1. Primer napredne robotske manipulacije z redundantno robotsko roko Franka Emika Panda in ROSRok Casar, 2024, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo raziskali uporabo redundantnih robotskih manipulatorjev za izboljšanje prilagodljivosti in zmogljivosti pri izvajanju nalog v okoljih z ovirami, s poudarkom na robota Franka Emika Panda. Osredotočili smo se na analizo in primerjavo različnih načrtovalnikov poti ter reševalnikov inverzne kinematike, da bi ocenili njihovo učinkovitost pri obvladovanju sklepnih omejitev in izogibanju oviram. Z razvojem aplikacije pobiranja in odlaganja (angl. Pick and place) v okolju ROS in z orodjem Moveit smo demonstrirali, kako redundantnost omogoča izboljšano manevriranje in kompleksne gibe, ki so potrebni za napredne robotske aplikacije. Rezultati kažejo, da je pristop s poudarkom na redundantnosti bistven za doseganje boljših operativnih sposobnosti robota, še posebej v zahtevnih industrijskih okoljih. Keywords: ROS, Moveit, Franka Emika Panda, redundantnost, robot, izogibanje oviram, manipulacija, načrtovanje poti Published in DKUM: 20.01.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (5,10 MB) |
2. Razvoj marketinških poti na področju prodaje gradbenih modularnih enotNataša Vugrinec Tratnjek, 2016, master's thesis Abstract: Trženje med organizacijami, za kar se pogosto uporablja tudi izraz ,,industrijsko trženje'', je značilno trženje znotraj panoge preko geopolitičnih mej. Značilnosti panožnih odjemalcev v trženju med organizacijami je torej nad pomenom geopolitičnih mej in to z močno panožno pripadnostjo. Značilnost trženja med organizacijami je povezanost dobaviteljev in odjemalcev v reprodukcijske verige, njihovo medsebojno odvisnost, dolgoročno in globoko povezanost ter sorodnost ciljev. (Tavčar 2000, 37).
Vzpostavljanje marketinških poti zahteva visoke vložke zagonskega kapitala in ko so vzpostavljene so precej toge. Zahtevajo tesne odnose med dobavitelji in odjemalci, prisotnih je manj večjih kupcev. Na nakup običajno vpliva večje število vpletenih akterjev s celotne verige, tako po funkciji kakor po strokovnosti. Trženje je na višji strokovni ravni in ga lahko opravljajo samo usposobljeni zastopniki ali predstavniki (Kotler 1998, 207).
V trženju med organizacijami se uporabljajo različne ravni marketinških poti. Zaradi kompleksnosti proizvoda (sistema), katerega je delež nematerialnih sestavin dosti večji, je potreba po direktnih, enostavnih marketinških poteh. Ekskluzivna distribucija in s tem neposredni vpliv, obvladovanje in pregled je neizogiben. Identificirati je mogoče štiri glavna področja vpliva na odločitev nakupa organizacije in sicer, notranji vplivi, zunanji vplivi, individualni vplivi in vrsta odnosov (Fill 2011, 75).
Prav gradbena panoga je bila v zadnjem obdobju na velikem prepihu in preizkusu. Predvsem na domačem, Slovenskem trgu. Dejansko so preživeli in obstali samo tisti, ki so se znali ustrezno in hitro prilagoditi novim razmeram in zahtevam. Trg se je zelo hitro spremenil in tisti, ki so vztrajali in se prilagodili, so ostali. Po napovedih bo krizni krč v EU popustil v nekaj letih in takrat se lahko pričakujejo normalnejše razmere v gradbeništvu. Zaradi staranja prebivalstva so v ospredju predvsem gradnje domov za starejše. Še večji poudarek se bo polagal na energetsko učinkovitost, izbiro materialov in tehnologij. Prav tako moramo biti tudi pozorni na vse vrste preseljevanja prebivalstva.
Predlagana tema magistrskega dela podrobneje obravnava marketinške poti in načine ponujanja produktov in storitev (sistemov), njihov razvoj in povezovanje v bodočnosti za zagotavljanje najboljše uporabniške izkušnje, ki bo prinašala željeno dodano vrednost. Višjo dodano vrednost pridobijo proizvajalci, v tem primeru gradbena podjetja, z višjim zaznanim zadovoljstvom in lojalnostjo odjemalcev. V tem primeru za naročnika, kakor za investitorja in končnega uporabnika. Keywords: tržna pot, medorganizacijsko trženje, načrtovanje tržnih poti, proizvajalci gradbenih modularnih enot, odjemalci gradbenih modularnih enot Published in DKUM: 14.09.2016; Views: 1403; Downloads: 101
Full text (1,09 MB) |
3. ISKANJE IN USTVARJANJE KARIERNE POTIRenata Bogataj Špenko, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Načrtovanje in realizacija karierne poti je proces, ki poteka skozi vse življenje. Razvijanje kariere vsakega posameznika poteka po določenem postopku, ki zahteva veliko energije, vztrajnosti in vizije. Prej ko se bomo lotili razmišljanja o njej in si jo sistematično načrtovali, bolj bomo uspešni. Kadar se odločamo za kariero in tehtamo možnosti, ni dovolj, da upoštevamo le svoje želje in interese, temveč je potrebna pravilna ocena naših osebnostnih lastnosti, sposobnosti in pridobljenih znanj. Dobro pripravljen karierni načrt je lahko neprecenljiva vrednost, ki nam lahko izboljša kakovost življenja. Diplomska naloga v prvem delu obravnava koncept iskanja, načrtovanja in upravljanja kariere in motivacijske dejavnike. Opisani bodo teoretični vidiki posameznikove izbire kariere ter karierna orientacija, v katerem se identificirajo subjekti, ki bistveno vplivajo na odločitev mladih pri izbiri kariere. V drugem, raziskovalnem delu je opisan raziskovalni vzorec, pri čemer želimo ugotoviti, kakšno je obnašanje posameznika med načrtovanjem kariere. Analizirali smo dejavnike, ki so vplivali na izbiro karierne poti, pri čemer smo si pomagali s primerjalno analizo teoretičnih virov in s statističnimi metodami na podlagi podatkov, pridobljenih z anketami. Raziskovalni del v drugem sklopu zajema tudi praktične predloge za samostojno načrtovanje kariere, ki bo lahko v pomoč pri samostojnem načrtovanju kariere posameznika. Keywords: - kariera
- razvoj kariere
- načrtovanje kariere
- dejavniki za izbiro poklicne poti Published in DKUM: 27.05.2016; Views: 1651; Downloads: 292
Full text (1,16 MB) |
4. Načrtovanje poti odvoza odpadkov v občinah Velenje, Šoštanj in Šmartno ob Paki s pomočjo geografskih informacijskih sistemovBlaž Selan, 2016, master's thesis/paper Abstract: V današnjem času je vedno bolj živo spoznanje, da lahko vsaka dobro načrtovana pot podjetju bistveno pripomore k racionalizaciji in zniževanju transportnih stroškov. Z optimalno izvedeno potjo se zmanjšujejo prevoženi kilometri in čas, kar botruje k zmanjševanju obremenjenosti komunalnega prevoznega sredstva in delavcev.
V magistrski nalogi smo načrtovali pot, ki jo opravi komunalno prevozno sredstvo pri odvozu papirja in kartonske embalaže iz zbiralnic v podjetju PUP-Saubermacher, d. o. o. Z metodološkega vidika smo v nalogi uporabili geografske informacijske sisteme, delo s transportnimi omrežji in problem usmerjanja vozil. Raziskavo smo izvedli z računalniško podprtim podatkovno procesnim sistemom ArcGIS z ekstenzijo Network Analyst. Z optimizacijo poti odvoza odpadkov smo uspeli znižati prevoženo razdaljo za 51 %, kar v finančnem smislu pomeni letni prihranek za 7.930 €. Skupni čas odvoza odpadkov pa smo uspeli zmanjšati za 22 delovnih dni v enem letu. V zaključku naloge razmišljamo o smotrnosti programa in ugotavljamo, da je omenjeni program primeren za optimizacijo transporta odpadkov, saj malce bolj izkušenemu uporabniku z modeliranjem transportnega omrežja ponuja zadovoljive rezultate. Keywords: Odvoz odpadkov, načrtovanje poti, Geografski informacijski sistemi, problem usmerjanja vozil, Pup-Saubermacher, d. o. o. Published in DKUM: 11.02.2016; Views: 2275; Downloads: 243
Full text (3,24 MB) |
5. NAČRTOVANJE DOSTAVNIH POTI POŠTARJEV NA POŠTI POLZELAKlemen Brečko, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi »Načrtovanje dostavnih poti poštarjev na pošti Polzela« smo pregledali današnjo problematiko načrtovanja dostavnih poti in predstavili načrtovanje z metodo »problem kitajskega poštarja«. Na začetku smo pogledali v zgodovino pošte in opredelili osnove teorije grafov. Teorijo grafov smo uporabili, kot orodje za definiranje problema kitajskega poštarja. Naredili smo primerjavo aktualne dostavne poti, in poti po novi metodi. Prikazali smo analizo stroškov pred in po metodi »problem kitajskega poštarja«, ter na koncu podali sklep. Keywords: Načrtovanje dostavnih poti, Problem kitajskega poštarja, Teorija grafov Published in DKUM: 04.09.2015; Views: 1445; Downloads: 137
Full text (12,49 MB) |
6. ISKALNI ALGORITMI V OMREŽJU JAVNEGA POTNIŠKEGA PROMETA IN NJIHOVA IMPLEMENTACIJA V GISVasja Kaukler, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo raziskali in predstavili obstoječe pristope iskanja v omrežjih
javnega potniškega prometa. Z analizo le-teh smo izdelali algoritem za določen model
javnega potniškega omrežja, ki se uporablja v Republiki Sloveniji. Sprva smo izdelali
algoritem z uporabo iskanja najkrajše poti. Opozorili smo na slabosti tega načina
reševanja problema in razvili postopek za iskanje rešitev na obstoječem modelu potniškega
omrežja, ki je podoben nekaterim obstoječim modernim rešitvam.Vse obstoječe in razvite
postopke smo podrobneje opisali in primerjali rezultate. Ugotovili smo, da poskus pristopa
z uporabo iskanja najkrajše poti ni primeren na obstoječem modelu, medtem ko naš pristop
z vključenimi izboljšavami daje dobre rezultate in je primeren za uporabo v realnih sistemih Keywords: algoritem, iskanje poti, načrtovanje poti, tranzitna omrežja, geografski informacijski sistem Published in DKUM: 04.03.2011; Views: 2302; Downloads: 172
Full text (6,26 MB) |
7. |
8. |
9. |