| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Uporaba tehnologije navidezne resničnosti za izboljšanje učnega procesa pri poučevanju kemije : magistrsko delo
Mojca Oprčkal, 2023, master's thesis

Abstract: VR (virtualna resničnost) in AR (nadgrajena resničnost) tehnologija sta postali vse bolj razširjeni in se uporabljata na različnih področjih, vključno z izobraževanjem. Pri poučevanju kemije se očala za navidezno resničnost (VR očala) izkazujejo za obetavno orodje, saj omogočajo osnovnošolcem, dijakom in študentom bolj interaktivno učenje. Uporabijo se lahko kot učno orodje na različnih področjih, kot so virtualne ekskurzije, praktično učenje, interaktivno učenje in sodelovalno učenje. Raziskave kažejo, da imata VR in AR velik potencial za pomoč učencem pri izboljšanju njihovih veščin in znanja. Učenci imajo zaradi VR očal večjo motivacijo, dosegajo višje kognitivne nivoje, bolje razumejo abstraktne pojme in procese, so aktivnejši pri učnem procesu, večja je dostopnost, saj lahko eksperiment izvajajo kadarkoli in kjerkoli ter uporaba omogoča individualizirano izkušnjo. Raziskave poročajo tudi o pomanjkljivostih in izzivih VR tehnologije. To so finance, tehnične omejitve, potreba po ustrezni in dovolj zmogljivi opremi, pomanjkanje ustreznih izobraževalnih aplikacij ter telesna slabost med uporabo VR očal. V raziskavi smo preverjali razumevanje vodikove vezi s pomočjo VR očal pri študentih razrednega pouka, predšolske vzgoje in naravoslovne smeri na Univerzi v Mariboru. S pomočjo predtesta smo najprej preverili obstoječe znanje, nato so si ogledali video submikroskopskega prikaza delcev in razlage vodikove vezi pri faznih prehodih vode in tvorbi snežink ter na koncu rešili še potest. Ugotovili smo, da so študenti vseh vključenih študijskih smeri napredovali v znanju. Največji napredek so pokazali študentje naravoslovne smeri in razrednega pouka pri risanju vodikove vezi med molekulama vode in izbiri morfološke oblike snežinke. Študentom je bila uporaba VR tehnologije všeč in bi si jo želeli še preizkusiti ter uporabiti pri študiju.
Keywords: virtualna resničnost, nadgrajena resničnost, VR očala, IKT, kemija
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 628; Downloads: 140
.pdf Full text (2,24 MB)

2.
Učenje konceptov programiranja s pomočjo nadgrajene resničnosti : meje dopustnosti medijskega poročanja
Natanael Ahac, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskali možnost uporabe nadgrajene resničnosti pri učenju konceptov programiranja. Opravili smo pregled obstoječe literature ter raziskav na področju nadgrajene resničnosti v izobraževanju ter učenja programiranja s pomočjo vizualizacije. Prav tako smo pregledali tudi obstoječe programske rešitve na omenjenih področjih. Glede na ugotovitve iz pregleda literature ter obstoječih rešitev smo načrtovali ter razvili prototipno rešitev, ki uporabnikom omogoča interaktivno učenje osnovnih konceptov objektno orientiranega programiranja. Raziskali smo tudi možnosti analize učnega procesa ter preverjanja pridobljenega znanja programiranja.
Keywords: nadgrajena resničnost, učenje konceptov programiranja, preverjanje znanja, ARCore, Unity
Published in DKUM: 13.11.2019; Views: 1194; Downloads: 66
.pdf Full text (2,25 MB)

3.
Nadgrajena resničnost v tiskanih medijih na osnovi vzorca
Timotej Draksler, 2017, master's thesis

Abstract: Rabi tiskanih medijev smo predstavili digitalno plast vsebin, ki jo bralec opazuje preko kamere mobilnega telefona, ko ga usmeri v natisnjen vzorec. Novičarske vsebine bi tako z nadgrajeno resničnostjo razširili in naredili bolj zanimive za uporabnike danes prosto dostopnih pametnih telefonov. Spoznali smo, da mora uredništvo časnika usposobiti kader za ustvarjanje in ažuriranje vsebin, prav tako pa mora bralce osvestiti o uporabi in lociranju markerjev, ki v nadgrajeni plasti ponujajo denimo razširjeno galerijo slik, video posnetke, animacije, hiperpovezave in drugo.
Keywords: nadgrajena resničnost, tiskani mediji, poročanje, mobilna aplikacija
Published in DKUM: 06.10.2017; Views: 1818; Downloads: 150
.pdf Full text (2,53 MB)

4.
Nadgrajena resničnost: razširjenost v medijski produkciji
Filip Vrečko, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu raziskujemo razširjenost uporabe nadgrajene resničnosti v medijski produkciji na podlagi analize desetih epizod 13 oddaj, ki so ali so bile predvajane v živo. Pozornost posvečamo številčnosti prikaza tehnik nadgrajene resničnosti glede na ciljne skupine, željo po večji gledanosti in finančne omejitve oddaj. Rezultati pokažejo, da je nadgrajena resničnost zasidrana v medijski produkciji za kabelsko televizijo, saj je v 77 % preučevanih oddaj začasna tehnika nadgrajene resničnosti prisotna vsaj 70 % predvajalnega časa. Ugotavljamo, da to ne velja za oddaje, spremljane po satelitskem oddajniku, kjer je odstotek začasnih tehnik nadgrajene resničnosti precej nižji.
Keywords: nadgrajena resničnost, medijska produkcija, televizijske oddaje, prenos v živo
Published in DKUM: 06.09.2016; Views: 1566; Downloads: 107
.pdf Full text (5,11 MB)

5.
KONCEPT INFORMACIJSKEGA SISTEMA ZA UPORABO NADGRAJENE RESNIČNOSTI IN BIM-A NA GRADBIŠČU
David Polanec, 2014, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava koncept in prototip informacijskega sistema za uporabo nadgrajene resničnosti in informacijskega modela zgradbe (BIM) na gradbišču. Izvedli smo raziskavo uporabe tehnologije za nadgrajeno resničnost na gradbišču, izdelali specifikacijo zahtev in prototipno rešitev sistema AR4BIM. V okviru raziskave tehnologij za uporabo nadgrajene resničnosti in BIM-a na gradbišču smo obravnavali način delovanja posameznih tehnologij. Podrobno smo proučili možnost uporabe obstoječih tehnologij in orodij ter izvedli eksperimente pri iskanju ustreznih rešitev za uporabo nadgrajene resničnosti. Prikazali smo tudi bistvene prednosti sistema AR4BIM, ki predstavlja združitev tehnologije nadgrajene resničnosti in BIM ter nakazuje na možnost uvedbe novih tehnologij na gradbišču. V okviru specifikacije zahtev sistema AR4BIM smo podrobno proučili primere uporabe in funkcije sistema za uporabo nadgrajene resničnosti in BIM-a na gradbišču. Poudarki raziskave so na razpoznavanju elementa/detajla na klasičnem 2D načrtu, uporabi IR pisala, vizualizaciji elementa in priklicu zahtevanih podatkov iz informacijskega modela zgradbe. V praktičnem delu magistrske naloge smo izdelali specifikacije zahtev za uporabo nadgrajene resničnosti in BIM-a na gradbišču ter izdelali delne prototipe za potrditev koncepta informacijskega sistema. Uporabljeni informacijski sistem za uporabo nadgrajene resničnosti na gradbišču je hkrati robusten in cenovno ugoden, saj lahko le s tem zagotovimo, da se bo tehnologija AR4BIM uspešno uveljavila in uporabljala na gradbiščih. Rezultati naloge lahko služijo tudi razvijalcem sistemov, ki želijo implementirati nadgrajeno resničnost na področju izvajanja gradbenih del oz. gradbišču.
Keywords: gradbišče, BIM, nadgrajena resničnost, primeri uporabe, AR4BIM
Published in DKUM: 30.06.2014; Views: 2411; Downloads: 216
.pdf Full text (3,54 MB)

6.
UPORABNOST NADGRAJENE RESNIČNOSTI V IZOBRAŽEVANJU IN INFORMIRANJU
Simon Hauptman, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena nadgrajena resničnost, ki se kot sodobna tehnologija uveljavlja na različnih gospodarskih področjih. Z razvojem računalniških in mobilnih tehnologij se tudi v izobraževanju in informiranju kaže njena uporabnost. To je ponazorjeno skozi različne programe, ki temeljijo na mobilnih telefonih. Prav tako je za namene diplomskega dela načrtovana in izdelana aplikacija FeriAR, ki je namenjena študentom Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Univerze v Mariboru. Na ta način je na praktičnem primeru ponazorjeno delovanje nadgrajene resničnosti v akademski sferi. Uporabniška izkušnja je ocenjena z metodo glasnega razmišljanja. Na osnovi ocenjevanja je ugotovljeno, da je aplikacija primerna za uporabo, z evalvacijo pa so pridobljena kvalitativna dognanja, ki bodo omogočala izboljšavo in nadaljno posodobitev aplikacije.
Keywords: nadgrajena resničnost, izobraževanje, informiranje, mobilne aplikacije
Published in DKUM: 21.11.2012; Views: 5311; Downloads: 254
.pdf Full text (2,30 MB)

7.
Uporaba nadgrajene resničnosti v gradbeništvu
Nejc Vračko, 2012, diploma project paper

Abstract: V gradbeništvu ter arhitekturi je računalniška vizualizacija objektov pred gradnjo ključnega pomena.Vizualizacija omogoča investitorju predstavitev še nezgrajenega objekta. Kadar objekt vizualiziramo z zlitjem resničnega okolja in računalniškega 3D modela govorimo o nadgrajeni resničnosti. V okviru naše naloge smo se odločili za uporabo 3D modela kapelice na Piramidi v Mariboru. Model smo uporabili v raziskavi možnosti uporabe tehnologije nadgrajene resničnosti v gradbeništvu.V raziskavi nas je zanimal pregled in razvoj tehnologij za nadgrajeno resničnost, pomen tehnologije za gradbeništvo, izdelava primera za uporabo na mobilnih napravah, ter analiza izkušenj in omejitev za nadaljno raziskovalno delo na tem področju.
Keywords: gradbeništvo, gradbena informatika, 3D model, nadgrajena resničnost
Published in DKUM: 26.09.2012; Views: 2498; Downloads: 138
.pdf Full text (2,72 MB)

8.
UPORABNIŠKO USMERJEN RAZVOJ MOBILNIH APLIKACIJ
Aleš Černezel, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo uporabniško usmerjen razvoj mobilnih aplikacij. Natančneje bomo spoznali uporabniško usmerjen razvoj in tri analitična orodja, ki nam jih le-ta nudi (osebnosti, scenariji in primeri uporabe). Dodali bomo še specifičnost mobilnih naprav in napotke kako jih uporabiti za razvoj uporabniško usmerjenih mobilnih aplikacij. Praktični del obsega študijo primera razvoja mobilne aplikacije na uporabniško usmerjen način, kjer najprej opišemo problem in predstavimo zahteve ter jih podrobneje razdelamo z uporabo analitičnih orodij. Sledi opis mobilne aplikacije, ki je sestavljena iz dveh delov. Strežniški del temelji na tehnologijah Java EE, medtem ko smo za odjemalski del uporabili platformo Android.
Keywords: Uporabniško usmerjen razvoj, mobilne aplikacije, Android, Java EE, nadgrajena resničnost, kontekstno zavedne aplikacije
Published in DKUM: 07.09.2011; Views: 2755; Downloads: 387
.pdf Full text (2,09 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica