| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 968
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Kakšen vpliv ima univerzalni temeljni dohodek na gospodarstvo, potrošnjo in na delovno motivacijo prebivalstva?
Maja Žnuderl, 2021, master's thesis

Abstract: Mikavna se zdi ideja o brezpogojnem mesečnem dohodku, ki bi zagotavljal nek temelj za preživetje, to je univerzalni temeljni dohodek. Vendar se z vsako inovativno zamislijo in predvsem z vsako korenito spremembo v kakršen koli sistem, pa naj bo ta ideja še tako dobra, pojavijo dvomi o uspešnosti uvedbe in nasprotniki te ideje. Kakšen vpliv bi imel brezpogojno zagotovljen mesečni dohodek na delovno motivacijo prejemnikov in od kod bi se črpala denarna sredstva za financiranje takšnega transferja? In kakšni sta podpora in ozaveščenost Slovencev o univerzalnem temeljnem dohodku? To so bila izhodiščna vprašanja naše raziskave, ki smo jih podrobno raziskali. V vsaki krizi se iščejo revolucionarne ideje, katere bi nas lažje popeljale iz hudih časov, takrat so ljudje nezadovoljni in hrepenijo po spremembah. S pojavom novega koronavirusa, virusa dihalnih obolenj, ki se je v zelo kratkem času razširil po vsem svetu in razvil v pandemijo, zaradi katerega so se ustavila tudi največja gospodarstva in so na preizkušnji marsikateri zdravstveni sistemi, so se razprave o uvedbi UTD ponovno pojavile. Kljub temu da prve razprave o UTD izvirajo že iz 16. stoletja, se je ozaveščenost o UTD v zadnjih letih izboljšala, ponovno pa je zacvetela ideja o uvedbi UTD. Zaradi dogajanj v gospodarstvu, ki so posledica pandemije, so nas zanimali tudi učinki vseh ukrepov, ki so bili sprejeti z namenom omilitve posledic vpliva novega koronavirusa na gospodarstvo in zdravstvo, in učinki teh ukrepov na zasebno potrošnjo. V Sloveniji so v okviru teh ukrepov uvedli mesečni temeljni dohodek, pri katerem vidimo podobnosti z univerzalnim temeljnim dohodkom, kljub temu da je pogojen in ga prejemajo le nekateri upravičenci, v primeru da sami izpolnijo in oddajo vloge za prejemanje mesečnega temeljnega dohodka. V okviru naše raziskave smo od upravičencev do mesečnega temeljnega dohodka želeli izvedeti, kaj jim je pomenilo prejemanje tega dohodka. Zanimalo nas je tudi, ali je imel mesečni temeljni dohodek vpliv na njihovo mesečno premoženje in odnos do dela, kako je vplival na njihovo zasebno potrošnjo in ali so zaradi prejemanja tega dohodka bolj podvrženi k zagovarjanju uvedbe UTD. Po drugi strani nas je zanimala uspešnost različnih pilotnih projektov o uvedbi univerzalnega temeljnega dohodka, ki so se skozi čas izvajali po vsem svetu, predvsem, v kakšni obliki oziroma višini se je izvedba UTD do sedaj izkazala za najbolj uspešno in kje. Seveda ima največji učinek na uspešnost oziroma neuspešnost in na vse argumente nasprotnikov višina uvedenega UTD. Zagovorniki so mnenja, da bi bil UTD v višini, ki bi zagotavljala vsaj osnovno preživetje, najuspešnejši. Vendar se zavedajo vseh ovir in so v večini mnenja, da se uvedba izvede postopno, prvotno v nižjem znesku. Iz naše raziskave smo od anketirancev izvedeli, kakšna višina UTD se jim zdi najprimernejša, za kaj bi ta znesek, če bi ga prejemali vsak mesec, v večini porabili in kako bi se spremenil njihov odnos do dela in izobraževanja.
Keywords: Univerzalni temeljni dohodek, mesečni temeljni dohodek, zasebna potrošnja, delovna motivacija, kakovost življenja, koronavirus
Published: 21.10.2021; Views: 50; Downloads: 3
.pdf Full text (2,50 MB)

2.
Analiza zadovoljstva zaposlenih v podjetju x
Tamara Zorenč, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo opisali osnovne definicije zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu in pojasnili, kako lahko podjetje spodbuja zadovoljstvo zaposlenih. S pomočjo razne literature smo navedli definicije motivacije zaposlenih v podjetju. Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu je povezano z motivacijo. Če zaposleni niso motivirani za delo, je velika verjetnost, da ne bodo zadovoljni z delom. V empiričnem delu smo izvedli spraševanje za zaposlene v podjetju in naredili analizo o tem, kaj dejansko motivira zaposlene v podjetju k boljšemu delu in kako so zadovoljni z naštetimi dejavniki v podjetju. Znano je, da so motivirani zaposleni v podjetju tudi bolj zadovoljni in posledično uspešneje opravljajo svoje delo. Z analizo smo ugotovili, da so anketiranci v podjetju najmanj zadovoljni s plačo ter imajo najmanjšo motivacijo, kadar morajo sodelovati v timu. Anketirani so najbolj zadovoljni z delovnim časom, s svojimi nadrejenimi ter na splošno z delom, ki ga opravljajo. Kot največjo motivacijo so izrazili redni mesečni dohodek.
Keywords: zadovoljstvo, zaposleni, motivacija, dejavniki zadovoljstva, motivacijski dejavniki
Published: 18.10.2021; Views: 36; Downloads: 3
.pdf Full text (1,73 MB)

3.
Vpliv vodenja na motivacijo novih generacij
Melanie Somer, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teoriji je mogoče najti veliko različnih stilov vodenja, kdaj je izbira katerega izmed njih primerna, ter kako in na kakšen način uspešno motivirati svoje zaposlene. Poznamo veliko različnih stilov vodenja kot tudi motivacijskih teorij, ki pa jih je veliko težje prenesti v prakso. Kadar vodimo veliko podjetje in/ali veliko skupino ljudi, je težko najti en, univerzalen način, ki bo uspešen pri vseh. Ker pa je za uspešnost in konkurečnost na trgu, ki je vedno bolj nasičen s konkurenco, potrebno imeti zadovoljne in visoko motivirane zaposlene, se vedno več vodij in managerjev sooča s problemom, kako naj jim to uspe. Med seboj smo si vsi različni, ženejo nas drugačni cilji in motivi. Na trgu delovne sile se prepletajo različne generacije zaposlenih oseb oziroma oseb, ki zaposlitev iščejo. Ne glede na to, da smo si med seboj vsi različni, pa je pripadnikom določenih generacij mogoče pripisati določene značilnosti, prioritete, želje in dejavnike, ki jih motivirajo. Cilj diplomskega projekta je ugotoviti, kateri so glavni dejavniki za uspešno vodenje in motiviranje nove generacije na trgu delovne sile in kako naj se vodje in managerji s tem uspešno spopadejo. Diplomski projekt je razdeljen na dva dela, teortičen in emipiričen del. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo najprej predstavili stile vodenja in v teoriji povedali, kdaj je katerega izmed njih smiselno izbrati, kateri so dejavniki, ki na izbor vplivajo in pa teoretično predstavili, kako uspešno voditi in pa kakšen pomen ima avtoriteta in moč vodje za uspešno vodenje. Predstavili smo tudi motivacijske teorije, teoretično opisali, kako uspešno motivirati zaposlene in pa zakaj je motivacija zaposlenih tako pomembna. Predstavili smo tudi razne vplive na motivavijo in pa kako sta stil vodenja in motivacija zaposlenih med seboj neposredno povezana. Pobližje smo si ogledali novo generacijo delovne sile, generacijo Y in generacijo Z, kaj pričakujejo, želijo od delovnega mesta in kakšne so njihove prioritete na delovnem mestu. V empiričnem delu pa smo izvedli terensko raziskavo in nato pridobljene rezultate tudi analizirali in jih primerjali z že obstoječo študijo, ki je bila opravljena v Kanadi. Na podlagi pridobljenih podatkov smo tudi podali predloge za prakso.
Keywords: vodenje, stili vodenja, motivacija, motivacijske teorije, nove generacije na trgu delovne sile, generacija Y, generacija Z
Published: 18.10.2021; Views: 27; Downloads: 6
.pdf Full text (1,42 MB)

4.
Primerjava motiviranosti učencev in učenk pri pouku geografije v šoli in na daljavo: analiza učne motiviranosti na primeru Osnovne šole Kungota
Vito Lavrenčič, 2021, master's thesis

Abstract: Zadnji dve šolski leti, 2019/2020 in 2020/2021, je pouk v slovenskih šolah zaradi epidemije covida-19 potekal kombinirano, deloma od doma, na daljavo, in deloma v živo, v razredih. Zaradi prilagojenega načina šolanja so bili tako učitelji in učiteljice kot tudi učenci in učenke primorani sprejeti novosti v načinu izobraževanja, se uspešno prilagoditi, kar je nekaterim uspelo bolj, nekaterim pa manj. Velik del prilagajanja tovrstnemu pouku je tudi motiviranost vseh sodelujočih v procesu, da poskušajo realizirati predvidene učne cilje ne glede na način poučevanja in učenja. V magistrskem delu smo se zato osredotočili na motivacijo pri pouku geografije v času epidemije. Zanimala nas je motiviranost učencev in učenk predmetne stopnje (6., 7., 8. in 9. razred) na osnovni šoli Kungota za sodelovanje, delo in učenje pri prej omenjenem učnem predmetu, kar smo preverjali s pomočjo vodenega intervjuja učiteljice geografije na OŠ Kungota (sklop 1) in anketnim vprašalnikom za učence in učenke (sklop 2).
Keywords: geografija, OŠ Kungota, pouk na daljavo, IKT, učna motivacija, učenke in učenci
Published: 07.10.2021; Views: 64; Downloads: 8
.pdf Full text (2,56 MB)

5.
Motivacija učencev pri učenju nemščine v osnovni šoli
Valerija Sobočan, 2018, master's thesis

Abstract: Danes potrebe po znanju tujih jezikov presegajo vse meje in učiti se je treba na vsakem koraku. Znanje lahko pridobimo le z učenjem, pri katerem sta notranja in zunanja motivacija ključnega pomena. Notranja motivacija je najboljša predispozicija za učenje, saj izhaja iz učenca samega in ne potrebuje nobenih drugih zunanjih spodbud, notranje motivirane učence pa pogosto dodatno spodbuja tudi radovednost. Dandanes veliko učencem primanjkuje prav notranje motivacije. Učijo se, ker šolski sistem to zahteva. Starši otroke v želji, da bi jim vzbudili zanimanje za določeno šolsko dejavnost, motivirajo z obljubljanjem različnih nagrad. Prav je, da so učenci za uspešnost nagrajeni, ne sme pa priti do pretiravanj in nagrade ne smejo predstavljati prevelike vrednosti. Glavni cilj magistrske naloge sta bila analiza in proučitev motivacije učencev četrtega in osmega razreda v osnovni šoli. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da so učenci za učenje nemščine tako notranje kot zunanje motivirani. Motivacijske spodbude prihajajo iz učencev samih, saj se večinoma nemščino učijo, ker želijo govoriti nemško. Pri učenju jim največkrat pomagajo starši in učitelji. Analiza je pokazala, da ima večina učencev pozitiven odnos do učenja nemščine, da jim je učenje nemščine zanimivo ter da se zavedajo koristne in uporabne vrednosti jezika v življenju. Ugotovili smo, da je med demografskimi podatki, ki smo jih kontrolirali, najbolj pomemben razred.
Keywords: motivacija, notranja in zunanja motivacija, nemščina kot tuji jezik, odnos učencev do učenja tujega jezika, osnovnošolski učenci  
Published: 01.10.2021; Views: 75; Downloads: 22
.pdf Full text (344,12 KB)

6.
Motivacija in zadovoljstvo zaposlenih v podjetju X
Nika Pirih, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V prvem povzemamo teoretična izhodišča o motivaciji, zadovoljstvu, nezadovoljstvu, motivacijskih dejavnikih in motivih. Namen naloge je ugotoviti stanje motiviranosti in zadovoljstva zaposlenih v podjetju X in na podlagi rezultatov vodstvu podjetja podati predloge za izboljšavo. Motivacija in zadovoljstvo zaposlenih sta ključna za dobro in natančno opravljeno delo, s katerim lahko podjetje dobro posluje. V drugem delu diplomske naloge smo ugotovili, da so v podjetju X zaposleni dokaj motivirani in zadovoljni, vendar bi lahko njihovo stopnjo motiviranosti ter zadovoljstva še povečali. Ugotovili smo, da so najbolj motivirani moški; zaposleni, stari 30-44 let ter nad 59 let; z višješolsko izobrazbo ter tisti zaposleni, ki so v podjetju do 5 let ter tisti, ki so zaposleni v režiji. Najbolj zadovoljne delavke pa so ženske; zaposleni, stari 30–40 let ter nad 59 let; zaposleni z visokošolsko in višješolsko izobrazbo; zaposleni, ki so v podjetju manj kot 5 let ter tisti, ki delajo v režiji. Podjetju X predlagamo, da vodje za povečanje motivacije pogosteje pohvalijo delavce za dobro opravljeno delo in vložijo več truda v motiviranje zaposlenih. Za povečanje zadovoljstva pa predlagamo, da se izboljša organizacija dela ter se zagotovi dodaten kader v obdobjih, ko se poveča količina dela.
Keywords: motivacija, motivacijski dejavniki, zadovoljstvo.
Published: 23.09.2021; Views: 83; Downloads: 14
.pdf Full text (1,24 MB)

7.
Zadovoljstvo zaposlenih z izobraževanjem v Zavodu RS za transfuzijsko medicino
Klavdija Likar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo vsebuje raziskavo zaposlenih na Zavodu RS za transfuzijsko medicino glede zadovoljstva z izobraževanjem in njihove motivacije za udeležbo. Zanimalo nas je, v kolikšni meri so zaposleni zadovoljni z izobraževanjem in motiviranjem. Izvedeli smo tudi, kateri dejavnik zaposlene najbolj preprečuje pri udeležbi na izobraževanjih. V teoretičnem delu bomo predstavili pomen in osnovne pojme izobraževanja ter motivacije. V nadaljevanju bomo opisali motivacijske dejavnike, ki vplivajo na udeležbo izobraževanj in načine motiviranja. V drugem delu smo s pomočjo raziskave ugotovili, da je večji del zaposlenih zadovoljnih z organizacijo in izvedbo izobraževanj. Spodbudna je bila ugotovitev, da zaposlene k udeležbi izobraževanj najbolj motivira pridobivanje novih znanj. Manj spodbudna je, da zaposlenim preprečujejo udeležbo finančna sredstva, ki jih je vsako leto manj. Na temelju analize lahko sklepamo, da so izobraževanja organizirana ustrezno. Tudi motiviranje zaposlenih je zelo uspešno, saj so dejavnik motiviranja višje plačilo umestili na zadnje mesto.
Keywords: Izobraževanje, motivacija, zaposleni, zadovoljstvo, Zavod za transfuzijsko medicino
Published: 21.09.2021; Views: 39; Downloads: 3
.pdf Full text (1,36 MB)

8.
Motiviranost študentov fov za opravljanje študentskega dela
Tjaša Trampuš, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali motivacijo študentov Fakultete za organizacijske vede Univerze v Mariboru (FOV UM) za študentsko delo. Študentsko delo zahteva visoko stopnjo motivacije, samonadzora in organizacije, da lahko posameznik uskladi študijske dejavnosti s študentskim delom. Vsakega posameznika za študentsko delo motivirajo oziroma demotivirajo različni dejavniki, motivi in potrebe, ki se skozi leta spreminjajo. Glavni namen diplomskega dela je bil raziskati motive oziroma dejavnike, vzroke in ovire študentov za opravljanje študentskega dela ob študiju. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opisali motivacijo, motivacijske dejavnike, motivacijske teorije in študentsko delo. Praktičen del pa vključuje raziskavo o motivaciji za študentsko delo, ki smo jo izvedli med študenti FOV UM.
Keywords: motivacija, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, študenti, študentsko delo
Published: 20.08.2021; Views: 146; Downloads: 17
.pdf Full text (872,82 KB)

9.
Izbira e- izobraževanja pri mladih
Neža Šlibar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili teorijo o e-izobraževanju ter analizirali stanje na področju e-izobraževanja med mladimi in njihova mnenja. V teoretičnem delu je predstavljeno e-izobraževanje na splošno in njegove prednosti. Nadalje predstavljamo izobraževanje na daljavo, njegove oblike, načine ter orodja za e-izobraževanje. Opisali smo tudi informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT). V raziskovalnem delu je bil cilj ugotoviti in predstaviti rezultate raziskave e-izobraževanja med mladimi. S pomočjo raziskave smo predstavili dejansko stanje na področju e-izobraževanja med mladimi.
Keywords: mladi, e-izobraževanje, motivacija, motivacijski dejavniki
Published: 13.08.2021; Views: 101; Downloads: 10
.pdf Full text (359,59 KB)

10.
Spoprijemanje s stresom in motivacija na delovnem mestu v klicnem centru v podjetju X
Mitja Cigan, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali spoprijemanje s stresom in motivacijo na delovnem mestu v klicnem centru v podjetju X. Za pisanje magistrskega dela s takim naslovom smo se odločili zato, da bi poudarili pomembnost soočanja s stresom na delovnem mestu in motivacijo zaposlenih, ter za ozaveščanje organizacij, kakšno vrednost jim predstavljajo njihovi človeški viri. Področje spoprijemanja s stresom in motivacije na delovnem mestu je dandanes izrednega pomena za organizacije, ki želijo uspeti na trgu. V uvodnem delu magistrskega dela smo na kratko opisali področje in opredelili problem. V tem delu smo prav tako opredelili namene, cilje in hipoteze naše raziskave. Poleg tega smo predstavili naše predpostavke in omejitve ter določili predvidene metode raziskovanja. V drugem delu smo se osredotočili na stres na delovnem mestu, pri čemer smo najprej opredelili in interpretirali stres po domačih in tujih avtorjih. Spoznali smo, da obstaja več vrst stresa, ter opisali vzroke za njegov nastanek. Nato smo se poglobili v posledice stresa na delovnem mestu – tako na individualni kakor tudi na sistemski ravni. Opisali smo tudi ukrepe za premagovanje stresa s strani posameznika in organizacije, sklepni del tega poglavja pa smo zaključili s strategijami za zmanjšanje stresa pri zaposlenih. Tako smo spoznali pomen preoblikovanja dela, fleksibilnega delovnega časa, analize in opredelitve vlog, ustvarjanja ugodne organizacijske klime, komunikacije in dobrih delovnih odnosov, delovnih pogojev ter raznolikosti in razgibanosti dela. V tretjem delu magistrskega dela smo spoznali različne opredelitve motivacije, osredotočili pa smo se na motivacijo na delovnem mestu. Tako smo navedli in opisali najpogostejše motivacijske dejavnike: višino plačila in druge denarne nagrade, stalno zaposlitev, priznanja in pohvale, komunikacijo, možnost strokovnega izobraževanja in usposabljanja, organiziranost dela, možnost napredovanja, medsebojne odnose in sodelovanje pri poslovnih ciljih. Poudarili smo pomen vloge vodje pri motiviranju zaposlenih ter se seznanili z možnimi ovirami pri motiviranju. Sledilo je četrto poglavje, kjer smo empirično raziskali stres in motivacijo na delovnem mestu. Podrobneje smo predstavili podjetje X ter namen, cilje in rezultate naše raziskave. Na podlagi rezultatov smo potrdili ali ovrgli naše hipoteze, ki smo si jih zastavili na podlagi teoretičnih spoznanj. Na koncu smo zapisali ugotovitve, ki so bile podkrepljene s pregledom analize rezultatov, in organizaciji predlagali določene novosti in izboljšave.
Keywords: stres na delovnem mestu, spoprijemanje s stresom, strategije za zmanjšanje stresa, motivacija na delovnem mestu, motivacijski dejavniki, ovire pri motiviranju
Published: 30.06.2021; Views: 124; Downloads: 52
.pdf Full text (1,46 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica