| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 339
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza in organizacija nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju x
Jaka Čujež, 2021, master's thesis

Abstract: Nabava in njeni procesi so od prvih zametkov do danes doživeli strmo krivuljo razvoja. Nabava postaja v podjetjih vedno pomembnejša funkcija, ki ne služi samo kot generator prihrankov, ampak tudi kot zelo pomemben del celote delovanja v korelaciji s proizvodnimi procesi, načrtovanjem, logistiko in financami. Znotraj poslovanja podjetja pomeni nabava prvi korak v poslovanju, saj zagotovi podjetju surovino, na kateri se ustvari dodana vrednost. Cilj magistrskega dela je bil spoznati in analizirati organizacijo nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju X. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu predstavimo definicije nabave, njene procese, politike, oblike, splošne ustaljene prakse in načine merjenja, v drugem pa najprej vse aspekte izbranega podjetja in potem njegove glavne nabavne procese ter vse korake, ki so potrebni, da je krog teh procesov uspešno sklenjen. S tem dosežemo prvi cilj magistrskega dela. Nato na osnovi značilnosti in poteka trenutnih nabavnih procesov napravimo drugi korak in te procese kritično analiziramo na podlagi pridobljenih znanj iz teoretičnega dela. Dodamo še splošne predloge izboljšav, ki bi podjetju pripomogle k optimiziranju nabavnih procesov in seveda posledično tudi k boljšemu poslovnemu rezultatu. Ker pa mnogo rezultatov govori skozi številke, spoznamo tudi finančni del podjetja X. Predstavimo izkaz poslovnega izida, bilanco stanja in finančne kazalnike. Ker v nalogi mnogokrat poudarimo, da so finance gorivo za nabavo, saj zagotavljajo potrebne denarne resurse ob pravem času, analiziramo tudi vse finančne pokazatelje. Z analizo želimo ugotoviti, od kod izvirajo odstopanja bodisi boljših bodisi slabših poslovnih rezultatov glede na preteklo leto, ali imajo vpliv na nabavo in ali morda celo izhajajo iz segmenta nabave. Z zadnjo točko v magistrskem delu in s predlogi izboljšanja trenutnega finančnega položaja želimo predstaviti možnosti za dvig ravni letnega dobička v neposredni povezavi z nabavo. Naša raziskava nudi vpogled v nabavo hitro rastočega srednje velikega podjetja in razkriva njene šibke ter močne točke; služi lahko kot dobra iniciativa za ojačitev nabave in njenih procesov. Ključne ugotovitve in odgovora na zastavljeni hipotezi podajamo v sklepnem delu magistrske naloge.
Keywords: nabava, nabavni procesi, analiza nabavnih procesov, predlogi izboljšav nabavne funkcije, korelacija financ in nabave.
Published: 22.10.2021; Views: 6; Downloads: 0
.pdf Full text (2,06 MB)

2.
Izboljšana uporaba erp sistema pri logističnih procesih v podjetju
Primož Reven, 2021, undergraduate thesis

Abstract: ERP je celovita programska rešitev, ki omogoča celovito vodenje podjetja. Sistem združuje vse oddelke in funkcije podjetja v en računalniški sistem. Lahko bi rekli, da gre za skupek programskih rešitev, ki omogoča računalniško podprto obdelavo podatkov in neposreden dostop zaposlenih ali tistih, ki imajo pooblastilo za ogled in obdelavo podatkov. Ker ima vsako podjetje svoje potrebe in želje, je dobro, da si lahko vsako podjetje samo prilagodi, na katerih oddelkih želi imeti informacijsko podprt sistem. V podjetju JE&GR smo se ukvarjali, kako izboljšati uporabo ERP sistema pri logističnih procesih v podjetju, da bi zmanjšali mrtve čase in povečali produktivnost delavcev. V diplomskem delu smo predlagali tudi uvedbo 5S metode v podjetju zaradi boljše urejenosti in čistoče podjetja. V diplomskem delu smo predstavili nekaj teorij o ERP sistemu, skladiščenju in izračunu cene izdelka. Analizirali smo določene logistične procese, ki so povezani z ERP sistemom, in za njih skušali podati predlog izboljšave za lažje in boljše delo ter poslovanje.
Keywords: Optimizacija, logistika, ERP sistem, nabava, proizvodnja
Published: 06.07.2021; Views: 146; Downloads: 40
.pdf Full text (2,83 MB)

3.
Nabavno poslovanje v podjetju Košaki tmi d. o. o.
Lea Jug, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V današnjih časih se vsako podjetje zaveda, da je izjemnega pomena uspešno nabavno poslovanje. S tem lahko samo podjetje veliko privarčuje in s tem ustvarja večji dobiček. Dejstvo je, da se nabavne cene oblikujejo na podlagi stroškov z nabavo ustreznega materiala in seveda še ostalih stvari, ki so potrebne za izdelavo. Če si podjetje prizadeva znižati te stroške, lahko veliko prihrani in ravno iz tega izhaja, da je nabavno poslovanje eden ključnih procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta bomo predstavili pojem nabavnega poslovanja, osnovne naloge, predstavili bomo organizacijske oblike nabavnega poslovanja. Potem bomo podrobneje spoznali sam nabavni proces, ki vključuje določene korake oziroma faze samega procesa. Opisali bomo tudi sodelovanje nabavnega oddelka z drugimi oddelki v podjetju. Nadalje bomo prešli na praktičen del diplomskega projekta, kjer bomo predstavili podjetje Košaki TMI d. o. o. in pojasnili nabavno poslovanje v podjetju Košaki TMI d. o. o. Največji poudarek bomo dali samemu nabavnemu procesu v podjetju Košaki TMI d. o. o. in podrobno opisali posamezne faze v procesu. Delo diplomskega projekta pa bomo zaključili s predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju Košaki TMI d. o. o., ki bodo izhajali iz spoznanj teoretičnega in praktičnega dela diplomskega projekta.
Keywords: nabava, nabavno poslovanje, podjetje, nabavni proces, nabavni oddelek.
Published: 16.04.2021; Views: 298; Downloads: 106
.pdf Full text (1,12 MB)

4.
Nabavni proces v izbranem podjetj
Nives Vantur, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih letih se nabava v podjetju spreminja, kar se kaže v čedalje večjem zanimanju managerjev in nabavnega osebja v proizvodnih podjetjih za to dejavnost. Če upoštevamo finančna sredstva, ki so ponavadi povezana s pripravo in uresničevanjem nabavnih odločitev, ni to nič nenavadnega. Gospodarna in učinkovita nabavna funkcija lahko veliko pripomore k uspešnemu poslovanju podjetja. Zaradi izvajanja izboljšav v managementu razvoja izdelkov, proizvodnje in logistike se je v številnih podjetjih pokazala potreba po izboljšanju odnosov z dobavitelji, tako da bi za razvoj izdelkov potrebovali manj časa, prešli na dobavo ravno ob pravem času in brez napak pri novih in sedanjih vhodnih sestavnih delih. Nabavni oddelek je posrednik, ki prevzema tovrstne dogovore z dobavitelji in nadzoruje njihovo izpolnjevanje.
Keywords: nabava, nabavni oddelek, poslovanje, dobavitelji, nabavni proces, nabavno poslovanje.
Published: 16.04.2021; Views: 290; Downloads: 49
.pdf Full text (4,21 MB)

5.
Skladiščenje pijač in živil v petrolovem bs maribor-valvasorjeva
Vito Horvat, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V manjših skladiščih se pogosto srečujemo s problemi prenatrpanosti izdelkov oziroma primanjkljaja skladiščnega prostora. Te težave nas pogosto vodijo v slabše poslovanje, kot bi ga drugače premogli, saj skladiščni proces močno vpliva tudi na nabavni ter prevzemni proces v sklopu poslovalnic. Zato smo se odločili poiskati rešitve za te probleme v sklopu Petrolove poslovalnice BS Maribor- Valvasorjeva. O smiselnosti reševanja teh problemov ter možnih načinih reševanja smo se elektronsko in osebno pogovarjali s strokovnjaki iz področja skladiščenja, zaposlenimi v podjetju Petrol d.d., s pomočjo poslovodje ter ostalih sodelavcev. Razvili smo po eno rešitev za tri ključne procese, ki potekajo v poslovalnici, to so nabavni, prevzemni in skladiščni proces.
Keywords: Logistika, Nabava, Skladiščenje, Prevzem, Optimizacija, Petrol
Published: 14.12.2020; Views: 275; Downloads: 53
.pdf Full text (1,35 MB)

6.
Sprememba poslovnih procesov v podjetju Grama d. o. o. v letu 2020
Jan Hribernik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu sem predstavil spremembe poslovnih procesov v podjetju Grama v letu 2020. Lotili so se prenove glede modernizacije, vendar je imel največji vpliv na spremembe v podjetju pojav virusa COVID-19. Kot težavo bi tako izpostavil nekoliko zastarele procese, ki so bili časovno potratni, in vpliv virusa COVID-19 na te procese, predvsem glede upoštevanja varnostnih ukrepov, ki so bili nujni predvsem za varnost zaposlenih. Cilj diplomske naloge je bil opredelitev poslovnih procesov pred virusom in po njem oziroma opredelitev poslovnih procesov po uvedbi sprememb, nastalih zaradi pojava virusa COVID-19. Naloga obravnava spremenjene procese in druge spremembe, ki so jim bili priča v podjetju med letom 2020. Vpliv virusa je procese spreminjal in oteževal razvoj, podjetje pa je v tem obdobju delovalo pod posebnimi pogoji, ki bodo opisani v nalogi. Spremembe sem opisal in analiziral ter zarisal procese. Podjetje je vpliv virusa začutilo na različnih področjih. Predstavil sem tri, na katere je bil vpliv največji. Vplivi so se med seboj razlikovali in prinesli različne posledice. Grama je doživela velike zaostanke in izpade dohodka zaradi virusa in tako leta 2020 niso napredovali. Opazil sem tudi nepripravljenost na letošnje dogodke, ki so podjetje presenetili. Pripravljenost je bila torej slaba in se mora v prihodnosti izboljšati, verjamem pa, da je podjetje trenutno bolje pripravljeno na nepredvidljive dogodke in se je zaradi omenjene krize marsikaj naučilo.
Keywords: poslovni procesi, spremembe, COVID-19, nabava, proizvodnja, prodaja.
Published: 30.11.2020; Views: 283; Downloads: 67
.pdf Full text (2,09 MB)

7.
Oskrbne verige tekstilnih in oblačilnih izdelkov
Narina Kosec, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Oskrbne verige so za podjetja najpomembnejši del poslovanja. Podjetje lahko uspešno posluje, če ima strogo načrtovane oskrbne verige in zadovoljuje zahteve odjemalcev. Delovanje podjetja na konkurenčnih trgih zahteva vedno boljšo organizacijo poslovnih procesov. Organizacija in načrtovanje poteka od samega začetka procesov. Poteka od razvoja, nabave, proizvodnje, prodaje, do logističnih in distribucijskih procesov. Upravljanje oskrbne verige postaja čedalje bolj pomembno pri managerskih disciplinah, saj managerji skrbijo za učinkovitost in kakovost odnosov med udeleženci v oskrbni verigi. V podjetju Hokston d. o. o se zavzemajo za dobro organizirano oskrbno verigo, saj jim to prinaša konkurenčno prednost na trgu. Namen diplomskega projekta je ugotoviti kakšna je oskrbna veriga v podjetju. Podjetje se mora stalno prilagajati konkurenci, ne sme pa pozabiti na končne odjemalce, katerih želje so vedno bolj zahtevne.
Keywords: oskrbna veriga, fleksibilnost, tekstilna industrija, nabava, skladiščenje, prodaja
Published: 17.11.2020; Views: 162; Downloads: 22
.pdf Full text (440,01 KB)

8.
Nabavno poslovanje v podjetju mlinopek d. d.
Marina Balaic, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov: v teoretičnem delu so predstavljeni nabavna funkcija z definicijami različnih avtorjev, bistvene odgovornosti, cilji, strategije nabave in nabavnega procesa, opisani pa so tudi postopek poteka iskanja dobaviteljev v podjetju, sklepanje pogodb, naročilo in prevzem materiala ter evidentiranje. V drugem, praktičnem delu diplomskega projekta sta najprej predstavljeni živilskopredelovalna industrija in uspešnost poslovanja v Sloveniji na splošno. Nato predstavimo podjetje Mlinopek d. d., njegovo vizijo in cilje. V nadaljevanju sta opisana nabavno poslovanje ter potek nabave v enem izmed nabavnih oddelkov podjetja, v pekarni. Na koncu podamo svoje predloge za izboljšanje nabave v organizaciji.
Keywords: Nabava, management nabave, nabavni proces, Mlinopek, živilska industrija
Published: 11.11.2020; Views: 210; Downloads: 80
.pdf Full text (2,48 MB)

9.
Elektronska nabava
Tomaž Vah, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Nabavna funkcija podjetja je tista podporna funkcija, ki poskrbi, da poslovni proces steče, da poteka nemoteno in prispeva k zagotavljanju konkurenčnosti podjetja. Učinkovita in uspešna nabava je torej pogoj za uspešno poslovanje podjetja. Nabavna funkcija je torej enako pomembna funkcija kot vsaka druga funkcija v podjetju. Lahko celo trdim, da je v zadnjem času pridobila na pomenu, saj kadar na trgu veljajo zaostrene gospodarske razmere in se soočamo z veliko konkurenčnostjo, ko na primer na trgih primanjkuje določenih materialov ali pa so njihove cene zelo visoke, takrat stopi v ospredje predvsem nabavna funkcija. Torej če odločitve povezane z nabavo sprejemamo premišljeno, to lahko za podjetje pomeni zmanjšanje stroškov in posledično povečanje dobička. Prav tako pa je v izjemnem porastu razvoj informacijske tehnologije, zaradi katere se v podjetjih ukinja papirnata in namesto te uvaja elektronska dokumentacija. Podjetja se prilagajajo tem sodobnejšim oblikam poslovanja, s čimer si zagotavljajo zmanjšanje stroškov in optimizacijo operativnega dela. Vse to posledično vodi v še učinkovitejše poslovanje podjetja. V svojem diplomskem projektu z naslovom Elektronska nabava sem predstavil temeljne značilnosti nabavne funkcije, natančneje sem se osredotočil na analizo elektronske nabave ter opredelil pomembnosti elektronskega poslovanja. V teoretičnem delu sem torej opredelil nabavo, opis nalog, faze nabavnega procesa, kaj je elektronsko poslovanje, njegovo razčlenitev in izpostavil najpomembnejše standarde e-poslovanja, pri čemer sem si pomagal z domačo in tujo strokovno literaturo. V praktičnem delu pa me je zanimal predvsem potek nabave in uporaba elektronskega poslovanja v podjetju terme Čatež d.d., zato sem v ta namen opravil intervju z direktorjem Službe za finance mag. Jožetom Hočevarjem.
Keywords: nabava, elektronsko poslovanje, informacijska tehnologija, optimizacija, podjetje.
Published: 11.11.2020; Views: 228; Downloads: 36
.pdf Full text (972,73 KB)

10.
Analiza nabavnega procesa na primeru podjetja Talum, d.d.
Tamara Jaušovec, 2020, master's thesis

Abstract: Z vedno ostrejšo konkurenco na trgu, prihodom digitalizacije in hitrega načina življenja, morajo temu tempu slediti tudi organizacije oz. podjetja. Nekatere temu tempu sledijo uspešnejše kot druge. V magistrskem delu se osredotočimo na osnovni pojem nabave, kaj torej sploh nabava je in kakšen je njen strateški pomen v podjetju. Razčlenimo strukturno organiziranost nabavne funkcije na dejavnike organiziranja nabave, njene organizacijske oblike poslovanja ter dejavnike odločanja o organizacijski obliki. Poglobimo se v sam nabavni proces, kjer razčlenimo, kako le-ta poteka ter katere nabavne strategije uporabljajo zaposleni v nabavnem oddelku. Na koncu se dotaknemo še elektronskega poslovanja ter predstavimo njegove prednosti in slabosti za podjetje. V praktičnem delu predstavimo podjetje Talum, d.d., in njegovo zgodovino. Osredotočimo se tudi na zastavljeno vizijo in vrednote podjetja. V nadaljevanju predstavimo naš pogled na portal za dobavitelje oz. EDI izmenjavo podatkov ter vizijo, kako bi to uvedli v podjetju. To idejo bomo z anketo med obstoječimi dobavitelji podjetja tudi preverili, da ugotovimo ali je uvedba takšne oblike poslovanja sploh smiselna.
Keywords: nabava, nabavni proces, EDI, elektronsko poslovanje, digitalizacija
Published: 25.08.2020; Views: 264; Downloads: 79
.pdf Full text (1,25 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica