1. Načrtovanje glasbeno-didaktičnih iger v pomurski regiji : diplomsko deloMojca Vitez, 2024, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljena igra predšolskega otrok, njen razvoj in vrste igre. Podrobneje so predstavljene glasbene dejavnosti, načini glasbenega izvajanja, poslušanja glasbe ter ustvarjanja glasbe. Vključene so tudi glasbeno-didaktične igre, njihova delitev, elementi, cilji in pravila ter pomembnost vloge odraslega.
Na osnovi vprašanj anketnega vprašalnika smo želeli izvedeti v kolikšni meri vzgojiteljice načrtujejo in izvajajo glasbene dejavnosti ter glasbeno-didaktične igre ter na katere cilje se v okviru le tega osredotočajo oz. dajejo večji poudarek. V anketni vprašalnik smo zajeli tudi mnenja strokovnih delavk, katerim dejavnostim in vrstam glasbeno-didaktičnih iger največ interesa posvečajo predšolski otroci. Rezultati pridobljenih odgovor so pokazali, da vzgojiteljice glasbene dejavnosti in glasbeno-didaktične igre izvajajo pogosteje, kakor smo pričakovali. Podrobna analiza podatkov je prikazana v empiričnem delu. Keywords: glasbeno didaktične igre, pomurska regija, načrtovanje vzgojiteljic, predšolski otroci Published in DKUM: 05.03.2024; Views: 371; Downloads: 90 Full text (1,66 MB) |
2. NAČRTOVANJE NARAVOSLOVNIH DEJAVNOSTI V PREDŠOLSKEM OBDOBJUKaja Fošnarič, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom Načrtovanje naravoslovnih dejavnosti v predšolskem obdobju je v teoretičnem delu predstavljen Kurikulum za vrtce s področja naravoslovja. Temu sledi sklop, v katerem preučujemo strukturo didaktične priprave za naravoslovno dejavnost. Podrobneje so izpostavljeni cilji, vsebine, metode in oblike dela, artikulacija in evalvacija didaktične priprave. V nadaljevanju je predstavljena priprava za naravoslovno dejavnost, izdelana na osnovi primerjalne analize nekaterih strokovnjakov iz področja didaktike.
Empirični del predstavlja raziskava. Z anketiranjem vzgojiteljev smo pridobili podatke o tem, kako vzgojitelji v svojih pripravah načrtujejo naravoslovne vsebine. Anketne vprašalnike smo razdelili v vse enote vrtca Ivana Glinška v Mariboru. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo ugotavljali: kako vzgojitelj najpogosteje zapiše svoje dnevno pedagoško delo v skupini; kaj je temeljno izhodišče vzgojiteljevega načrtovanja na področju narave; katere oblike dela največkrat vsebuje vzgojiteljeva priprava za področje narave; katere metode dela največkrat vsebuje vzgojiteljeva priprava za področje narave; ali priprava vzgojitelja vsebuje cilje, kot so navedeni v Kurikulumu, ali cilje za posamezno dejavnost predlaga sam; ali vzgojitelj v svoji pripravi načrtuje evalvacijo naravoslovne dejavnosti. Izsledke anketiranja smo predstavili kvantitativno, in sicer v obliki grafov in tabel. Keywords: narava, predšolska vzgoja, načrtovanje vzgojiteljic, dnevna priprava. Published in DKUM: 08.12.2015; Views: 3436; Downloads: 717 Full text (1,05 MB) |
3. VPOGLED V NAČRTOVANJE VZGOJITELJICJuta Leskovec, 2014, undergraduate thesis Abstract: Empirično diplomsko delo z naslovom Vpogled v načrtovanje vzgojiteljic obravnava načrtovanje vzgojno-izobraževalnih dejavnosti v povezavi s kakovostjo vrtcev. V teoretičnem delu smo opredelili pomen in vlogo načrtovanja v vrtcih ter se osredotočili na kurikularna načela in cilje, ki vzgojiteljem narekujejo uporabo raznolikih metod in oblik dela v vrtcu. Predstavili smo kakovost v vrtcih ter vlogo zagotavljanja le-te preko treh ravni s pripadajočimi področji in kazalci kakovosti. V empiričnem delu smo analizirali elemente priprav vzgojiteljic ter ugotavljali, kako se uporaba le-teh spreminja glede na njihovo delovno dobo. V raziskavo smo zajeli 372 dnevnih in tedenskih priprav 14 vzgojiteljic iz vrtca Dobrovnik ter vrtca Miklavž na Dravskem polju. Vzgojiteljice smo glede na razpršenost podatkov razdelili v skupini s krajšo in daljšo delovno dobo. Ugotovili smo, da vzgojiteljice v več kot polovici priprav navajajo temo, cilje, področje dejavnosti ter vlogo otrok. Navedbo enote, predvidenih materialov oz. didaktičnih sredstev, vloge odraslih, metod in oblik dela smo zabeležili v manj kot polovici priprav. Vzgojiteljice s krajšo delovno dobo se v večji meri poslužujejo tedenskega zapisa priprave, sicer pa med skupinama vzgojiteljic ne prihaja do večjih razlik. Navajanje analiziranih elementov priprav vzgojiteljicam omogoča kvalitetno delo in evalvacijo, ki predstavlja podlago za nadaljnje načrtovanje in zagotavljanje kakovosti vzgojno-izobraževalnih dejavnosti v vrtcu. Keywords: predšolska vzgoja, načrtovanje vzgojiteljic, dnevna priprava, kakovost, delovna doba Published in DKUM: 19.06.2014; Views: 8794; Downloads: 2774 Full text (997,61 KB) |