| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 988
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv team building programov na razvoj zaposlenih v podjetju
Žiga Pačnik, 2022, master's thesis

Abstract: Usposabljanje in razvoj zaposlenih je nepogrešljivo strateško orodje za izboljšanje njihove uspešnosti. Glavni cilj magistrskega dela je preučiti vpliv team building programov na razvoj zaposlenih. Zaradi sunkovite globalizacije in modernizacije so podjetja primorana slediti trendom in si zagotavljati ustrezno konkurenčno prednost. Osrednji proces lahko pusti posledice na zaposlenih, če se vzporedno s tem procesom ne zagotavljajo ustrezni mehanizmi razvoja zaposlenih in s tem povezanega zadovoljstva na delovnem mestu. V dobi sodobnega kapitalizma so zaposleni z visoko specializacijo znanja v podjetjih višje vrednoteni, saj so kvalificiran in s tem težje zamenljiv kader. Namen magistrskega dela je v sklopu teoretičnih okvirjev preučiti dejavnike, ki vplivajo na razvoj zaposlenih, na njihovo dobro počutje in zadovoljstvo. Nadalje raziščemo programe in pristope, s katerimi organizacije dosegajo želene vplive. V okviru praktičnega dela s pomočjo anketnega vprašalnika analiziramo vpliv team building programov na razvoj zaposlenih v podjetjih Informatika, d. d., in Oryx, d. o. o. Team building predstavlja pomembno strategijo za razvoj organizacij, saj je v ospredju medsebojno sodelovanje zaposlenih in nadgradnja njihovega nivoja interakcije. Ker je v Sloveniji vpliv team building programov slabše raziskano področje, se na podlagi praktičnih okvirjev osredotočimo na vpliv, ki ga imajo team building programi na zaposlene. S pomočjo interpretacije pridobljenih rezultatov ugotovimo, da team building programi izboljšajo učinkovitost in produktivnost zaposlenih na primeru sodelujočih podjetij. Ravno tako zaposleni pozitivno vrednotijo odnos do team building programov. Starostna segmentacija v sodelujočih podjetjih ne vpliva na stopnjo zadovoljstva z izvajanjem team building programov, kar indicira na dobro zastavljenost programov. Ravno tako so zaposleni v večji meri zadovoljni z delovnim mestom, zato pogostost udeležbe na team building programih neposredno ne vpliva na njihovo zadovoljstvo. Vsekakor pa zaposleni menijo, da team building programi pozitivno vplivajo na njihove odnose med sodelavci. Na podlagi ugotovitev magistrskega dela sklenemo, da izvedba team building programov pripomore k vsesplošni blaginji podjetij in je relevantna.
Keywords: team building, team building programi, razvoj zaposlenih, zadovoljstvo, motivacija, dobro počutje
Published in DKUM: 01.06.2022; Views: 87; Downloads: 12
.pdf Full text (1,47 MB)

2.
Delo na daljavo kot redna oblika dela in motivacija zaposlenih
Mirana Sinanović, 2022, master's thesis

Abstract: Motivacija vpliva na vedenje posameznikov, med drugim tudi na njihovo delovno uspešnost. Namen dela je, med drugim, opredeliti delo na daljavo, motivacijo in dejavnike, ki vplivajo nanjo, s pomočjo motivacijskih teorij, preučiti motivacijo zaposlenih s področja socialnega varstva pri pri delu od doma in možne strategije motiviranja. Poleg tega je bil namen ugotoviti razlike med motivacijo glede na lokacijo dela in njen vpliv na delovno uspešnost zaposlenih.
Keywords: Delo na daljavo, motivacija, teorija dveh faktorjev, teorija pričakovanj, Covid-19.
Published in DKUM: 25.05.2022; Views: 45; Downloads: 27
.pdf Full text (1,59 MB)

3.
Motivacija zaposlenih za izobraževanje in delo v marketinškem podjetju
Ana Ljubić, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava raziskavo glede motivacije za izobraževanja in delo v marketinškem podjetju. V teoretičnem delu smo predstavili različne opredelitve pojma motivacija. Opisali smo različne motivacijske teorije, kot so teorija Maslowa, Herzbergova dvofaktorska teorija, Teorija X in Y, Vroomova motivacijska teorija, McClellandova motivacijska teorija in Hackman-Oldhamov model. Nato smo predstavili tudi motivacijo zaposlenih za delo in motivacijske dejavnike. V nadaljevanju teoretičnega dela smo se lotili opredelitve pojmov izobraževanja, nalog in ciljev izobraževanja ter izzivov pri izobraževanju zaposlenih. Teoretični del smo zaključili z opisom motivacije za izobraževanje. Po teoretičnem delu je sledila raziskava, ki smo jo opravili s spletnim anketnim vprašalnikom. Z raziskavo smo odgovorili na določena vprašanja, ki smo si jih zastavili na začetku. Ugotovili smo, da zaposlene za izobraževanje najbolj motivirata karierni razvoj in osebno zadovoljstvo, za delo pa jih najbolj motivirata nagrada za uspešnost in dobro plačilo. Zaposleni se strinjajo, da motivacija vpliva na njihovo delo, večina jih meni tudi, da so dovolj motivirani za delo. Za izobraževanje jih demotivirajo visoki stroški izobraževanja, to, da podjetje ne omogoča izobraževanja vsem, ter preobremenjenost s službenimi obveznostmi.
Keywords: motivacija, izobraževanje, kadri, marketinško podjetje
Published in DKUM: 21.04.2022; Views: 212; Downloads: 38
.pdf Full text (3,93 MB)

4.
Motivacija starejših zaposlenih in vpliv istega na zadovoljstvo pri delu ter na poslovno organizacijo
Anamarija Krčmar, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo »Motivacija starejših zaposlenih in vpliv istega na zadovoljstvo pri delu ter na poslovno organizacijo« je pisano z namenom ugotavljanja spodbud, ki motivirajo skupine starejših zaposlenih, kako to deluje na njihovo zadovoljstvo pri delu in kakšen vpliv ima motivirani in zadovoljni starejši delavec na poslovno organizacijo. Delo je razdeljeno na teoretičen pregled, ki ga opredeljujejo ključni pojmi in številne primerjave raziskav iz istih ali podobnih področij različnih avtorjev in strokovnjakov, ter na empiričen del, v katerem se nahaja empirična raziskava. Empiričen del raziskave je bil izvajan s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga izvedli na področju Hrvaške in je zajemal 200 oseb starih nad 45 let v delovnem razmerju oziroma pri končnih rezultatih so kot reprezentativni vzorec upoštevani tisti, ki so sodili v skupino starejših zaposlenih. S pomočjo raziskave je bilo ugotovljeno, da skupino starejših zaposlenih najbolj spodbujajo notranji dejavniki, dokler motiviranost in delovno okolje vplivata na njihovo večje zadovoljstvo in uspešnost pri delu. Njihovo intelektualno bogastvo, znanje in izkušnje, ki so jih pridobili z leti, so razlog zaradi katerega se številne poslovne organizacije odločajo, da zadržijo starejše zaposlene na delovnem mestu, da bi ti prenašali znanje na mlajše generacije in v sinergiji različnih starostnih ekip prispevali k uspešnosti poslovnih organizacij.
Keywords: Motivacija, zadovoljstvo pri delu, starejši zaposleni, skupina starejših zaposlenih, poslovna organizacija.
Published in DKUM: 11.04.2022; Views: 178; Downloads: 33
.pdf Full text (2,21 MB)

5.
Vodenje zaposlenih na daljavo v slovenski banki
Polona Vajdič Crnčan, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena tematika vodenja na daljavo. Pandemija COVID-19 je spremenila svet in odprla nove možnosti, na katere prej nismo pomislili ali pa smo mislili, da se bodo uveljavile šele v prihodnosti. Veliko podjetji je razmišljalo o delu od doma, kako bi to počasi uvedli v svoja podjetja, a je pandemija poskrbela, da so podjetja to morala uvesti v zelo kratkem času. Vodje in zaposleni so se začeli soočati z novimi izzivi. Vodenje je prešlo na drugo raven, ki je nova in še ne dobro raziskana. V raziskavi smo preverili, kako zaposleni različnih generacij, izobrazbe in spola dojemajo vodenje na daljavo. S pomočjo odgovorov na vprašalnikih smo primerjali njihova mnenja o vodenju, ko so bili v pisarnah in ko so delali od doma.
Keywords: vodenje, generacije, komuniciranje, motivacija
Published in DKUM: 24.03.2022; Views: 214; Downloads: 28
.pdf Full text (778,28 KB)

6.
Motivacija za delo med pripadniki generacije Y
Nina Vraničar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu raziskujemo motivacijo za delo med pripadniki generacije Y. V teoretičnem delu smo predstavili osnovne pojme motivacije ter določene motivacijske teorije in opisali splošne značilnosti pripadnikov generacije Y, ki smo jih lahko zasledili v literaturi. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o motivaciji za delo med pripadniki generacije Y z lastnim anketnim vprašalnikom. Ugotovili smo, da jih od vseh navedenih dejavnikov najbolj motivira uspeh in zadovoljstvo pri delu, medtem ko jih najmanj motivira predvidljivo delo oziroma predvidljive delovne naloge. Rezultatov zaradi neverjetnostnega vzorca sicer ne moremo posplošiti na celotno generacijo Y.
Keywords: generacija Y, motivacijske teorije, motivacija za delo
Published in DKUM: 15.03.2022; Views: 228; Downloads: 54
.pdf Full text (923,60 KB)

7.
Soba pobega kot učna metoda bioloških vsebin na predmetni stopnji v osnovni šoli : magistrsko delo
Nika Kores, 2022, master's thesis

Abstract: Soba pobega je socialna in miselna igra, pri kateri je treba ob pomoči različnih ugank in namigov najti izhod iz zaprtega prostora v omejenem času. Koncept sobe pobega je mogoče uporabiti tudi kot učno metodo pri različnih šolskih predmetih. Namen magistrskega dela je sestaviti tri učne priprave za pouk bioloških vsebin na predmetni stopnji osnovne šole, ki bodo vključevale elemente sobe pobega. Epidemiološke razmere niso dopuščale izvedbe dejavnosti sob pobega, zato smo ob pomoči obstoječe literature odgovorili na raziskovalna vprašanja. Želeli smo preveriti, ali na osnovi rezultatov dosedanjih raziskav lahko sklenemo, da pouk z elementi sobe pobega spodbuja sodelovalno učenje, ali lahko naredimo povezavo med učnimi urami, ki vključujejo elemente sobe pobega, ter učno motivacijo in pojavnostjo kritičnega mišljenja in ali lahko ugotovimo še kakšne dodatne prednosti takega načina dela. Ugotovili smo, da soba pobega omogoča sodelovalno učenje in skupinske razprave, pripomore pa tudi k motivaciji učencev za delo. V sobi pobega je potrebno tudi kritično mišljenje, vendar je prisotnost slednjega med drugim odvisna od dejavnosti in stopnje zahtevnosti. Soba pobega lahko pripomore k boljšemu razumevanju učne vsebine, zmanjšani anksioznosti in večji avtonomiji učencev. Učenci so pri dejavnostih uživali in so jim bile všeč. Priprava sobe pobega zahteva veliko učiteljevega časa in napora, vendar je tak način dela prijetna popestritev učne ure, prinaša pa tudi druge prednosti za učence.
Keywords: biologija, motivacija, sodelovanje, soba pobega, utrjevanje
Published in DKUM: 02.02.2022; Views: 240; Downloads: 34
.pdf Full text (3,00 MB)

8.
Razvijanje socialnih veščin z lutkovnim projektom : diplomsko delo
Mateja Mašek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Otroci se socialnih veščin naučijo preko interakcij z drugimi otroci in odraslimi osebami. Socialne igre v vrtcu predstavljajo pomemben del socialnih interakacij, ki so lahko v pomoč pri razvoju socialnih veščin. V praktičnem delu naloge smo s pomočjo lutkovnega projekta opisali pripravo, izvedbo in evalvacijo lutkovnega projekta v skupini 20 otrok, starih 5 do 6 let, v katerega smo vključili socialne igre. Otroke smo ocenili pred in po izvedbi projekta po postavkah za posamezne socialne veščine. Ugotovili smo, da obstajajo statistično značilne razlike v izražanju strpnosti otrok, pri otrokovem ustreznem izražanju misli, čustev, želj in potreb, v zmožnostih sodelovanja otroka v socialnih igra s pravili, v spontanem sodelovanju v skupinskih nalogah in prilagajanju članom skupine, v izkazovanju empatije, pri spoštovanju pravil iger, pri uspešni komunikaciji z vrstniki, pri reševanju konfliktov brez agresije, pri vzpostavljanju prijateljskih odnosov, pri spontani igri z lutko, pri otrokovem vključevanju lutke ljubljenke v dnevno rutino in sproščenem odnosu do lutke pred in po izvedbi projekta. Rezultati te naloge so pomembni za razumevanje razvoja socialnih veščin ob uporabi lutke ljubljenke v skupini.
Keywords: Socialne veščine, lutka ljubljenka, motivacija, socialne igre, medsebojni odnosi, predšolska vzgoja.
Published in DKUM: 14.01.2022; Views: 257; Downloads: 36
.pdf Full text (2,27 MB)

9.
Pogledi staršev na razloge za športno udejstvovanje njihovih otrok : diplomsko delo
Maša Jerman, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je zelo pomembna za ukvarjanje s športom in ima velik pomen pri doseganju ciljev, ki si jih zadamo iz športnega vidika. Prav zato je ena od najpogosteje obravnavanih tem na področju športa, saj je motivacija pogoj za to, da se posameznik sploh začne ukvarjati s športno dejavnostjo. Poznamo notranjo in zunanjo obliko motivacije. Pri notranji motivaciji prihaja želja po športnem udejstvovanju iz posameznika samega, ženejo ga neki notranji goni, za zunanjo motivacijo pa je značilno, da pobuda, dražljaj ali pritisk prihajajo nekje od zunaj, velikokrat pa je prisotno tudi nagrajevanje. Gibanje je za otroka zelo pomembno, podobno kot dihanje, hrana in na primer igra. Predvsem je gibanje pomembno v prvih letih otrokovega življenja, ko se hitro razvija na gibalnem, emocionalnem, socializacijskem in kognitivnem nivoju. Otrok gibanje nujno potrebuje vsak dan, saj tako sprošča nakopičeno energijo, se giba, na tak način skrbi za svoje zdravje in dobro fizično počutje, ob gibanju pa spoznava tudi vrtčevske prijatelje in ustvarja ter razvija odnose z njimi. Podobno kot pri igri, ki je, enako kot gibanje, za otroka nujno potrebna. To je zanj najboljši in najlažji način za odkrivanje sveta, saj se otrok s pomočjo igre uči in razvija na najrazličnejših področjih. Za otroka in njegovo ukvarjanje oziroma neukvarjanje s športnimi dejavnostmi so zelo pomembni starši in vzgojitelji, saj so prav oni tisti, ki odločajo o tem, če in koliko se bo otrok gibal. Starši in vzgojitelji, ki visoko cenijo športno udejstvovanje in želijo to pravilno in pozitivno razmišljanje prenesti na otroka, so na dobri poti, da otroku pomagajo, da bo vzljubil šport in se športno udejstvoval, kolikor bo le mogoče. Želimo si, da bi bilo takšnih staršev in vzgojitelj čim več, saj se dobro zavedamo, kako zelo pomemben vpliv ima gibanje na otroka. V diplomski nalogi smo raziskali pomen gibanja za otroka in njegov razvoj na vseh področjih, kakšno vlogo imajo pri tem starši in vzgojitelji, kako pomembna je ob tem za otroka motivacija, kakšen pomen ima za otroka družina in ukvarjanje oziroma neukvarjanje z gibalnimi dejavnostmi v okviru družine, raziskali pa smo tudi, kakšen je dober vzgojitelj in kakšen pomen ima za otroka igra. Upamo, da bo diplomska naloga pomagala kakšnemu staršu doma in vzgojitelju v vrtcu, da uvidi zelo velik pomen gibanja in omogočanja gibalnih dejavnosti za otroka in njegov razvoj na vseh področjih, ob tem pa tudi, kako zelo pomembna je pri tem motivacija, za katero morajo predvsem v prvih letih otrokovega življenja poskrbeti le ti, starši in vzgojitelji.
Keywords: otrok, motivacija, športno udejstvovanje, starši, vzgojitelji
Published in DKUM: 14.01.2022; Views: 96; Downloads: 10
.pdf Full text (1,70 MB)

10.
Pomen rednih letnih razgovorov za motiviranje zaposlenih v zdravstveni negi v izbranih zdravstvenih ustanovah
Tanija Osmićević, 2021, master's thesis

Abstract: Izhodišča: Letni razgovori vodje z zaposlenimi v zdravstveni negi in ocena njihove uspešnosti so pomembne komponente zdravstvenih organizacij. Ozaveščanje dojemanja vodje in zaposlenih o njihovi uspešnosti in delu lahko dodatno motivira zaposlenega za delo in s tem za izboljšanje kakovosti oskrbe bolnikov. Namen magistrske naloge je bil predstaviti pomen rednih letnih razgovorov za motiviranje zaposlenih v zdravstveni negi v izbranih zdravstvenih ustanovah v gorenjski regiji. Preverili smo stališča zaposlenih na področju zdravstvene nege o osebnostnih lastnostih vodij, kaj vse vpliva na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu in kako letni razgovori vplivajo na njihov razvoj
Keywords: redni letni razgovor, motivacija, zadovoljstvo zaposlenih.
Published in DKUM: 17.12.2021; Views: 325; Downloads: 86
.pdf Full text (1,62 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica