1. OCENJEVANJE VREDNOSTI BLAGOVNE ZNAMKEMarko Tomanič, 2016, master's thesis Abstract: Poslovne banke se v zadnjem obdobju vse pogosteje soočajo s tematiko ocenjevanja vrednosti blagovnih znamk. Posamezna podjetja, ki imajo v lasti blagovno znamko, so zaradi potreb po pridobivanju dolžniškega kapitala pripravljena v zavarovanje (v zameno pridobitve bančnega kredita) ponuditi tudi lastno blagovno znamko. Ob tako zasnovanem poslu je pomembno opredeliti predvsem tržno vrednost blagovne znamke, ki je predmet zastave, in to predvsem, kadar vrednost blagovne znamke primerjamo s tržno vrednostjo lastniškega kapitala podjetja, ki je lastnik blagovne znamke. Zraven ocene vrednosti blagovne znamke je pogosto potrebno pristopiti k ugotovitvi ocenjene tržne vrednosti lastniškega kapitala podjetja. Še posebej v primerih, kadar gre za podjetja, ki niso uvrščena v reprezentativno borzno kotacijo. Pomembno je opredeliti predvsem korelacijo med vrednostjo blagovne znamke in vrednostjo podjetja, saj je vrednost podjetja med drugim povezana tudi z vrednostjo njegove blagovne znamke. V raziskovalnem delu smo pristopili k oceni tržne vrednosti podjetja, nato pa še k oceni tržne vrednosti njegove blagovne znamke. Ob tem smo pri obeh ocenah vrednosti uporabili na donosu zasnovan način, vendar znotraj slednjega različne metode ocenjevanja vrednosti. Opozorili smo na diferenciacije med metodami ocenjevanja vrednosti podjetij in metodami ocenjevanja vrednosti blagovnih znamk. Pri ocenjevanju vrednosti podjetja smo uporabili metodo diskontiranega denarnega toka, pri ocenjevanju vrednosti blagovne znamke pa metodo presežnega donosa in metodo oprostitve licenčnine.
Na podlagi raziskovalne naloge smo ugotovili, da je lahko implicitno razmerje med vrednostjo blagovne znamke in vrednostjo lastniškega kapitala podjetja relativno visoko. Delež prispevka blagovne znamke k tržni kapitalizaciji podjetja lahko presega 50 % oz. povedano drugače, blagovna znamka lahko kreira več kot 50 % tržne kapitalizacije podjetja. Glede na naše ugotovitve je lahko blagovna znamka ključnega pomena pri (so)ustvarjanju tržne kapitalizacije podjetja.
Tako pri ocenjevanju vrednosti blagovnih znamk kot pri ocenjevanju vrednosti podjetij se lahko uporabljajo vsi teoretični pristopi ocenjevanja vrednosti. Vendar smo v raziskovalnem delu prišli do dognanja, da je pri ocenjevanju vrednosti blagovnih znamk najprimernejši pristop na donosu zasnovan način. To potrjujejo številni ugledni profesorji in avtorji teoretičnih konceptov, kot tudi sama stroka ocenjevanja. Način tržnih primerjav je v praksi težko aplicirati. Pogosto gre za transakcije, ki obsegajo celoto določenega poslovnega premoženja, kar pa presega predmet v obliki blagovne znamke. V kolikor gre eksplicitno za transakcijo blagovne znamke, pa najpogosteje informacije o realiziranih transakcijah niso javno razpoložljive. Tudi nabavnovrednostni (stroškovni) način se v praksi smatra za manj uporabnega. Slednji se navezuje predvsem na zgodovinske podatke, element prihodnosti pa popolnoma izključuje. Prav tako je težko opredeliti vse poslovne stroške, ki so ključnega pomena pri ponovni ustvaritvi blagovne znamke. V raziskovalni nalogi smo prišli do ugotovitve, da sta nabavnovrednostni (stroškovni) način in način tržnih primerjav metodološka koncepta, ki ju je v praksi ocenjevanja težko konkretno aplicirati.
Ključne besede: blagovna znamka, lastniški kapital blagovne znamke, mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti, mednarodni standardi računovodskega poročanja, ocenjevanje vrednosti podjetja, metoda diskontiranega denarnega toka, ocenjevanje vrednosti blagovne znamke, nabavnovrednostni način, način tržnih primerjav, na donosu zasnovan način, metoda presežnega donosa, metoda oprostitve licenčnine, analiza makroekonomskega okolja, proučitev panoge, finančna analiza, projekcije poslovanja. Keywords: blagovna znamka, lastniški kapital blagovne znamke, mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti, mednarodni standardi računovodskega poročanja, ocenjevanje vrednosti podjetja, metoda diskontiranega denarnega toka, ocenjevanje vrednosti blagovne znamke, nabavnovrednostni način, način tržnih primerjav, na donosu zasnovan način, metoda presežnega donosa, metoda oprostitve licenčnine, analiza makroekonomskega okolja, proučitev panoge, finančna analiza, projekcije poslovanja. Published in DKUM: 14.09.2016; Views: 3027; Downloads: 387 Full text (2,32 MB) |
2. PRIMERJALNO VREDNOTENJE STANOVANJSKIH NEPREMIČNIN NA OSNOVI MEDNARODNIH STANDARDOV OCENJEVANJA VREDNOSTIDean Medved, 2016, master's thesis Abstract: Vrednost nepremičnin oz. nepremičninskih pravic je predmet tega magistrskega dela. Vrednost nepremičnine je samo abstrakten pojem, dokler ne določimo namena katero vrednost iščemo. Največ govorimo o tržni vrednosti, ki jo Mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti (MSOV 2013) opredeljujejo kot ocenjeni znesek, za katerega naj bi voljan kupec in voljan prodajalec zamenjala sredstvo ali obveznost na datum ocenjevanja vrednosti v poslu med nepovezanima in neodvisnima strankama po ustreznem trženju, pri čemer sta stranki delovali seznanjeno, preudarno in brez prisile.
Tržno vrednost nepremičnin iščejo in ugotavljajo izvedenci, ki se pri izračunavanju uporabljajo mednarodne standarde ocenjevanja vrednosti, ki določajo parametre in smernice izračunavanja. V tej nalogi bomo prvem delu naloge predstavili teoretična izhodišča ocenjevanja vrednosti nepremičnin na osnovi MSOV, ter tudi izhodišča množičnega ocenjevanja vrednosti nepremičnin v Sloveniji, na osnovi katerega je bila vsem nepremičninam v Sloveniji določena posplošena vrednost nepremičnin.
Čeprav je bilo množično vrednotenje izvedeno predvsem zaradi obdavčitve nepremičnin, so se vrednosti začele uporabljati tudi na drugih področjih in bankah, ki upoštevajo vrednosti pri podeljevanju hipotekarnih kreditov, pod predpostavko, da odražajo tržno vrednost nepremičnin.
V drugem delu naloge bomo preverili postavljene hipoteze in izvedli naredili 2 izračuna tržne vrednosti po standardih MSOV, ter vrednosti primerjali z vrednostmi iz množičnega vrednotenja. Poiskali bomo odstopanja in ugotovili razloge za razlike v vrednostih, ki bodo pokazali, da množično vrednotenje ne more nadomestiti posamičnega ocenjevanja nepremičnin in rezultatov le tega. Keywords: nepremičnine, nepremičninske pravice, vrednost, ocenjevanje tržne vrednosti, množično vrednotenje, posplošena tržna vrednost, način tržnih primerjav, na donosu zasnovan način, nabavnovrednostni način. Published in DKUM: 02.08.2016; Views: 2121; Downloads: 133 Full text (1019,29 KB) |
3. OCENJEVANJE TRŽNE VREDNOSTI STANOVANJSKIH NEPREMIČNINSandra Bezjak, 2011, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava ocenjevanje tržne vrednosti stanovanjskih nepremičnin. Opredeljuje nepremičnine, njihovo tržno vrednost, ki predstavlja najverjetnejšo ceno na prostem trgu nepremičnin na določen datum, dejavnike vpliva nanjo, ter načine in metode za njen izračun ter s primerom ponazarja njihovo uporabo.
Ocenjevanja tržne vrednosti nepremičnin se lahko lotimo po treh načinih oziroma pristopih. To so način primerljivih prodaj, način kapitalizacije donosa ter nabavnovrednostni način. Vsak način oziroma pristop je lahko sestavljen iz ene ali več metod.
Leta 2008 je svet zajela splošna gospodarska kriza, in ker je trg nepremičnin soodvisen od splošnega gospodarskega gibanja, so posledice vidne tudi na njem. Posledice se kažejo predvsem pri prometu z nepremičninami, ki je zadnji dve leti močno upadel. Zaradi splošne gospodarske situacije je stanje na trgu nepremičnin nepredvidljivo, ocenjevanje njihove tržne vrednosti pa oteženo, predvsem po načinu primerljivih prodaj. Ocenjevanje vrednosti nepremičnin oz. nepremičninskih pravic je v kriznih razmerah še bolj kot sicer odvisno od ustreznega izbora načina ocenjevanja vrednosti v posameznem primeru, dobrega poznavanja lokalnega trga nepremičnin ter doslednega upoštevanja mednarodnih standardov ocenjevanja vrednosti. Keywords: nepremičnine, tržna vrednost, trg nepremičnin, ocenjevanje vrednosti, način primerljivih prodaj, način kapitalizacije donosa, nabavnovrednostni način. Published in DKUM: 18.01.2012; Views: 3243; Downloads: 553 Full text (695,87 KB) |
4. |