| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv hitre mode na potrošniško vedenje in okolje
Žiga Bizjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Globalizacija je drastično razširila modno industrijo in povečala željo po oblačilih, ki sledijo najnovejšim trendom. Blagovne znamke izkoriščajo modne trende za oblikovanje hitro rastoče industrije hitre mode, ki je znana po hitri proizvodnji in nizkih cenah oblačil. Vendar pa ta sistem prinaša številne negativne okoljske posledice, vključno z onesnaževanjem voda, prisotnostjo mikroplastike in uporabe škodljivih kemikalij. V modni industriji se pogosto pojavljajo etični problemi, ki so povezani z izkoriščanjem delovne sile in nehumanimi delovnimi pogoji v nerazvitih državah. Diplomsko delo se osredotoča na proučevanje vpliva hitre mode na nakupovalno vedenje potrošnikov ter na okoljske posledice, ki jih povzroča ta industrija. V empiričnem delu smo izvedli anketo, s katero smo raziskovali stopnjo ozaveščenosti o hitri modi med potrošniki in njihovo pripravljenost na preusmeritev k nakupu trajnostnih oblačil.
Keywords: Hitra moda, modna industrija, okolje, potrošniško vedenje
Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (2,81 MB)

2.
Vloga Instagrama in vplivnostnega marketinga v modni industriji
Marija Pristaš, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava vlogo Instagrama in vplivnostnega marketinga v modni industriji. Raziskava se osredotoča na vpliv, ki ga imajo vplivneži na Instagramu na odjemalčeve preference in odločitve glede modnih izdelkov. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni koncepti vplivnostnega marketinga in vpliva družbenih omrežij na oblikovanje odjemalčevih odločitev. Empirični del vključuje analizo podatkov, zbranih s pomočjo spletnega vprašalnika med sledilkami izbrane vplivnice na Instagramu. Rezultati kažejo, da imajo vplivneži pomembno vlogo pri oblikovanju odjemalčevih odločitev in da je njihova avtentičnost ključnega pomena za gradnjo zaupanja med sledilci. Kljub ugotovljenim povezavam med modnim stilom vplivnežev in odjemalcev pa statistična pomembnost teh povezav ni bila v celoti potrjena, kar nakazuje na potrebo po nadaljnjih raziskavah.
Keywords: Instagram, vplivnostni marketing, modna industrija, vplivneži, vedenje odjemalcev, družbena omrežja.
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 5; Downloads: 7
.pdf Full text (2,77 MB)

3.
Vloga vplivnežev v modni industriji : magistrsko delo
Miha Rušnik, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo raziskuje vlogo modnih vplivnežev v modni industriji. Pri javnostih se osredotoča na predstavnike generacije Z, pri medijskem prostoru pa na slovensko območje. Z analizo dosedanjih študij, anketo med ciljno javnostjo in intervjuji relevantnih modnih vplinvežev in sodelujočih v industriji je ugotovljeno, da je v Sloveniji več relevatnih modnih vplivnežev, vendar je le-te težko opredeliti. Spoznava, da je je glavni namen njihovega dela navdihovanje ljudi, vendar imajo od svojih aktivnosti tudi finančno korist. Ugotavlja tudi, da so modni vplivneži spremenili predvsem način predstavitve in prodaje izdelkov modne industrije.
Keywords: družbena omrežja, Instagram, vplivneži, trženje, modna industrija
Published in DKUM: 21.12.2023; Views: 580; Downloads: 132
.pdf Full text (11,06 MB)

4.
Digitalizacija storitev v modni industriji
Urška Berden, 2022, master's thesis

Abstract: Živimo v fascinantnem in hitro rastočem svetu, saj digitalizacija in rastoča tehnologija postajata nujni del našega vsakdana, ob tem nam ponujata tudi ugodje in lajšata življenje. Svet, v katerem živimo, se nenehno spreminja in z njim se dramatično spreminja tudi digitalizacija. Digitalizacija storitev igra danes vedno pomembnejšo vlogo v gospodarskih panogah in industrijskih dejavnostih kot tudi na ostalih področjih življenja, saj vpliva na vsa delovna okolja, organizacijsko kulturo in na celotno družbo. Sodobnejši razvoj digitalizacije storitev in tehnologije odpira nove priložnosti v poslovanju modnih in drugih dejavnosti v gospodarstvu, je trajnostno naravnan, omogoča uspešnejše poslovanje in zaupanje ter spodbuja k uporabi digitalizacije. Digitalne storitve omogočajo hitrejšo in enostavnejšo uporabo tako odjemalcem kot ponudnikom storitev. Epidemija, ki je konec marca 2020 povzročila zaprtje celotnega sveta in gospodarstva, je negativno vplivava tudi na modno industrijo, povzročila je številne negotovosti. Modne hiše so bile za nekaj časa primorane zapreti svoja vrata in izvajati svojo funkcijo preko spleta. Za modno industrijo je postal nov veliki izziv, kako se digitalno preobraziti, torej kako izbrati ustrezno digitalno strategijo, kako najbolje izkoristiti digitalne storitve in inovacije, kako slediti digitalnim trendom in kako slediti željam odjemalcem. V magistrskem delu je predstavljena in prikazana vloga, trendi, prednosti ter slabosti digitalizacije storitev in inovacij v modni industriji. V raziskovalnem delu je s tremi različnimi modnimi oblikovalci izveden intervju na temo Digitalizacija storitev v modni industriji. Glavni poudarek je na 3D tehnologiji, 3D modeliranju in digitalnem marketinškem komuniciranju, kjer so podrobneje analizirane priložnosti, izzivi, nevarnosti in tveganja, s katerimi se soočajo modni oblikovalci. Analiziran je način digitalizacije njihovih storitev, izbira orodij za digitalizacijo in učinkovitost digitalnega marketinškega komuniciranja s pomočjo digitalnih orodij
Keywords: Storitve, Markeitng, Digitalizacija, Modna industrija.
Published in DKUM: 01.12.2022; Views: 871; Downloads: 256
.pdf Full text (2,26 MB)

5.
Trendi na modnih revijah
Špela Perdigal, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Modne revije so pomemben dogodek, na katerem modni oblikovalci predstavijo svoje kolekcije kupcem, medijem in splošni javnosti. Modne revije se prilagajajo trenutnim trendom in so odraz družbe in njene kulture. Delo diplomskega projekta zajema pet poglavij. Na začetku je definirana moda in predstavljena modna industrija. Nato je poudarek na modnih revijah. Najprej je na kratko opisana zgodovina modnih revij, ki ji sledita predstavitev obstoječih vrst modnih revij in opis največjega modnega dogodka – tedna mode. V četrtem poglavju so s pomočjo primerov iz prakse opisani največji trendi, ki jih je možno zaslediti na trenutnih modnih revijah. Na koncu je opisana prihodnost modnih revij.
Keywords: moda, modna industrija, modna revija, teden mode, modni trendi
Published in DKUM: 18.11.2020; Views: 1156; Downloads: 180
.pdf Full text (1,96 MB)

6.
Primerjava poslovnih modelov izbranih podjetij v modni industriji
Tim Krajnc, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Modna industrija je ena najmočnejših industrij sodobnega časa. Globalizacija je močno vplivala na panogo, razvoj hitrih trendov in obseg odjemalcev ter ponudnikov. Na trgu so se oblikovali kompleksni pogoji, ki jih lahko obvladajo le podjetja z ustrezno zastavljenim poslovnim modelom. Gre za celoten proces, kako podjetje ustvarja, dostavlja in zajema vrednost. V diplomskem delu obravnavamo poslovna modela dveh podjetij iz modne industrije, in sicer globalno podjetje Zara, ki deluje pod okriljem družbe Inditex, kot primer inovativno zastavljenega poslovnega modela in podjetje Mura nekoč eno izmed večjih tekstilnih družb v Evropi kot primer neustrezno zastavljenega poslovnega modela, kar je podjetje vodilo v propad. Glavni cilj diplomskega dela je primerjati poslovna modela Zare in Mure in posledično ugotoviti, kako lahko nekatera podjetja uspešno poslujejo v kompleksnih razmerah v modni industriji, druga pa so prisiljena v propad. Mura v času svojega obstoja ob veliki spremembi tržnih razmer v poslovanje ni uvedla inovativne prakse, ki bi preprečila propad podjetja. Medtem Inditex z Zaro in ostalimi blagovnimi znamkami spretno izkorišča tržne razmere in z edinstveno zasnovanim poslovnim modelom ustvarja konkurenčno prednost pred ostalimi ponudniki v panogi ter velja za najuspešnejše podjetje v industriji.
Keywords: Poslovni modeli, modna industrija, Inditex, Zara, Mura.
Published in DKUM: 27.06.2019; Views: 1698; Downloads: 208
.pdf Full text (993,65 KB)

7.
Šokantno oglaševanje v modni industriji
Margareta Furman, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali šokantno oglaševanje na področju modne industrije. Tematiko smo analizirali glede na oblikovanje komunikacije in pravnih predpisov ter glede na vlogo blagovnih znamk. Z analizo različnih oglasov smo ugotovili, da je najbolj priljubljena oblika šokiranja spolno namigovanje in s tem uporaba ženskega telesa kot spolnega objekta.
Keywords: šokantno oglaševanje, modna industrija, blagovna znamka
Published in DKUM: 04.09.2018; Views: 1998; Downloads: 206
.pdf Full text (1,88 MB)

8.
Modna industrija: odnos potrošnic do nakupovanja modnih torbic
Tamara Hren Špes, 2017, master's thesis

Abstract: Modna industrija je danes več sto milijard dolarjev vredna globalna organizacija. Z njeno pomočjo nastajajo vsa naša oblačila, obutev in modni dodatki. Sestavljena je iz mnogo ljudi po celem svetu, kamor spadajo tudi prodajalci, kupci, modni oblikovalci, stilisti in mnogi drugi povezani z modo. Moda se spreminja iz meseca v mesec, zato mora modna industrija zvesto slediti novim trenom na trgu ter znova in znova poizkušati nove ideje. Če jim ne sledi, lahko kaj hitro zapade v negativne številke in se obsodi na propad. Eden izmed najbolj donosnih izdelkov v industriji mode so poleg oblačil modni dodatki. Pomemben del le-teh predstavljajo torbice, ki so najhitreje rastoči segment v celotni industriji luksuznega blaga. Blagovne znamke pomagajo luksuzni industriji ohranjati stabilno rast in donosnost za prihodnost ter razvijati najboljše modne izdelke za trg. Le-te imajo še posebej pomembno vlogo pri nakupu modnih dodatkov kot so torbice. Za nekatere predstavljajo odločilni dejavnik nakupa, za nekatere so bolj pomembni cena, dizajn torbice, barva in drugo, saj so nakupne navade potrošnikov različne. Torbice so pomemben dodatek k vsaki ženski. Ne glede na videz, ceno, blagovno znamko ali barvo, vsaka torbica opravlja svojo funkcijo hranjenja in prenašanja ženskih stvari. Kupiti jih je mogoče že prav v vsaki trgovini. V Sloveniji sta eni izmed bolj znanih trgovin s širokim sortimentom torbic, kot tudi ostalih stvari, povezanih z galanterijo, Bags&More in La'Mans. Magistrsko delo sestavljata teoretični in empirični del. S pomočjo domače in tuje literature v teoretičnem delu podrobneje predstavimo pomen modne industrije in blagovnih znamk, opredelimo vedenje potrošnikov in vpliv dejavnikov na njihovo nakupno odločanje ter predstavimo trg povezan z modnimi torbicami. Prav tako opišemo eno izmed slovenskih podjetij, ki ima v lasti znani trgovini na drobno s torbicami. V empiričnem delu magistrskega dela predstavimo vprašalnik, ki je bil izhodišče za zbiranje podatkov, podrobneje predstavimo analizo rezultatov pridobljenih v raziskavi ter s pomočjo dobljenih rezultatov analize preverimo zastavljene hipoteze. Namen raziskave temelji na ugotavljanju odnosa potrošnic na območju Slovenije pri nakupovanju modnih torbic. Vzporedno smo preverili prepoznavnost trgovin na drobno s torbicami Bags&More in La'Mans. Zbiranje podatkov je potekalo preko spletne strani 1KA, katere smo nato analizirali s statističnim programom SPSS. Ugotovitve kažejo, da je torbica eden izmed najbolj priljubljenih modnih dodatkov, ki si ga ženske privoščijo v večini 1x letno in so zanjo pripravljene odšteti do 50 €. Torbico najpogosteje kupijo v trgovinah, ki se nahajajo v trgovskih centrih, pri tem je dejavnik, ki najbolj vpliva na odločitev o nakupu torbice dober dizajn torbice. Blagovna znamka torbice ženskam ni pomembna, izmed navedenih znamk je najbolj priljubljena znamka torbice, ki si jo želi velika večina, blagovna znamka Michael Kors, kateri sledita Desigual in Guess. Več kot polovica sodelujočih v anketi pozna trgovini Bags&More ter La'Mans.
Keywords: modna industrija, blagovne znamke, vedenje potrošnikov, torbice
Published in DKUM: 20.07.2017; Views: 2720; Downloads: 250
.pdf Full text (2,26 MB)

9.
BLAGOVNE ZNAMKE V MODNI INDUSTRIJI
Tamara Hren Špes, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Modna industrija je sektor, ki se ukvarja s proizvodnjo oziroma nastajanjem mode, ter z njo povezanimi oblikovalci in prodajalci modnih oblačil. Je bilijonska, globalna organizacija, ki po celem svetu zaposluje milijone ljudi, predvsem ženske. Če nebi bilo modne industrije nebi obstajala moda, kakor tudi blagovne znamke ne. Torej so modna industrija, moda in blagovne znamke tesno povezane. Njihovo delovanje je odvisno drugo od drugega. Danes nas moda spremlja povsod v življenju. Definiramo jo kot časovno omejeno, se spreminjajočo obliko življenja, ki vsebuje družbene pojave in načine oblačenja. Blagovne znamke so del mode, saj poznamo tudi modne blagovne znamke. Blagovna znamka je ime, simbol, pojem, oblika oziroma katera koli druga značilnost, ki opredeljuje nek proizvod. Pri uravnoteženem pogledu na blagovno znamko sta zelo pomembna identiteta znamke in premoženje. Louis Vuitton je najboljša modna, luksuzna blagovna znamka. Obstaja že 157 let. Znana je po svojih ročno izdelanih usnjenih torbicah, katere krasi njihov logotip LV in znameniti monogram. Je blagovna znamka francoske družbe LVMH, ki je nastala leta 1987. Poleg Louis Vuittona so njena last še blagovne znamke: Dior, Givenchy, Kenzo, Möet&Chandon, Guerlain.
Keywords: modna industrija, moda, blagovna znamka, identiteta blagovne znamke, premoženje blagovne znamke, Louis Vuitton, LVMH.
Published in DKUM: 07.11.2013; Views: 3020; Downloads: 341
.pdf Full text (1,31 MB)

10.
Search done in 0.38 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica