| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Fiskalna konsolidacija in gospodarska rast
Nina Cafuta, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vpliv fiskalne konsolidacije na gospodarsko rast. Po izbruhu svetovne finančne krize v letu 2008 je evroobmočje doživelo močan gospodarski udarec, ki je pripeljal do obsežnih državnih intervencij, povečanja javnih dolgov in fiskalnih primanjkljajev. Fiskalna konsolidacija, ki se nanaša na prizadevanje vlad, da bi zmanjšale svoje proračunske primanjkljaje in stabilizirale javni dolg, je postala ključna agenda za mnoge članice evroobmočja. Nekatere ključne ukrepe, ki so jih države evroobmočja sprejele, so vključevale povečanje davkov, s čimer so želele pridobiti dodatne proračunske prihodke, vendar so višji davki v mnogih primerih zavirali investicije in zasebno potrošnjo, kar je negativno vplivalo na gospodarsko rast. Vzporedno so mnoge države zmanjšale vladne izdatke, vključno z omejitvami v socialnih programih in javnih investicijah. Čeprav so takšni ukrepi pripomogli k zmanjšanju proračunskih primanjkljajev, so v kratkoročnem obdobju pogosto zavirali gospodarsko rast zaradi izpada agregatnega povpraševanja. Dodatno breme relativno večjega javnega dolga je povečalo obrestna bremena in pritisnilo na vladne proračune, kar je sprožilo še večje potrebe po fiskalni disciplini. Države so se posledično znašle v začaranem krogu. Vzporedno z ukrepi za zmanjšanje proračunskih primanjkljajev so se vlade soočale z dejstvom, da so fiskalni multiplikatorji v času gospodarske krize višji od konvencionalnih ocen. To je pomenilo, da so bile reakcije na fiskalno prilagajanje pogosto močnejše in škodljivejše za gospodarsko rast.
Keywords: fiskalna konsolidacija, gospodarska rast, davki, državni izdatki, javni dolg, multiplikator.
Published in DKUM: 10.11.2023; Views: 424; Downloads: 70
.pdf Full text (1,74 MB)

2.
Primerjava vrednotenja različnih podjetij znotraj avtomobilske industrije na osnovi tržnih multiplikatorjev
Aleš Šadl, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo temo vrednotenja podjetij na osnovi tržnih multiplikatorjev. Tržni multiplikator je relativni kazalnik vrednosti, ki nam pomaga razumeti kakšna je trenutna vrednost podjetja oziroma naložbe, v primerjavi s podobnimi podjetji na trgu. Poznamo več vrst tržnih multiplikatorjev, med katerimi obravnavamo multiplikator P/E, multiplikator EV/EBITDA, multiplikator EV/EBIT, multiplikator P/B, multiplikator P/S in multiplikator EV/S. Vsak ima svoje prednosti in slabosti, vendar skupaj dajo nekakšno dobro oceno precenjenosti oziroma podcenjenosti podjetja. Podjetja za katera ocenjujemo precenjenost oziroma podcenjenost, so podjetja znotraj avtomobilske industrije. Ta podjetja so Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Ford, General Motors, Tesla, Toyota, Nissan, Honda in Hyundai. Za vsako izmed teh podjetij najprej izračunamo posamezne multiplikatorje za leta od 2018 do 2021. Pri tem lahko ugotovimo, da ima podjetje Tesla najvišje vrednosti vseh multiplikatorjev za vsa leta. Iz tega bi lahko sklepali, da je podjetje močno precenjeno. Multiplikatorji vseh ostalih podjetij se povečini gibljejo nekje v območju zgodovinskih povprečij podjetij v indeksu S&P 500, ali pa so glede na ta zgodovinska povprečja nižji. Torej lahko rečemo, da so vsa ostala podjetja pravilno ocenjena, ali podcenjena. Za tem sledi primerjava multiplikatorjev posameznih podjetij znotraj avtomobilske industrije v letu 2021. Tudi tu ugotovimo, da pri vseh multiplikatorjih izstopa podjetje Tesla, kar je ponovno znak močne precenjenosti. Pri tem moramo biti pozorni, da gre za podjetje s kratko zgodovino, ki se po svojih bistvenih elementih razlikuje od ostalih podjetij. Zaradi tega dejstva smo izračunali povprečne vrednosti multiplikatorjev brez podjetja Tesla. Pri tem smo prišli do rezultata, da so multiplikatorji ostalih podjetij nižji od povprečnih vrednosti multiplikatorjev celotne panoge avtomobilov in tovornjakov. Iz tega lahko sklepamo, da je večina obravnavanih podjetij podcenjenih. Pri tem moramo biti pozorni, da imajo ta podjetja dolgo zgodovino in bi lahko razlog za nižje multiplikatorje iskali v tem, da vlagatelji pričakujejo počasno rast, ali, da rasti v prihodnosti sploh ne bo.
Keywords: tržni multiplikator, avtomobilska podjetja, vrednotenje, primerjava
Published in DKUM: 25.05.2023; Views: 548; Downloads: 49
.pdf Full text (2,85 MB)

3.
VREDNOTENJE HITRO RASTOČIH PODJETIJ S POMOČJO MULTIPLIKATORJEV NA PRIMERU AMAZON.COM
Borut Kocbek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo temo vrednotenja delnic hitro rastočih podjetij s pomočjo relativnih metod vrednotenja t. i. multiplikatorjev. Vrednotenje s pomočjo multiplikatorjev je v praksi ena izmed najpogosteje uporabljenih metod ocenjevanja vrednosti podjetja. Ob pravilni izvedbi lahko zaradi svoje preprostosti hitro ugotovimo, ali je tržna cena delnice v primerjavi s primerljivimi podjetji ustrezna. Pri takšnem načinu vrednotenja sta ključnega pomena izbira nabora podjetij, s katerimi bomo izbrano podjetje primerjali in izbor spremenljivk, s pomočjo katerih bomo izračunali vrednosti za primerjavo. To še posebej velja za hitro rastoča podjetja, pri katerih se vplivne vrednosti hitro spreminjajo in se vrednost cene delnice oblikuje na podlagi pričakovanih rezultatov v prihodnosti. Cilj diplomskega dela je prikazati, da lahko z uporabo metode relativnega vrednotenja s pomočjo multiplikatorjev, kljub pomanjkanju ustreznih podatkov za vrednotenje in povrženosti hitrim spremembam, s katerimi se soočamo pri hitro rastočih podjetjih, izbrano podjetje vseeno ustrezno vrednotimo. V primeru izbranega podjetja Amazon.com, lahko to predpostavko delno potrdimo. Ob primernem tolmačenju rezultatov, lahko velikim odstopanjem med izračunanimi vrednostmi multiplikatorjev navkljub, razberemo konkurenčne prednosti in slabosti podjetja ter se na podlagi lastnih preferenc odločimo, katerim pripisati večjo težo, zato si premišljena uporaba multiplikatorjev zasluži mesto v naboru metod za vrednotenje hitro rastočih podjetij.
Keywords: multiplikator, hitro rastoča podjetja, vrednotenje, Amazon.com, delnice
Published in DKUM: 23.03.2017; Views: 1631; Downloads: 332
.pdf Full text (7,48 MB)

4.
Vloga fiskalnih spodbud v skupini držav G7
Marko Senekovič, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu preučujemo kratkoročen vpliv fiskalnih spodbud na ekonomsko aktivnost, raven cen in obrestne mere. V teoretičnem sklopu dela umestimo fiskalno politiko v različne makroekonomske modele ter spoznamo vlogo fiskalnih spodbud pri določenih predpostavkah. S pregledom relevantne empirične literature se seznanimo z referenčnimi ocenami fiskalnih multiplikatorjev in ugotavljamo, da na višino fiskalnih multiplikatorjev vpliva vrsta dejavnikov, kot so recimo sistem deviznega tečaja, stopnja odprtosti gospodarstev in faza poslovnega cikla. Skozi makroekonomsko analizo držav iz skupine G7 se seznanimo z njihovimi ključnimi makroekonomskimi trendi. V empiričnem delu magistrskega dela se osredotočamo na izračun fiskalnih multiplikatorjev v tej skupini držav na osnovi SVAR metodologije in funkcije impulznega odziva. Ugotavljamo, da so multiplikatorji državnih izdatkov v gospodarstvih vsaj na delu horizonta pozitivni, vendar le-ti v vseh primerih ne presežejo vrednosti 1. Izračunani multiplikatorji nakazujejo upravičenost uporabe fiskalnih spodbud pri uravnavanju poslovnega cikla.
Keywords: fiskalna politika, fiskalni multiplikator, SVAR, G7
Published in DKUM: 09.09.2016; Views: 2086; Downloads: 501
.pdf Full text (1,44 MB)

5.
Characterizing homomorphisms, derivations and multipliers in rings with idempotents
Matej Brešar, 2007, original scientific article

Abstract: V določenih kolobarjih z necentralnimi idempotenti karakteriziramo homomorfizme, odvajanja in multilplikatorje z njihovim delovanjem na elementih, ki zadoščajo določenim zvezam. Tako je npr. obravnavan pogoj, da aditivna preslikava ▫$h$▫ med kolobarjema ▫$mathcal{A}$▫ in ▫$mathcal{B}$▫ zadošča ▫$h(x)h(y)h(z)=0$▫ kadarkoli je ▫$xy=yz=0$▫. Kot aplikacijo dobimo nove rezultate o lokalnih odvajanjih in lokalnih multiplikatorjih. Med drugim dokažemo, da je vsako odvajanje na prakolobarju z netrivialnim idempotentom odvajanje.
Keywords: matematika, kolobar, idempotent, homomorfizem, odvajanje, multiplikator, mathematics, ring, idempotent, homomorphism, derivation, multiplier
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1039; Downloads: 76
URL Link to full text

6.
Konstruiranje kovične priprave ročaja pri montaži
Iztok Orač, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili način poteka konstruiranja kovične priprave ročaja pri montaži. Na začetku dela smo predstavili obravnavani problem pri kovičenju ročaja, pretočnost materiala ter ergonomsko manj utrujajočega delovnega mesta. Na podlagi določenih predpostavk smo poiskali in izbrali ustrezno rešitev. Predstavili smo namensko kovično pripravo za kovičenje ročaja. Pripravo smo dimenzionirali za točno določeno dimenzijo slepe kovice. Posamezne elemente priprave smo podrobneje predstavili in opisali. V zaključku diplomskega dela smo izdelali analizo primerjave obstoječega in novega načina kovičenja in podali smernice za nadaljnje delo.
Keywords: montaža, sistemi sestave, manipulator, hidravlični multiplikator, kovičnik, slepa kovica
Published in DKUM: 04.02.2015; Views: 1545; Downloads: 211
.pdf Full text (9,37 MB)

7.
VREDNOTENJE PROIZVAJALCA PIJAČ - UPORABA TEHNIKE RELATIVNEGA VREDNOTENJA
Blaž Mikl, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Vsak posameznik, ki ima presežek sredstev, se je že kdaj ukvarjal z mislijo doseganja dodatnih donosov na njih. V diplomskem projektu predstavljamo ravno način doseganja tega, in sicer s tehniko investiranja, ki je hitra in enostavna za uporabo. Namenjena je širokemu krogu ljudi. To je tistim, ki se šele srečujejo z investicijskimi procesi, in tudi tistim, ki so se z njimi že podrobneje seznanili. Imenuje se tehnika relativnega vrednotenja. V svetu investiranja je zelo uporabljena in je eno izmed ključnih meril odločanja investitorjev o investiranju. Skozi diplomski projekt vas seznanimo s procesom celotne tehnike in prikažemo način uporabe le-te ob omejenih sredstvih. Zaradi tega smo kot obravnavano izbrali podjetje, s katerim je seznanjeno veliko ljudi in se pojavlja v vsakdanjem medijskem prostoru. To je Skupina Laško, katere temeljna dejavnost je proizvodnja pijač. Vrednosti tržnih multiplikatorjev, ki jih v izbranem procesu tehnike dosega Skupina Laško, primerjamo z vrednostmi primerljivih podjetij. S tem ne le da ocenimo vrednost delnice obravnavanega podjetja, ampak se hkrati seznanimo s pripadajočim trgom, konkurenčnim in makroekonomskim okoljem Skupine ter jo podrobneje spoznamo. Kot vidimo, proces ne zajema enostranskega področja ekonomskega obravnavanja teme, ampak celovito in sisitematično povezovanje ekonomskih, finančnih ter poslovnih področij, kar se odraža v končnem rezultatu in njegovem osmišljanju.
Keywords: Investiranje, tehnika relativnega vrednotenja, tržni multiplikator, proizvodnja pijač, Skupina Laško
Published in DKUM: 27.11.2014; Views: 1754; Downloads: 136
.pdf Full text (1004,22 KB)

8.
Zasnova hidravlične opreme za stiskanje bučnih semen
Jernej Mrvič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je prikazana zasnova hidravlične opreme za stiskalnico bučnih semen. V prvem delu so zajete fizikalne osnove in na njih temelječe osnove hidravlike. Seznanimo se s prednostmi, ki jih nudi hidravlika in tudi določenimi omejitvami. Stiskalnica je celovita hidravlična naprava, saj vsebuje poleg hidravličnega sistema še električni krmilni sistem. Del dejavnosti podjetja APS – servis, projektiranje in inženiring strojev in naprav predstavlja servisiranje in sanacijo rabljenih stiskalnic, kakor tudi projektiranje in izdelavo hidravlične opreme za novogradnje. Razvili smo svojo alternativno rešitev, katere ključni del je hidravlični multiplikator. Najprej so predstavljene obstoječe rešitve zasnove hidravlične opreme, s katerimi se srečujemo pri servisiranju. Nato je natančno razdelana naša izvedba in ovrednotene prednosti takšne rešitve pred konkurenco.
Keywords: hidravlika, hidravlični sistem, stiskalnica, hidravlični multiplikator, zasnova hidravlične opreme, oljarstvo
Published in DKUM: 07.03.2013; Views: 2464; Downloads: 492
.pdf Full text (2,49 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica