| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 954
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Stili učenja pri izobraževanju odraslih
Nina Hojak, 2021, master's thesis

Abstract: V nalogi z naslovom Stili učenja pri izobraževanju odraslih, opisujemo učne stile, izobraževanje odraslih, podrobneje pa smo opisali potek razvoja učnega stila pri odraslih in na to, kako osebnostna rast vpliva na njihov razvoj učnega stila. V empiričnem delu je sodelovalo 93 anketirancev, ki so vključeni v izobraževanje odraslih. Proučevali smo, katere pripomočke ter tehnike učenja odrasli uporabljajo tekom izobraževanja, s kom in kje se odrasli učijo, koliko časa namenijo učenju pred ocenjevanjem, ali tekom izobraževanja kdaj izgubijo motivacijo za učenje in na kakšne ovire so naleteli tekom izobraževanja. Ugotovili smo, da večina odraslih kot pripomoček učenja najpogosteje uporablja računalnik, od tehnik učenja pa prevladuje uporaba zapiskov. Najpogosteje se raje učijo samostojno, prostor za učenje pa je največkrat doma. Prav tako smo ugotovili, da odrasli namenijo učenju pred ocenjevanjem od 1–3 tedne časa, ki ga znajo glede učenja dobro organizirati. Motivacijo za učenje redkokdaj izgubijo, njihova največja ovira, na katero so naleteli tekom izobraževanja, pa je najpogosteje pomanjkanje časa.
Keywords: odrasli, izobraževanje, stili učenja, pripomočki učenja, motivacija
Published: 12.04.2021; Views: 2; Downloads: 1
.pdf Full text (680,29 KB)

2.
Priročnik uvodnih učnih motivacij na podlagi motiviranosti učencev in učenk 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja pri pouku slovenščine
Vito Lavrenčič, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. Teoretični del je skupek spoznanj iz že objavljene literature, ki se navezuje na pojem motivacija, v nadaljevanju pa natančneje tudi na učno motivacijo. Pojem smo raziskovali skozi lupo obveznega šolskega predmeta slovenščina, s posebnim poudarkom na raznolikih tipologijah motivacij pri pouku slovenščine, ki so jih zasnovali številni raziskovalci na tem področju. V empiričnem delu smo teoretična spoznanja raziskali še v praksi. Med učenci in učenkami 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja smo izvedli anketo, v raziskavi pa nas je zanimal predvsem njihov odnos do predmeta slovenščina, priljubljenost glede na ostale predmete, motiviranost s strani učiteljev in učiteljic, ocena njihovega sodelovanja pri pouku, bolj in manj priljubljeno področje, najbolj in najmanj priljubljena poglavja iz učnega načrta ter njihov pogled na izobraževanje in motiviranost pri pouku na daljavo. Želeli smo ugotoviti tudi to, kako so bile učencem in učenkam najljubše in najmanj ljube snovi predstavljene v obliki uvodne motivacije (če je ta sploh bila izvedena), zakaj so izbrali prav ta poglavja, hkrati pa smo jim želeli dati tudi možnost, da sami podajo predloge, kako določeno poglavje izboljšati v smislu podajanja snovi in jo narediti bolj zanimivo. Posamezna vprašanja iz anketnega vprašalnika smo predstavili v obliki analize pridobljenih podatkov tako v tabelaričnem zapisu kot v obliki grafov, spodaj pa podali še pisno interpretacijo. Pri nekaterih vprašanjih smo upoštevali tudi spremenljivke (spol, razred, zaključni uspeh v prejšnjem šolskem letu in zaključna ocena pri slovenščini v prejšnjem šolskem letu). Raziskava je pokazala, da je učencem in učenkam slovenščina glede na ostale predmete po priljubljenosti nekje na sredi, kar pomeni, da ni najbolj priljubljena, pa tudi ne najmanj. Slovenščina je najbolj ljuba učencem in učenkam z višjim končnim uspehom v prejšnjem šolskem letu pri tem predmetu, medtem ko bistveno manj tistim z nižjim uspehom. Učenci in učenke se v največji meri strinjajo, da je slovenščina zanimiva zaradi dobrega načina poučevanja učiteljev in učiteljic, medtem ko jim je zanimiva snov med najmanj ljubimi razlogi. Bistveno več učencev in učenk ima raje področje književnosti kot jezika/slovnice. Dobra polovica anketiranih učencev in učenk sodeluje zmeraj, kar pomeni vsako uro. Za učenje slovenščine jih motivirajo predvsem zunanji dejavniki, kot so starši, učitelji in učiteljice, dobra ocena, nagrada. Veliko učencev se strinja, da jih učitelji in učiteljice dobro motivirajo, najmanj učencev meni, da jih učitelji sploh ne motivirajo. Ob zapisu njim najljubših snovi pri predmetu slovenščina so v največji meri napisali, da je to zato, ker se jim te snovi ni težko naučiti, hkrati pa jih v to snov učitelji in učiteljice največkrat uvedejo s pomočjo metode zgodbice. Pri izboru najmanj zanimivih snovi so se strinjali, da jih tematika sploh ne zanima, so pa bile te snovi največkrat podane brez prave uvodne motivacije. Učenci in učenke so se v dobri polovici primerov strinjali, da jih učitelji in učiteljice tudi na daljavo dobro motivirajo, vseeno pa bi jim bil ljubši pouk v šoli. V drugem poglavju empiričnega dela smo na podlagi pridobljenih podatkov iz ankete (8. vprašanje) ustvarili priročnik 10 uvodnih učnih motivacij, največ na področju, ki so ga učenci izbrali za manj ljubega, t.j. jezik/slovnica, 8, dodani pa sta še 2 uvodni motivaciji s področja književnosti. Upoštevali smo pogostost pojavnosti zapisa najmanj priljubljenih snovi, hkrati pa tudi predloge učencev in učenk za izboljšanje. V priročniku je uporabljenih več različnih idej in metod za uvod v obravnavo 10 snovi, ki lahko služijo kot pomoč učiteljem in učiteljicam pri njihovem delu.
Keywords: motivacija, učna motivacija, tipologije učnih motivacij, predmet slovenščina, motiviranost učencev, tretje vzgojno-izobraževalno obdobje, uvodna učna motivacija
Published: 07.04.2021; Views: 12; Downloads: 4
.pdf Full text (1,81 MB)

3.
UVAJANJE SISTEMA 20 KLJUČEV V PODJETJU ARGO D.O.O.
Blaž Klinar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Uvajanje sistema 20 ključev v podjetje Argo d.o.o. je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in na praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili konkurenčni položaj slovenskih podjetij v primerjavi s centralnoevropskimi proizvodnimi podjetji in različne pristope, ki podjetjem omogočajo izboljševanje poslovanja in zagotavljanje kakovosti ter integracijo teh pristopov v sistemu 20 ključev. Nadalje smo predstavili sistem 20 ključev, in sicer smo vseh 20 ključev posebej opisali, prikazali povezave med ključi, 5 nivojski sistem točkovanja teh ključev, tehnike uvajanja in spremljanja sistema 20 ključev, itn.. Nato pa smo predstavili še motivacijo, kot pogoj za uspešno uvedbo sistema 20 ključev in prikazali različne načine motiviranja. V praktičnem delu smo najprej predstavili podjetje Argo d.o.o., njegove izdelke, poslovanje in cilje. Ker je glavno področje diplomskega dela uvedba sistema 20 ključev v podjetje Argo d.o.o., smo največjo pozornost namenili tej tematiki. V zvezi s tem smo prikazali uvajanje izbranih 4 ključev, in sicer so se uvajali: - ključ 1: Čiščenje in organiziranje - ključ 5: Hitre nastavitve - ključ 9: Vzdrževanje strojev in opreme - ključ 13: Odpravljanje vseh izgub Pri vsakem ključu smo prikazali, kakšno je bilo začetno stanje v podjetju pred uvajanjem le tega, kakšni so bili ukrepi za izboljšave in kakšni so bili končni učinki uvajanja. V sklepu smo združili temeljne ugotovitve in potrdili trditve oziroma hipoteze, ki smo jih podali na začetku diplomskega dela.
Keywords: Zahteve trga, konkurenca, pristopi za zagotavljanje kakovosti in izboljševanje poslovanja, sistem 20 ključev, motivacija.
Published: 04.03.2021; Views: 49; Downloads: 2
This document has many files! More...

4.
Organizacijska kultura v podjetju in njen vpliv na zadovoljstvo zaposlenih
Marko Petek, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo pojasnjuje vpliv organizacijske kulture na zadovoljstvo zaposlenih. Organizacijska kultura s svojimi vrednotami in normami oblikuje notranji kontekst organizacije in tako vpliva na različne elemente, vključno z zadovoljstvom zaposlenih. Zadovoljstvo zaposlenih se nanaša na dojemanje zaposlenih o njihovem delovnem okolju, odnosih s sodelavci, plači in možnostih napredovanja. Magistrsko delo je vsebinsko sestavljeno iz petih delov. V prvem poglavju smo opisali namen, cilje, hipoteze, metode in omejitve. V drugem poglavju smo opredelili pojem organizacijske strukture, predstavili tipe organizacijske kulture in se osredotočili na tipologijo Cameron & Quinn, ki smo jo v nadaljevanju tudi uporabili v raziskavi. Predstavili smo vlogo organizacijske kulture, merjenje organizacijske kulture, značilnosti, spreminjanje organizacijske kulture in njeno povezavo z zadovoljstvom z delovnim mestom. V tretjem poglavju smo opredelili zadovoljstvo zaposlenih, dejavnike zadovoljstva, pomembnost zadovoljstva zaposlenih in zadovoljstvo z delovnimi mesti v povezavi z organizacijsko kulturo. Četro poglavje smo namenili organizacijski kulturi in zadovoljstvu zaposlenih v proučevanem podjetju, njegovo vizijo in poslanstvo ter organizacijsko strukturo. V petem poglavju smo predstavili rezultate raziskave organizacijske kulture in zadovoljstva zaposlenih v proučevanem podjetju in podali ključne ugotovitve.
Keywords: Organizacijska kultura, zadovoljstvo zaposlenih, motivacija, podjetje X, OCAI vprašalnik.
Published: 09.02.2021; Views: 94; Downloads: 31
.pdf Full text (1,03 MB)

5.
ANALIZA MOTIVACIJE NA PLAVALNEM TEČAJU V OSNOVNI ŠOLI
Kristina Kaube, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali motiviranost otrok pri plavalnem tečaju. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti koliko in kako so otroci na plavalnih tečajih motivirani. Poleg tega smo skušali ugotoviti, kaj bi lahko naredili za večjo motiviranost otrok na plavalnih tečajih. V raziskavo je bilo vključenih 115 otrok, starih od 8 do 9 let. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom, s katerim smo izračunali osnovne statistične pokazatelje. Velika večina anketiranih otrok ima zelo rada plavanje in so se radi udeležili plavalnega tečaja, saj jih to sprosti in izboljša se njihova samozavest. Najbolj jih motivira želja po samemu sebi dokazati, da zmorejo, kar je vrsta notranje motivacije. Najmanj pa jih motivira želja drugim dokazati, da zmorejo. Za večjo motiviranost otrok pa bi lahko v plavalne tečaje dodali več igre in pa tekmovanja, ki pa bi moralo biti naravnano tako, da se tekmuje zato, da se izboljša lasten rezultat in se napreduje.
Keywords: motivacija, vrste motivacije, plavanje, plavalni tečaj, učenje plavanja.
Published: 21.12.2020; Views: 52; Downloads: 9
.pdf Full text (1,18 MB)

6.
Organizacijska klima in zadovoljstvo zaposlenih v podjetju Butan plin, d. d.
Karin Meglič, 2020, master's thesis

Abstract: V vsaki organizaciji si zaposleni želijo delo opravljati v pozitivno naravnanem okolju in delovati v organizaciji z ustrezno kulturo ter klimo. Z organizacijsko klimo je tesno povezano tudi zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu, v primeru neustrezne klime pa nezadovoljstvo. Organizacije morajo z merjenjem ugotavljati stanje klime in zadovoljstva, da lahko ob neustreznih rezultatih ukrepajo in stanje izboljšajo, preden se ta negativno pokaže na ravni celotnega poslovanja organizacije. Namen magistrskega dela je bilo definirati pojme organizacijska kultura, organizacijska klima in zadovoljstvo med zaposlenimi ter opredeliti povezave in razlike med njimi. Na podlagi teoretičnega dela in predhodnih raziskav smo oblikovali anketni vprašalnik za merjenje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih, nato pa izvedli našo raziskavo v podjetju Butan plin, d. d. Želeli smo ugotoviti, kakšno je trenutno stanje organizacijske klime v izbranem podjetju in v kolikšni meri so njihovi zaposleni zadovoljni. Rezultate smo analizirali z uporabo statističnega programa SPSS in ugotovili, da je trenutno stanje klime v podjetju večinoma ustrezno, prav tako so zaposleni v veliki meri zadovoljni z vsemi dejavniki zadovoljstva. Glede na odgovore anketirancev obstajajo možnosti za izboljšanje na področju nagrajevanja zaposlenih in razvoja njihove kariere. Pokazalo se je, da so najmanj zadovoljni z višino svoje plače. Predlagamo, da podjetje poskusi izboljšati stanje pri teh dejavnikih organizacijske klime in pri dejavnikih, s katerimi so zaposleni najmanj zadovoljni. Ugotovili smo tudi, da obstajajo pozitivne linearne povezave med dejavniki organizacijske klime in zadovoljstva ter da rezultati niso bili odvisni od demografskih podatkov zaposlenih. Stanje organizacijske klime in zadovoljstva med zaposlenimi se lahko hitro spremeni ob vsaki uvedeni spremembi, zato priporočamo merjenje enkrat na leto ali celo pogosteje, hkrati pa tudi po vsaki uvedeni spremembi. Našemu izbranemu podjetju priporočamo uvedbo sprememb pri dejavnikih, s katerimi zaposleni niso popolnoma zadovoljni, nato pa ponovno merjenje stanja klime in zadovoljstva. Le na tak način se bo izkazalo, ali so bile spremembe učinkovite ali ne. Ker so ravno zaposleni tisti, ki naredijo podjetje drugačno od ostalih podjetij, sta ustrezna organizacijska klima in zadovoljstvo zaposlenih nujna za uspešno poslovanje podjetja, če želi ta imeti produktivne, učinkovite in inovativne zaposlene, ki sledijo ciljem podjetja in ustvarjajo prednost pred konkurenčnimi podjetji.
Keywords: Organizacijska klima, organizacijska kultura, zadovoljstvo zaposlenih, motivacija.
Published: 14.12.2020; Views: 134; Downloads: 43
.pdf Full text (1,22 MB)

7.
Analiza kakovosti prodajnih storitev v telekomunikacijskem podjetju telemach
Urban Bajt, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je preučiti področje kakovosti prodajnih storitev, še zlasti s poudarkom na prodajno in produktno znanje osebja, motivacije zaposlenih in urejenost poslovalnic. Produktni in prodajni del vprašalnik smo sestavili kot anketo, pri kateri so zaposleni odgovarjali na vprašanja. Tudi pri motivacijskem delu je bila raziskava izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika, pri čemer smo uporabili Likertovo petstopenjsko lestvico. Anketo smo razposlali zaposlenim na prodajnih mestih. Analizirali smo 98 vrnjenih vprašalnikov, kar je manj kot polovica vseh zaposlenih. Ugotovili smo glavne motivatorje pri zaposlenih in dobro produktno znanje ter slabše prodajno znanje. Prodajno znanje smo na koncu tudi preverili preko skritih kupcev, ki so nam podali realno oceno. Preverili smo tudi urejenost 21 lastnih enot. Ocenjevalnik je bil sestavljen v programu MS Excel, kjer je bil vsak segment točkovan. Sestavljen je s pomočjo urejenosti enote in referenta. Večina enot je dosegla dobro urejenost, kar pomeni, da smo se gibali med 86 % in 95 % končne ocene. Seveda so bila tudi odstopanja v obe skrajnosti. Pri urejenosti zaposlenega smo ugotovili, da številni zaposleni ne nosijo službenih uniform, čeprav je to obvezno.
Keywords: kakovost storitev, urejenost, znanje, zaposleni, motivacija
Published: 02.12.2020; Views: 62; Downloads: 26
.pdf Full text (1,44 MB)

8.
Organizacijska energija v podjetju Robert Bosch d.o.o. Krško
Damjan Pirc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V modernem poslovnem svetu postaja management človeških virov izjemnega pomena za uspeh organizacij, saj so zadovoljni in motivirani zaposleni postali ključna konkurenčna prednost podjetij. Da bi bilo podjetje uspešno, mora imeti dobro energijo na vseh področjih delovanja V diplomskem projektu smo predstavili pojem organizacijske energije in vrste le-te ter opredelili vrste energij, ki jih posedujejo zaposleni. Opisali smo, na kakšen način se meri organizacijska energija in kako le-to v podjetju povečati ali ohraniti. Opredelili smo tudi, kakšen vpliv imajo na organizacijsko energijo zaposleni v podjetju in kakšen vpliv ima vodja oz. vodstvo. Izmerili smo tudi organizacijsko energijo v podjetju Robert Bosch, d. o. o., Krško. Ugotovili smo, da v podjetju prevladuje produktivna energija, najnižja pa je korozivna energija. Izračunali smo indeks organizacijske energije, ki znaša 4,65 točke, kar je višje od povprečja na slovenskem trgu. Na koncu smo predstavili še naše predloge za izboljšavo organizacijske energije v tej organizaciji.
Keywords: organizacijska energija, motivacija, energija, energijska matrika.
Published: 17.11.2020; Views: 109; Downloads: 15
.pdf Full text (817,92 KB)

9.
Dejavniki učinkovitega dela
Zala Kozin, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja se za doseganje uspešnega delovanja poleg sodobne informacijske tehnologije, inovacij in sposobnosti prilagajanja razmeram na trgu soočajo tudi z obvladovanjem dejavnikov učinkovitega dela. V diplomskem delu smo raziskovali dejavnike učinkovitega dela. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili in opredelili produktivnost in učinkovitost dela, motivacijo, vodenje, organizacijo dela, vrednote podjetja, komunikacijo, fizične dejavnike (delovno okolje) in psihične dejavnike (stres). Raziskali smo kateri dejavniki učinkovitega dela so za zaposlene najpomembnejši, kateri stil vodenja je za zaposlene najpomembnejši, katera vrsta nagrade najbolje vpliva na učinkovitost in kolikšni meri vplivajo komunikacija, organizacija dela in vrednote na učinkovitost in uspešnost dela v obravnavanem podjetju X. S pomočjo raziskave, ki smo jo izvedli z anketnim vprašalnikom, smo ugotovili, da sta najpomembnejša dejavnika učinkovitega dela motivacija in komunikacija. Nato sledijo psihični dejavniki, vodenje, organizacija dela, vrednote podjetja in fizični dejavniki. V zaključku diplomske naloge smo na osnovi ugotovitev podali predloge za izboljšavo.
Keywords: dejavniki učinkovitega dela, motivacija, komunikacija, vodenje, organizacija dela
Published: 11.11.2020; Views: 82; Downloads: 23
.pdf Full text (879,22 KB)

10.
Motivacija za izobraževanje kadrov v podjetju Karcher d. o. o.
Maj Sotlar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na tematiko motivacije za izobraževanje zaposlenih, konkretno v podjetju Karcher d. o. o.. Podjetje je svetovno znano po prodaji čistilnih naprav za gospodarsko (profesionalno) kot domačo uporabo, še posebej pa visokotlačnih vodnih čistilcev. V delu smo predstavili teorije o motivaciji in njene elemente, dejavnike motivacije, motive in procese izobraževanja. Predstavljen je del psihologije, ki vpliva na delo posameznika. V drugem delu smo s pomočjo ankete postavili osnovo raziskave o mnenjih in videnjih zaposlenih v podjetju Karcher d. o. o., glede motivacije in izobraževanja, kakšna je njihova pripravljenost za izobraževanje, kdo jih najbolj motivira in na kakšen način ter kateri načini izobraževanja so jim najbolj primerni. Na koncu smo predstavili vse odgovore na raziskovalna vprašanja. Prišli smo do ugotovitev, da zaposlene najbolj motivira možnost napredovanja, višina plače in osebno zadovoljstvo. Kljub starosti jim ne manjka ambicij in motivacije. V delu smo ugotovili, da najraje opravljajo krajša skupinska praktična izobraževanja. Kot največjega motivatorja pa vidijo same sebe.
Keywords: motivacija, izobraževanje kadrov, procesi, podjetje Karcher d. o. o.
Published: 10.11.2020; Views: 127; Downloads: 46
.pdf Full text (1,39 MB)

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica