| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 64
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Nabavni proces v podjetju Kompani d. o. o.
Jaka Knez, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Nabava je proces, ki vodi do identifikacije potrebe po materialih, izdelkih in storitvah. Vsebuje določanje zahtev, iskanje bodočih ponudnikov/dobaviteljev, ocenjevanje ponudnikov in izbiro najboljših, pogajanja in sklepanje pogodb, naročanje, spremljanje dostave, prevzem in pregled blaga, skladiščenje in distribucijo ter nenazadnje plačilo dobaviteljem. Vključuje identifikacijo potreb iz proizvodnih načrtov ali povpraševanja kupcev, oceno dobaviteljev glede cene, kakovosti, zanesljivosti in finančne stabilnosti, čemur sledijo pogajanja, ki določajo pogoje poslovanja. Blago se ob prevzemu pregleda glede skladnosti s specifikacijami, njihova neskladja pa se odpravijo z reklamacijami. Celoten proces vključuje tudi oceno uspešnosti dobavitelja in analizo nabavnih aktivnosti, da opazimo izboljšave in tako optimiziramo prihodnje nabave. Nabavni proces se šteje za zelo pomembnega in je učinkovit za zmanjšanje stroškov, izboljšanje kakovosti in zanesljivosti dobavne verige ter povečanje konkurenčnosti podjetij. V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo opredelili nabavo, njeno vlogo in pomen ter cilje in naloge. Nato smo raziskali, kako se povezuje z ostalimi funkcijami v podjetju, opredelili vse faze nabavnega procesa ter predstavili še, kako se rokuje z zalogami. V praktičnem delu smo nato s pomočjo teorije na primeru podjetja Kompani d.o.o. analizirali, kako pri njih poteka nabava.
Keywords: Nabava, nabavni proces, naročila, zaloge, življenjski cikel nabave.
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (1,55 MB)

2.
Nabavni proces v podjetju Stampal SB, d. o. o.
Andraž Jurič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu proučujemo poslovni proces nabave. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu opredelimo vlogo nabave in nabavni proces po različnih avtorjih. V aplikativnem delu proučujemo in predstavimo poslovni proces nabave na primeru podjetja Stampal SB, d. o. o., iz Slovenske Bistrice. Podjetje Stampal SB, d. o. o. je slovensko podjetje za proizvodnjo aluminijastih odkovkov in je del skupine Impol. Ker so v podjetju vsi poslovni procesi med sabo povezani in soodvisni, je nabavni proces eden najpomembnejših procesov v podjetju za uspešno poslovanje. Vloga nabave je, da podjetje oskrbuje z resursi po razumnih cenah, v ustreznih količinah in ustreznem času ter po ustrezni kakovosti. Nabavni proces se zaradi velikosti, dejavnosti in drugih dejavnikov razlikuje od podjetja do podjetja. Postopki nabavljanja niso v vseh podjetjih enaki, so pa si podobni in se vrstijo v ustaljenem vrstnem redu. V diplomskem delu ugotavljamo, da omenjeno podjetje do potankosti ne sledi klasičnim teoretičnim modelom nabavnega procesa, najdemo pa podobnosti za primerjavo.
Keywords: Nabavni proces, nabavno trženje, nabava, podjetje Stampal SB, d. o. o., skupina Impol.
Published in DKUM: 09.07.2024; Views: 157; Downloads: 33
.pdf Full text (2,35 MB)

3.
Nabavni proces v podjetju Pošta Slovenije d. o. o.
Urška Jerebic, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Nabava je proces, ki odločilno vpliva na razvoj podjetja. Zelo pomemben je kakovosten odnos med podjetjem in dobavitelji, predvsem takrat, ko poslovna partnerja skupaj rasteta ter se razvijata. V podjetju sami brez podpore ne bi morali spremljati razvoja na vseh področjih. Ravno ob tem se pokaže odnos z dobavitelji, ki s svojim znanjem izobražujejo zaposlene v podjetju o novostih na trgu. Nabava torej skrbi, da izdelki sledijo trendom in izpolnjevanju potreb kupcev. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili vlogo in cilje nabave v podjetju ter podrobno opisali korake nabavnega procesa. Prav tako smo predstavili, kako pomembno je, da nabavni oddelek sodeluje z ostalimi oddelki v podjetju. Opisali smo orodje TCO (Total Cost of Ownership of Component) in pojasnili, kako je pandemija COVID-19 vplivala na podjetja ter nabavo v Sloveniji. V praktičnem delu smo predstavili podjetje Pošta Slovenije d. o. o., njene cilje, vizije in poslanstvo. V nadaljevanju je na podlagi podjetja Pošta Slovenije podrobno predstavljen nabavni proces, statistika izvedenih postopkov javnega naročanja omenjenega podjetja v letu 2023. Prav tako smo pisali tudi o tem, kako je rusko-ukrajinska vojna vplivala na poslovanje podjetja.
Keywords: Nabava, nabavni proces, storitvene dejavnosti, Pošta Slovenije, organizacijska struktura podjetja, statistika.
Published in DKUM: 12.06.2024; Views: 147; Downloads: 43
.pdf Full text (3,18 MB)

4.
Vpliv pandemije covid-19 na proces nabave v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Isabella Pleterski, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučevali nabavo in proces nabave ter to predstavili na primeru izbranega podjetja. Izbrano podjetje je malo družinsko podjetje, ki je na trgu prisotno že vrsto let in se ukvarja z nabavo ter prodajo keramike in kamna. Nabava je ena od osnovnih poslovnih funkcij, ki organizaciji zagotavlja ustrezne nabavne dobrine ob pravem času, na pravem mestu in v pravi količini, saj je njen cilj oskrba vseh porabnikov v podjetju. Skozi leta je nabava vse bolj pridobivala na pomembnosti, saj podjetju omogoča konkurenčnost na trgu ter z doseganjem najboljše kombinacije minimizira izgube podjetja. Ker so si podjetja med seboj različna, bodisi zaradi velikosti, dejavnosti, ki jo opravljajo, bodisi sortimenta proizvodov oziroma storitev, se tudi postopki nabavnega procesa med podjetji razlikujejo. V diplomskem delu nas je zanimalo, kako je pandemija covid-19 vplivala na sam proces nabave v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da je bil celoten postopek nabave v obdobju trajanja pandemije otežen, ukrepi pa so negativno vplivali na izbrano podjetje. Pri analizi količine nabavljene keramike v letih 2020 in 2021 smo ugotovili, da je podjetje količinsko nabavilo več od dobaviteljev iz Španije, kot od dobaviteljev iz Italije.
Keywords: nabava, nabavni proces, vplivi pandemije covid-19, izbrano podjetje, keramika
Published in DKUM: 21.05.2024; Views: 225; Downloads: 29
.pdf Full text (1,36 MB)

5.
Izbira dobavitelja s pomočjo metode AHP v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Monika Sidar, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga predstavlja raziskavo o pomembnem vidiku poslovanja – izboru dobavitelja. V ospredju raziskave je uporaba metode Analytic Hierarchy Process (AHP), ki omogoča sistematično in strukturirano odločanje v kontekstu večkriterijskega izbora dobaviteljev. Namen raziskave je bil razviti smernice za izboljšanje procesa izbire dobaviteljev v našem izbranem podjetju. V prvem delu diplomske naloge smo posvetili del naloge – nabavi. Temeljito smo predstavili koncept nabave, pomen tega ključnega področja v podjetju ter nabavni proces, ki igra ključno vlogo pri zagotavljanju nemotenega delovanja podjetja. Nato smo na praktičnem primeru spoznali, kako poteka proces osvajanja novih dobaviteljev in materialov v izbranem podjetju. Nato pa smo teoretično znanje prenesli na izbiro dobavitelja v podjetju z uporabo AHP metode. Razvili smo hierarhično strukturo kriterijev, vključno s kakovostjo, ceno, z dostavo in s fleksibilnostjo ter pridobili ocene ključnih odločevalcev v podjetju. Rezultati so pokazali, da je metoda AHP učinkovito orodje za izboljšanje procesa izbire dobaviteljev v podjetju. Poleg tega pa smo ugotovili, da je kakovost pomemben kriterij. Na koncu smo prišli do zaključka, da je ključnega pomena, da se podjetja zavedajo možnosti, ki jih ponuja metoda AHP pri izbiri dobaviteljev, in da se izobražujejo ter usposabljajo svoje zaposlene za učinkovito uporabo te metode. Tako da lahko rečemo, da je uporaba metode AHP v izboru dobavitelja v podjetju prinesla pozitivne rezultate in izboljšala proces odločanja. To dokazuje, da lahko sistematični pristop k izbiri prispeva k boljšemu poslovanju in konkurenčnosti na trgu.
Keywords: nabavni proces, metoda AHP, večkriterijsko določanje, izbor dobavitelja
Published in DKUM: 14.02.2024; Views: 340; Downloads: 19
.pdf Full text (2,21 MB)

6.
Analiza procesov nabave v digitalnem trgovskem podjetju
Belinda Rogan, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo povezavo dveh konceptov – digitalizacije in nabave. Nabava je ključen proces v organizacijah, ki se nanaša na pridobivanje materialov, storitev in opreme, potrebne za nemoteno delovanje podjetja. Sodobni poslovni svet je v zadnjih desetletjih doživel digitalno preobrazbo, ki je zajela tudi to področje. Uporaba informacijskih tehnologij in digitalnih orodij izboljšuje učinkovitost, lajša optimizacijo stroškov in povečuje preglednost nabavnih procesov, širše področje uporabe teh tehnologij pa se hitro prilagaja novim digitalnim trendom, kar omogoča še večjo učinkovitost in konkurenčnost nabavnih procesov. Raziskavo smo zaključili z analizo nabave v izbranem podjetju X. Pregledali smo uporabo digitalnih orodij na področju komunikacije, upravljanja z zalogo in upravljanja s pošiljkami, nadaljevali smo z analizo obvladovanja nabavnih procesov s pomočjo strateškega planiranja, kjer smo obravnavali notranje in zunanje dejavnike, za konec pa smo identificirali tveganja v nabavnem postopku in podali ideje, kako jih omiliti.
Keywords: digitalizacija, digitalno podjetje, nabava, nabavni proces.
Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 423; Downloads: 84
.pdf Full text (2,58 MB)

7.
Nabavni proces v podjetju ACO, d. o. o.
Maša Pugelj, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučevali vlogo nabave kot dela poslovnega procesa in jo predstavili na primeru podjetja ACO, d.o.o., slovenske hčerinske družbe, ki pripada mreži podjetij ACO Group. Zaradi vse večjih sprememb na trgu in vedno hitreje razvijajoči se informacijski tehnologiji postaja nabava v podjetju, zlasti zaradi vpliva na dobiček, v zadnjih desetletjih pomembnejša kot kadarkoli prej. V podjetjih se srečujemo s spletom raznih poslovnih funkcij, nabava pa predstavlja eno izmed osnovnih poslovnih funkcij. Njena naloga je namreč, da od najboljših dobaviteljev zagotavlja ustrezne dobrine v pravi količini ob pravem času na pravo mesto in ob primernih plačilnih pogojih. Ker se podjetja med seboj razlikujejo, ne obstaja le en ustrezen postopek nabavljanja, se pa nabavni procesi v podjetjih v glavnem vrstijo po ustaljenem redu. V zalogah ima podjetje vezana denarna sredstva, zato je podjetju vsekakor v interesu, da zaloge organizira čim bolj optimalno in smiselno, da so stroški skladiščenja čim nižji in da se izognejo morebitnemu zastaranju materiala. V diplomskem delu nas je zanimalo, kako poteka nabavno poslovanje v omenjenem podjetju. Ugotovili smo, da podjetje pri organiziranju zalog izhaja iz dolgoletnih izkušenj in na osnovi tega vedo, katero blago je najbolj v obtoku, zato skrbijo, da je to blago na zalogi v večjih količinah, drugega pa dobavljajo po potrebi.
Keywords: nabavni proces, nabavno poslovanje, upravljanje zalog, podjetje ACO, ACO Group
Published in DKUM: 19.07.2023; Views: 542; Downloads: 219
.pdf Full text (4,50 MB)

8.
Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d. d.
Patricija Zobec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Delo diplomskega projekta z naslovom Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d.d. je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in aplikativnega. V teoretičnem delu je opredeljena nabava kot poslovni proces. Podrobno so predstavljena izhodišča za razumevanje nabavnega procesa, kot so vloga, pomen, cilji in naloge managementa nabave, razvrstitev nabavnih dobrin, povezanost nabave z ostalimi funkcijami v podjetju, organizacijska struktura nabave in raziskovanje nabavnega trga. Nabavno poslovanje je postalo eno izmed pomembnejših področij za izboljšanje poslovanja in konkurenčnosti podjetja. V aplikativnem delu je predstavljeno podjetje Terme Olimia, d.d. in faze njihovega nabavnega procesa, podane pa so tudi ugotovitve analiziranega nabavnega procesa in predlogi za izboljšanje.
Keywords: nabava, nabavni proces, dobavitelji, nabavni trg, naročilo.
Published in DKUM: 29.10.2021; Views: 1052; Downloads: 139
.pdf Full text (789,69 KB)

9.
Nabava osnovnih sredstev
Mihael Gojčič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pomembnosti nabave osnovnih sredstev se ne zavedajo vsa podjetja enako. Podjetja, ki vlagajo v osnovna sredstva in jih nabavljajo, vedo, da imata prodaja in nabava neposreden stik z zunanjim okoljem in zato predstavljata ključni funkciji vsakega podjetja. Skoraj vsako podjetje se pri poslovanju sreča z nabavo, ki je ključnega pomena pri upravljanju podjetja, saj brez nje ne bi mogli uspešno poslovati, v nekaterih primerih pa lahko pride do nezaželenih zakasnitev v nadaljnjem procesu. Večina podjetij nabavlja osnovna sredstva. Te v grobem razdelimo na materialna in nematerialna. Med materialna sodijo zemljišče, zgradbe, oprema, stroji itd., med nematerialna pa pravice, licence, programska oprema, koncesije itd. Kot drobni inventar se lahko skupinsko izkazuje opredmeteno osnovno sredstvo, katerega posamična nabavna vrednost ne presega 500 evrov po dobaviteljevem računu. V diplomskem projektu bom predstavil osnovna sredstva, kako jih podjetja nabavljajo in kaj nabava sploh je. Vse skupaj bom predstavil na več primerih in utemeljil, zakaj je nabava osnovnih sredstev tako bistvena pri poslovanju podjetja.
Keywords: nabava, nabavni proces, osnovna sredstva, naročanje.
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 1191; Downloads: 126
.pdf Full text (2,03 MB)

10.
Nabavno poslovanje v podjetju Košaki tmi d. o. o.
Lea Jug, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V današnjih časih se vsako podjetje zaveda, da je izjemnega pomena uspešno nabavno poslovanje. S tem lahko samo podjetje veliko privarčuje in s tem ustvarja večji dobiček. Dejstvo je, da se nabavne cene oblikujejo na podlagi stroškov z nabavo ustreznega materiala in seveda še ostalih stvari, ki so potrebne za izdelavo. Če si podjetje prizadeva znižati te stroške, lahko veliko prihrani in ravno iz tega izhaja, da je nabavno poslovanje eden ključnih procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta bomo predstavili pojem nabavnega poslovanja, osnovne naloge, predstavili bomo organizacijske oblike nabavnega poslovanja. Potem bomo podrobneje spoznali sam nabavni proces, ki vključuje določene korake oziroma faze samega procesa. Opisali bomo tudi sodelovanje nabavnega oddelka z drugimi oddelki v podjetju. Nadalje bomo prešli na praktičen del diplomskega projekta, kjer bomo predstavili podjetje Košaki TMI d. o. o. in pojasnili nabavno poslovanje v podjetju Košaki TMI d. o. o. Največji poudarek bomo dali samemu nabavnemu procesu v podjetju Košaki TMI d. o. o. in podrobno opisali posamezne faze v procesu. Delo diplomskega projekta pa bomo zaključili s predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju Košaki TMI d. o. o., ki bodo izhajali iz spoznanj teoretičnega in praktičnega dela diplomskega projekta.
Keywords: nabava, nabavno poslovanje, podjetje, nabavni proces, nabavni oddelek.
Published in DKUM: 16.04.2021; Views: 1295; Downloads: 177
.pdf Full text (1,12 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica