1. Vpliv socialne fobije na kakovost življenja mladostnikaPetra Zrim, 2022, undergraduate thesis Abstract: Mladostništvo je obdobje, za katero so značilne velike spremembe in je čas, v katerem posameznik oblikuje svojo identiteto. V tem obdobju se največkrat pojavijo različne anksiozne motnje, ki vidno vplivajo na kakovost življenja posameznika. Socialna fobija spada med najpogostejše anksiozne motnje in je dejavnik tveganja za različne motnje in težave v kasnejšem življenju. Ogroženi so predvsem posameznikov odnos z ljudmi, akademski uspeh in zmožnost za službo in delo v prihodnosti. V zaključnem delu je bila pregledana strokovna in znanstvena literatura v angleškem jeziku. Gradivo smo iskali v naslednjih mednarodnih bazah: PubMed, MEDLINE in Science direct. Uporabljeni članki, ki so se nanašali na izbrano temo, so bili prosto dostopni ter objavljeni v celoti in ne starejši od 10 let in sistematično pregledani. Opažamo negativen vpliv socialne fobije na medsebojne odnose. Mladostniki se vse raje zatekajo v virtualni svet, kjer se lahko pretvarjajo, da so nekdo drug. Situacije, kjer pride do stika iz oči v oči, so za njih zelo stresne in se počutijo nelagodno. Učenci imajo tudi slabši šolski uspeh, kar posledično vpliva na kasnejše poklicno življenje. Zaradi socialne fobije, jih ima veliko težave z delovno zmožnostjo, zato je za te posameznike značilna večja odsotnost v službi. Socialna fobija negativno vpliva na kakovost življenja mladostnikov in to na več področjih. Menimo, da bi se moralo več raziskav osredotočiti na to temo, ker je še premalo raziskana, predvsem pa zato, ker vpliva na mladostnikovo sedanjost in bo vplivala tudi na njegovo prihodnost ter pomembne odločitve. Keywords: spremenjen način življenja, anksioznost, socialna fobija v mladostništvu Published in DKUM: 19.12.2022; Views: 563; Downloads: 139 Full text (804,47 KB) |
2. Mobilna aplikacija za spremljanje uživanja alkoholnih pijač pri mladostnikih : diplomsko deloNik Jeromel, 2022, undergraduate thesis Abstract: Velik del nezdravega načina življenja pri mladostnikih je čezmerno uživanje alkoholnih pijač. Iz tega razloga je bila izdelana mobilna aplikacija PlanBooze na operacijskem sistemu iOS za spremljanje količine zaužitega alkohola, s pomočjo katere lahko uporabnik na podlagi lastnih vnosov preveri svoje stanje vinjenosti ter čas, ki mora preteči, preden bo ponovno sposoben varne vožnje. Ena izmed funkcij je tudi koledar, na katerem so označeni dnevi, ko je uporabnik vnesel pijačo, ter štetje zaporednih treznih dni. Hkrati mu omogoča hiter pregled škodljivih posledic alkoholnih pijač, s katerimi želimo uporabnika odvrniti od čezmerne rabe alkohola in mu nuditi pomoč v primeru odvisnosti. Keywords: mobilna aplikacija, iOS, alkohol, nezdravi način življenja pri mladostnikih Published in DKUM: 24.10.2022; Views: 494; Downloads: 80 Full text (1,32 MB) This document has many files! More... |
3. Vpliv velikosti porcije na količino zaužite hraneDominika Muršec, 2022, master's thesis Abstract: Uvod: Velikost porcije je pomembna z vidika ohranjanja telesne mase in zdravega načina prehranjevanja, vendar se le-ta v sodobnem svetu povečuje. S pomočjo pregleda literature smo želeli raziskati vpliv velikosti porcije na količino zaužite hrane pri odraslih.
Metode: Izvedli smo pregled, analizo in sintezo literature v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL, MEDLINE, Web of Science, Cochrane Library in Wiley Online Library. Potek iskanja smo prikazali s pomočjo PRISMA diagrama. Analizirane raziskave smo kritično ocenili z ocenjevalnim orodjem Joanna Briggs Institute ter opisno sintetizirali.
Rezultati: V končno analizo smo vključili 11 raziskav ter od tega eno razvrstili v 1. nivo, pet v 2. nivo in pet v 3. nivo hierarhije dokazov. Večina (n = 6, 54,5 %) jih je potrdila, da večja velikost porcije, pakiranja ali krožnika vpliva na večjo količino zaužite hrane. Večje porcije vodijo do višjega energijskega vnosa, kar vpliva na težje vzdrževanje ustrezne telesne mase.
Diskusija in zaključek: Ugotovili smo, da ima velikost porcije vpliv na količino zaužite hrane pri odraslih, vendar vse raziskave tega niso potrdile. Potrebno je nadaljnje raziskovanje tega področja in oblikovanje strategij za zmanjšanje velikosti porcij ter s tem tudi telesne mase posameznika. Keywords: velikost porcije, zaužita hrana, prehranjevanje, zdrav način življenja Published in DKUM: 19.10.2022; Views: 650; Downloads: 236 Full text (1,82 MB) |
4. POMEN FITNEŠKE VADBE PRI OBLIKOVANJU TURISTIČNIH PROGRAMOVDrago Žganec, 2010, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu obravnavam pomen telesnih aktivnosti, predvsem fitneške vadbe, pri oblikovanju turističnih programov. Telesna aktivnost in zdrav način življenja postajata čedalje bolj pomembna, saj le tako lahko ohranjamo zdravje in dobro počutje tudi v pozni starosti. Predstavil sem vrste telesnih aktivnosti, pomen fitneške vadbe in njenih zvrsti (individualna in skupinska vadba) ter se osredotočil na fitneško vadbo v turističnih programih. Individualna in skupinska fitneška vadba sta prisotni že daljše obdobje v različnih fitneških centrih ter studiih. Fitneška vadba kot primarna aktivnost turističnih programov pa je na turističnem trgu relativno nov pojav. V primarni raziskavi sem želel ugotoviti, kolikšen pomen ima fitneška vadba za udeležence turističnih programov, kateri dejavniki vplivajo na turiste, da se odločajo za turistične programe, ki vključujejo fitneško vadbo. Ugotovil sem, da se zaenkrat za tovrstne turistične programe, ki vključujejo fitneško vadbo, odloča manj turistov, kot bi pričakovali. Keywords: telesna aktivnost, fitneška vadba, zdrav način življenja, velnes, velneški turizem, aktivne počitnice, turistični program. Published in DKUM: 01.12.2020; Views: 755; Downloads: 64 Full text (522,64 KB) |
5. Učenci 3. razreda s tablicami na preventivnem sistematskem pregledu o zdravem načinu življenjaKaja Fekete, 2020, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kolikšen delež šol še vedno spremlja učence na preventivni sistematični pregled, katere ure namenjajo obisku le-tega v 1. in 3. razredu osnovne šole, nenazadnje pa tudi, če je ta obisk predviden le za pregled učencev ali se na ta dan odvijajo tudi druge dejavnosti, ki jih pripravijo bodisi učitelji bodisi zdravstveni delavci. Odgovore smo pridobili s pomočjo anonimnega spletnega anketnega vprašalnika, ki smo ga posredovali učiteljem 1. in 3. razreda na področju Slovenije. Pridobili smo odgovore 126 učiteljev. Glede na dobljene podatke smo ugotovili, da večino otrok (84,9 %) še vedno na te preglede spremlja razrednik oz. drug strokovni delavec v okviru pouka. Rezultati so pokazali, da učitelji namenjajo tem pregledom ure rednega pouka ter ure dnevov dejavnosti enako pogosto. Prav tako pa se manj kot polovica učiteljev in zdravstvenih delavcev odloči za izvajanje dodatnih dejavnosti v okviru teh pregledov. Zdravstveni delavci v okviru pregledov najpogosteje izvajajo predavanja in delavnice o zdravem načinu življenja ter o zdravi drži telesa. Učitelji pa najpogosteje pripravijo dejavnosti v zvezi z zdravim načinom življenja, pa tudi razne igre ter učne liste za utrjevanje snovi različnih predmetov. Da ure med čakanjem na pregled ne bi ostale neizkoriščene, smo v praktičnem delu pripravili predlog gradiva za uporabo v čakalnici. Gradivo je na voljo v spletni obliki za uporabo na tabličnih računalnikih. Tablični računalniki so majhni, lahki in enostavni za uporabo, zato nam omogočajo učenje izven učilnice v različnih okoljih. Veliko raziskav izpostavlja pozitiven vpliv tabličnih računalnikov na motivacijo in pozornost učencev. Glede na to, da je tehnologija sestavni del našega življenja, je prav, da jo s pridom izkoristimo tudi za učenje in ne samo za zabavo. Keywords: preventivni sistematični pregled, zdrav način življenja, prehrana v osnovni šoli, tablični računalniki pri pouku Published in DKUM: 09.11.2020; Views: 781; Downloads: 63 Full text (3,82 MB) |
6. Znanje dijakov in študentov zdravstvene nege o srčnem popuščanjuDušanka Sukič, 2019, undergraduate thesis Abstract: Srčno popuščanje je epidemija sodobnosti z vedno večjim številom bolnikov in hospitalizacij. Na veliko dejavnikov tveganja, kot so na primer debelost, kajenje in razvoj sladkorne bolezni, lahko z zdravo in uravnoteženo prehrano ter telesno aktivnostjo vplivamo sami. Ker je znanje mladih o srčnem popuščanju pomembno in bi ga morali bodoči zdravstveni delavci osvojiti že tekom izobraževanja, je bil namen zaključnega dela raziskati znanje dijakov 4. in študentov 3. letnika zdravstvene nege o tej bolezni. Keywords: dejavniki tveganja, preventiva, zdrav način življenja Published in DKUM: 29.01.2020; Views: 1516; Downloads: 220 Full text (1,54 MB) |
7. Zagotavljanje zdravega življenjskega sloga pri pacientih z depresivno motnjo v različnih starostnih obdobjihVanesa Gjerkeš, 2019, undergraduate thesis Abstract: Teoretična izhodišča: Depresija spada med najpogostejše duševne motnje v današnjem času. V diplomskem delu smo želeli ugotoviti kakšen je življenjski slog pacientov z depresivno motnjo v različnih starostnih obdobjih in v kolikšni meri uspejo pacienti ohraniti zdrav življenjski slog. Z zdravim življenjskim slogom v vseh življenjskih obdobjih lahko preprečimo nastanek številnih bolezni ali pa vsaj omilimo njihov potek. Zdrav življenjski slog ima pomembno vlogo tudi pri zdravljenju depresije.
Metodologija: V teoretičnem delu smo uporabili deskriptivno metodo dela, v empiričnem pa kvantitativno metodo dela. Kot instrument smo uporabili anketni vprašalnik. Rezultate raziskave smo statistično obdelali v programih Microsoft Office Word in Excel.
Rezultati: Ugotovili smo, da več kot polovica anketiranih (58 %) meni, da za svoje zdravje skrbijo dovolj dobro. Ugotovili smo tudi, da 10 % anketiranih ni nikoli telesno dejavnih in da povprečno spijo 7,32 ure na noč. Več kot polovica anketiranih (54 %) nikoli ne uživa alkoholnih pijač. 52 % anketiranih kadi oz. je kadilo.
Sklep: Zdrav življenjski slog ima pomembno vlogo pri zdravljenju depresije, saj blaži simptome depresije, ljudje se počutijo veliko boljše, če zdravo jedo, so telesno aktivni, ne kadijo, ne pijejo ter dovolj spijo. Keywords: zdrav način življenja, duševna motnja, zdravljenje, simptomi, zdrava prehrana, telesna aktivnost Published in DKUM: 15.03.2019; Views: 1822; Downloads: 161 Full text (280,45 KB) |
8. Kaj o zdravem načinu življenja vedo in kako zdravo živijo učenci Osnovne šole dr. Franja Žgeča DornavaŠpela Vuk, 2018, master's thesis Abstract: Magistrsko delo (Kaj o zdravem načinu življenja vedo in kako zdravo živijo učenci Osnovne šole dr. Franja Žgeča Dornava) sestavljata dve zaključeni celoti – teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je predstavljen zdrav način življenja (prehrana, higiena, gibanje …), projekta Zdrava šola in Zdrav življenjski slog ter Dornava (kjer je na osnovni šoli dr. Franja Žgeča Dornava potekala empirična raziskava). V empiričnem delu je predstavljena empirična raziskava, ki je narejena na vzorcu 229 učencev Osnovne šole dr. Franja Žgeča Dornava (v raziskavo so zajeti vsi na dan izvajanja raziskave v šoli prisotni učenci). V raziskavi je ugotovljeno, da je znanje anketiranih otrok o zdravem načinu življenja relativno visoko, je pa iz odgovorov otrok moč razbrati, da imajo višje faktografsko znanje, kot pa znanje povezano z vsakodnevnimi dejavnostmi (npr. pravilno umivanje rok). Znanje otrok o zdravem načinu življenja je glede na spol približno enako, glede na razred pa po pričakovanjih nekoliko manj znanja izkazujejo učenci prvega triletja. Anketirani učenci drugega triletja izkazujejo pravilnejše ravnanje o zdravem načinu življenja. Obstaja pa relativno majhna razlika v pravilnem ravnanju otrok o zdravem načinu življenja glede na spol. Keywords: zdrav način življenja, osnovna šola, znanje o zdravem načinu življenja, življenje v skladu z zdravim načinom življenja. Published in DKUM: 13.12.2018; Views: 1309; Downloads: 147 Full text (2,10 MB) |
9. Vpliv poučevanja z gibanjem na znanje učencev - pedagoški eksperiment v 1. razredu osnovne šoleUrška Šket, 2018, master's thesis Abstract: Magistrsko delo z naslovom Vpliv poučevanja z gibanjem na znanje učencev – pedagoški eksperiment v 1. razredu osnovne šole je celota, ki se dopolnjuje s teoretičnim, empiričnim in praktičnim delom. Teoretični del je razdeljen na dva osrednja sklopa, in sicer na pedagoško-psihološko didaktični sklop in geografski sklop. V pedagoško-psihološkem didaktičnem sklopu govorimo o pomenu gibanja za otroke, o pristopu poučevanja z gibanjem, predstavimo program fit pedagogike ter primerjamo inovativni pouk s tradicionalnim. V prvem sklopu govorimo tudi o psihofizičnih lastnostih 6-letnikov, saj je to starostna skupina našega pedagoškega eksperimenta, ter o učnem predmetu spoznavanje okolja, saj se je praktični del izvajal v okviru slednjega. V geografskem sklopu podrobneje predstavimo mesto Celje in šolo, na kateri izvedemo pedagoški eksperiment.
V praktičnem delu so predstavljene podrobne priprave izvedenih učnih ur za poučevanje enake učne vsebine v dveh prvih razredih z različnim pristopom poučevanja. Poleg podrobnih priprav sta v praktičnem delu podana tudi opis poteka dela in evalvacija izvedenega.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, vezani na znanje učencev pred in po izvedbi učnih ur. Predstavljeni so rezultati kontrolne in eksperimentalne skupine ter njihova primerjava.
Ugotovili smo, da poučevanje z gibanjem močno vpliva na motivacijo in delo otrok v razredu, da gibanje pozitivno vpliva na zapomnitev učne snovi in da posledično učenci z gibanjem lažje usvojijo novo znanje. Keywords: poučevanje z gibanjem, spoznavanje okolja, zdrav način življenja, prvi razred, pedagoški eksperiment Published in DKUM: 24.08.2018; Views: 1600; Downloads: 295 Full text (2,94 MB) |
10. Promocija zdravega načina življenja na Facebooku v povezavi s samopodobo, samospoštovanjem in zadovoljstvom z življenjemSimona Kapl, 2017, master's thesis Abstract: Spletna socialna omrežja so v zadnjem času pritegnila pozornost raziskovalcev zaradi razširjenosti svojega socialnega in psihološkega učinka. Večina študij je osredotočenih na Facebook, ker je eno izmed največjih in najpopularnejših omrežij. V magistrskem delu smo ugotavljali povezavo med uporabo Facebooka in promocijo zdravega načina življenja. Želeli smo raziskati, kako je uporaba Facebooka povezana s posameznikovim zadovoljstvom z življenjem in kako promoviranje zdravja na Facebooku s samospoštovanjem in samopodobo posameznega uporabnika. Vzorec je zajemal 323 udeležencev, ki so reševali spletni vprašalnik. Od tega je bilo 84 moških in 239 žensk, starih od 14 do 66 let. Izpolnjevali so Lestvico intenzivnosti uporabe Facebooka (FIS), Rosenbergovo lestvico samospoštovanja (RSES), Vprašalnik samopodobe (SDQ III) in Lestvico zadovoljstva z življenjem (SWLS), zraven pa so še odgovorili na vprašanja o promociji zdravega načina življenja na Facebooku. Statistična analiza je pokazala, da sta intenzivnost uporabe Facebooka in zadovoljstvo z življenjem negativno povezana. Več časa, kot je posameznik aktiven na Facebooku, manj je zadovoljen s svojim življenjem. V načinu življenja glede na spremljanje promocij ni statistično pomembnih razlik. Rezultati so pokazali, da spremljanje promocij ni motiv za večjo uporabo Facebooka. Prav tako ni statistično pomembnih razlik med spoloma pri odločanju za bolj zdrav način življenja, edino ženske se pogosteje kot moški odločijo za izvajanje vaj, ki jih zasledijo pri spremljanju promocij. Ugotovili smo tudi, da se samopodoba in samospoštovanje posameznikov, ki spremljajo promocije o zdravem načinu življenja na Facebooku, ne razlikujeta statistično pomembno od samopodobe in samospoštovanja tistih, ki teh promocij ne spremljajo. Rezultati vsekakor kažejo na pomembnost raziskovanja povezave Facebooka in zdravega načina življenja. Keywords: Promocija zdravja, zdrav način življenja, uporaba Facebooka, spletna socialna omrežja, socialno vplivanje, zadovoljstvo z življenjem, samopodoba, samospoštovanje Published in DKUM: 11.01.2018; Views: 1567; Downloads: 204 Full text (1,06 MB) |