| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
NABAVNO POSLOVANJE V TRGOVSKEM IN POSREDNIŠKEM PODJETJU DOMINO TRADE D.O.O.
Breda Horvat, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljen povzetek splošnih dejstev o nabavnem poslovanju. Gre za opredelitev pojmov same nabave, njenih temeljnih ciljev in nalog. Opisan je potek nabavnega procesa in potek raziskave nabavnega trga. Nekaj pozornosti sem posvetila tudi dobaviteljem in nabavnemu trženju. Podrobneje sem opisala trgovsko podjetje na debelo, nabavno poslovanje v takem podjetju in skladiščno poslovanje. Praktični del naloge predstavlja oris nabavnega poslovanja v konkretnem podjetju, kjer sem zaposlena. Predstavila sem osnovne značilnosti podjetja, opisala s kakšnim trgovskim blagom trgujemo, kdo so naši dobavitelji in kupci. V osrednjem delu sem se osredotočila na potek nabavnega poslovanja, oz. na faze nabavnega procesa. Nalogo sem zaključila s konkretnimi predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju.
Keywords: nabava, nabavni proces, dobavitelji, nabavno trženje, trgovsko podjetje, skladiščno poslovanje
Published: 24.11.2009; Views: 2469; Downloads: 93
URL Link to full text

2.
NABAVNO POSLOVANJE PODJETJA KOMUNALA MURSKA SOBOTA
Mateja Smej, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje se samo odloči, kolikšen pomen bo pripisalo nabavni funkciji, vendar v uspešnih podjetjih vedo, da se z dobro organizirano nabavo lahko doseže del dobička. Osnovna naloga nabave je, da oskrbuje podjetje s potrebnim materialom ustrezne kakovosti in količine ob pravem času in po primerni ceni. Nabava pa poleg osnovnih nalog opravlja še veliko drugih nalog (raziskava nabavnega trga, pogajanja z dobavitelji, sklepanje pogodb z dobavitelji …). V diplomski nalogi je teoretično predstavljena nabava, njena vloga in pomen, cilji in naloge nabave ter na kakšen način nabavna funkcija sodeluje z ostalimi funkcijami v podjetju. Teoretično sta predstavljena tudi javno podjetje in nabava preko javnih naročil, saj takšen način nabave v javnih podjetjih prevladuje. Na koncu sem predstavila javno podjetje Komunala Murska Sobota, nabavno poslovanje v podjetju in kako poteka nabava materiala, storitev ali gradenj preko javnih naročil. Uspešnost podjetja je ključnega pomena za obstoj in razvoj podjetja na trgu. Uspešnost pa je odvisna od vseh poslovnih funkcij in povezanosti med njimi. Tako je uspešnost poslovanja v veliki meri odvisna tudi od nabave. V podjetju Komunala Murska Sobota ima nabavna funkcija velik pomen, saj se zavedajo, da z dobro organizirano nabavno funkcijo lahko prispevajo k uspešnosti podjetja.
Keywords: nabava, naloge nabave, cilji nabave, nabavno poslovanje, javno podjetje, javni razpisi, javna naročila, javna naročila majhnih vrednosti, načela javnega naročanja, odprti postopek, omejeni postopek, postopek s pogajanji, nabava v javnem podjetju, postopek javnega naročanja.
Published: 17.12.2009; Views: 2624; Downloads: 440
.pdf Full text (2,25 MB)

3.
ANALIZA NABAVNEGA PROCESA V PODJETJU GASTRO PET D.O.O.
Tanja Bukšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Osnovni cilj nabavne funkcije je pravočasno zagotoviti vsa sredstva za nemoteno izvajanje dejavnosti podjetja. V diplomski nalogi sem poskušala opredeliti delovanje nabavne funkcije, njeno organiziranost in urejenost, poudariti kako pomembno je natančno planiranje in predvidevanje nabavne funkcije in sodelovanje le-te z ostalimi funkcijami. V nekaj besedah sem razložila celoten proces nabave in analizirala njegovo uspešnost. Poleg osnovnih teoretičnih opredelitev sem predstavila organiziranost nabavne funkcije v podjetju Gastro PET d.o.o. Z analizo njihovega nabavnega procesa sem prišla do spoznanja, da se dejanski nabavni proces ne razlikuje bistveno od teoretične opredelitve. V podjetju se zavedajo, da je za dosego zastavljenih ciljev in vizije ter dolgoročno uspešno poslovanje, pomembno posvetiti veliko pozornosti nabavi, saj je od nje v veliki meri odvisen rezultat podjetja.
Keywords: nabava, nabavna politika, nabavno poslovanje
Published: 15.10.2010; Views: 2063; Downloads: 186
.pdf Full text (401,29 KB)

4.
RACIONALIZACIJA NAVODIL ZA UPORABO PRI DOBAVITELJU PODJETJA BSH HIŠNI APARATI D.O.O.
Klemen Skok, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Nabava je poleg proizvodnje in prodaje najpomembnejša poslovna funkcija tako v proizvodnem kot tudi v trgovinskem podjetju. Temeljna funkcija nabave je preskrba podjetja s surovinami, storitvami, energijo, pomožnim materialom, itd. Pravilna nabavna strategija je pogoj za nemoten proces proizvodnje. Tudi prihranki so v podjetju zelo pomembni, saj ohranjajo konkurenčno prednost podjetja. Pogoj za uspešno nabavo je poznavanje nabavnega trga, to je dobaviteljev in njihove ponudbe. Najpomembnejša področja raziskave nabavnega trga so povezana s ponudbo in povpraševanjem po materialu in storitvah in s tem povezanimi tržnimi gibanji. S poznavanjem omenjenega tudi dobivamo nove ideje, kaj lahko v določeni zadevi, še izboljšamo, naredimo z nižjimi stroški, oziroma prihranimo. Za uspeh podjetja so pomembne pravilne in pravočasne odločitve in neprestano prilagajanje tržnim zahtevam in iskanje racionalnejših rešitev. Nabava je v podjetju pomembna funkcija, prav tako pomembno pa je kvalitetno sodelovanje med vsemi službami v podjetju. Za uspešno nabavno poslovanje moramo odgovoriti na naslednja vprašanja: kaj kupiti, koliko kupiti, kdaj kupiti, pod kakšnimi pogoji kupiti, koliko plačati za nabavljeno blago in vedno znova iskati potenciale za doseganje prihrankov. Nabavna politika mora biti usklajena z delovanjem podjetja, njegovo zastavljeno politiko, z vodenjem in izvajanjem politike vsakega posameznega funkcijskega področja v podjetju. Najpogosteje se nabava nanaša na izbiro dobaviteljev, na izbiro sortimenta proizvodov, na izbiro nabavnih poti, višino nabavnih stroškov in velikost zaloge blaga, vedno znova pa prihaja v ospredje tudi iskanje potencialov za ustvarjanje prihrankov. Pri vseh teh funkcijah pa moramo izvajati kotrolo in analizo le-teh.
Keywords: Nabava, nabavni strategija, prihranek, konkurenčna prednost, nabavni trg, dobavitelji, ponudba, povpraševanje, nove ideje, nižji stroški, pravilne/pravočasne odločitve, nabavno poslovanje, nabavni pogoji, nabavne funkcije, nabavna politika, iskanje potencialov, kontrola in analiza nabavnih funkcij.
Published: 31.05.2012; Views: 1624; Downloads: 212
.pdf Full text (3,56 MB)

5.
KONTROLING NABAVNEGA POSLOVANJA V JAVNEM GOSPODARSKEM ZAVODU
Erika Križnar, 2013, master's thesis

Abstract: Zaradi gospodarske krize, ki je prizadela tako javni kot zasebni sektor, namenjajo organizacije vedno večji poudarek doseganju načrtovane prodaje, novim produktom, s katerimi bi uspešno nastopile na tržišču, in spremljanju stroškov, ki pri tem nastajajo. Organizacije so se znašle pred veliko preizkušnjo, zato so se, da bi preživele, primorane vse bolj prilagajati spremembam na trgu, se spreminjati, iskati rezerve, zniževati stroške in preudarno gospodariti. Vprašanja, ki še pred nekaj leti niso imela velikega pomena, imajo v današnjem času poglaviten pomen. Pomembna vprašanja, ki se organizacijam postavljajo, so, kako zajeziti stroške, kje privarčevati in kako najbolje poslovati. Pri proučevanju priložnosti in prednosti ter slabosti in nevarnosti ima velik pomen služba za kontroling, ki je nekakšen poslovni navigator in vodstvo organizacij opozarja in usmerja k pravim ciljem. Da bi organizacije prišle do želenih zastavljenih ciljev in rezultatov, morajo vse službe in oddelki v organizaciji strmeti k doseganju istih ciljev, potrebno je usklajeno in istosmerno delovanje. Velik pomen pri zniževanju stroškov ima nabavna služba, ki preskrbuje blago in storitve za nemoteno delovanje organizacije. Preko nabavne službe lahko organizacije zaradi velikega obsega naročil veliko privarčujejo, zato organizacije nabavno službo vse bolj opredeljujejo kot strateško funkcijo. Naloge nabavne službe so, da priskrbi pravo blago ali storitev, v pravi kakovosti ob pravem času in ob tem doseže najboljše nabavne pogoje. Vsak privarčevani evro v nabavi predstavlja za nepridobitne organizacije tudi evro prihodka nad odhodki in večje koristi. Cilj nabavne verige je zniževati neposredne stroške materiala in s tem povečati prihodke nad odhodki. To lahko doseže z iskanjem novih dobaviteljev, novih nadomestnih materialov, s pritiski na trenutne dobavitelje in s povečano konkurenčnostjo. Za uspešno poslovanje organizacije poskrbi kontroling, ki budno spremlja vse nastale spremembe v organizaciji, o tem pravočasno opozarja vodstvo, mu svetuje in pomaga pri pravilnih odločitvah.
Keywords: nabavno poslovanje, kontroling, prenova informacijskega sistema, javni gospodarski zavod.
Published: 19.07.2013; Views: 1097; Downloads: 252
.pdf Full text (1,60 MB)

6.
Proces nabave materialov v podjetju Pivovarna Laško, d.d.
Tadeja Lah, 2014, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo je namenjeno predstavitvi problematike procesa nabave materialov v podjetju Pivovarna Laško, d. d. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili teorijo nabavnega poslovanja in nabave različnih avtorjev. Opredelili smo kaj zajema samo nabavno poslovanje in kaj vse spada pod nabavo. Le to smo podrobneje proučevali in opisali, kaj pomeni centralizirana, decentralizirana in kombinirana nabava, katere so najpomembnejše naloge nabavne službe in s katerimi vprašanji se nabava najpogosteje srečuje. V nadaljevanju smo opisali posnetek stanja v proučevanem podjetju. Podrobni opis smo podali za pridobivanje ponudb, pisanje nabavnih nalogov, kako se opremljajo materiali z identi, kako potekajo prevzemi v skladišču in samo skladiščenje materialov, spremljanje zalog s pomočjo programa, na kakšen način se rešujejo reklamacije in kako poteka reševanje logističnih problemov. Pri kritični analizi smo podali vse slabosti, ki smo jih skozi raziskovanje naloge opazili in so najbolj izstopale. V predlog izboljšav pa smo podali vse predloge za izboljšanje stvari, ki smo jih v kritični analizi izpostavili kot slabe.
Keywords: nabava, nabavno poslovanje, nabavna logistika, reklamacija, skladišče
Published: 21.01.2015; Views: 863; Downloads: 132
.pdf Full text (1,77 MB)

7.
KONTROLING V NABAVI NA PRIMERU PODJETJA X
Daniela Pjevac, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Nabava se je v zadnjih letih nenehno spreminjala. Njena vloga ni več samo nakup in oskrba podjetja s potrebnimi dobrinami, obvladovati mora namreč tudi stroške, ki pri tem nastajajo. Pomembnost nabave se odseva zlasti v povečanju deleža nabavljenih dobrin, ki v nekaterih podjetjih doseže tudi do sedemdeset odstotkov vseh stroškov poslovanja. Razlog za to so razmere v gospodarstvu, ki so postale negotove, posledično pa tudi položaj in konkurenčnost posameznega podjetja. Da bi bila podjetja bolj konkurenčna, so se začela specializirati na svoje osnovne dejavnosti, stranske dejavnosti pa so prepustile zunanjim izvajalcem oz. dobaviteljem. Pomembno vlogo pri zagotavljanju dolgoročne uspešnosti podjetja igrajo tudi dobavitelji, ki so v današnjem nemirnem in tehnološko razvitem okolju še posebej pomembni za podjetje. Odgovorni v podjetju se vedno bolj zavedajo, da stroškovno sprejemljive in kakovostne izdelke, ki prinašajo uspeh podjetju, dosežejo le z dobrimi dobavitelji. Iz tega sledi, da je nabava le toliko dobra, kot so njeni dobavitelji, zato je tudi izbira le-teh ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetja. Da bi lahko nabava izkoristila vse možnosti v zvezi s potenciali v zniževanju stroškov in v razvoju konkurenčnih prednosti, je nujno potrebno merjenje in vrednotenje uspešnosti nabave (t.i. kontrolig v nabavi). Zasnova in instrumenti kontrolinga v nabavi nam služijo za učinkovito koordinacijo sodelovanja med podjetjem in dobaviteljem ter koordinacijo nabavnega procesa nasploh. Torej kontroling v nabavi spremlja vse spremembe v poslovnem okolju in daje informacijsko podporo strateškemu načrtovanju ter nadziranju nabave.
Keywords: nabavno poslovanje, kontroling, kontroling instrumenti, stroški, dobavitelji.
Published: 05.07.2016; Views: 571; Downloads: 84
.pdf Full text (605,98 KB)

8.
Nabavni proces pnevmatik v podjetju "Vulkanizerstvo TDS"
Gloria Đura, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Nabava v današnje čase predstavlja eno izmed najbolj pomembnih funkcij v vsakem podjetju. Njena temeljna naloga je preskrba podjetja s surovinami, izdelavnim materialom, storitvami, energijo, pomožnim materialom, pa tudi s stroji, napravami itd. Glede na število avtomobilov na cestah v današnjem času je tema mojega diplomskega projekta zelo zanimiva. Zato je za njih je zelo pomembna ustrezna oprema. Tako podjetje Vulkanizerstvo TDS skrbi za sigurnost svojih strank pri upravljanju avtomobilov. Namen mojega diplomskega projekta je predstaviti in prikazati kaj sploh je nabavno poslovanje ter v teoretičnem delu diplomskega projekta prikazati nabavni proces pnevmatik v podjetju Vulaknizerstvo TDS. Konkurenca na trgu s enakimi proizvodi in storitvami kot se izbrano podjetje ukvarja je zelo velika. Zato je za podjetje zelo pomembno da za svoje odjemalce omogoči najboljše pnevmatike in platišča. Cilj diplomskega projekta je z pomočjo ustrezne literature dopolnit določeno znanje glede nabave, ki ga že imam, kot tudi spoznati kako nabava deluje v stvarnem svetu. Cilj mi je tudi preučit nabavne procese v izbranem podjetju in tako povezati določeno znanje iz teorije v praktične izkušnje.
Keywords: Nabava, nabavno poslovanje, nabavni procesi, pnevmatike in platišča.
Published: 04.03.2019; Views: 188; Downloads: 34
.pdf Full text (1,36 MB)

9.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Keywords: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Published: 29.10.2019; Views: 113; Downloads: 38
.pdf Full text (1,50 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica