| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Integracija migrantov
Anja Štrajhar, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo najprej opredelili razlike med osnovnimi pojmi migrant, begunec in oseba s subsidiarno zaščito, se osredotočili predvsem na integracijo le-teh tako v Republiki Sloveniji, kot v evropskem prostoru. Zelo pomembni so procesi integracije in pravne norme posameznih držav, ki so povezane z pravnimi normami Evropske unije. Opravili smo intervju in analizirali proces integracije na Uradu vlade za oskrbo in integracijo migrantov v Republiki Sloveniji, preko katerega smo dobili še podrobnejši vpogled v pomembnost sodelovanja, povezovanja in pomoči med soljudmi. Po preučitvi različnih dokumentov in gradiva smo ugotovili, da je integracija dvosmeren proces, ki zahteva določena prilagajanja tako s strani migrantov, kot tudi s strani države gostiteljice. Vključevanje oseb z mednarodno zaščito v družbo države gostiteljice je izredno pomembno že od prvega stika z novo državo, uspeh pa je v veliki meri odvisen od spoštovanja pravnih norm, stopnje zaščite človekovih pravic in zainteresiranosti javnosti. Družba ponuja različne možnosti vključevanja, s katerimi se omogoča priseljencem lažje in hitrejše vključenje v novo okolje, od njih pa se pričakuje, da so pripravljeni prilagoditi svoj način življenja novemu družbenemu okolju. Pri tem igrajo veliko vlogo tudi nevladne in mednarodne organizacije, ki pomagajo prosilcem v postopkih, osveščajo in opozarjajo na pomanjkljivosti pri procesu vključevanja. Kjer se priseljenci želijo aktivno vključiti v novo okolje, je pomembno strateško načrtovanje integracijskih ukrepov in uspešna izvedba le-teh. Cilj magistrskega dela je s pomočjo različnega gradiva čim bolj približati temo integracije bralcem, predstaviti nekaj osnov o migracijah, v katerih smo aktualno udeleženi in predstaviti proces integracije v Sloveniji.
Keywords: magistrska dela, migracije, integracija, begunci, multikulturnost
Published: 04.05.2021; Views: 81; Downloads: 15
.pdf Full text (933,29 KB)

2.
Delo z učenci priseljenci z vidika učiteljev
Petra Lebar Kac, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali vidike učitelja pri delu z učenci priseljenci. V teoretičnem delu smo proučili migracije in posledice, ki jih migracije prinašajo. Predstavili smo zakonske podlage in smernice za vključevanje otrok priseljencev v osnovno šolo ter pomen šole in strokovnih delavcev šole za učence priseljence. V empiričnem delu smo preverjali načine sporazumevanja z učenci priseljenci, poznavanje zakonskih ureditev, načine ocenjevanja znanja in uporabo učnih oblik dela pri delu z učenci priseljenci. Ugotavljali smo samooceno zaznav učiteljev pri delu z učenci priseljenci ter stopnjo soglašanja s predlogi za izboljšanje učnega uspeha učencev priseljencev. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik med učitelji glede na delovno dobo poučevanja in stopnjo poučevanja. Temeljne ugotovitve kažejo, da se učitelji z učenci priseljenci najpogosteje sporazumevajo v slovenskem jeziku, da so učitelji po njihovem mnenju, seznanjeni z zakonskimi prilagoditvami. Učitelji uporabljajo različne oblike ocenjevanja znanja in učne oblike dela. Stališča učiteljev do učencev priseljencev so v večini pozitivno naravnana, kljub vsemu pa so učitelji izrazili, da jih učenci priseljenci spravljajo v dodaten stres, nekateri pa se tudi čutijo fizično ogrožene oziroma zaznavajo disciplinsko problematiko pri učencih priseljencih. Ugotovili smo tudi, da učitelji sodelujejo z drugimi strokovnimi sodelavci na različne načine in da imajo željo po dodatnih izpopolnjevanjih o delu z učenci priseljenci.
Keywords: migracije, priseljenci, multikulturnost, osnovna šola, medkulturne kompetence
Published: 17.10.2016; Views: 1142; Downloads: 218
.pdf Full text (1,29 MB)

3.
Didaktične posebnosti pouka družboslovnih predmetov na Dvojezični srednji šoli Lendava
Maja Imre, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Didaktične posebnosti pouka družboslovnih predmetov na Dvojezični srednji šoli Lendava je sestavljeno iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu smo podrobneje preučili pojav dvojezičnega pouka, predstavili različne poglede (sociološke, psihološke, didaktične) na ta pojav, ki je tesno povezan z multikulturnostjo, s katero se srečujemo na dvojezičnem območju v Prekmurju. V empiričnem delu pa smo preučevali didaktične posebnosti pouka (dvojezični učbeniki, komunikacija učitelja, preizkusi znanja, učne oblike dela učitelja, dvojezični zapisi, dodatne učne vsebine pri geografiji in zgodovini). Glede na raziskovalna vprašanja lahko potrdimo, da imajo dijaki Dvojezične srednje šole Lendava pozitiven odnos do dvojezičnega izobraževanja in da dvojezičen pouk ne predstavlja nobenih ovir v programih. Večina anketirancev nima negativnega stališča do uporabe dveh jezikov pri pouku, trdi pa, da ni ustrezno poskrbljeno za izvedbo teh dveh jezikov, saj večina učbenikov še vedno ni zapisana dvojezično. Večino zastavljenih hipotez smo delno oziroma v celoti potrdili, saj so nekatere didaktične značilnosti bolj izstopale pri dvojezičnem pouku, ki pa se bistveno ne razlikuje od pouka na enojezični šoli.
Keywords: dvojezičnost, narodnost, dvojezični pouk, multikulturnost
Published: 31.05.2016; Views: 752; Downloads: 70
.pdf Full text (847,22 KB)

4.
5.
Vključevanje multikulturnih vsebin ameriških (zvezna država Kansas) razrednih učiteljev v poučevanje
Stanka Lunder Verlič, 2014, original scientific article

Abstract: Prispevek je oblikovan v okviru nastajajočega doktorskega dela z naslovom Izobraževanje in usposobljenost razrednih učiteljev v zvezni državi Kansas in Sloveniji za poučevanje v razredih z otroki priseljenci. Raziskava z naslovom Vključevanje multikulturnih vsebin ameriških (zvezna država Kansas) razrednih učiteljev v poučevanje, ki je bila v letu 2007 izvedena na vzorcu 89 učiteljic in učiteljev razrednega pouka, za slovenski izobraževalni prostor predstavlja enega od dejavnikov pri ugotavljanju ustreznosti dodiplomskega izobraževanja s področja vsebin multikulturnega izobraževanja za učitelje razrednega pouka v Sloveniji in ZDA (zvezna država Kansas) ter usposobljenosti razrednih učiteljev za delo z otroki priseljenci v obeh državah. Čeprav ima multikulturno izobraževanje v zahodnih državah dolgoletno tradicijo, je naša raziskava dokazala, da so za ameriške razredne učitelje (zvezna država Kansas) še vedno značilna odstopanja glede dejanskega in optimalnega vključevanja multikulturnih vsebin v pouk. Omenjeno nakazuje, da je treba v prihodnje na dodiplomskem študiju še več časa namenjati pridobivanju multikulturnih kompetenc ter praktičnih izkušenj za delo z različnostjo.
Keywords: organizacija pouka, multikulturnost, priseljenci, učitelji, razredni pouk, izobraževanje učiteljev
Published: 21.12.2015; Views: 916; Downloads: 66
.pdf Full text (744,93 KB)
This document has many files! More...

6.
7.
DOJEMANJE RAZLIČNOSTI V PETIH RAZREDIH OSNOVNIH ŠOL V ZASAVJU
Tamara Jovičić, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Na osnovnih šolah v Zasavju je opaziti multikulturnost, saj učenci izhajajo iz različnih socialnih okolij. Zato je bil namen diplomske naloge ugotoviti, kako učenci dojemajo različnost, katere oblike različnosti v oddelku prepoznavajo in koga na podlagi dojemanja različnosti najbolj odklanjajo. Hkrati nas je zanimalo, koliko učenci vedo o medsebojni strpnosti in diskriminaciji. V teoretičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili nekatere izmed socialnih kategorij, po katerih se učenci razlikujejo: družbeni položaj družine, rasno in etnično poreklo, religija, narodnost. Nato smo opisali izvor stereotipov in predsodkov ter kaj je diskriminacija. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opisali izhodišča interkulturne pedagogike kot primeren odgovor na soočanje z multikulturnostjo v razredu in šolskem sistemu. V empiričnem delu diplomske naloge smo predstavili izsledke kvantitativne raziskave. Uporabljeni so bili anketni vprašalniki, ki jih je izpolnilo 104 učencev 5. razredov treh zasavskih osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da se učenci ne glede na etnične, narodnostne, verske, ekonomske in statusne različnosti med seboj, večinoma dobro razumejo in da starši ne vplivajo na otrokovo izbiro prijatelja. Učenci imajo razvito empatijo, tako da bi bili pripravljeni pomagati učencu, ki je različen od njih. Ugotovili smo, da učenci 5. razredov najbolj odklanjajo nagajive učence in tiste, ki se slabo učijo, kar sta pokazatelja, ki ne govorita o katerem koli dojemanju različnosti na podlagi klasičnih parametrov socialnega ali kakšnega drugega statusa. Rezultati raziskave so pokazali, da se učenci 5. razredov osnovnih šol v Zasavju slabo zavedajo socialnih različnosti ter ne poznajo vsebine in pomena besed strpnost in diskriminacija.
Keywords: različnost, dojemanje različnosti, 5. razred, multikulturnost, interkulturna pedagogika
Published: 27.05.2015; Views: 775; Downloads: 120
.pdf Full text (584,02 KB)

8.
IZZIVI MEDKULTURNE KOMUNIKACIJE V MULTIKULTURNI ORGANIZACIJI
Staša Stražišar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi so predstavljeni področje in izzivi medkulturnega komuniciranja v multikulturnih okoljih. Namen diplomske naloge je predstaviti sporazumevanje med ljudmi z različnimi kulturnimi ozadji s poudarkom na vplivu kulture na komuniciranje med zaposlenimi znotraj multikulturne organizacije. Delo naj bi vsaj delno prispevalo k boljšemu razumevanju težav, ki nastajajo pri komunikaciji zaradi kulturnih razlik, manjšemu odporu do ljudi, ki so drugačni, ter predvsem k uspešni komunikaciji med zaposlenimi, ki pripadajo različnim kulturam. Ugotovitve opravljene raziskave kažejo, da se že z malo poznavanja in razumevanja različnih kultur, zavedanja lastne kulture in predvsem s pozitivno naravnanostjo vseh sodelujočih lahko bistveno izboljšajo rezultat medkulturnih srečanj in uspešnost medsebojnega sodelovanja v multikulturnih relacijah.
Keywords: medkulturna komunikacija, kultura, multikulturnost, multikulturne organizacije, raznolikost, upravljanje medkulturne raznolikosti
Published: 16.11.2009; Views: 11545; Downloads: 441
.pdf Full text (1,07 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica