| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 91
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv vodenja na motivacijo novih generacij
Melanie Somer, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teoriji je mogoče najti veliko različnih stilov vodenja, kdaj je izbira katerega izmed njih primerna, ter kako in na kakšen način uspešno motivirati svoje zaposlene. Poznamo veliko različnih stilov vodenja kot tudi motivacijskih teorij, ki pa jih je veliko težje prenesti v prakso. Kadar vodimo veliko podjetje in/ali veliko skupino ljudi, je težko najti en, univerzalen način, ki bo uspešen pri vseh. Ker pa je za uspešnost in konkurečnost na trgu, ki je vedno bolj nasičen s konkurenco, potrebno imeti zadovoljne in visoko motivirane zaposlene, se vedno več vodij in managerjev sooča s problemom, kako naj jim to uspe. Med seboj smo si vsi različni, ženejo nas drugačni cilji in motivi. Na trgu delovne sile se prepletajo različne generacije zaposlenih oseb oziroma oseb, ki zaposlitev iščejo. Ne glede na to, da smo si med seboj vsi različni, pa je pripadnikom določenih generacij mogoče pripisati določene značilnosti, prioritete, želje in dejavnike, ki jih motivirajo. Cilj diplomskega projekta je ugotoviti, kateri so glavni dejavniki za uspešno vodenje in motiviranje nove generacije na trgu delovne sile in kako naj se vodje in managerji s tem uspešno spopadejo. Diplomski projekt je razdeljen na dva dela, teortičen in emipiričen del. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo najprej predstavili stile vodenja in v teoriji povedali, kdaj je katerega izmed njih smiselno izbrati, kateri so dejavniki, ki na izbor vplivajo in pa teoretično predstavili, kako uspešno voditi in pa kakšen pomen ima avtoriteta in moč vodje za uspešno vodenje. Predstavili smo tudi motivacijske teorije, teoretično opisali, kako uspešno motivirati zaposlene in pa zakaj je motivacija zaposlenih tako pomembna. Predstavili smo tudi razne vplive na motivavijo in pa kako sta stil vodenja in motivacija zaposlenih med seboj neposredno povezana. Pobližje smo si ogledali novo generacijo delovne sile, generacijo Y in generacijo Z, kaj pričakujejo, želijo od delovnega mesta in kakšne so njihove prioritete na delovnem mestu. V empiričnem delu pa smo izvedli terensko raziskavo in nato pridobljene rezultate tudi analizirali in jih primerjali z že obstoječo študijo, ki je bila opravljena v Kanadi. Na podlagi pridobljenih podatkov smo tudi podali predloge za prakso.
Keywords: vodenje, stili vodenja, motivacija, motivacijske teorije, nove generacije na trgu delovne sile, generacija Y, generacija Z
Published: 18.10.2021; Views: 91; Downloads: 20
.pdf Full text (1,42 MB)

2.
Motiviranost študentov fov za opravljanje študentskega dela
Tjaša Trampuš, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali motivacijo študentov Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru (FOV UM) za študentsko delo. Študentsko delo zahteva visoko stopnjo motivacije, samonadzora in organizacije, da lahko posameznik uskladi študijske dejavnosti s študentskim delom. Vsakega posameznika za študentsko delo motivirajo oziroma demotivirajo različni dejavniki, motivi in potrebe, ki se skozi leta spreminjajo. Glavni namen diplomskega dela je bil raziskati motive oziroma dejavnike, vzroke in ovire študentov za opravljanje študentskega dela ob študiju. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opisali motivacijo, motivacijske dejavnike, motivacijske teorije in študentsko delo. Praktičen del pa vključuje raziskavo o motivaciji za študentsko delo, ki smo jo izvedli med študenti FOV UM.
Keywords: motivacija, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, študenti, študentsko delo
Published: 20.08.2021; Views: 203; Downloads: 20
.pdf Full text (872,82 KB)

3.
Motivacija negovalnega tima na delovnem mestu
Eva Slatinšek, 2020, master's thesis

Abstract: Uvod: Motivacija medicinskih sester je pomembna za kakovostno zdravstveno nego, kot tudi za razvoj organizacije in sledenje viziji. Nanjo vplivajo mnogi dejavniki in le individualen pristop managerjev omogoča prepoznavanje težav in iskanje rešitev. Namen naloge je bil preučiti motivacijo in motivacijske dejavnike negovalnega tima na delovnem mestu. Metode: V teoretičnem delu raziskave je bila uporabljena deskriptivna metoda dela, v empiričnem pa kvantitativna, kjer smo uporabili vprašalnik. Empirični del raziskave je bil izveden v domu starostnikov v Avstriji. Uporabili smo priložnostni vzorec, sodelovalo je 82 medicinskih sester. Rezultate smo statistično obdelali s programom SPSS 20.0. Rezultati: Ugotovljeno je bilo, da so zaposleni motivirani predvsem z notranjimi motivacijskimi dejavniki (osebni razvoj, zadovoljstvo ob opravljanju dela, uspeh in učenje novih stvari). Spearmanov koeficient korelacije je pokazal pozitivno statistično povezavo med notranjimi motivacijskimi dejavniki in zadovoljstvom pri delu ter zunanjimi dejavniki in oceno vodje. S T-testom za enostranski vzorec je bilo ugotovljeno, da jih ne motivirajo denarne nagrade. Kruskal-Wallis test je pokazal, da med zaposlenimi različnih starosti ne obstajajo razlike v motivaciji. Razprava in sklep: Medicinske sestre izkazujejo povprečno motivacijo, kar sovpada s podobnimi raziskavami. Kot pomemben element je treba omeniti tudi njihovo zadovoljstvo z vodilnimi. Prihodnje raziskave bi lahko bile usmerjene v razlike med motivacijo v različnih zdravstvenih organizacijah in med medicinskimi sestrami različnih narodnosti.
Keywords: medicinska sestra, zadovoljstvo, manager, motivacijske teorije, nagrade
Published: 24.07.2020; Views: 388; Downloads: 127
.pdf Full text (913,87 KB)

4.
Motivacija zaposlenih za izobraževanje in delo na osnovnih in srednjih šolah na Gorenjskem
Nina Slapar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava motivacijo za izobraževanje in delo zaposlenih na srednjih in osnovnih šolah na Gorenjskem. V diplomskem delu bomo predstavili osnovne pojem motivacije, teorije, dejavnike, ovire. V nadaljevanju bomo predstavili tudi izobraževanje, motivacijo za izobraževanje ter ovire, na katere naletimo pri izobraževanju.da ne izgubi motivacije, preden doseže cilj. Prav tako se tako pri motivaciji kot pri izobraževanju srečujemo z ovirami. Cilj in namen diplomskega dela je ugotoviti, kaj motivira zaposlene za izobraževanje, jih spodbuja ter ovira.
Keywords: motivacija, izobraževanje, motivacijske teorije, motivacijski dejavniki, zaposleni
Published: 17.02.2020; Views: 753; Downloads: 214
.pdf Full text (1,82 MB)

5.
Nagrajevanje in motiviranje zaposlenih v organizaciji
Petra Kolednik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je tisto malo, kar nam včasih tako manjka, da določeno stvar pripeljemo do konca. V današnjem tempu življenja želimo stvari opraviti le na hitro ali površno, le toliko, da je nekaj narejeno, kadar pa se srečamo z nečim pomembnim, pa miselnost »le na hitro« ni dovolj. Da bi cilj oz. nalogo opravili kakovostno, potrebujemo motivacijo – včasih zadošča le beseda, velikokrat pa je ob tej potrebna tudi kakšna nagrada. Vsa živa bitja na svetu stremijo k zadovoljitvi lastnih potreb. Te so lahko osnovnega pomena za preživetje, torej po hrani in/ali zraku, ali pa so že potrebe višje ravni, kot so potrebe po: pripadnosti neki skupnosti, medsebojnem razumevanju, osebni rasti ipd. Za zadovoljitev določene potrebe je potrebna motivacija, ko pa je potreba zadovoljena, se tudi motivacija za njo preneha in postopek se ponovi – pojavi se potreba, ki jo želimo zadovoljiti, z njo pa tudi motivacija. Tudi v poslovnem svetu se mnogokrat srečamo z upadom motivacije, ki se zgodi zaradi več razlogov, posledično nastane občutek, da je cilj še zelo daleč in da ga ni moč doseči. Zato je naloga vodij, da ne le delegirajo naloge, ki jih je treba opraviti, marveč tudi spodbujajo zaposlene, da delo opravijo kakovostno, s čim več entuziazma in v prijetnem delovnem okolju. Vodje se v okviru procesa motiviranja zaposlenih osredotočijo tudi na nagrajevanje zaposlenih, saj lahko s tem dosežejo večji učinek, ki pa je lahko kratkotrajen,predvsem ko gre za denarno nagrajevanje, ali pa velja za dolgi rok. Vodja si za svoje podjetje določi sistem, po katerem lahko poleg osnovne plače nagrajuje zaposlene. Nagrado pri tem predstavljajo razne bonitete, uporaba službenih vozil, plačila zavarovanj ali praktične nagrade. Mnogokrat pa pri motiviranju ni nujno uporabiti le materialnega nagrajevanja, marveč zadošča že nematerialno, kot so npr. iskrene pohvale za uspešno opravljene naloge, prilagodljiv delovni čas, možnost napredovanja in osebne rasti in druge. Managerji morajo imeti venomer inovativne ideje, kako bi lahko zaposlene še motivirali, najlažje pa je, če jih poznajo, saj potem točno vedo, s katero nagrado bo njihova motivacija na vrhuncu.
Keywords: motiviranje, motivacijske teorije, nagrajevanje, materialno nagrajevanje, nematerialno nagrajevanje
Published: 18.09.2019; Views: 418; Downloads: 130
.pdf Full text (1,18 MB)

6.
Motivacija in merjenje zadovoljstva članov v rokometnem klubu Krško
Domen Škalički, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Šport spremlja in ga izvaja skoraj celotna svetovna civilizacija. Aktualen je tako pri tistih, ki si želijo postati svetovne zvezde, kot tudi tisti, ki se z njim ukvarjajo zgolj tekom prostega časa. Ljudje, ki ga jemljejo kot hobi, se z njim ukvarjajo z namenom izboljšanja splošnega počutja, za grajenje pozitivne samopodobe, za zadostitev notranjega zadovoljstva, za zdrav način življenja in podobno. Lahko bi rekli, da sta ključna motiva želja in doseganje zastavljenih ciljev, ki si jih postavijo z namenom motivacije. Športniki, ki se z njim ukvarjajo zgolj rekreativno, nimajo takšne odgovornost in vloge kot tisti, ki se ukvarjajo z njim profesionalno. Za profesionalne športnike je značilno, da jim predstavlja prioriteto, saj je to služba oziroma poklic in so od njega ekonomsko odvisni. Od rekreativnih pa se razlikujejo v tem, da potrebujejo več podpore, motivacije in zadovoljstva z opravljanjem svojega poklica, sej vse zgoraj našteto močno vpliva na nadaljevanje njihove športne kariere. Klubi in organizacije, v katerih delujejo športniki, morajo poskrbeti, da bodo njihovi varovanci kar se da visoko motivirani in zadovoljni, saj je to poglaviten razlog za korektno in profesionalno opravljanje dela. Visoko motivirani športniki bodo namreč pomembno prispevali k ugledu kluba oziroma organizacije, posledično tudi na prihodek, ki se ob dobrih rezultatih poveča. V teoretičnem delu diplomskega seminarja bomo posvetili pozornost poglavju motivacije. Opredelili bomo pojem motivacije in opisali pomembnejše motivacijske teorije. Podrobneje bomo razdelali motivacijo v športu. Dotaknili se bomo tudi tematike zadovoljstva, v katerem se bomo osredotočili na zadovoljstvo pri delu, vpliv plač na vsakega posameznika, opredelili bomo merjenje zadovoljstva in navedli nekaj temeljnih pravil, ki vplivajo na zadovoljstvo pri delu posameznika. Cilj raziskave je bil ugotoviti poglavitni razlog za motivacijo igralcev v rokometnem klubu Krško, da vztrajajo v svoji panogi in kaj jim predstavlja zadovoljstvo pri treniranju in igranju za omenjen klub. Raziskava, ki smo jo opravili na podlagi pridobljenih rezultatov, je pokazala, da vsi igralci rokometnega kluba radi opravljajo svoje delo in da so dobri odnosi njihov glavni motivator za vztrajanje pri treniranju. Izmerili smo tudi njihovo zadovoljstvo na podlagi zastavljenih vprašanj in prišli do zaključka, da so bili dokaj zadovoljni z navedenimi dejavniki, ki smo jih določili. Z rezultati lanske sezone so bili zadovoljni. Potrebno je omeniti tudi to, da so skoraj prišli v najmočnejšo slovensko rokometno ligo. Na koncu raziskave bomo predstavili zastavljene hipoteze, ki jih bomo na podlagi rezultatov ovrgli oziroma sprejeli. Po končani razlagi hipotez bomo podali uporabne predloge, kaj bi lahko rokometni klub izboljšal za boljšo motivacijo in zadovoljstvo svojih članov. Rokometni klub bo rezultate, pridobljene v namene diplomskega seminarja, dobil v pregled.
Keywords: motivacija, motivacijske teorije, zadovoljstvo, merjenje zadovoljstva, anketni vprašalnik, rokometni klub Krško.
Published: 30.11.2018; Views: 843; Downloads: 134
.pdf Full text (939,69 KB)

7.
Zadovoljstvo in motivacija zaposlenih po Herzbergovi teoriji motivacijskih dejavnikov v Cankarjevem domu
Dragica Šobot, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Za uspešno organizacijo so potrebni motivirani zaposleni, pozitivna organizacijska kultura, nenehna vlaganja za izgradnjo tima in timskega dela ter zaupanje zaposlenih v vodstvo in upravljanje organizacije. Organizacija je bolj uspešna, če pozna svoje zaposlene, njihove prednosti in slabosti ter konstantno išče rešitve za poboljšanja v organizaciji, skupinskem zaupanju in motivu zadovoljstva s ciljem doseganja skupnega interesa. Dober partnerski odnos med zaposlenimi in vodstvom, motiviranost kadra ter tehnološka podpora in usposabljane so pogoji za doseganje ciljev organizacije. Tema magistrskega dela se nanaša na motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih v kulturno-kongresnem javnem zavodu Cankarjev dom. Na podlagi Herzbergove dvofaktorske motivacijske teorije skušamo ugotoviti splošno stanje zadovoljstva in motiviranosti zaposlenih ter ali Herzbergova teorija v našem primeru drži. Poleg tega nas zanima, s katerimi dejavniki Herzbergove teorije so zaposleni najmanj zadovoljni. Na osnovi rezultatov nato podamo priporočilo za odpravo nezadovoljstva in izboljšanje stanja. V magistrskem delu na kratko predstavimo okolje, probleme, namene in cilje, povezane z motivacijo in zadovoljstvom zaposlenih v javnem zavodu Cankarjev dom. V teoretičnem delu na kratko predstavimo različne teorije motiviranja zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu in obravnavano okolje. V empiričnem delu na podlagi zastavljenih trditev o motivaciji in zadovoljstvu, hipotez ter anketne raziskave, izvedene v javnem zavodu Cankarjev dom, podamo ugotovitve in predloge za odpravo obravnavanih težav.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: - motivacija, - motivacijske teorije, - Herzbergovi motivacijski dejavniki.
Published: 05.07.2018; Views: 629; Downloads: 4
.pdf Full text (1,01 MB)

8.
Dejavniki motivacije za delo zaposlenih v Logistični brigadi Slovenske vojske
Pjeter Duhani, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi proučujemo dejavnike motivacije za delo zaposlenih v Logistični brigadi. Gre za vojaško organizacijo, ki ima 1.315 zaposlenih (podatki za marec 2018) in je specifična, tako zaradi prednosti, kot tudi občutljivosti njene obravnave (omejitve). Glavni problem v obravnavani temi vidimo predvsem v zmanjšanju števila zaposlenih v Logistični brigadi Slovenske vojske. Samo v letu 2017 je bilo evidentiranih preko 230 primerov odhodov iz Logistične brigade, zaradi odpovedi, oziroma prenehanja delovnega razmerja. V štiriletnem obdobju 2014–2017 je vrste Logistične brigade zapustilo preko 820 zaposlenih. To bi v vojaškem izrazoslovju pomenilo cel bataljon zaposlenih manj. Zaradi tega menimo, da je tema aktualna in smo jo želeli v pričajoči nalogi raziskati. Pri obravnavi teme smo najprej proučili domačo in tujo literaturo, s področja motivacije in motivacijskih teorij. Anketni vprašalnik smo anketirancem razdelili v tiskani verziji. Anketiranje je bilo izvedeno v enotah LOGBR in je potekalo od 26. 2. 2018 do 20. 3. 2018. Želeli smo ugotoviti dejavnike motivacije zaposlenih za delo. Rezultati raziskave so pokazali, da so zaposleni v Logistični brigadi Slovenske vojske motivirani za delo. Prav tako smo ugotovili, da je neposredni vodja dober vir motivacije in mu zaposleni zaupajo. Definirali smo kriterije, ki pozitivno vplivajo na motivacijo in kriterije, ki negativno vplivajo na motivacijo, oziroma demotivirajo zaposlene v Logistični brigadi. Tako pozitivne kot negativne dejavnike motivacije smo rangirali, glede na njihovo moč vpliva. Vsa anketna vprašanja smo ustrezno analizirali, statistično in grafično obdelali, kritično obravnavali in ugotovitve zapisali. Prav tako smo cilje diplomske naloge kritično obravnavali, podatke ustrezno analitično obdelali in obenem predlagali ustrezne rešitve za izboljšanje stanja. Na koncu, v zadnjem poglavju naloge, smo za potrebe delodajalca oblikovali priporočila in predlagali rešitve na posameznih področjih.
Keywords: motivacija motivacijske teorije vojak Slovenska vojska Logistična brigada
Published: 22.06.2018; Views: 691; Downloads: 102
.pdf Full text (1,55 MB)

9.
Zavzetost zaposlenih v podjetju Agencija Mori
Klara Seršen, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega projekta je zavzetost zaposlenih v podjetju Agencija Mori, d. o. o. Glavna obravnavana tematika se dotika zavzetosti, zadovoljstva in motivacije zaposlenih v omenjenem podjetju. Ugotavljali smo, kaj zaposlene najbolj motivira pri delu, kaj bi spremenili ter kakšna je njihova zavzetost za delo glede na obstoječe dejavnike, ki so trenutno prisotni v podjetju. Podjetje mora v današnjem času paziti, kakšen odnos ima do zaposlenih, če želi biti uspešno in rastoče. Najboljši zaposleni je tisti, ki opravlja zadane naloge, je odgovoren, teži k temu, da ima podjetje čim boljše rezultate, ter hkrati dosega svoje zadane cilje, ki mu predstavljajo smisel za delo oz. motivacijo. Takšnega zaposlenega mora vsako podjetje izoblikovati in mu ponuditi čim več ugodnosti in motivov za delo. Podjetje, ki se zaveda, da mora nekaj vložiti v svoje zaposlene (v smislu nagrad, priznanj, izobraževanj, druženj vseh zaposlenih itd.), bo zagotovo imelo motiviran in posledično delovno zavzet kolektiv. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili pomen zavzetosti zaposlenih ter predstavili modele za njihovo merjenje. Pomembna ugotovitev je bila, da mora biti zaposleni najprej motiviran, šele nato je lahko zavzet za delo. V tem delu smo tudi pregledali motivacijske teorije ter podrobneje predstavili nekaj vsebinskih in procesnih teorij. V empiričnem delu smo dali največji poudarek analizi rezultatov raziskovalnega vprašalnika. V podjetju smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika, čigar rezultate smo grafično prikazali. Pri analizi smo na podlagi sodelujočih oz. zaposlenih ugotovili, da ima podjetje Agencija Mori, d. o. o., motivirane in delovno zavzete zaposlene, ki imajo svoje delo radi in se ob njem napolnijo z energijo. Posledično ima podjetje zavzete zaposlene in vodstvo podjetja se zaveda, kako pomembno je, da so zaposleni zadovoljni tudi v svojem zasebnem življenju, zato jim pomaga, da dosežejo tudi svoje osebne cilje.
Keywords: zavzetost zaposlenih, motivacijske teorije, zadovoljstvo zaposlenih, management človeških virov, zaposleni
Published: 05.12.2017; Views: 910; Downloads: 135
.pdf Full text (1,83 MB)

10.
Motivacija in zadovoljstvo zaposlenih v Založbi Rokus Klett, d. o. o.
Petra Jeras, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Zaposleni so srce podjetja, gonilna sila, ki podjetju daje dušo, celotno podobo. Pomembno je, kako se zaposleni počuti na delovnem mestu in kakšno energijo širi med druge sodelavce, zato se veliko organizacij odloči motivirati svoje zaposlene na različne načine. Nagrade spodbujajo zaposlene k boljši produktivnosti in zadovoljstvu na delovnem mestu, s čimer delajo v korist podjetja in so kot taki tudi ciljni kader vsake organizacije. Zaposleni si želijo imeti čim boljše delovne razmere, dobro delavno ozračje in dobro plačilo. Če tega v delovnem okolju ni, zmanjka motivacije za premagovanje delovnih ovir. Težava se lahko pojavi v podjetjih, ki ne poskrbijo za vsakodnevno motiviranost, kar lahko vpliva na zadovoljstvo zaposlenih v podjetju. Posledično zaposleni na delo prihajajo nezadovoljni in tako se lahko zgodi, da postanejo neproduktivni. Tak delavec nerad hodi na svoje delovno mesto, širi negativizem in tako škoduje podjetju. Podjetje se mora zavedati, da bo najlažje izpolnilo zadane cilje takrat, ko bo zaposleni dobil občutek pripadnosti, da jim nekaj pomeni in da ni zgolj številka v njem. Ker je uspeh podjetja odvisen od zaposlenih, smo se odločili, da bomo v diplomski nalogi podrobno raziskali motiviranost in zadovoljstvo zaposlenih v založbi Rokus Klett. Raziskava je zajemala področje motivacije in zadovoljstva zaposlenih z delom. Spraševali smo se, kako so zaposleni zadovoljni z delovnim okoljem in kako doživljajo organizacijsko vzdušje. Hkrati pa nas je zanimalo, ali je glavni motiv zaposlenih denarna nagrada ter kako so motivirani zaposleni. V raziskavi je sodelovalo 33 zaposlenih. Ugotovljeno je bilo, da so zaposleni zadovoljni z delovnimi razmerami (oprema, prostor) in delom, ki ga opravljajo, saj je ta odgovor dobil povprečno oceno 3,91, k dobri oceni pa so prispevali tudi dobri medsebojni odnosi (povprečna ocena 4,12) in medsebojno zaupanje (povprečna ocena 4,15). Potrdile so se trditve, da so denarne nagrade, kot je plača, največji motivator za delo v založbi, saj se je zanjo odločilo 18 anketiranih (52,73 %), takoj za njo pa sledi nedenarno nagrajevanje, za katerega se je odločilo 15 vprašanih (48,32 %).
Keywords: motivacija. motivacijske teorije, zadovoljstvo, nagrajevanje
Published: 23.08.2017; Views: 892; Downloads: 85
.pdf Full text (1,33 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica