| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 123
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv ezofagealnega uravnavanja telesne temperature kritično bolnih na potek zdravljenja
Eva Marolt, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Ciljno uravnavanje telesne temperature z inducirano hipotermijo lahko dosežemo na različne načine. Namen raziskave je bil ugotoviti razlike med ezofagealnim uravnavanjem telesne temperature v primerjavi z drugimi načini ohlajanja v porabi vazopresorjev, nastavitvah mehanske ventilacije, pojavnosti preležanin, pojavnosti krvavitev iz zgornjih prebavil, nadomeščanju koncentriranih eritrocitov in v času v ciljni temperaturi. Metode: V raziskavi je bila uporabljena retrospektivna metoda ocenjevanja in beleženja različnih tehnik ohlajanja kritično bolnih pacientov. Opazovali smo ohlajanje z ezofagealno hladilno sondo in druge načine ohlajanja. Za preverjanje postavljenih hipotez smo uporabili t-test. Rezultati raziskave so obdelani v programih Microsoft Office Excel ter SPSS 25.0., predstavili pa smo jih kot povprečne vrednosti, standardne odklone in v odstotkih. Rezultati: Rezultati so pokazali, da obstaja statistično pomembna razlika v času v ciljni temperaturi med pacienti, hlajenimi z ezofagealno hladilno sondo, v primerjavi s pacienti, hlajenimi z drugimi načini ohlajanja. Pacienti, hlajeni z ezofagealno hladilno sondo, so bili dlje časa v ciljni temperaturi (t = 7,442; p = < 0,001). Čas v ciljni temperaturi pri pacientih, hlajenih z ezofagealno hladilno sondo, je bil v povprečju 81,64 %, pri pacientih z drugimi načini ohlajanja pa 68,78 %. Razprava in sklep: Ezofagealno uravnavanje temperature se v primerjavi z drugimi načini ohlajanja kaže kot razlika v času v ciljni temperaturi. Znanje in usposobljenost medicinskega osebja, prepoznavanje neželenih stranskih učinkov in hitro ukrepanje pa je ključ do uspešno izvedene terapevtske hipotermije
Keywords: ezofagealna hladilna naprava, terapevtska hipotermija, načini ohlajanja, enota intenzivne terapije
Published: 02.02.2021; Views: 139; Downloads: 36
.pdf Full text (617,80 KB)

2.
Stres in izgorelost pri delu v podjetju KM inštalacije, d.o.o.
Alenka Gračnar, 2020, master's thesis

Abstract: S stresom se srečujemo v zasebnem in poklicnem življenju, ki lahko nastane kot posledica našega nenehnega prilagajanja na stalno spreminjajoče se okolje. Pogosto zasledimo pojmovanje stresa kot bolezen moderne dobe. Pri izdelavi magistrske naloge smo najprej pregledali obstoječo literaturo o obravnavani temi in v teoretičnem delu opisali pojme stres, vrste stresa in druge s stresom povezane pojave, kot so absentizem, prezentizem, fluktuacija, izgorevanje ter usklajevanje poklicnega in družinskega življenja. Ugotovili smo, da stres predstavlja telesno, duševno in vedenjsko reakcijo posameznika, ki se skuša prilagoditi zunanjim ter notranjim stresorjem. Ti stresorji se lahko pojavijo v ali izven delovnega okolja. Pomembno je, da prepoznamo simptome stresa in jih poskušamo obvladati oziroma premagati. Ukrepe za obvladovanje oziroma premagovanje stresa lahko izvajamo tako na ravni posameznika kakor tudi na organizacijski ravni z uvedbo raznih strategij ali programov za premagovanje stresa. V primeru, da simptomov ne prepoznamo, da je stresnih stanj preveč oziroma kadar so stresne situacije prepogoste, premočne ali trajajo predolgo, lahko to vodi do razvoja različnih zdravstvenih težav, ki jih lahko občutimo kot fiziološke, psihološke ali vedenjske posledice stresa. Stres lahko preide tudi v izgorelost, ki smo jo prav tako predstavili. V empiričnem delu smo se ukvarjali z zaznavanjem stresa in izgorelosti zaposlenih v podjetju KM inštalacije. Cilj magistrske naloge je bil ugotoviti stanje na področju stresa in izgorelosti v obravnavanem podjetju ter ugotoviti ali obstajajo razlike glede na demografske značilnosti anketirancev.
Keywords: Stres, izgorelost, dejavniki stresa, simptomi in posledice stresa, načini premagovanja stresa
Published: 18.08.2020; Views: 291; Downloads: 114
.pdf Full text (1,89 MB)

3.
Reševanje problema orientiranja pacientov, zaposlenih in obiskovalcev v bolnišnici
Dajana Lješić, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča in namen: Orientiranje v velikih bolnišnicah je lahko vir nelagodja, frustracij in stresa za vse, ki v sistemu sodelujejo. Skozi leta so bile bolnišnice in zdravstvene ustanove prisiljene v širitve, reorganizacije, pridružitve in integracije z drugimi bolnišnicami, kar je otežilo orientiranje pacientom, zaposlenim in obiskovalcem. Namen zaključnega dela je bil predstaviti problematiko orientiranja v bolnišnicah ter izdelati prototip orientacijskega modela na osnovi predstavljenih modelov dobrih praks. Raziskovalna metodologija: Zaključno delo je temeljilo na kvalitativni raziskovalni metodologiji. Opravljen je bil sistematični pregled literature, ki je obsegal gradiva v angleškem jeziku znotraj baz podatkov Web of Science, ScienceDirect in ProQuest Dissertations & Theses Global. V podrobnejšo analizo je bilo vključenih 38 raziskav. Na osnovi sistematičnega pregleda je bil izdelan prototip modela za orientiranje. Rezultati: Uporaba piktogramov izboljša orientiranje v bolnišničnih prostorih brez potrebe po spreminjanju arhitekturne zasnove notranjosti. Dokazana je bila potreba po oblikovanju razumljivejših simbolov zdravstvenega varstva. Slaba orientacijska struktura povzroča pri organizaciji dodatne stroške, nižji ugled in zmanjšano varnost, pri pacientih in obiskovalcih pa vir stresa in nelagodja. Predstavljen je prototip modela orientiranja, katerega namen je zasnova mobilne aplikacije, ki bi poenostavila in izboljšala orientiranje. Diskusija in zaključek: Problema orientiranja ni mogoče rešiti zgolj z vpeljavo posameznega pristopa orientiranja, temveč s sinergijo različnih orientacijskih pristopov, s katerimi zadovoljimo najširši krog uporabnikov. Na osnovi dognanj je ustvarjen prototip modela orientiranja, ki je prijazen tudi ranljivim skupinam.
Keywords: pregled literature, prototip modela orientiranja, načini orientiranja, slabovidni, gibalno ovirani, mobilna aplikacija
Published: 30.06.2020; Views: 287; Downloads: 95
.pdf Full text (1,07 MB)

4.
Anksioznost, stres, samoučinkovitost in socialna opora študentov v povezavi z izkušnjo bivanja v tujini
Anja Kragolnik, 2020, master's thesis

Abstract: Čas študija pomeni za mlade priložnost, da raziščejo svoje potenciale, se razvijejo v učinkovite in kompetentne posameznike, da bodo kos oviram, ki jih čakajo v prihodnosti. Izkušnja bivanja v tujini mladim ponudi, da zapustijo svoje območje varnosti in se odločijo za korak, ki jim pripomore k večji avtonomiji in boljšemu spoznavanju sebe ter svojih kapacitet za spoprijemanje z ovirami. Namen magistrskega dela je bil raziskati, ali izkušnja bivanja v tujini oziroma njena odsotnost vodi v razlike med študenti v stopnjah stresa, anksioznosti, samoučinkovitosti ter načinov soočanja s stresom in kako se s temi konstrukti povezuje socialna opora. V raziskavo je bilo vključenih 278 udeležencev, od tega 193 žensk (69 %) in 85 moških (31 %), starih med 22 in 27 let. Povprečna starost udeležencev je bila 25 let. 37 % posameznikov je bilo takšnih, ki so v času študija v tujini bivali vsaj šest mesecev. Rezultati so pokazali, da imajo posamezniki, ki so v času študija bivali v tujini vsaj šest mesecev, nižje stopnje anksioznosti in višje stopnje samoučinkovitosti kot njihovi vrstniki, ki te izkušnje nimajo. Posamezniki teh dveh skupin pa se med seboj ne razlikujejo v stopnji zaznanega stresa. Socialna opora negativno napoveduje stopnjo stresa in anskioznosti, pozitivno pa napoveduje samoučinkovitosti. Posamezniki, ki so v času študija bivali v tujini vsaj šest mesecev, večkrat uporabljajo načine soočanja s stresom, usmerjene na problem, kot tisti, ki te izkušnje nimajo. Prav tako so naši rezultati pokazali, da načini soočanja s stresom, usmerjeni na problem, napovedujejo stopnjo samoučinkovitosti. Z dodatnim preverjanjem smo ugotovili, da med posamezniki, ki imajo izkušnjo bivanja v tujini, ter tistimi, ki je nimajo, ni razlik v stopnji socialne opore. Ugotovili smo tudi, da posamezniki, ki so bivali v tujini vsaj šest mesecev v času študija, v splošnem pogosto uporabljajo načine soočanja s stresom, vezane na izogibanje.
Keywords: študenti, izkušnja bivanja v tujini, stres, anskioznost, samoučinkovitost, socialna opora, načini soočanja s stresom.
Published: 18.02.2020; Views: 388; Downloads: 100
.pdf Full text (741,12 KB)

5.
Uravnavanje temperature z ezofagealno hladilno sondo pri pacientih po oživljanju
Jernej Mori, 2019, master's thesis

Abstract: S terapevtsko hipotermijo oziroma ciljnim uravnavanjem telesne temperature skušamo pri pacientih po srčnem zastoju preprečiti ishemično možgansko okvaro in tako posledično vplivati na kvaliteto življenja po srčnem zastoju. Namen raziskave je bil ugotoviti učinkovitost uravnavanja telesne temperature z ezofagealno hladilno sondo v primerjavi z drugimi načini ohlajanja pacienta po uspešnem oživljanju.
Keywords: Srčni zastoj, terapevtska hipotermija, načini ohlajanja pacienta, enota intenzivne terapije, medicinska sestra.
Published: 13.01.2020; Views: 511; Downloads: 116
.pdf Full text (1,39 MB)

6.
Analiza hitrosti simetričnih bločnih šifrirnih algoritmov
Tomi Jerenko, 2019, master's thesis

Abstract: Šifriranje je najpogostejši način varovanja podatkov med prenosom preko javnih kanalov. Najpogosteje uporabljamo standard AES; ta spada med simetrične bločne šifre, ki za zagotavljanje zaupnosti, celovitosti in overjanja uporabljajo načine šifriranja. V magistrski nalogi smo s statističnimi metodami primerjali hitrosti različnih implementacij simetričnih bločnih šifer in načinov šifriranja. Ugotovili smo, da je pospešeno šifriranje oz. dešifriranje s šifro AES v povprečju 11,1-krat oz. 14,9-krat hitrejše kot nepospešeno. Nepospešeni AES je tudi hitrejši od ostalih primerljivih šifer. Najhitrejši AEAD-način šifriranja je OCB, med osnovnimi pa CTR pri šifriranju in CBC pri dešifriranju.
Keywords: simetrične šifre, bločne šifre, načini šifriranja, AES, hitrost
Published: 23.12.2019; Views: 435; Downloads: 100
.pdf Full text (1,25 MB)

7.
Primerjava stresa med računovodji in drugimi zaposlenimi v podjetju x
Nuša Fekonja, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Vedno več ljudi je v današnjem hitrem tempu življenja izpostavljenih stresu, zato lahko rečemo stresu tudi novodobna bolezen. Veliko ljudi se stresa zaveda prepozno, ko se že razvijejo duševne, vedenjske ali telesne posledice. Nekateri se kljub zavedanju, da pri sebi opažajo negativne posledice stresa, ne poslužujejo pravilnih tehnik spopadanja z njim. Stres pa lahko ima tudi pozitiven vpliv, vendar moramo le tega znati izkoristiti in paziti, da ni prekomeren. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo opredelili računovodstvo in delo računovodje, predstavili smo kodeks poklicne etike računovodje in pripravo letnega in računovodskega poročila. Opredelili smo stres in predstavili vrste stresa, opisali smo tudi različne izvore stresa ter posledice za posameznika in organizacijo. Zapisali smo tudi različne strategije, ki posamezniku pomagajo zmanjšati vpliv stresa. Predstavili smo tudi ukrepi, ki jih lahko izvede organizacija za premagovanje stresa pri zaposlenih. V empiričnem delu diplomskega projekta smo izvedli anketni vprašalnik med 60 zaposlenimi v podjetju X o tem, v kakšni meri občutijo stres, kakšne simptome opažajo, kaj jim povzroča največ stresa in kako oni sami ter kako podjetje skrbi za premagovanje le tega. Ugotovili smo, da zaposleni v podjetju X pri delu občutijo stres. Največkrat kot posledico za stres navajajo preobremenjenost z delom in pomanjkanje časa pri opravljanju nalog. Samo podjetje X po mnenju zaposlenih ne nameni dovolj pozornosti stresu.
Keywords: stres, računovodstvo, posledice stresa, simptomi stresa, načini za premagovanje stresa
Published: 20.12.2019; Views: 328; Downloads: 55
.pdf Full text (1,85 MB)

8.
Obdavčitev čebelarske dejavnosti v Sloveniji v primerjavi s Poljsko in Madžarsko
Petra Bračko, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta smo obravnavali obdavčitev dohodka čebelarske dejavnosti po Zakonu o dohodnini (ZDoh-2). V osnovi čebelarstvo spada v kmetijski sektor, zato je v okviru pridelave primarnih čebeljih pridelkov, kot so med, cvetni prah, propolis, vosek, matični mleček in čebelji strup, čebelar obdavčen na podlagi pavšalne ocene na panj. Poleg tega je lahko čebelar v okviru pridelave, v kolikor se prostovoljno odloči za to, obdavčen kot pri dohodku iz dejavnosti, na podlagi dejanskih prihodkov in dejanskih ali normiranih odhodkov. V nalogi smo se omejili na analizo obdavčitve pridelave čebeljih pridelkov iz naslova dohodka iz osnovne kmetijske dejavnosti in iz dohodka iz dejavnosti. Delo diplomskega projekta je sestavljeno iz petih poglavij. Prvo poglavje je namenjeno uvodu, drugo poglavje pa opisuje čebelarstvo na splošno. V tretjem poglavju, ki predstavlja najpomembnejši del naloge, pojasnjujemo pravna določila in različne metode obdavčitve kmetijske dejavnosti. V četrtem poglavju sta na praktičnem primeru izdelana primerjalna izračuna, ki prikazujeta, kateri način obdavčitve je v določenem primeru za čebelarja najbolj ugoden. V nalogi smo prav tako predstavili obdavčitev čebelarske dejavnosti na Poljskem in Madžarskem. V delu diplomskega projekta smo se trudili, da je tematika napisana v čim bolj poljudnem jeziku, ki je razumljiv širši množici. Predvsem si želimo, da bo delo v pomoč vsem čebelarjem, tudi tistim potencialnim, da bodo skupaj s svetovalcem znali izbrati optimalno metodo obdavčitve dohodka v okviru svoje dejavnosti.
Keywords: čebelarstvo, načini obdavčitve kmetijske panoge, obdavčitev kmetije po katastrskem dohodku, obdavčitev dejavnosti po dejanskih prihodkih in dejanskih ali normiranih odhodkih, optimalna obdavčitev čebelarstva.
Published: 18.12.2019; Views: 349; Downloads: 40
.pdf Full text (1,18 MB)

9.
Inovacije in inovativne metode v izobraževanju
Sanja Levart, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavam inovacije in inovativne metode v izobraževanju. Današnja šola se spreminja iz tradicionalne v sodobno šolo, v kateri je v ospredju učenec, inovativnost, ustvarjalnost in sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija. Temelj celotnega sodobnega šolskega procesa je holističen pristop, v katerem je treba izpostaviti vlogo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), ki kot orodje podpira inovativne pristope poučevanja in učenja. V teoretičnem delu sem opisala in podala definicije pojmov inovacija, ustvarjalnost in inovativnost različnih avtorjev, predstavila načine razmišljanja, tehnike ustvarjalnega mišljenja ter predstavila inovativne metode poučevanja. V empiričnem delu sem raziskala uporabo inovativnih metod in IKT pri predmetu Tehnika in tehnologija. Zanimalo me je predvsem, koliko in v kakšni meri učitelji uporabljajo IKT in inovativne metode pri poučevanju ter posledično vpliv na samo delo z učenci. Rezultati so pokazali, da učitelji pri pouku v veliki meri uporabljajo tradicionalne metode poučevanja in učenja. Umestitev sodobne IKT jim dejansko predstavlja velik izziv zaradi različnih dejavnikov (tudi zaradi slabe usposobljenosti na tem področju). Učitelji so izpostavili, da zaradi pomanjkljive opremljenosti s sodobno tehnologijo in pomanjkljivega znanja o inovativnih metodah poučevanja in učenja le-teh ne uporabljajo tako pogosto, kot bi jih sicer lahko.
Keywords: inovacija, inovativnost, ustvarjalnost, tehnike ustvarjalnega mišljenja, načini razmišljanja, inovativne metode.
Published: 11.06.2019; Views: 947; Downloads: 201
.pdf Full text (1,63 MB)

10.
Kako učenci 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja OŠ XIV. divizije Senovo razumejo in doživljajo prosti čas
Mojca Ulčnik, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Kako učenci 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja OŠ XIV. divizije Senovo razumejo in preživljajo prosti čas sestavljata teoretični in empirični del, ki sta vsak zase zaokrožena celota, se pa med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. V teoretičnem delu je predstavljen fenomen prostega čas, njegov pomen, funkcije, načela, dejavnosti, dejavniki, ki vplivajo nanj, in kako ga lahko izkoristimo. Podana je analiza učnih načrtov (UN) za pouk 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja s stališča prostega časa. Predstavili smo tudi kraj Senovo. Empirični del vsebuje empirično raziskavo, s katero smo ugotovili, kako učenci 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja (N = 87) OŠ XIV. divizije Senovo razumejo in preživljajo prosti čas. Ugotovljeno je, da anketirani učenci pomen prostega časa na splošno dobro razumejo. Prosti čas aktivno izkoriščajo in menijo, da ga imajo dovolj, kljub temu pa želijo biti pogosteje športno aktivni. Rezultati kažejo na to, da anketirani učenci informacijsko-komunikacijske tehnologije (televizija, radio, računalnik) v prostem času ne uporabljajo zelo pogosto, prav tako tudi malo berejo. Krožke in dejavnosti obiskujejo predvsem zato, ker pridobivajo nova znanja in so jim zanimivi. Anketirani učenci se najpogosteje družijo s prijatelji in družino. V kraju, kjer se anketirani učenci šolajo, je po njihovem mnenju dovolj možnosti za preživljanje prostega časa. Kljub obilici društev in organizacij v kraju pa vprašani v povprečju poznajo le eno izmed njih, redko jih obiskujejo, zato je toliko bolj jasen odgovor, ki pravi, da se občasno dolgočasijo.
Keywords: Prosti čas, Senovo, 2. VIO, kaj je prosti čas, načini preživljanja prostega časa.
Published: 04.12.2018; Views: 725; Downloads: 42
.pdf Full text (4,33 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica