1. Problem embaliranja nabavnih B materialov za linijo MCM3 v podjetju BSH hišni aparati d. o. o. Nazarje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaAnja Tevž, 2023, undergraduate thesis Abstract: Embalaža ima dandanes izjemno pomembno vlogo tako v poslovnem kot tudi v zasebnem življenju. Ne samo, da izdelkom nudi zaščito, temveč tudi močno povečuje njihovo vrednost. Podjetja se v preteklosti niso zavedala, kako pomembno vlogo igrata logistika in embalaža pri ustvarjanju dobička, tu pa je v zadnjih letih moč opaziti velik napredek ter velike spremembe. Sama embalaža se je zelo razvila napram prejšnjemu stoletju, postala je bolj trpežna, napredna in navsezadnje tudi raznovrstna, saj je na tržišču prisotnih vse več različnih vrst embalažnih materialov.
V diplomski nalogi se bomo dotaknili splošnih teoretičnih osnov nabave, nabavne logistike in embalaže. Raziskali bomo trenutno embaliranje nabavnih B materialov za linijo MCM3 v podjetju BSH Hišni aparati d.o.o. Nazarje, ki ni usklajeno z zahtevami proizvodne linije, kar podjetjem povzroča težave. Vzporedno bomo predlagali nov, izboljšan način embaliranja, ki bo usklajen z zahtevami prej omenjene proizvodne linije in ju tudi medsebojno primerjali. Keywords: nabava, nabavna logistika, embalaža, embaliranje, embalirani predpisi Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 234; Downloads: 19 Full text (3,56 MB) |
2. Digitalna transformacija logističnih procesov v panogi ravnanja z odpadkiTjaša Vodička, 2022, master's thesis Abstract: V magistrskem delu ugotavljamo vpliv pandemije covida-19 na digitalizacijo logističnih procesov, in sicer na področju ravnanja z odpadki. Najprej teoretično preučujemo vlogo digitalizacije, pri čemer izpostavimo tako prednosti kot slabosti digitalizacije poslovanja. Še posebej se osredotočimo na vpliv pandemije, ki je povzročila potrebo po globalni digitalizaciji podjetij. To je pomenilo hitro prilagajanje tako nestabilnim tržnim razmeram, kot tudi vse zahtevnejšim željam kupcev. S pregledom različnih mednarodnih študij smo ugotovili, da je bila sprememba na ravni digitalizacije podjetij v času pandemije nujna za njihov obstoj, hkrati pa je prav digitalizacija postavila temelje poslovanja v prihodnosti. Pandemija koronavirusne bolezni je podjetja postavila pred tehnološko prelomno točko in za vedno spremenila način njihovega poslovanja. Podjetja se trudijo ostati na vrhu svoje industrije tako, da sledijo razvijajočemu se digitalnemu svetu. Posledice so vidne v proizvodnem in logističnem sektorju. Proizvodna in logistična industrija svoj ekosistem integrirata z najsodobnejšimi tehnologijami pri upravljanju dobavne verige. Potreba po učinkovitem upravljanju motenj dobavnih verig v času epidemije je napovedala tehnološki prehod na logistiko 4.0. Danes pa premik k trajnosti po pandemiji vodi v prehod na logistiko 5.0. S trajnostnimi premiki k digitalnemu svetu se soočajo tudi slovenska podjetja. Zato smo se v magistrskem delu osredotočili na digitalne transformacije logističnega procesa v industriji ravnanja z odpadki, pri čemer nas je zanimalo predvsem, kako se je podjetje Surovina d.o.o. s tovrstnimi procesi soočalo pred pandemijo in po njej. Osredotočili smo se predvsem na področje logistike, ki je v tej panogi zelo pomembna, saj predstavlja velik del poslovne učinkovitosti. Zanimalo nas je, v katerem delu logističnega procesa v panogi ravnanja z odpadki se pojavlja največja potreba po digitalizaciji. Ugotovili smo, da se bo delež vlaganj – glede na obdobje pred pandemijo – bistveno povečal na področju digitalizacije. Podjetje največje potrebe po digitalizaciji izkazuje v procesu vhodne logistike – pri nabavi. Za podjetje Surovina d.o.o. je pomembno predvsem vzpostaviti elektronsko naročanje odvozov za dobavitelje in na podlagi tega vzpostaviti sprejemljiv vozni park, ki bi zmanjšal neizkoriščene kilometre, s tem pa stroške goriva ter količino emisij. Najpomembnejši sklop digitalizacije vhodne logistike bo reševanje reklamacij – modul bo podjetju omogočil prepoznavanje težav in zmanjšanje stroška s surovinami, ki ne dosegajo zahtevanih standardov. Keywords: elektronsko poslovanje, informatizacija, digitalizacija, digitalna transformacija, pandemija, industrija ravnanja z odpadki, logistični procesi, nabavna logistika, prodajna logistika, optimizacija logistike. Published in DKUM: 23.01.2023; Views: 916; Downloads: 182 Full text (2,25 MB) |
3. Reorganizacija naročanja blaga iz centralnega skladišča za posamezne poslovne enote podjetja temva d.o.o.Anja Cimerman, 2021, bachelor thesis/paper Abstract: V industriji prehrane v zadnjih letih dobava blaga predstavlja velik oziroma največji delež stroškov v podjetju, zato je potrebno primerno organizirati proces naročanja blaga za restavracije in sodelovanje z dobavitelji. Predvsem v trenutnem času pandemije COVID-19, ko je na voljo manj površin za goste lokalov in občasna zapiranja gostinskih lokalov. V diplomski nalogi smo predstavili primer neorganiziranega naročanja posameznih enot podjetja ter organizirano naročanje artiklov preko centralnega skladišča. Slednje se je izkazalo za bolj primerno na podlagi časovnih primerjav procesa skladiščenja in razlike v stroških. Za analizo smo izbrali sedem naključnih artiklov, ki smo jih analizirali na podlagi potrebne mesečne količine in primerjavo cen na trgu, ki ob nepremišljenem naročanju podjetju hitro prinesejo večje stroške. Keywords: nabavna logistika, naročila, dobavitelji, procesi skladiščenja, centralno skladišče Published in DKUM: 12.11.2021; Views: 809; Downloads: 76 Full text (1,50 MB) |
4. |
5. Nabavna logistika v izbranem podjetjuDavid Šalamija, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Z diplomskim delom smo predstavili nabavno logistiko v izbranem podjetju in predvsem to kaj se je v nabavnem procesu spremenilo, ko so prešli na franšizni način poslovanja.
V teoretičnem delu smo predstavili nabavo različnih avtorjev. Opredelili smo kakovost nabave in nabavne postopke ter podrobneje opisali nabavni proces. Ker je izbrano podjetje prešlo na franšizni način poslovanja, smo pri teoretičnem delu opredelili franšizing in podrobneje opisali povezavo med franšizo, nabavno funkcijo in kakovostjo v podjetju.
V nadaljevanju smo na kratko predstavili izbrano podjetje in podrobneje opisali posnetek stanja v podjetju pred prehodom na franšizo ter nato še po prehodu na franšizni način poslovanja. Zajeli smo organiziranost podjetja in nabavnega oddelka, proces nabavnih aktivnosti in dobavitelje podjetja. Da bi lažje ugotovili do kakšnih sprememb je prišlo, smo izvedli še anketo in opisali postopek anketiranja ter rezultate ankete.
Pri kritični analizi smo izpostavili vse slabosti, ki smo jih pri pisanju diplomske naloge v izbranem podjetju zaznali in so se nam zdele najbolj pomembne. Vse predloge, za rešitev kritične analize smo podali v predlogu izboljšav. Keywords: nabava, nabavna logistika, franšizing, nabavni proces, dobavitelji Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 2642; Downloads: 352 Full text (1,21 MB) |
6. LOGISTIČNI PROCESI V PODJETJU OCEAN ORCHIDS D. O. O.Martin Cipot, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo je vsebinsko razdeljeno na dva dela: na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili logistiko in jo opredeliti, v praktičnem delu smo pa prikazali, kako logistični procesi delujejo v izbranem podjetju.
V prvem delu smo s pomočjo različnih avtorjev opredelili pojem logistike, opisali njen zgodovinski razvoj ter opisali cilje logistike. Opredelili smo elemente logističnega sistema v proizvodnem podjetju, zanimala nas je pa tudi razdelitev logističnega podsistema.
V praktičnem delu smo se osredotočili na logistične procese, ki potekajo v izbranem podjetju Ocean Orchids d.o.o.. Podjetje se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej rodu Phalaenopsis. Predstavili smo logistične procese kateri skrbijo za nemoteno proizvodnjo. Prav tako smo opisali tudi logistične podsisteme nabavno, notranjo, distribucijsko, razbremenilno logistiko. Keywords: Ocean Orchids, orhideje, manipuliranje z blagom, logistika, logistični procesi, logistični podsistemi, nabavna logistika, notranja logistika, distribucijska logistika, poprodajna logistika, razbremenilna logistika. Published in DKUM: 03.11.2016; Views: 1748; Downloads: 279 Full text (1,55 MB) |
7. Dejavnosti nabavne logistike v podjetju Uteksol d.o.o.Marjetka Robin, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomski delo je sestavljeno iz uvoda, teoretičnega ter praktičnega dela. V uvodu je opredeljeno področje, ki je predmet raziskave, namen, cilji in osnovne trditve, predpostavke, omejitve raziskave in predvidene metode raziskovanja. Teoretični del opisuje logistiko, njene podsisteme in natančneje nabavno logistiko. Skozi vse te navedene elemente pa je v praktičnem delu to prikazano še na podlagi izbranega podjetja Uteksol.d.o.o. Keywords: Logistika, nabava, logistični podsistemi, nabavna logistika, Uteksil d.o.o. Published in DKUM: 08.08.2016; Views: 1169; Downloads: 128 Full text (1,09 MB) |
8. Izboljšanje nabavnega procesa v podjetju Merkur MarktInes Tadić, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Potreba po konkurenčnosti podjetij in njihova borba za obstanek na trgu v današnjem času, ki je poln velikih in hitrih sprememb, se kažeta tudi v pomembnosti vloge nabavnega procesa v podjetjih. Podjetja vedno več denarja in časa namenjajo uspešnemu izvajanju nabavnega procesa in z njim povezanih funkcij, saj je to pogosto glavno merilo uspešnosti poslovanja v proizvodnih in storitvenih podjetij.
Sam nabavni proces spada med najpomembnejša področja v organizaciji, saj mora podjetje zaradi globalizacije trgov, odnosov do dobaviteljev, nenehnega razvoja novih tehnologij in velike zahtevnosti kupcev spremljati, pravočasno oceniti ter obvladovati naštete poglavitne smeri na trgu.
V prvem delu diplomske naloge so predstavljeni pojem logistike in elementi logističnega sistema ter njihovi cilji in naloge, v nadaljevanju pa je predstavljeno delovanje nabavnega procesa v podjetju. Jedro diplomske naloge zajema predstavitev trenutnega poteka procesa nabave v avstrijskem podjetju Merkur Markt. V zaključnem delu je predstavljena nova zasnova proces nabave obravnavanega trgovinskega podjetja, kjer se kaže, da ima nabava v teh podjetjih pomembno funkcijo. Ker delovanje nabavnega procesa vpliva na učinkovitost poslovanja v podjetjih, si menedžment prizadeva, da bi nabavnemu procesu namenjali več poudarka in s tem posledično izboljšali delovanje celotnega podjetja ter pripomogli k lažjemu doseganju ciljev. Keywords: logistika, nabavna funkcija, nabavni proces, storitveno podjetje, podjetje Merkur Markt. Published in DKUM: 08.04.2016; Views: 1873; Downloads: 266 Full text (1,26 MB) |
9. Nabavna logistika v podjetju VAR d.o.o.Miha Ketiš, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem projektu smo preučili pomen logistike s poudarkom na nabavi ter nabavni logistiki kot eno izmed podvrst logistike. Nabavo in nabavno logistiko smo kasneje natančneje preučili v konkretnem podjetju VAR d.o.o., proizvodnem podjetju v avtomobilski industriji s sedežem v Gornji Radgoni. V prvem delu smo najprej opredelili teoretični del logistike, kateri obsega informacije o opredelitvi in pojmovanju logistike, zgodovini ter pomenu logistike. V naslednjem delu diplomskega projekta smo zapisali nekaj informacij o nabavi, jo opredelili ter opisali njeno dejavnost. Izpostavili smo tudi cilje nabave, ter kako s različnimi strategijami doseči le te. Temu je sledilo poglavje o dobaviteljih, kateri so v delu opisani kot ključni pomen pri uspešnosti v nabavnem procesu. V zadnjem delu diplomskega seminarja pa smo predstavili nabavni proces v konkretnem podjetju. Da bi dobili občutek o podjetju in njegovem poslovanju smo le tega najprej predstavili, opisali njegove začetke poslovanja. Kasneje smo za to podjetje opisali njihov nabavni proces, organiziranost nabavnega oddelka. Keywords: logistika, nabava, nabavna logistika, zunanji viri, VAR d.o.o. Published in DKUM: 23.03.2016; Views: 1373; Downloads: 446 Full text (1,09 MB) |
10. Proces nabave z vidika kakovosti označevanja in opremljanja pošiljkSimona Kovač, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: V današnjem času, ko si podjetja predstavljajo veliko medsebojno konkurenco, se morajo podjetja še kako zelo potruditi, da ustrežejo zahtevam kupcev, še posebej, ko gre za prodajo. Ker imajo kupci na razpolago veliko drugih ponudnikov, je od njih odvisno, za katerega ponudnika se bodo odločili. Ker kupci najbolj gledajo na ceno in kakovost, je potem podjetje tisto, ki mora najbolje ugoditi željam njihovih strank. Ker se vse najprej prične v podjetju, je potrebna tudi dobra nabava in čim hitrejša časovna odzivnost. Dandanes to za podjetja ne predstavlja več prevelikega problema, saj imajo na razpolago različne informacijske sisteme, ki vse beležijo in široko informacijsko tehnologijo, s katero je priprava pošiljk hitrejša in enostavnejša. Prišli smo do ugotovitve, da pri kakovostni nabavi velikokrat prihaja do nepravilnega označevanja in opremljenosti pošiljk, zato bi bilo lažje, če bi se dobavitelji uskladili z označevanjem. S tem bi povečali kakovost v nabavi in zmanjšali predolgo časovno odzivnost ter stroške podjetja. Keywords: kakovost, nabavna logistika, označevanje, globalni jezik poslovanja GS1 Published in DKUM: 11.12.2015; Views: 1211; Downloads: 109 Full text (1,88 MB) |