1. Načrtovanje prodaje toplotnih črpalk Samsung podjetja Tratnjek d.o.o. na slovenskem trguNiko Barbarič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V svoji diplomski nalogi sem preučeval načrtovanje prodaje podjetja Tratnjek d.o.o. in sicer na primeru toplotnih črpalk Samsung, ki jih podjetje Tratnjek d.o.o. prodaja. Moje diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer teoretičnega in empiričnega dela.
V teoretičnem delu sem na podlagi različne domače in tuje literature podrobneje predstavil pojme kot so prodaja, management prodaje in načrtovanje prodaje. Osrednji del mojega teoretičnega dela pa je bil opisati celoten proces načrtovanja prodaje in predstaviti posamezne korake procesa načrtovanja prodaje. Na podlagi opisanega v mojem teoretičnem delu lahko ugotovimo, da je dandanes podjetju brez pravega načrtovanja izredno težko poslovati. V načrtovanje podjetja sili predvsem velika konkurenca na trgu in čedalje bolj informirani odjemalci, ki imajo čedalje večje zahteve pri izbiri izdelkov za nakup.
V empiričnem delu sem predstavil družinsko podjetje Tratnjek d.o.o. in njihovo zgodovino. Predstavil sem kako podjetje načrtuje prodajo toplotnih črpalk Samsung in na ta način prikazal kako poteka načrtovanje prodaje v praksi, pri tem pa mi je za lažje razumevanje bila v oporo tudi literatura, ki sem jo uporabljal v teoretičnem delu.
Ugotovil sem, da je na slovenskem trgu čedalje več ponudnikov toplotnih črpalk, vendar tudi povpraševanje po njih iz leta v leto narašča, saj imajo širok nabor prednosti v primerjavi z drugimi načini ogrevanja. Podjetje Tratnjek d.o.o. konkurira na trgu predvsem z visoko kakovostjo toplotnih črpalk Samsung, omogoča pa tudi hitro dostavo in namestitev izdelka.
Na koncu diplomskega dela sem primerjal ugotovitve o načrtovanju prodaje iz teorije in prakse ter ugotovil, da določene razlike sicer obstajajo, vendar so bili vsi koraki procesa načrtovanja prodaje iz teorije zajeti tudi pri načrtovanju prodaje v podjetju Tratnjek d.o.o. Podjetju sem predlagal tudi možne izboljšave, ki bi jih v prihodnosti pri načrtovanju prodaje lahko uporabili. Keywords: prodaja, management prodaje, načrtovanje prodaje, Tratnjek d.o.o., toplotne črpalke Samsung Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 247; Downloads: 86
Full text (2,44 MB) |
2. Načrtovanje prodaje izdelka Marketplace v podjetju Škoda Avto a. s.Tine Eržen, 2021, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Načrtovanje prodaje za izdelek Marketplace v organizaciji Škoda Auto a.s. je sestavljen iz teoretičnega ter praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili teorijo, ki pojasnjuje pojme kot so marketing, izdelek, management prodaje, prodaja ter načrtovanje prodaje.
V praktičnem delu smo predstavili podjetje Škoda Auto a. s., svetovno znani proizvajalec avtomobilov, ki je že tri desetletja del koncerna Volkswagen. Spoznali smo tudi njihovo strategijo delovanja za prihodnje desetletje ter cilje, ki jih nameravajo doseči. Eden izmed njihovih ciljev je tudi ustvarjanje prihodkov z naslova storitev, ki so tesno povezane z mobilnostjo ter e – mobilnostjo. Podrobneje smo obravnavali izdelek Marketplace, ki ga podjetje Škoda Auto trži kot medij za pospeševanje prodaje partnerskih podjetji svojim voznikom osebnih vozil. Prišli smo do spoznanj, da so bolj uspešni kuponi, ki so povezani s samo vozniško izkušnjo. Sam namen aplikacije Marketplace pa je prav v tem, da podjetje poizkuša voznikom izboljšati samo izkušnjo uporabe njihovih vozil. Keywords: Marketing, izdelek, prodaja, načrtovanje prodaje, Škoda Auto, Marketplace. Published in DKUM: 27.10.2021; Views: 1289; Downloads: 118
Full text (1,05 MB) |
3. Načrtovanje prodaje izdelka x organizacije a v digitalnem okoljuTom Polšak, 2019, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na načrtovanje prodaje v digitalnem okolju. V prvem delu pobližje predstavi teoretično podlago digitalne prodaje s posebnim poudarkom na korakih načrtovanja prodaje, nato pa se osredotoči na analizo uspešnosti prodaje v podjetju glede na različne faktorje (obseg prodaje, dobičkonosnost, zadovoljstvo strank…). V praktičnem delu delo najprej predstavi izbrano podjetje ter izdelek, za katerega kasneje ustvari celoten načrt prodaje s poudarkom na vključenosti na socialnih omrežjih podjetja, vključno z analizo predvidenih rezultatov ustvarjenega načrta. Analiza vključuje tudi uspešnost tako izdelka kot podjetja, ter predvideno uspešnost po implementaciji novega prodajnega načrta. Keywords: načrtovanje prodaje, digitalno okolje, analiza uspešnosti, socialna omrežja Published in DKUM: 17.11.2020; Views: 853; Downloads: 148
Full text (1,14 MB) |
4. Načrtovanje prodaje aperola na slovenskem trguTilen Terihaj, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem projektu smo proučili načrtovanje prodaje na primeru izdelka Aperol, ki je potekalo na slovenskem trgu. Diplomski projekt sestavljata teoretičen in empiričen del. Pri pisanju teoretičnega dela smo uporabili literaturo različnih domačih in tujih avtorjev.
Vse močnejša konkurenca in intenzivnejša globalizacija sili podjetja v vse bolj natančno načrtovanje aktivnosti. Načrtovanje je zelo pomembno, saj podjetju omogoča približen pogled v prihodnje poslovanje. Z načrtovanjem si podjetje postavlja vodila, ki jih potem poskuša udejanjati.
S preučitvijo procesa načrtovanja na primeru Aperola, ki so ga izvajali v podjetju Mabat INT , smo dobili primer kako poteka načrtovanje v praksi. Literatura s področja prodaje nam je pomagala pri analizi načrtovanja prodaje.
Proces načrtovanja prodaje smo razčlenili in opisali v teoretičnem del, kar nam je bila velika opora pri opisovanju in predstavitvi načrtovanja prodaje na primeru Aperola. Na koncu smo predstavili še rezultate načrtovanja in jih povezali s stanjem na slovenskem trgu. Keywords: prodaja, management prodaje, načrtovanje prodaje, proces načrtovanja prodaje Published in DKUM: 22.12.2017; Views: 1096; Downloads: 159
Full text (1,62 MB) |
5. Sejem kot orodje pospeševanja prodajeJanja Horvatič, 2017, undergraduate thesis Abstract: Podjetje želi z nastopom na sejmu prodati svoj izdelek oziroma storitev, ga predstaviti ciljni skupini, graditi prepoznavnost podjetja in izdelka oziroma storitve, hkrati pa sejem predstavlja obliko vzpostavljanja in vzdrževanja poslovnih stikov na določenem trgu. V diplomskem projektu smo spoznali, da je sejem oziroma razstava eno izmed glavnih orodij pospeševanja prodaje. Pospeševanje prodaje je instrument, ki izdelke približa in predstavi odjemalcem, ob tem pa ima prodajalec priložnost o izdelku povedati vse lastnosti na bolj prepričljiv način. Sejem kot najpomembnejše orodje pospeševanja prodaje, je lahko prostor, dogodek ali inštitucija. Navedli smo veliko posebnosti sejma skupaj z nekaj primeri. Avtorji sejme delijo po več merilih, v grobem pa so to sejmi glede na geografsko strukturo, obseg poslovnih področjih in drugi sejmi. Podjetje najprej določi svoje motive in cilje, ki morajo biti zastavljeni pametno. Na ta način izbere pravi mednarodni sejem, na katerem bo razstavljalo. Po tem, ko podjetje izbere sejem, se loti temeljitega načrtovanja nastopa na sejmu. Načrtovanje zajema priprave pred sejmom, aktivnosti podjetja na sejmu in posejemske aktivnosti. Z študijo primera smo opisali celoten proces načrtovanja in nastopa izbranega podjetja na sejmu. Ugotovili smo, da je zaradi specifičnosti izdelkov za izbrano podjetje sejemski nastop zelo pomembno orodje pospeševanja prodaje. S ciljem uresničitve zastavljenih ciljev na izbranem tujem trgu, podjetje nastop na sejmu kombinira z osebno prodajo. Po mnenju podjetja so učinki nastopa na sejmu dolgoročno višji kot stroški. Višja sta tudi uspešnost podjetja in zadovoljstvo odjemalcev. Keywords: mednarodno poslovanje, mednarodno tržno komuniciranje, pospeševanje prodaje, sejem, načrtovanje Published in DKUM: 02.11.2017; Views: 1415; Downloads: 183
Full text (815,73 KB) |
6. IZOBRAŽEVANJE KUPCEV ZA PRODAJNI USPEH PRI PRODAJI PROGRAMA ŠIROKE POTROŠNJE PODJETJA WEISHAUPT, D.O.O.Sandra Kiker, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi predstavljam izobraževanja inštalaterjev za podporo kupcem za program široke potrošnje v podjetju Weishaupt, d. o. o., Celje.
V podjetju Weishaupt, d. o. o., imajo v svojem prodajnem programu poleg gorilnikov tudi izdelke za široko potrošnjo. Le-ti so namenjeni individualnim porabnikom oz. za ogrevanje individualnih hiš. Stik s končnimi kupci imajo predvsem inštalaterji in serviserji ogrevalnih naprav. Preko njih je organizirana prodaja. Zaradi njihove funkcije v prodajnem procesu podjetja le-to skrbi za njihovo usposobljenost za prodajo in montažo teh naprav.
Inštalaterji so samostojna podjetja z enim ali več zaposlenimi. Zaradi tržne situacije in obsežnosti dejavnosti ni obveznega dodatnega izobraževanja. Za prodajo in montažo ogrevalnih naprav podjetja Weishaupt, d. o. o., so potrebna tehnična in prodajna znanja. Za tehnično znanje skrbijo inštalaterji, ki so motivirani, ker jih izpopolnjuje za njihovo prvotno dejavnost – montažo in servis ogrevalnih naprav. Usposobljenost za prodajo ogrevalnih naprav pa je predvsem cilj podjetja Weishaupt, d. o. o. Zaradi tega podjetje Weishaupt, d. o. o., izvaja izobraževanja inštalaterjev za prodajne tehnike, da bi si zagotovilo prodajni uspeh v programu široke potrošnje.
V nalogi s pomočjo ankete ugotavljam, da je izobraževanje o prodajnih tehnikah za inštalaterje zelo pomembno. Na osnovi ugotovitev se je izdelal letni načrt izobraževanja, ki je vključeval po določenih kriterijih izbrane inštalaterje in se je izvajal v prvi četrtini leta. Evalvacija izobraževanja se je izvedla na osnovi anket, pridobljenih od inštalaterjev, in prodajnih trendov. Podjetje je ugotovilo, da je bil ukrep uspešen. Inštalaterji so bili zadovoljni z osvojenim znanjem, prodajne analize pa kažejo, da so prodajni trendi pozitivni. S tem je bil cilj izobraževanja izpolnjen. Keywords: Izobraževanje, motivacija, prodaja, pospeševanje prodaje, načrtovanje izobraževanja, evalvacija. Published in DKUM: 28.10.2016; Views: 1203; Downloads: 77
Full text (923,33 KB) |
7. Načrtovanje prodaje za potrebe uvajanja pametnega avtomata za izdajo artiklov na slovenski trgMiha Grdiša, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Načrtovanje prodaje za potrebe uvajanja pametnega avtomata za izdajo artiklov na slovenski trg je razdeljeno na dva dela, teoretični in praktični del. V prvem delu smo predstavili teoretična spoznanja oziroma izhodišča domačih in tujih avtorjev, ki govorijo o uspešnosti in načrtovanju prodaje, o vlogi prodaje nasploh in o tem, kakšno vlogo ima pri tem management prodaje.
V drugem delu naloge smo predstavili podjetje Haberkorn, GMBH, ki deluje v Avstriji, in slovensko podjetje Haberkorn, d. o. o. Namen diplomske naloge je bil predstaviti pametni avtomat oziroma pametno omaro za izdajo različnih artiklov, ki jo podjetje Haberkorn, d. o. o. umešča v slovenski prostor. Želeli smo tudi ugotoviti, ali je načrtovana strategija podjetja ustrezna in ali je tudi skladna s strategijami, opisanimi v teoriji.
Cilji praktičnega dela so (med drugim) bili: opisati pametno omaro, predstaviti njeno delovanje in konkurenčne prednosti ter ugotoviti, kateri so ciljni kupci in še ali je predvideno načrtovanje prodaje za pametno omaro ustrezno, hkrati pa podati smernice za izboljšanje načrta, če ta ni skladen s teorijo načrtovanja prodaje.
Dolgoročni cilj podjetja je prodati 100 pametnih omar v naslednjih 5 letih. Ugotavljamo, da jim bo z načinom dela, ki ga opravljajo, to tudi uspelo. Keywords: prodaja, načrtovanje prodaje, pametni avtomat, prednosti pametnega avtomata Published in DKUM: 03.08.2016; Views: 1287; Downloads: 146
Full text (1,23 MB) |
8. IZDELAVA PROMOCIJSKEGA SPLETA ZA SPLETNO PRODAJALNO ZELENA TRGOVINAAleksandra Klemenc, 2016, undergraduate thesis Abstract: Podjetje, ki želi uspeti na zelo konkurenčnem trgu, potrebuje dobro strategijo, ki bo tako zanimiva, da bo lahko zadovoljila razvajenega kupca. Premik k okolju prijazni proizvodnji, ki je v mnogih severnih državah že postala standard, zahteva čas in denar. A rezultati poleg enostavno merljivih dolgoročno nižjih stroškov delovanja zaradi okolju prijazne proizvodnje prinašajo še nešteto neopredmetenih koristi. Prinesejo boljšo podobo podjetja, srečnejše in bolj zadovoljne zaposlene.
V tujini in tudi pri nas postajajo vedno bolj cenjena podjetja, ki se namesto z mastnimi zaslužki lahko pohvalijo s skrbnim in odgovornim odnosom do narave, živali in ljudi v procesu proizvodnje. Mnogi ugledni strokovnjaki menijo, da si podjetje, ki želi biti uspešno v prihodnosti, ne more privoščiti, da se ne bi obnašalo okolju prijazno.
Zaradi izpostavljanja prednosti naših izdelkov, ki jih v svojih sporočilih vedno bolj uporabljajo tudi določena konkurenčna podjetja s precej večjimi finančnimi zmožnostmi za oglaševanje, se moramo nenehno truditi in iskati vedno nove informacije ter predstavljati zanimive, napredne, okoljevarstvene ter človekoljubne ideje, ki bodo v kupcu vzbudile zanimanje za nakup naših izdelkov. Keywords: marketinško komuniciranje, načrtovanje oglaševanja, oglaševanje na internetu, orodja in metode pospeševanja prodaje, gradnja blagovne znamke, potrošnik oziroma kupec Published in DKUM: 26.07.2016; Views: 1402; Downloads: 119
Full text (2,68 MB) |
9. Marketinško komuniciranje v Kaviar kozmetiki d.o.o.Saša Golob, 2016, undergraduate thesis Abstract: Komuniciranje je aktivnost prenosa in izmenjave informacij med ljudmi. Podjetja komunicirajo s svojimi ciljnimi javnostmi, z namenom da dosežejo cilje marketinškega komuniciranja. Pri tem pa uporabljajo različne pristope oziroma instrumente.
Podjetje Kaviar kozmetika d.o.o., s široko ponudbo izdelkov za nego predvsem zahtevne, zrele in težavne kože, deluje medorganizacijsko. Z izdelki cilja na kozmetične salone in lekarne, ki zaposlujejo ustrezne strokovnjake za delo in uporabo profesionalne kozmetike, v namen njihove ustrezne uporabe pa izvaja usposabljanja. Pri komuniciranju s svojimi ciljnimi skupinami uporablja različne instrumente marketinškega komuniciranja. Veliko pozornost namenja pospeševanju prodaje, največ udeležbi na sejmih, saj jim ti zagotavljajo pridobitev pomembnih kontaktov in sklepanje poslov ter vzdrževanje odnosov s svojimi stalnimi kupci.
Na osnovi teh pridobljenih kontaktov izvajajo osebne predstavitve pri potencialnih kupcih, za druge največkrat podporne dejavnosti uporabljajo instrumente neposrednega trženja, kot so telefonsko komuniciranje in komuniciranje s pomočjo elektronske pošte. Keywords: marketinško komuniciranje, načrtovanje in izvajanje marketinškega komuniciranja, instrumenti marketinškega komuniciranja, pospeševanje prodaje, sejmi Published in DKUM: 01.06.2016; Views: 1505; Downloads: 142
Full text (1,07 MB) |
10. NAČRTOVANJE PRODAJE KOT SESTAVNI DEL NAČRTOVANJA MARKETINGA V PODJETJU RADGONSKE GORICE D.D.Marko Filipič, 2013, undergraduate thesis Abstract: Podjetja želijo v svojem delovanju izstopati, poiskati konkurenčne prednosti, ki bodo prinašale nadaljnji razvoj in nove priložnosti na trgu. Podjetniška pot je pogosto polna nepredvidenih dogodkov, na katere se moramo v današnjem dinamičnem okolju odzvati v najkrajšem možnem času. Da pa bomo težave na podjetniški poti kar najlažje premagali, je potreben proces, brez katerega človeška družba težko deluje, dolgega obstoja pa brez njega ne gre pričakovati niti pri organizaciji. Načrtovanje je torej proces, brez katerega si težko predstavljamo delovanje organizacije in je podlaga za nadaljnje aktivnosti. Pomembne sestavine so natančne analize, postavljanje ciljev in strategij, na koncu pa vedno sledita vrednotenje in nadzor, ki ju po navadi izvaja vrhnji management samega podjetja. Skozi pisanje diplomskega seminarja smo lahko tudi razbrali, kako povezana sta marketing in prodaja, saj eden drugemu služita kot podpora. Prodaja dejansko predstavlja funkcijo, ki podjetje ohranja pri življenju, medtem ko marketing nudi močno podporo pri vseh sestavinah prodaje in pri porabnikih ustvarja potrebe po nakupu. V diplomskem seminarju smo se dotaknili tudi razvoja novega izdelka, ki dolgoročno predstavlja gonilo, hkrati pa podjetju prinaša tudi svežino. Na realnem primeru Radgonskih goric d.d. bi lahko poleg aktivnosti, ki jih že izvajajo, še dodatno sistematizirali proces razvoja novega izdelka, dodali še kakšen kanal pri marketinškem komuniciranju, vendar pa to v njihovem poslovanju ni ključnega pomena. Veliko smo izvedeli tudi o sami vinski branži, ki je zelo tradicionalna, spreminjanje navad porabnikov pa je morda veliko težje kot v drugih panogah. Če ne vemo, kam smo namenjeni, je vsaka pot prava, zato je načrtovanje nujnega pomena za dolgoročen obstoj. Keywords: Prodaja, načrtovanje prodaje, načrtovanje marketinga, marketing, marketinško komuniciranje, razvoj izdelka. Published in DKUM: 25.10.2013; Views: 2035; Downloads: 301
Full text (705,63 KB) |