pridelane hrane, motivi in ovire za nakup ekološko pridelane hrane
Published: 26.10.2016; Views: 693; Downloads: 112
.pdf Full text (1,74 MB)

7.
NAKUPNE ODLOČITVE SLOVENSKEGA POTROŠNIKA PRI NAKUPU V TRGOVSKI VERIGI SPAR
Tina Gosar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Obravnavamo področje nakupnih odločitev potrošnikov, ki nakupujejo v trgovski verigi Spar Slovenija d.o.o.. Predstavljamo potrošnika v njegovi vlogi in dejavnikih, ki vplivajo nanj. Opredeljujemo potrošnika, dejavnike, procese in odločitve, ki vplivajo na nakup, ter jih podrobneje razdelamo. Opredeljujemo tudi trenutne trende in trende v prihodnosti. Zanima nas potrošnik in njegova izhodišča za nakup. V ospredju se nam vedno pojavlja kupec, ki bodisi deluje kot potrošnik, porabnik, bodisi kot kupec in ne porabnik.
Keywords: Nakupne odločitve, nakupni proces, dejavniki vplivanja na nakup, cena, država porekla, promocije, izkušnje z izdelkom, zdravstvena varnost izdelka, priporočila prijateljev in znancev, kvaliteta, embalaža, storitve prodajnega osebja, blagovna znamka, oglaševanje, okus, označevanje izdelkov, izgled prodajnega mesta, kupec, potrošnik, Spar Slovenija d.o.o., spletna trgovina, trendi nakupovanja, marketing, prodaja, segmentacija
Published: 06.10.2016; Views: 919; Downloads: 85
.pdf Full text (1,95 MB)

8.
The implementation of marketing strategies of industrial buyers toward their strategic suppliers in conditions of relational exchanges - case of Slovenia
Matjaž Iršič, 2013, original scientific article

Abstract: In the following paper we have examined the relationship between some elements of relational exchanges of industrial buyers and marketing strategies towards their strategic suppliers in larger Slovenian companies. Therefore, the empirical model of four groups of qualitative relational exchange' factors have been determined. We proposed that a buyer's perception of qualitative elements of relational exchanges influences employment of particular marketing strategies towards its strategic supplier. Results of empirical study show some correlation between the groups of variables investigated. The surveyed companies are oriented much more toward achieving short - term efficiency instead o f long - term effectiveness. This research makes a contribution to the strategy literature and to the practitioners, and has important implications for purchasing managers by offering guidelines for mixing the various aspects of partnering according to their objectives and strategies in order to improve the level of their relational approach to their strategic suppliers.
Keywords: marketing, trženje, nakup, nabava, strategija trženja, strategija, Slovenija
Published: 10.07.2015; Views: 821; Downloads: 34
URL Link to full text

9.
NADGRADNJA SISTEMA ZA SPLETNE TRGOVINE V UPRAVITELJU SPLETNIH VSEBIN SUMO2
Nejc Zdovc, 2014, master's thesis

Abstract: V diplomskem delu, ki je bilo nekakšna začetna točka tega magistrskega dela, smo si pogledali druge rešitve za spletne trgovine ter na podlagi dobre prakse razvili svojo komponento in vtičnike za SUMO2 CMS, ki je podpiral postavitev spletne trgovine z osnovno funkcionalnostjo. V tem magistrskem delu predpostavljamo nadaljevanje razvoja, pri čemer prikazujemo, kako so v obdobju dveh let napredovali drugi sistemi in tudi katere popravke in izboljšave je dobil sistem SUMO2. Ravno zaradi teh nadgradenj je mogoče spletno trgovino z osnovnimi funkcionalnostmi dvigniti na novo raven ter dodati veliko novosti in popravkov. Ena izmed večjih pomanjkljivosti obstoječe rešitve so bili zagotovo atributi izdelkov, večdomenskost in večjezičnost. V novi različici smo tako dodali možnost konfiguriranih izdelkov, kar pomeni, da lahko uporabnik izbira lastnosti izdelkov pri nakupu. Komponenta za trgovino pa omogoča večdomenskost in večjezičnost. To znatno pripomore k večjemu in hitrejšemu nadzoru, saj imajo skrbniki eno samo vstopno točko za nadzor večjega števila trgovin in jezikovnih različic. Poleg omenjenih dodatkov smo obstoječo programsko kodo in podatkovno bazo dodobra optimizirali te s tem uporabnikom omogočili boljšo uporabniško izkušnjo.
Keywords: CMS, spletna trgovina, spletno nakupovanje, nadgradnja, upravitelj spletnih vsebin, SUMO2, vtičnik, nakup
Published: 22.05.2015; Views: 1097; Downloads: 78
.pdf Full text (4,68 MB)

10.
VEDENJE SLOVENSKIH POTROŠNIKOV PRI SPLETNEM NAKUPOVANJU
Jasmina Kos, 2015, master's thesis

Abstract: Težko bi rekli, da bo spletno nakupovanje izpodrinilo klasično nakupovanje v fizičnih trgovinah in trgovskih centrih, vendar pa kljub temu lahko rečemo, da pričakujemo v naslednjih letih na spletu še več trgovin in povečano rast spletnih potrošnikov. Spletne trgovine imajo namreč mnogo prednosti, saj lahko udobno iz naslonjača kadarkoli in kjerkoli (dokler imamo internetno povezavo) kupimo izdelek, ki ga želimo, brez vsiljevanja prodajalčevega mnenja, čakanja na blagajni, iskanja parkirnega prostora in skrbi, kako bomo blago odnesli do našega doma. Vse to nam je na dosegu roke in z samo nekaj kliki imamo lahko naročen izdelek naslednji dan že doma. Nakupovanje še nikoli ni bilo tako udobno in enostavno. V magistrskem delu smo se osredotočili predvsem na vedenje slovenskih potrošnikov, ki nakupujejo prek spleta. Magistrsko nalogo smo razdelili v štiri temeljne sklope, v katerih smo skušali opisati, raziskati in prikazati realno stanje slovenskih potrošnikov, ki nakupujejo prek spleta. Prvi del magistrske naloge je namenjen opredelitvi spletne trgovine, spoznavanju dejavnikov dobre spletne trgovine in njene varnosti, prikazali smo različne vrste plačil ter opisali dostavo in prevzem naročila. V drugem delu smo podrobneje obravnavali vedenje potrošnikov pri nakupovanju prek spleta. Najprej smo prikazali dejavnike, ki vplivajo na nakupno vedenje potrošnika, nato smo se posvetili osnovnim stopnjam v procesu nakupnega vedenja in obravnavali nakupno vedenje potrošnika. V tretjem delu smo opredelili spletno nakupovanje, izpostavili njegovev prednosti in slabosti, prikazali nekaj statističnih podatkov spletnega nakupovanja v Sloveniji in na območju EU ter podrobneje opisali možna tveganja in nevarnosti pri spletnem nakupovanju. Zadnji del magistrske naloge je namenjen prikazu in analizi spletne ankete. V tem delu prikazujemo dejansko stanje slovenskih spletnih potrošnikov in ga zaključujemo s podajanjem sklepnih ugotovitev.
Keywords: Spletna trgovina, spletni potrošnik, vedenje potrošnikov, nakupno vedenje, spletno nakupovanje, spletni nakup.
Published: 18.05.2015; Views: 1339; Downloads: 543
.pdf Full text (1,61 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica