| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 346
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Pogajanja v nabavi
Ines Ulbl, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Ko slišite za besedo pogajanja, si boste običajno predstavljali veliko mizo, za katero sedijo možje z resnimi nameni, da bi dosegli to, kar si želijo. V primeru, da pogajanja ne bi bila uspešna, lahko ti postanejo jezni in sledijo grožnje drug drugemu. Vendar se moramo zavedati, da ob besedi pogajanja ne pomislimo samo na ta primer, ampak moramo vedeti, da smo v procesu pogajanj lahko vsi posamezniki in je to del našega vsakdanjega življenja, ki ga izvedemo vsakič, ko želimo z drugimi osebami medsebojno uskladiti različna stališča. In prav zaradi tega, ker se skoraj vsakodnevno pogajamo vsi, bi se morali zavedati pravega pomena pogajanj in kaj je tisto, kar bi nam lahko v na daljnih pogajanjih pomagalo. Velikokrat nekoga slišimo ali preberemo, da so informacije v našem življenju moč predvsem, kadar gre za proces pogajanj. S tem se lahko popolnoma strinjamo, ampak se moramo vprašati, ali so vse te informacije, ki jih najdemo tudi resnične? Danes je zagotovo informacij preveč, saj se iz vseh teh informacij pogosto ne znajdemo in ne vemo, kaj je res in kaj ni. Od vseh teh informacij imamo velikokrat težave, da izluščimo tisto, kaj je bistvo in tisto, kar ni tako zelo pomembno. Zato je pri pogajanjih pomembno, da imamo prave informacije ne glede na to, ali jih je preveč ali premalo. Pogajanja se pojavljajo zelo pogosto v nabavnem procesu, ki se začnejo s komunikacijo med dobaviteljem in kupcem in trajajo vse do končnega podpisa pogodbe. Pogajanja definitivno niso preprosta zadeva, saj so pot, ki vodi od nasprotovanja do sodelovanja. Dober pogajalec mora znati biti potrpežljiv, saj lahko pogajanja vzamejo veliko časa, prav tako pa tudi precejšni napor na pripravo. Dober pogajalec mora znati biti vztrajen pri iskanju rešitev, jasno se mora zavedati svojih ciljev in svoje vrednosti. Pred vami je gradivo, ki vam bo pomagalo odkriti pomen in značilnosti nabavnega poslovanja, kateri so cilji nabavne funkcije in kako poteka nabavni proces. Spoznali boste, kako velik pomen imajo pogajanja v procesu nabave in so s tem tudi prava izbira dobavitelja. Ker vemo, da je končni rezultat pogajanj odvisen od vsakega pogajalca, se boste naučili, katere so tiste lastnosti, s katerimi bi lahko pogajanje izvedli uspešneje. Prav tako se boste zavedali, katere so lastnosti, zaradi katerih lahko pogajanje tako rekoč »pade v vodo«. V nadaljevanju je poglavje posvečeno tudi elektronskemu poslovanju v nabavi, saj vemo, da je uporaba interneta pripomogla k velikim spremembam in posledično podjetjem prihranila več časa in denarja. Z elektronskim poslovanjem so pogajalci pridobili veliko koristi.
Keywords: Nabava, pogajanje, pogajalec, odnosi z dobavitelji.
Published in DKUM: 04.11.2022; Views: 92; Downloads: 12
.pdf Full text (1,63 MB)

2.
Oblike elektronskega poslovanja v nabavi
Matija Šporer, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Napredek računalniške in telekomunikacijske tehnologije ter s tem povezano povečanje obsega in dostopa do različnih znanj ter podatkov so poleg globalizacije glavni razlogi za prehod v novo informacijsko dobo. Vse večji pomen dobiva nabava v podjetju. Odgovorna je za to, da vse prispe ob pravem času v pravi količini na pravo mesto. Nabava je v podjetju zelo pomembna, saj je od nje lahko odvisna uspešnost podjetja. Če sprejmemo odločitve v zvezi z nabavo razumsko, lahko s tem v podjetju zmanjšamo stroške, kar prinaša večji dobiček. Nabava je skozi čas prešla iz papirne oblike, kjer se je vse delalo počasi in s pisanjem na papir, na elektronsko poslovanje. Elektronsko poslovanje je oblika nabave, kjer skoraj vse poteka preko svetovnega spleta hitreje bolj učinkovito in z manj stroški. Nabava poteka elektronsko in lahko tudi avtomatsko, ter z možnostjo širitve na domače in tuje trge. V diplomskem delu smo imeli interes spoznati, kako poteka elektronska nabava v enem največjih in najuspešnejših podjetij pri nas, to je Cinkarna Celje, d. d. V diplomskem delu smo najprej opredelili nabavo in njene funkcije, kasneje opisali elektronsko nabava, njene oblike in na koncu predstavili še elektronsko prodajo v izbranem podjetju.
Keywords: elektronsko poslovanje, nabava, funkcije nabave, računalniška tehnologija, informacijska doba
Published in DKUM: 27.10.2022; Views: 50; Downloads: 6
.pdf Full text (3,02 MB)

3.
Učinki uporabe orodij upravljanja blagovnih skupin na nabavne kazalnike
Rok Paurević, 2021, master's thesis

Abstract: V zahodni Evropi in v ZDA je zelo znan pristop upravljanja nabave imenovan CM oziroma Upravljanja nabavnih skupin. V simuliranem okolju nabave artiklov je bila opravljena primerjava dveh pristopov upravljanja nabave artiklov. Prvi vzorec dobav je bil opravljen po standardnem procesu dobav, in sicer s splošnim povpraševanjem, po potrditvi pa naročanje. Drugi vzorec so bili artikli naročani pod upravljanjem z orodji upravljanja blagovnih skupin. Po opravljeni raziskavi smo uporabili primerjalno analizo, analizo cen, analizo dobav, kazalec točnosti dobav ter različne nabavne scenarije. S pomočjo analize smo odgovorili na postavljena raziskovalna vprašanja, in sicer: ali so artikli, kateri so upravljani z orodjem CM-a cenejši kot pa artikli, kateri so upravljani po načelu standardnega povpraševanja. Odgovor je sledeč, iz simuliranega procesa naročanja ter njene analize (prihranek) lahko podamo, da so artikli upravljani z orodji CM-a cenejši, in sicer za 5% na vsak posamezni artikel zaradi pristopa poslovnega dogovora pri artiklih upravljanimi s CM-a. Drugo raziskovalno vprašanje je bilo, ali imajo artikli, kateri so upravljani z orodjem CM-a točnejše dobavne roke kot pa artikli, kateri so upravljani po načelu standardnega povpraševanja. Dokaz iz simuliranega procesa naročanja ter KPI-ja imenovanega OTIF (On time delivery in full) lahko podamo, da so artikli upravljani z orodji CM-a točni. Pri tretjem vprašanju, ali s pomočjo orodij CM-a zmanjšamo tveganje za povišanje cen kot pa z upravljanjem po načelu standardne nabave za posamezni artikel. Pri artiklih upravljanimi z načeli standardne nabave smo ugotovili, da je cena nihala. Dobave artiklov upravljanih z orodji CM-a so bile optimalne.
Keywords: CM (Category Management), standardna nabava, prihranki, gibanje nabavne cene, točnost dobav
Published in DKUM: 29.11.2021; Views: 346; Downloads: 27
.pdf Full text (3,24 MB)

4.
Obvladovanje pošiljk na vhodu v podjetje na primeru kemofarmacija d.d.
Luka Leben, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Osnovni namen naloge je prepoznati problem ter ga na podlagi teoretično možnih rešitev rešiti. V nalogi je osrednja tema je obvladovanje pošiljk na vhodu v izbrano podjetje. Proces obvladovanja pošiljk v izbranem podjetju trenutno ni optimalno obvladovan. V nalogi smo najprej preučili dejansko stanje v podjetju in izpostavili ključne točke problema. Stanje smo nato kritično analizirali ter na podlagi teorije predlagali rešitev, ki bo v praksi ustrezna za dosego zadanih ciljev, ki so: v osmih urah po prihodu sprejeti več kor 80 odstotkov prispelega blaga, povečanje produktivnosti ter pretočnosti prevzema in posledično zmanjšanje stroškov. Kot rešitev smo predlagali uporabo programskega orodja, ki omogoča upravljanje dvorišča in razkladalno-nakladalnih ploščadi, t.i. »dock and yard managament«. Uporaba tega orodja omogoča tako podjetju kot tudi njegovim dobaviteljem prihranke in celovit pregled nad napovedanimi prihodi pošiljk ter lažje in hitrejše planiranje delovne sile na vhodu. V zaključku smo v grobem predstavili implementacijo rešitve v podjetju.
Keywords: logistika, sprejem blaga, nabava, Kemofarmacija d.d.
Published in DKUM: 12.11.2021; Views: 406; Downloads: 20
.pdf Full text (1,11 MB)

5.
Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d. d.
Patricija Zobec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Delo diplomskega projekta z naslovom Nabavni proces v podjetju Terme Olimia, d.d. je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in aplikativnega. V teoretičnem delu je opredeljena nabava kot poslovni proces. Podrobno so predstavljena izhodišča za razumevanje nabavnega procesa, kot so vloga, pomen, cilji in naloge managementa nabave, razvrstitev nabavnih dobrin, povezanost nabave z ostalimi funkcijami v podjetju, organizacijska struktura nabave in raziskovanje nabavnega trga. Nabavno poslovanje je postalo eno izmed pomembnejših področij za izboljšanje poslovanja in konkurenčnosti podjetja. V aplikativnem delu je predstavljeno podjetje Terme Olimia, d.d. in faze njihovega nabavnega procesa, podane pa so tudi ugotovitve analiziranega nabavnega procesa in predlogi za izboljšanje.
Keywords: nabava, nabavni proces, dobavitelji, nabavni trg, naročilo.
Published in DKUM: 29.10.2021; Views: 423; Downloads: 65
.pdf Full text (789,69 KB)

6.
Nabava osnovnih sredstev
Mihael Gojčič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pomembnosti nabave osnovnih sredstev se ne zavedajo vsa podjetja enako. Podjetja, ki vlagajo v osnovna sredstva in jih nabavljajo, vedo, da imata prodaja in nabava neposreden stik z zunanjim okoljem in zato predstavljata ključni funkciji vsakega podjetja. Skoraj vsako podjetje se pri poslovanju sreča z nabavo, ki je ključnega pomena pri upravljanju podjetja, saj brez nje ne bi mogli uspešno poslovati, v nekaterih primerih pa lahko pride do nezaželenih zakasnitev v nadaljnjem procesu. Večina podjetij nabavlja osnovna sredstva. Te v grobem razdelimo na materialna in nematerialna. Med materialna sodijo zemljišče, zgradbe, oprema, stroji itd., med nematerialna pa pravice, licence, programska oprema, koncesije itd. Kot drobni inventar se lahko skupinsko izkazuje opredmeteno osnovno sredstvo, katerega posamična nabavna vrednost ne presega 500 evrov po dobaviteljevem računu. V diplomskem projektu bom predstavil osnovna sredstva, kako jih podjetja nabavljajo in kaj nabava sploh je. Vse skupaj bom predstavil na več primerih in utemeljil, zakaj je nabava osnovnih sredstev tako bistvena pri poslovanju podjetja.
Keywords: nabava, nabavni proces, osnovna sredstva, naročanje.
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 421; Downloads: 45
.pdf Full text (2,03 MB)

7.
Nabavni proces v podjetju tehit d. o. o.
Jan Stramec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Nabava ima v današnjem času pomembno vlogo v podjetju. Nabava lahko z dobrim delom podjetju pomaga pri poslovanju. Nabavni oddelek mora poskrbeti za kakovostno nabavo dobrin. Zaposleni v nabavi pa morajo poskrbeti, da bo nabava organizirana, kakovostna in da bodo stroški nabave čim nižji. V teoretičnem delu diplomskega dela je na podlagi domačih in tujih strokovnih literatur opredeljena nabava, opisan je nabavni proces prav tako je zapisano kako poteka naročilo v podjetju ter kako poteka iskanje in izbor dobaviteljev. Prav tako so v teoretičnem delu predstavljene zaloge. V praktičnem delu diplomskega dela je predstavljeno podjetje Tehit d.o.o., prav tako smo predstavili tudi kakšna je vloga nabave v podjetju, pomen nabave v podjetju in kako se izvaja nabava v tem podjetju. Opisane pa so tudi zaloge v podjetju ter potek naročila in struktura cen tiskalnikov Canon.
Keywords: nabava, nabavno poslovanje, zaloge, podjetje Tehit d.o.o., tiskalniki Canon, dobavitelji
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 614; Downloads: 87
.pdf Full text (1,23 MB)

8.
Analiza in organizacija nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju x
Jaka Čujež, 2021, master's thesis

Abstract: Nabava in njeni procesi so od prvih zametkov do danes doživeli strmo krivuljo razvoja. Nabava postaja v podjetjih vedno pomembnejša funkcija, ki ne služi samo kot generator prihrankov, ampak tudi kot zelo pomemben del celote delovanja v korelaciji s proizvodnimi procesi, načrtovanjem, logistiko in financami. Znotraj poslovanja podjetja pomeni nabava prvi korak v poslovanju, saj zagotovi podjetju surovino, na kateri se ustvari dodana vrednost. Cilj magistrskega dela je bil spoznati in analizirati organizacijo nabavnih procesov v srednje velikem proizvodnem podjetju X. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu predstavimo definicije nabave, njene procese, politike, oblike, splošne ustaljene prakse in načine merjenja, v drugem pa najprej vse aspekte izbranega podjetja in potem njegove glavne nabavne procese ter vse korake, ki so potrebni, da je krog teh procesov uspešno sklenjen. S tem dosežemo prvi cilj magistrskega dela. Nato na osnovi značilnosti in poteka trenutnih nabavnih procesov napravimo drugi korak in te procese kritično analiziramo na podlagi pridobljenih znanj iz teoretičnega dela. Dodamo še splošne predloge izboljšav, ki bi podjetju pripomogle k optimiziranju nabavnih procesov in seveda posledično tudi k boljšemu poslovnemu rezultatu. Ker pa mnogo rezultatov govori skozi številke, spoznamo tudi finančni del podjetja X. Predstavimo izkaz poslovnega izida, bilanco stanja in finančne kazalnike. Ker v nalogi mnogokrat poudarimo, da so finance gorivo za nabavo, saj zagotavljajo potrebne denarne resurse ob pravem času, analiziramo tudi vse finančne pokazatelje. Z analizo želimo ugotoviti, od kod izvirajo odstopanja bodisi boljših bodisi slabših poslovnih rezultatov glede na preteklo leto, ali imajo vpliv na nabavo in ali morda celo izhajajo iz segmenta nabave. Z zadnjo točko v magistrskem delu in s predlogi izboljšanja trenutnega finančnega položaja želimo predstaviti možnosti za dvig ravni letnega dobička v neposredni povezavi z nabavo. Naša raziskava nudi vpogled v nabavo hitro rastočega srednje velikega podjetja in razkriva njene šibke ter močne točke; služi lahko kot dobra iniciativa za ojačitev nabave in njenih procesov. Ključne ugotovitve in odgovora na zastavljeni hipotezi podajamo v sklepnem delu magistrske naloge.
Keywords: nabava, nabavni procesi, analiza nabavnih procesov, predlogi izboljšav nabavne funkcije, korelacija financ in nabave.
Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 366; Downloads: 49
.pdf Full text (2,06 MB)

9.
Izboljšana uporaba erp sistema pri logističnih procesih v podjetju
Primož Reven, 2021, undergraduate thesis

Abstract: ERP je celovita programska rešitev, ki omogoča celovito vodenje podjetja. Sistem združuje vse oddelke in funkcije podjetja v en računalniški sistem. Lahko bi rekli, da gre za skupek programskih rešitev, ki omogoča računalniško podprto obdelavo podatkov in neposreden dostop zaposlenih ali tistih, ki imajo pooblastilo za ogled in obdelavo podatkov. Ker ima vsako podjetje svoje potrebe in želje, je dobro, da si lahko vsako podjetje samo prilagodi, na katerih oddelkih želi imeti informacijsko podprt sistem. V podjetju JE&GR smo se ukvarjali, kako izboljšati uporabo ERP sistema pri logističnih procesih v podjetju, da bi zmanjšali mrtve čase in povečali produktivnost delavcev. V diplomskem delu smo predlagali tudi uvedbo 5S metode v podjetju zaradi boljše urejenosti in čistoče podjetja. V diplomskem delu smo predstavili nekaj teorij o ERP sistemu, skladiščenju in izračunu cene izdelka. Analizirali smo določene logistične procese, ki so povezani z ERP sistemom, in za njih skušali podati predlog izboljšave za lažje in boljše delo ter poslovanje.
Keywords: Optimizacija, logistika, ERP sistem, nabava, proizvodnja
Published in DKUM: 06.07.2021; Views: 465; Downloads: 69
.pdf Full text (2,83 MB)

10.
Nabavno poslovanje v podjetju Košaki tmi d. o. o.
Lea Jug, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V današnjih časih se vsako podjetje zaveda, da je izjemnega pomena uspešno nabavno poslovanje. S tem lahko samo podjetje veliko privarčuje in s tem ustvarja večji dobiček. Dejstvo je, da se nabavne cene oblikujejo na podlagi stroškov z nabavo ustreznega materiala in seveda še ostalih stvari, ki so potrebne za izdelavo. Če si podjetje prizadeva znižati te stroške, lahko veliko prihrani in ravno iz tega izhaja, da je nabavno poslovanje eden ključnih procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta bomo predstavili pojem nabavnega poslovanja, osnovne naloge, predstavili bomo organizacijske oblike nabavnega poslovanja. Potem bomo podrobneje spoznali sam nabavni proces, ki vključuje določene korake oziroma faze samega procesa. Opisali bomo tudi sodelovanje nabavnega oddelka z drugimi oddelki v podjetju. Nadalje bomo prešli na praktičen del diplomskega projekta, kjer bomo predstavili podjetje Košaki TMI d. o. o. in pojasnili nabavno poslovanje v podjetju Košaki TMI d. o. o. Največji poudarek bomo dali samemu nabavnemu procesu v podjetju Košaki TMI d. o. o. in podrobno opisali posamezne faze v procesu. Delo diplomskega projekta pa bomo zaključili s predlogi za izboljšanje nabavnega poslovanja v podjetju Košaki TMI d. o. o., ki bodo izhajali iz spoznanj teoretičnega in praktičnega dela diplomskega projekta.
Keywords: nabava, nabavno poslovanje, podjetje, nabavni proces, nabavni oddelek.
Published in DKUM: 16.04.2021; Views: 580; Downloads: 139
.pdf Full text (1,12 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica