1. |
2. Bonitete kot nedenarne nagrade pri izbranih svetovnih delodajalcihVida Plestenjak, 2023, master's thesis Abstract: Nedenarne nagrade so tisto »več«, kar lahko delodajalec ponudi zaposlenim, in so pomemben dejavnik privabljanja in zadrževanja zaposlenih ter predstavljajo konkurenčno prednost delodajalca na trgu dela, tudi ko ta deluje globalno. V tem magistrskem delu so predstavljene bonitete kot nedenarne nagrade, in sicer na primeru delodajalcev prejemnikov nagrade »Great Place to Work«. Podatki so pridobljeni s spletne strani Glassdoor (https://www.greatplacetowork.com/, 2023).
Teoretični del naloge je podlaga za raziskovalni del. Z dobrim upravljanjem blagovne znamke delodajalca podjetje dviguje zanimanje med iskalci zaposlitve, na drugi strani pa za zaposlene gradi organizacijsko kulturo, kjer jih, kot enega izmed deležnikov, postavi v središče. Nagrada za delo je za zaposlenega povratna informacija, kako njegovo delo in trud vidi delodajalec. To lahko delodajalec pokaže z neko boniteto, ki ima lahko za zaposlenega večjo vrednost od same denarne nagrade. Ko združimo najboljše delodajalce s podatki o bonitetah, dobimo odgovor, katere so tiste, ki so jih deležni zaposleni pri teh delodajalcih, glede na geografsko območje, v katerem podjetja delujejo. To je glavna tema tega drugega raziskovalnega dela magistrske naloge. Keywords: boniteta, nagrajevanje, blagovna znamka delodajalca Published in DKUM: 11.01.2024; Views: 338; Downloads: 34 Full text (2,73 MB) |
3. Razvoj in implementacija sistema nagrajevanja za opravljeno delo v intralogističnem sistemu : magistrsko deloMatija Hojsak, 2023, master's thesis Abstract: Magistrska naloga obravnava razvoj in implementacijo sistema nagrajevanja v logističnem okolju. Najprej predstavimo teoretično ozadje razpoznavanja govora in osnovne komponente sistema za razpoznavanje govora. Sledi pregled najnovejših trendov v intralogistiki s poudarkom na digitalizaciji. Opisana je integracija razpoznavalnika govora v intralogistične procese. V drugem delu magistrske naloge predstavimo uporabljene tehnologije, ki so osnova za implementacijo sistema nagrajevanja, ki ga v nadaljevanju tudi podrobno opišemo. Rešitev je prilagojena željam strank in se osredotoča na preglednost, prilagodljivost ter pripravljenost za prihodnje razširitve. Keywords: razpoznavanje govora, intralogistika, nagrajevanje, Java, Lydia Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 383; Downloads: 0 |
4. Digitalna preobrazba in optimizacija procesov servisiranja na področju gospodinjskih aparatovAnton Kokalj, 2022, master's thesis Abstract: Obravnava magistrske naloge zajema problematiko vse manj učinkovitih poslovnih procesov servisiranja gospodinjskih aparatov in neenakovreden nagradno–motivacijski sistem za serviserje podjetja Gorenje.
Skozi teorijo spoznavamo literaturo različnih avtorjev s področja strukturne, operativne učinkovitosti procesov, logistike in motivacije, ki jo uporabimo v analiziranju servisnih procesov:
̶ analiza aktivnosti podprocesa klicni center pokaže predolg čakalni čas na prostega klicnega operaterja,
̶ analiza podprocesa vnosa reklamacij v aplikacijo razkrije vrsto podvojenega dela in veliko možnost napačnega vnosa,
̶ analiza podprocesa razdeljevanja reklamacij med serviserje pokaže problem v logistiki,
̶ analiza podprocesa obdelave reklamacij predoči veliko administrativno obremenitev za serviserja,
̶ analiza podprocesa kreiranja potnega naloga pokaže pretežno nevešče načrtovanje serviserja,
̶ analiza podprocesa servisiranja pa kaže na različno obremenitev serviserjev in
̶ analiza motivacijsko–nagradnega sistema pokaže, da plačevanje po učinku ni enako pravično za vse serviserje, saj je iz nagrade izvzeta vožnja med strankami.
V empiričnem delu s pomočjo sodobnih optimizacijskih orodij kreiramo strukturno in operacijsko učinkovite servisne procese. V podprocesu klicni center ni več čakajočih strank na strežbo in operaterji so razbremenjeni, v podprocesu vnosa reklamacij se pretežni del s predhodno registracijo odvija aplikativno, prav tako v podprocesih razdelitev reklamacij in obdelave reklamacij, kot je na primer naročilo materiala; kreacija potnega naloga poteka avtomatsko. Za razbremenitev in motivacijo so bili z raziskavo razviti trije nagradno–motivacijski sistemi, od katerih je najpravičnejši plačevanje po efektu oziroma plačevanje po efektivnem času dela in po času vožnje do strank.
V sklopu sodelovanja s Špelo Dolenc, ki je v svojem magistrskem delu z anketiranjem serviserjev Gorenja proučevala vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatov, se je skozi kreacijo obeh magistrskih nalog razvijala občasna diskusija, ki širše osvetljuje problematiko in nakazuje še vrsto drugih rešitev. Keywords: Prenova procesov, digitalna preobrazba, procesi servisiranja, nagrajevanje zaposlenih, strukturna učinkovitost Published in DKUM: 03.02.2023; Views: 770; Downloads: 67 Full text (1,88 MB) |
5. |
6. Management človeških virov v podjetju Jagros d.o.o.Sabina Čuček, 2020, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo predstavili in opisali pojem ter pomen človeških virov in managementa človeških virov. Primer dejavnosti managementa človeških virov smo predstavili za podjetje Jagros d.o.o..
Človeški viri predstavljajo zaposlene v podjetju, njihove sposobnosti, znanja, vrednote itd.
Razvoj človeških virov v podjetju je eden izmed ključnih elementov za uspešno vodenje ljudi in za dvig konkurenčnosti delovnih pogojev in procesov v podjetju. Podjetja bodo uspešna in konkurenčna, kadar bodo uspešno usmerjala svoj kader v učinkovito delovanje organizacije. Zaposleni so največje bogastvo podjetja, saj s svojim znanjem in izkušnjami pomagajo podjetju v boju s konkurenčnimi podjetji.
Management človeških virov se nanaša na procese, ki vplivajo na vedenje, odnos in uspešnost zaposlenih. Je proces razumevanja odnosov med posamezniki, nalogami in organizacijo ter vplivanja nanje. Predstavlja različne programe in postopke za upravljanje odnosa med organizacijo in zaposlenimi, ter za uspešno opravljeno delo, ki bo v korist in zadovoljstvo posamezniku in organizaciji.
Management človeških virov v podjetju skrbi za načrtovanje, izbiranje, uvajanje in usposabljanje kadrov ter v končni fazi ocenjuje njihovo delo in rezultate. Za podjetje je ključnega pomena, da izberejo prave kandidate, ki bodo primerni za opravljanje določenih nalog in bodo zvesti ter predani podjetju. Zaposleni so za dobro opravljeno delo ustrezno nagrajeni z raznimi dodatki pri plačah, možnostjo napredovanja, uporabo službenega avtomobila ali telefona, javno pohvalo pred sodelavci itd. Vse oblike nagrad so za zaposlene še dodatna motivacija, da se trudijo čim bolj uspešno opravljati svoje delo.
Magistrsko delo smo zaključili s predstavitvijo podjetja Jagros d.o.o. in dejavnosti managementa človeških virov v tem podjetju. Podatke o podjetju smo pridobili iz spletne strani podjetja, iz internega gradiva in preko pogovora z vodjo kadrovske službe.
Na podlagi pridobljenih podatkov smo ugotovili, da je za podjetje zelo pomembno, da zaposli ustrezen kader, ki bo uspešen pri prodaji, in da svojim strankam ponuja kakovostne izdelke po ugodnih cenah.
Na koncu smo predlagali nekaj izboljšav na področju delovanja managementa človeških virov v podjetju in potrdili oziroma ovrgli postavljene hipoteze. Keywords: Človeški viri, kadrovska funkcija, management človeških virov, načrtovanje, izbiranje, nagrajevanje, plače, motiviranje, zaposleni, organizacija. Published in DKUM: 10.12.2020; Views: 2097; Downloads: 548 Full text (889,39 KB) |
7. Analiza nagrajevanja v proučevanem podjetjuDarjan Lamut, 2019, bachelor thesis/paper Abstract: Zmožnost privabljanja in ohranjanja nadarjenega osebja močno vpliva na sposobnost organizacije, da ohrani konkurenčno prednost. Na današnjem trgu dela zaposleni vse bolj iščejo paket nadomestil, ki ponuja več kot samo plačo. Ugodnosti v življenjskem slogu, fleksibilni delovni čas, izobraževanja ipd. so le nekateri dodatki, ki jih zaposleni iščejo na delovnem mestu. Učinkovita strategija nagrajevanja je ključna spodbuda za zadovoljne, motivirane in učinkovite zaposlene.
Organizacije se vse bolj zavedajo, da morajo vzpostaviti pravično ravnotežje med prispevkom zaposlenega k organizaciji in prispevkom organizacije k zaposlenemu. Vzpostavitev tega ravnovesja je eden izmed glavnih razlogov za nagrajevanje zaposlenih. Organizacije, ki sledijo strateškemu pristopu k ustvarjanju tega ravnovesja, se osredotočajo na tri glavne komponente sistema nagrajevanja, ki vključuje nadomestila, koristi in priznanje. Pomembnost zadnje komponente v številnih organizacijah še vedno zanemarjajo. Ključni cilj priznavanja je, da se zaposleni počutijo cenjeni, saj imajo cenjeni zaposleni običajno višjo samopodobo, več zaupanja, večjo stopnjo pripravljenosti na nove izzive in večjo željo po inovativnosti. Namen diplomskega dela je s pomočjo študija literature predstaviti področje nagrajevanja zaposlenih in na konkretnem primeru raziskati, kakšen je sistem nagrajevanje v proučevani organizaciji. Keywords: plača, nagrajevanje, sistem nagrajevanja, organizacija, zadovoljstvo. Published in DKUM: 19.12.2019; Views: 993; Downloads: 75 Full text (1,23 MB) |
8. Ocenjevanje dela zaposlenih v organizaciji xPolonca Žlebnik Arlič, 2019, undergraduate thesis Abstract: Tematika ocenjevanja je človeka zanimala že od nekdaj, pa naj si bo to v privatnem življenju (ko čisto sproščeno sedimo na plaži ali v kakšnem lokalu) in nezavedno ogledujemo in ocenjujemo ljudi in stvari okoli sebe ali ko to počnemo v podjetju.
Takšno razmišljanje je vodilo tudi nas pri izbiri teme diplomskega dela. Zanimalo nas je, katero področje je dovolj zanimivo, hkrati pa tudi tako, kjer bi z novimi dognanji in analizo rezultatov raziskave pokazali praktične rešitve, ki jih doslej nismo ne le opazili, ampak jim nismo dali niti priložnosti, ker so se nam zdele čisto same po sebi umevne.
Vse na svetu je samoumevno, takšno kot so naše biološke potrebe, a vendar ni nič samoumevno, če tega ne opazimo, ne cenimo in ne negujemo. V našem diplomskem delu smo prikazali, kaj žene človeka k aktivnostim za dosego cilja, na kakšne probleme smo naleteli, ko smo želeli ugotoviti vrste nagrajevanja, ki bi ravno našim zaposlenim najbolj ustrezale, in kako bi to lahko v času nenehnega razvoja računalništva čim hitreje in s čim večjim izkupičkom tudi storili.
Ali so naši zaposleni pri delu uspešni, ali smo uspešni pri delu mi kot vodje je eno, kar pa menijo naše stanke – zunanji faktorji, ki imajo največji vpliv na obstoj organizacije, pa je lahko nekaj čisto drugega.
Seveda smo in bomo v naši organizaciji še naprej stremeli, da bodo uspešni posamezniki ustrezno nagrajeni. Nagrajevanje pa bomo izvedli s pomočjo zaposlenih in upoštevali mnenja naših strank. Keywords: motivacija, ocenjevanje dela, nagrajevanje, uspešnost, zadovoljstvo pri delu, samoevalvacija Published in DKUM: 30.10.2019; Views: 1638; Downloads: 123 Full text (1,09 MB) |
9. Nagrajevanje in motiviranje zaposlenih v organizacijiPetra Kolednik, 2018, undergraduate thesis Abstract: Motivacija je tisto malo, kar nam včasih tako manjka, da določeno stvar pripeljemo do konca. V današnjem tempu življenja želimo stvari opraviti le na hitro ali površno, le toliko, da je nekaj narejeno, kadar pa se srečamo z nečim pomembnim, pa miselnost »le na hitro« ni dovolj. Da bi cilj oz. nalogo opravili kakovostno, potrebujemo motivacijo – včasih zadošča le beseda, velikokrat pa je ob tej potrebna tudi kakšna nagrada.
Vsa živa bitja na svetu stremijo k zadovoljitvi lastnih potreb. Te so lahko osnovnega pomena za preživetje, torej po hrani in/ali zraku, ali pa so že potrebe višje ravni, kot so potrebe po: pripadnosti neki skupnosti, medsebojnem razumevanju, osebni rasti ipd. Za zadovoljitev določene potrebe je potrebna motivacija, ko pa je potreba zadovoljena, se tudi motivacija za njo preneha in postopek se ponovi – pojavi se potreba, ki jo želimo zadovoljiti, z njo pa tudi motivacija.
Tudi v poslovnem svetu se mnogokrat srečamo z upadom motivacije, ki se zgodi zaradi več razlogov, posledično nastane občutek, da je cilj še zelo daleč in da ga ni moč doseči. Zato je naloga vodij, da ne le delegirajo naloge, ki jih je treba opraviti, marveč tudi spodbujajo zaposlene, da delo opravijo kakovostno, s čim več entuziazma in v prijetnem delovnem okolju.
Vodje se v okviru procesa motiviranja zaposlenih osredotočijo tudi na nagrajevanje zaposlenih, saj lahko s tem dosežejo večji učinek, ki pa je lahko kratkotrajen,predvsem ko gre za denarno nagrajevanje, ali pa velja za dolgi rok. Vodja si za svoje podjetje določi sistem, po katerem lahko poleg osnovne plače nagrajuje zaposlene. Nagrado pri tem predstavljajo razne bonitete, uporaba službenih vozil, plačila zavarovanj ali praktične nagrade. Mnogokrat pa pri motiviranju ni nujno uporabiti le materialnega nagrajevanja, marveč zadošča že nematerialno, kot so npr. iskrene pohvale za uspešno opravljene naloge, prilagodljiv delovni čas, možnost napredovanja in osebne rasti in druge. Managerji morajo imeti venomer inovativne ideje, kako bi lahko zaposlene še motivirali, najlažje pa je, če jih poznajo, saj potem točno vedo, s katero nagrado bo njihova motivacija na vrhuncu. Keywords: motiviranje, motivacijske teorije, nagrajevanje, materialno nagrajevanje, nematerialno nagrajevanje Published in DKUM: 18.09.2019; Views: 964; Downloads: 227 Full text (1,18 MB) |
10. Vpliv nematerilanega nagrajevanja na zaposleneZala Janič, 2018, undergraduate thesis Abstract: Zaposleni so največji kapital vsake organizacije, torej so ključni za njen obstoj. Pomembno je, da zaposlene motiviramo in jim ponudimo način dela, ki bo odražal njihovo zagnanost do dela. S tem pa se pogosto tudi pojavi vprašanje nagrajevanja zaposlenih. Danes ločimo dva tipa nagrajevanja, in sicer; materialno in nematerialno nagrajevanje. Tako materialno, kot pa tudi nematerialno nagrajevanje pa sta samo dodatna spodbuda za zaposlenega v organizaciji. S tem pa se spreminja tudi vloga managementa človeških virov v današnjih organizacijah, lahko vidimo, preplet med individualno uspešnostjo, motiviranostjo in nagrajevanjem. Vse to pa so danes funkcije managementa človeških virov. V poenostavljeni obliki, lahko rečemo, da s tem ko se spreminja čas se spreminjajo tudi vloge in pogled na zaposlene podjetja, ki so ključnega pomena. Problem današnjega časa, pa je najti pravo razmerje med materialnimi in nematerialnimi nagradami. Tukaj si pa lahko zastavimo tudi vprašanje, kdaj je nagrajevanje smiselno? in kakšna je višina oziroma dobrina nagrade ki še vedno motivira zaposlenega?
V empiričnem delu pa smo s pomočjo ankete prišli do vzorca. Zanimalo nas je mnenje zaposlenih na tematiko individualne uspešnosti, nagrajevanja, tako materialnega kot tudi nematerialnega. Ter kako zaposleni vidijo oziroma razumejo nagrajevanje v sami organizaciji.
Ob opravljeni anketi pa smo prišli tudi do spoznanja in sicer, da nematerialno nagrajevanje ni prisotno v podjetju oziroma je le-to minimalno, kar pa posledično zmanjša produktivnost in učinkovitost posameznika na delovnem mestu, vse to pa vpliva na rezultate in posledično na celotno podjetje. Zato je nujno, da zaposlenega motiviramo tudi z nagradami, saj mnogi s tem postanejo bolj učinkovitejši na delovnem mestu. Keywords: management človeških virov, človeški viri, individualna uspešnost, nagrajevanje, materialno nagrajevanje in nematerialno nagrajevanje Published in DKUM: 27.06.2019; Views: 1060; Downloads: 110 Full text (742,73 KB) |