| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRVINE GROTESKE IN ABSURDA V DRAMI SALTO MORTALE NEBOJŠE POPA TASIĆA
Barbara Jamšek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga skozi natančnejšo razlago in raziskavo znanih motivov, različnih teorij groteske, eksistencializma in Camusove filozofije absurda analizira dramo Salto Mortale Nebojše Pop Tasića. Drama je bila napisana leta 2012 po naročilu Lutkovnega gledališča Maribor za lutkovno uprizoritev režiserja Silvana Omerzuja, ki je namenjena odrasli publiki. Zaradi zanimivo in inovativno prepletenih znanih srednjeveških, ljudskih in bibličnih motivov ponuja veliko možnosti za interpretacijo. Aktualizacija na nivoju kritike in analize človekove duše se kaže v pojavu groteske in absurda v drami. Diplomska naloga je zgrajena tako, da glavnim poglavjem, kjer natančneje raziščem in interpretiram znane motive in teorije, sledi analiza drame in posledično tudi uprizoritve skozi različne perspektive raziskanih tez. Potrjuje se, da lahko le groteska in absurd v drami in uprizoritvi današnjega bralca, pa tudi gledalca, pripeljeta do tako močnega čustvovanja in dojemanja tragike odsotnosti človeškega v človeku.
Keywords: Nebojša Pop Tasić, Salto Mortale, Silvan Omerzu, mrtvaški ples, Vidov ples, smrt, groteska, absurd, sedem smrtnih grehov, Lenuh, nesmrtnost, M. Bahtin, A. Camus, eksistencializem.
Published: 25.09.2014; Views: 1285; Downloads: 112
.pdf Full text (5,17 MB)

2.
REPREZENTACIJA SMRTI V SLIKARSTVU
Mojca Hribernik, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je na podlagi izbranih primerov na pregleden način prikazan motiv smrti v slikarski umetnosti. Motiv smrti v slikarstvu smo raziskali tudi v slovenskem prostoru. Janez iz Kastva in Mrtvaški ples, France Mihelič in Mrtvi kurent, opus Nismo poslednji Zorana Mušiča ter Jože Tisnikar in njegovo delo v prosekturi. V magistrskem delu z naslovom Reprezentacija smrti v slikarstvu smo se soočali s tematsko razdelitvijo na reprezentacijo smrti, zgodovinski pregled in interpretacijo slikarjevih intenc. Raziskovali smo pod predpostavko, da vsakršen motiv na slikarjevem platnu zrcali zgodovinski in individualno-psihološki kontekst, v katerem je umetniško delo nastalo. Naš cilj je bil raziskati večplastnost morbidne tematike v slikarstvu. Na podlagi tega smo ugotavljali razlike in podobnosti med svetovnimi ter slovenskimi slikarskimi deli. Raziskali smo odnos med umetniškim delom, družbeno percepcijo smrti in konkretno izkušnjo slikarjev. Reprezentacijo smrti smo klasificirali na neposredno in posredno z namenom podrobneje raziskati ta diadni odnos. S pojmovno mrežo, ki smo jo razvili pri t. i. eksplicitnih in obsesivnih delih, nam je bilo omogočeno raziskovanje tudi bolj subtilnih elementov reprezentacije smrti v likovni umetnosti.
Keywords: bolezen, France Mihelič, Jože Tisnikar, reprezentacija, umetnost, smrt, slikarstvo, kontekst, motiv, morbidnost, mrtvaški ples, simbol, uboj, vojna, Zoran Mušič.
Published: 23.08.2016; Views: 660; Downloads: 96
.pdf Full text (3,91 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica