1. Vpliv geometrije bata na delovanje motorja z notranjim zgorevanjem : diplomsko deloAmin Marinšek Hussain, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi so primerjane tri različne geometrije bata oz. vdolbine znotraj čela bata dizelskega motorja. Prikazan je postopek od zasnove geometrijskih oblik, definiranja robnih pogojev, izdelave računskih mrež, numerične simulacije, prikazovanje želenih rezultatov pa vse do primerjave le teh. Več kot očitno so spremembe geometrij vplivale na dogajanje znotraj zgorevalne komore. Ključni rezultati zavzemajo spremembo tlaka, spremembo temperature in nastanek emisij. Rezultati in primerjava le teh so opisani na koncu diplomskega dela. Keywords: Zgorevalna komora, geometrija, bat, AVL FIRE, Dizel, motor z notranjim zgorevanjem Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 994; Downloads: 75 Full text (1,49 MB) |
2. Numerična analiza vpliva geometrije zgorevalne predkomore na karakteristike zgorevanja pri bencinskih motorjih : magistrsko deloSimon Bezenšek, 2021, master's thesis Abstract: Razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem je močno pogojen s predpisi, ki določajo zgornjo mejo dovoljenih emisij. Znižanje emisij CO2 se doseže z izboljšano termodinamično učinkovitostjo, znižanje emisij NOx pa z znižanjem temperature. Ta pogoja si pogosto nasprotujeta. Ena izmed obetavnih tehnologij, ki se je že uveljavila v Formuli 1, je zgorevalna predkomora, bodisi v aktivni ali pasivni obliki. Z doseganjem večje površine vžiga, se poveča hitrost zgorevanja in posledično se zmanjša specifična poraba goriva. Za optimalno delovanje motorja je potrebno poznati geometrijske vplive predkomore na proces zgorevanja. V tej nalogi je predstavljenih šest variant pasivne predkomore, za katere so bile izvedene numerične simulacije računalniške dinamike tekočin s programskim paketom AVL FIRE. Na podlagi rezultatov teh simulacij, se je ovrednotil proces zgorevanja in zasnovala nova varianta geometrije. Na koncu je podana ocena variant, prav tako pa je izpostavljena najboljša. Keywords: Predkomora, motor z notranjim zgorevanjem, bencinski motor GDI, računalniška dinamika tekočin, zgorevanje, AVL FIRE Published in DKUM: 21.07.2021; Views: 979; Downloads: 114 Full text (8,98 MB) |
3. Napredno konstruiranje bata visokozmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem : magistrsko deloUroš Marčič, 2020, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je obravnavana topološka optimizacija bata visokozmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem. Gre za pogonski agregat, ki je bil uporabljen v pogonskem sklopu dirkalnika Formula Student. Prikazan je celoten potek od izračuna obremenitev, ki delujejo na bat med obratovanjem motorja, CAD modeliranja, trdnostne analize pa vse do končnega modela, ki smo ga dobili pri topološki optimizaciji. V sklopu razvoja pogonskega sklopa dirkalnika Formula Student je bil izdelan 1D simulacijski model s programom AVL Boost, na osnovi katerega dobimo tudi podatke o največjem zgorevalnem tlaku v valju, kar je eden ključnih podatkov pri izračunu obremenitev, ki delujejo na bat. Izhajali smo iz geometrije obstoječega bata. Na osnovi obremenitev, ki smo jih dobili z analitičnim izračunom, smo naredili trdnostno analizo bata v programu Abaqus, ki je potrebna za nadaljnje delo v programu CAESS ProTOp, kjer je bila izvedena topološka optimizacija bata. Narejeni sta bili dve različni optimizaciji ob upoštevanju nekoliko drugače postavljenih robnih pogojev. Rezultati obeh različic so predstavljeni in opisani na koncu magistrskega dela. Keywords: bat, optimizacija topologije, AVL Boost, CAESS ProTOp, motor z notranjim zgorevanjem Published in DKUM: 14.10.2020; Views: 1365; Downloads: 150 Full text (7,09 MB) |
4. Izkoriščanje odvečne toplote industrijskih in kogeneracijskih hladilnih sistemov : magistrsko deloJan Drofenik, 2019, master's thesis Abstract: V teoretičnem delu magistrskega dela najprej pregledamo delovanje dveh različnih izvedb toplotnih črpalk, razvoj hladilnih sredstev in osnove kogeneracije. Nato smo predstavili delovanje patentirane inovativne tehnične rešitve, s katero bi povečali učinkovitost delovanja proizvodnje toplote s kogeneracijsko napravo. V inovativno tehnično rešitev je nameščen dodatni toplotni prenosnik, katerega namen je izkoriščanje odvečne toplote kogeneracijske naprave. Poleg toplotnega prenosnika in kogeneracijske naprave v sistemu z inovativno tehnično rešitvijo pridobivamo toplotno energijo še s toplotno črpalko. Ta lahko kot vir toplote uporablja odvečno toploto industrijskih hladilnih sistemov.
Praktični del magistrskega dela je sestavljen iz dveh delov. Najprej smo s simulacijami v programu Aspen Plus preverili delovanje dveh različnih izvedb toplotnih črpalk. Ugotovili smo, da je bolj učinkovita toplotna črpalka z vmesnim toplotnim prenosnikom, zato smo na njej izvedli analizo občutljivosti s spreminjanjem temperature predgretih par hladilnega sredstva. Nato smo se lotili računskega dela. Izračunali smo skupno toplotno moč sistema za proizvodnjo toplote z inovativno tehnično rešitvijo in temperaturo vroče vode, ki jo vodimo v sistem za akumulacijo toplote. Na podlagi izračunane skupne toplotne moči smo izračunali letno proizvodnjo toplote sistema in količino goriva, ki ga zato porabimo. To smo primerjali s klasično proizvodnjo toplote z vročevodnimi kotli. Nazadnje smo izvedli še ekonomsko analizo investicije v sistem z inovativno tehnično rešitvijo, ki bi nadomestil obstoječo proizvodnjo toplote z vročevodnimi kotli. Keywords: kogeneracija, simulacija toplotne črpalke, racionalna raba energije, uporaba odpadne toplote, motor z notranjim zgorevanjem, ekonomska analiza Published in DKUM: 05.11.2019; Views: 1506; Downloads: 218 Full text (2,96 MB) |
5. Parametrična študija vijačne zveze v aluminijastem bloku motorja : diplomsko deloDavid Mulej, 2018, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljena parametrična študija vijačne zveze v aluminijastem bloku motorja. Narejena je bila statična analiza in analiza visoko cikličnega utrujanja. Analiziran je bil vpliv štirih parametrov na varnostni faktor življenjske dobe vijačne zveze. Model je bil obremenjen z obremenitvami na ležajih, ki se pojavijo pri normalnem obratovanju motorja. Rezultati so pokazali, da ima na varnostni faktor največji vpliv dolžina navoja v kontaktu, medtem ko dolžina prostega navoja in luknje ne vplivata na varnostni faktor. Keywords: vijačna zveza, navoj, motor z notranjim zgorevanjem, utrujanje Published in DKUM: 20.09.2018; Views: 1189; Downloads: 31 Full text (2,62 MB) |
6. Simulacija energijske bilance vozila z motorjem z notranjim zgorevanjemRene Furek, 2017, master's thesis Abstract: V vsebini te magistrske naloge so predstavljeni rezultati in zaključki sistemske simulacije energijske bilance vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem s programom AVL Cruise M 2017b. Celoten model sestavljajo štirje povezani sistemi, združeni v celoto, ki je sposobna simulirati vožnjo vozila skozi poljuben ali s standardom definiran vozni cikel. Iz rezultatov simulacije lahko pridobimo pomembnejše informacije o obnašanju vozila med in po končani vožnji. Model je prav tako primeren kot osnova za nadaljnjo optimizacijo vozila, saj je zgrajen tako, da ga je možno modificirati v odvisnosti od fokusa opazovanja. Keywords: vozilo, motor z notranjim zgorevanjem, simulacija, energijska bilanca, sistemska simulacija Published in DKUM: 09.11.2017; Views: 1809; Downloads: 229 Full text (5,03 MB) |
7. Koriščenje odpadne toplote iz motorjev z notranjim izgorevanjemAljaž Knavs, 2017, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je opisano pridobivanje električne energije iz odpadne toplote motorja z notranjim zgorevanjem. Magistrsko delo vsebuje preračune izgub dizelskega motorja preko izgorelih plinov. Preračuni se nanašajo na tovorno vozilo, kjer je poraba goriva večja od osebnih vozil. Sistem se izplača le v primerih, kadar imamo toplotni stroj z veliko porabo in s konstantnim delovanjem. Na voljo imamo več sistemov koriščenja odpadne toplote, iz Peltierjevega modula, Stirlingovega motorja itd., vendar je v magistrskem delu za preračune uporabljen izključno turbinski model. Za samo proizvodnjo električne energije je najbolj primeren turbinski sistem prav zaradi boljših karakteristik delovanja, vendar potrebuje relativno konstanten doprinos toplotne energije. Keywords: Diesel motor, motor z notranjim zgorevanjem, odpadna toplotna energija, avtomobilska industrija Published in DKUM: 11.05.2017; Views: 2807; Downloads: 133 Full text (3,53 MB) |
8. |
9. ANALIZA PRIMERNOSTI POGONSKEGA AGREGATA TOVORNEGA VOZILA ZA ZBIRANJE IN PREVOZ MLEKATomaž Dolenc, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu smo podrobno predstavili dejavnost zbiranja in prevoza mleka ter opravili meritve in analizo terena, kjer se omenjena dejavnost izvaja, z namenom optimizacije prevozov tovornih vozil, namenjenih težki distribuciji.
Največ pozornosti smo namenili podrobni analizi pogonskih agregatov. V primerjavo smo vključili tovorno vozilo z dizelskim motorjem, različne kombinacije hibridnih pogonov serijske izdelave, koncept predelave v električno ter priključno električno tovorno vozilo in različne sisteme za nadgradnjo obstoječega tovornega vozila z željo zmanjšanja variabilnih stroškov.
Z ustreznimi merilnimi napravami smo opravili več meritev na terenu, hkrati pa smo 36 mesecev evidentirali variabilne stroške tovornega vozila, ki obratuje na progah Dobrova 1, 2 in Vodice 1, 2. S pomočjo elektronske preglednice Excel smo podatke, ki smo jih pridobili z meritvami na terenu, ustrezno uredili, za bolj podrobno obdelavo in analizo podatkov pa smo uporabili program Matlab.
Z opravljeno primerjalno analizo posameznih pogonskih sklopov smo dobili bolj točne informacije o tem, katere investicije so na tem področju trenutno najprimernejše in katere bodo najprimernejše v prihodnosti, predvsem z vidika prevoznikov, hkrati pa tudi z vidika poslovnih priložnosti za novoustanovljeno podjetje. Keywords: - zbiranje in prevoz mleka
- motor z notranjim zgorevanjem
- koncept predelave v EV
- koncept predelave v PHEV
- sistemi za nadgradnjo
• Matlab Published in DKUM: 13.05.2016; Views: 1543; Downloads: 105 Full text (2,38 MB) |
10. Razvoj motorja za dirkalnik Formula StudentPeter Košir, 2015, undergraduate thesis Abstract: Ekipa formule študent Grand Prix Engineering, v kateri sem bil v študijskem letu 2013/2014 odgovoren za nastavitve motorja, tekom leta načrtuje in izdela dirkalnik, s katerim tekmuje.
Diplomsko delo obravnava razvoj motorne enote dirkalnika. V začetku naloge so osnovne informacije o etanolu, nastavitvah simulacije ter nastavitvah dejanskega motorja. Razvoj poteka skozi več faz: koncept, simulacija motorja s pripadajočimi sklopi, optimizacija, mehanska predelav ter nastavitve. Na podlagi enodimenzionalnih simulacij je bila izbrana konfiguracija motorja ter gorivo. Simulacije so se izvajale v programu AVL BOOST. Nastavitve motorja so potekale na dinamometru na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru. Prikazani so rezultati meritev, izvedeni na dinamometru, ter kratek povzetek delovanja motorja na prvem tekmovanju v letu 2014. Keywords: etanol, motor z notranjim zgorevanjem, formula student, moč, navor, zgorevanje, stehiometrično razmerje, simulacija, optimizacija, AVL Published in DKUM: 27.10.2015; Views: 1763; Downloads: 267 Full text (3,86 MB) |