| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
RACIONALIZACIJA NAVODIL ZA UPORABO PRI DOBAVITELJU PODJETJA BSH HIŠNI APARATI D.O.O.
Klemen Skok, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Nabava je poleg proizvodnje in prodaje najpomembnejša poslovna funkcija tako v proizvodnem kot tudi v trgovinskem podjetju. Temeljna funkcija nabave je preskrba podjetja s surovinami, storitvami, energijo, pomožnim materialom, itd. Pravilna nabavna strategija je pogoj za nemoten proces proizvodnje. Tudi prihranki so v podjetju zelo pomembni, saj ohranjajo konkurenčno prednost podjetja. Pogoj za uspešno nabavo je poznavanje nabavnega trga, to je dobaviteljev in njihove ponudbe. Najpomembnejša področja raziskave nabavnega trga so povezana s ponudbo in povpraševanjem po materialu in storitvah in s tem povezanimi tržnimi gibanji. S poznavanjem omenjenega tudi dobivamo nove ideje, kaj lahko v določeni zadevi, še izboljšamo, naredimo z nižjimi stroški, oziroma prihranimo. Za uspeh podjetja so pomembne pravilne in pravočasne odločitve in neprestano prilagajanje tržnim zahtevam in iskanje racionalnejših rešitev. Nabava je v podjetju pomembna funkcija, prav tako pomembno pa je kvalitetno sodelovanje med vsemi službami v podjetju. Za uspešno nabavno poslovanje moramo odgovoriti na naslednja vprašanja: kaj kupiti, koliko kupiti, kdaj kupiti, pod kakšnimi pogoji kupiti, koliko plačati za nabavljeno blago in vedno znova iskati potenciale za doseganje prihrankov. Nabavna politika mora biti usklajena z delovanjem podjetja, njegovo zastavljeno politiko, z vodenjem in izvajanjem politike vsakega posameznega funkcijskega področja v podjetju. Najpogosteje se nabava nanaša na izbiro dobaviteljev, na izbiro sortimenta proizvodov, na izbiro nabavnih poti, višino nabavnih stroškov in velikost zaloge blaga, vedno znova pa prihaja v ospredje tudi iskanje potencialov za ustvarjanje prihrankov. Pri vseh teh funkcijah pa moramo izvajati kotrolo in analizo le-teh.
Keywords: Nabava, nabavni strategija, prihranek, konkurenčna prednost, nabavni trg, dobavitelji, ponudba, povpraševanje, nove ideje, nižji stroški, pravilne/pravočasne odločitve, nabavno poslovanje, nabavni pogoji, nabavne funkcije, nabavna politika, iskanje potencialov, kontrola in analiza nabavnih funkcij.
Published: 31.05.2012; Views: 1624; Downloads: 212
.pdf Full text (3,56 MB)

2.
IZBOLJŠAVE NABAVNEGA PROCESA V AMZS D. D. POSLOVNA ENOTA KOPER
Darija Pahor, 2012, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu sem z uporabo različne strokovne literature opredelila nabavni proces ter prikazala potek nabavnega procesa v podjetju AMZS d.d. ter poslovni enoti Koper ter ugotovila, da je potrebno na ravni poslovne enote Koper, nabavo bolje organizirati. Za podjetja je pomembno, da ima dobro organizirano nabavno službo, saj uspešnost nabave vpliva na uspešno poslovanje vseh ostalih funkcij v podjetju. Sodobna nabava v svoje delovanje vključuje tudi elemente trženja, kar pomeni, da opravlja tudi raziskave trga, neprestano išče nove dobavitelje, nove materiale ter aktivno sodeluje v raziskovalno- razvojni dejavnosti v podjetju in pri dobaviteljih. Ravno iz navedena razloga je nabava poleg proizvodnje in prodaje en najpomembnejših funkcij v podjetju.
Keywords: Ključne besede: nabavni proces, funkcije podjetja, dobavitelji in dobavni pogoji.
Published: 16.11.2012; Views: 1025; Downloads: 74
.pdf Full text (631,43 KB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica