| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
MERJENJE IN MODELIRANJE IP-OMREŽNEGA PROMETA
Primož Finšgar, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo preizkusili statistične metode modeliranja prometa za potrebe simulacij, ki temeljijo na merjenju realnega prometa v omrežju. Metode smo preizkusili v simulacijskem orodju OPNET Modeler in v realnem omrežju, kjer smo za generiranje prometa uporabili generatorje prometa. Preizkusili smo generiranje prometa s počasi pojemajočimi porazdelitvenimi funkcijami, kot so eksponentna, Paretova ali Weibullova Rezultati eksperimentov naj bi pokazali, da je metoda modeliranja prometa uporabna za namene simulacij realnih omrežij.
Keywords: simulacija omrežij, merjenje prometa, modeliranje prometa
Published: 20.09.2011; Views: 1156; Downloads: 80
.pdf Full text (1,83 MB)

4.
UPORABA ORODIJ ZA PROGNOZIRANJE DALJINSKEGA PROMETA, PRIMER TRANS-TOOLS
Dejan Prapotnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Hitro naraščanje prometa v Evropi in s tem tudi na slovenskem prometnem omrežju, vodi do številnih problemov v prometu. Ti problemi so na primer zastoji, povečane emisije v zraku, hrup in neposredno tudi povečanje ogroženosti in varnosti udeležencev v prometu. Da bi lažje predvideli stanje v prihodnosti in da do teh nevšečnosti ne bi prihajalo, lahko z uporabo prometnih modelov pravočasno predvidimo in zagotovimo potrebe po prometni infrastrukturi. Ti omogočajo, da preskusimo (testiramo) rešitve in ukrepe, preden jih izvedemo v realnem svetu. Model je poenostavljena prezentacija le dela realnega sveta in je osredotočen na določen problem iz določenega zornega kota. Evropska komisija je za potrebe načrtovanja prometa in mobilnosti v Evropi ugotovila, da potrebuje orodje, ki bi presegalo nekatere pomanjkljivosti obstoječih prometnih modelov, in tako so razvili model Trans-Tools, s katerim smo skozi diplomsko nalogo tudi sami pognali in preizkusili določene scenarije, ki bi se v prihodnosti v Sloveniji lahko zgodili.
Keywords: prometni modeli, modeliranje prometa, prometni tokovi, napovedovanje prometnih tokov, Trans-Tools
Published: 26.03.2012; Views: 1750; Downloads: 69
.pdf Full text (3,47 MB)

5.
6.
HITRO ODZIVNI SISTEM VODENJA PROMETA V URBANIH OKOLJIH
Robert Lutar, 2015, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so s pomočjo dinamičnega prometnega modela analizirane zamude, kapacitete, hitrosti in ostali indikatorji, ki pomembno vplivajo na cestnoprometne lastnosti in kakovost življenja v urbanih okoljih. Naloga obravnava prometni model srednje velikosti, ki vključuje geometrijske elemente prometnic obravnavanega omrežja (vrsta, kategorija, dolžina, širina, naklon), centroide in njihovo navezavo na omrežje, števne podatke za merodajno popoldansko prometnokonično obdobje (OD-matrika, struktura in nihanje prometnega toka znotraj koničnega obdobja) in križišča (nesemaforizirana, krožna, semaforizirana – krmiljenje) s predpostavko, da se je na tem urbanem cestnem omrežju pripetil nenapovedan izredni dogodek (delo na cesti ali prometna nesreča). V nalogi bodo predstavljene prednosti hitro odzivnega sistema vodenja prometa v urbanih okoljih v primerjavi z neodzivnim, ki predstavlja večino sistemov v slovenskih mestih. Prometni model hitro odzivnega sistema vodenja in upravljanja s prometom v mestih bo vzpostavljen na podlagi več različnih detektorjev, ki bodo zaznavali vrsto prometnega sredstva, hitrost, gostoto, pretočnost prometnega toka in zajemali video, ter spremenljivih prometnih znakih. Izvedeni bosta dve skoraj identični dinamični mikrosimulaciji in primerjani na osnovi različnih karakteristik v vodenju prometa. Iz te primerjave sledijo zaključki glede možnosti uporabe takega sistema vodenja prometa v slovenskem urbanem okolju.
Keywords: planiranje prometa, modeliranje prometa, inteligentni transportni sistemi
Published: 11.12.2015; Views: 785; Downloads: 106
.pdf Full text (9,32 MB)

7.
MODEL ODLOČANJA PRI IZBIRI NAČINA DOSTOPA IN IZBIRI ŽELEZNIŠKIH POSTAJALIŠČ
Gregor Rak, 2014, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava način dostopa in izbire železniških postajališč uporabnikov potniškega železniškega prevoza v suburbanem okolju Slovenije. Za razumevanje dejavnikov dostopnosti do postajališč smo oblikovali dva modela. Prvi predvideva ugotavljanje prostorske dostopnosti do železniških postajališč z analizo vplivnih območij (angl. buffer analysis), drugi pa način dostopa do postaje in izbire vstopne postaje z metodo drevesnega logit modela (angl. nestet logit model) iz skupine GEV (angl. generalized extreme value) modelov. Podatke za modela smo pridobili z anketo neposrednega intervjuja na postajah, s katero smo ugotavljali obstoječe preference potnikov glede načina dostopa in izbire postajališča (ang. revealed preferences survey). S pomočjo drevesnega logit modela (angl. nestet logit model) smo ocenili vpliv posamičnih dejavnikov dostopnosti na verjetnost izbire vstopne postaje oz. načina dostopa do nje. Razumevanje dejavnikov odločanja potnikov, ki vplivajo na izbiro odhodne postaje in način dostopa do nje, ima več praktičnih posledic za oblikovanje politik za upravljanje železniškega potniškega prometa.
Keywords: železniški potniški promet, modeliranje prometa, dostopnost do postajališč, multimodalni logit model, drevesni logit model
Published: 22.01.2014; Views: 1078; Downloads: 111
.pdf Full text (1,98 MB)

8.
MODELIRANJE IZBORA SREDSTVA ZA POTOVANJE Z VISOKIMI VREDNOSTMI ČASA (VOT)
Robert Špur, 2014, master's thesis

Abstract: Vsak, ki potuje, se pri izbiri prevoznega sredstva odloča tako, da izbere tisto ponujeno možnost, ki jo občuti kot sebi najustreznejšo. Potniki imajo zelo različne želje in zahteve, različne finančne sposobnosti, nekateri imajo odpor do določenih storitev, nekateri so bolj občutljivi na zamude itd. Vse te posebnosti je nemogoče zajeti v eksaktnih enačbah, zato se v modeliranju prometa pogosto uporabljajo statistične metode s katerimi se poskuša opisati povprečja. Te statistične metode dajo solidno osnovo za presojo učinkov ukrepov. V magistrskem delu so prikazane zakonitosti in lastnosti izbire prevoznega sredstva za poslovne potnike oz. potnike z visokim VOT, katerih izgubljen čas na potovanju se vrednoti višje od povprečnih potnikov. Za določanje načina prihoda na letališče je uporabljen pristop multi-modalnega odločanja z upoštevanjem logistične distribucije (logit). Enačbo smo pripravili in umerili na primeru povezave Ljubljane z letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana. Omejili smo se na štiri oblike potovanja na relaciji med Ljubljano in letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana (avtomobil kot voznik, kot sopotnik, avtobus, taksi). Generalizirane stroške potovanja smo izračunavali za vrednosti časa 50,00 EUR na uro. Logit enačbo smo umerili na podlagi poznanega modal splita. Nadalje smo analizirali možnosti vključitve nove ponudbe (vlak) na relaciji med Ljubljano in letališčem Jožeta Pučnika Ljubljana ter njen vpliv na izbiro prevoznega sredstva. Na nekaj primerih smo prikazali teoretični odziv potovalcev na različne režime obratovanja vlakovne povezave kakor tudi spremembe cen parkiranja. Zavedajoč se številnih omejitev in poenostavitev, smo vendarle pripravili solidno veljavno in uporabno enačbo, kakršne v slovenskem prometnem načrtovanju še nismo poznali ali uporabljali.
Keywords: modeliranje prometa, logit, izbor prevoznega sredstva, vrednost časa, letališče, Ljubljana
Published: 03.06.2014; Views: 1004; Downloads: 94
.pdf Full text (2,66 MB)

9.
Ocenjevanje emisij motornega prometa z uporabo orodij za modeliranje prometa in izpustov (vissim, enviver)
Ingrid Fišer, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo se osredotočili na oceno pričakovanih emisij, ki postaja pomemben izziv načrtovalne stroke in vse pomembnejši dejavnik pri sprejemanju prometno političnih odločitev in načrtovanju prometne infrastrukture. S pomočjo modeliranja in simulacij smo preučili, kako vplivajo različni hitrostni režimi in ukrepi za umirjanja prometa v urbanem območju, na obseg emisij, ki jih povzroča motorni promet. Za bistveno razumevanje praktičnega dela, so v nalogi opisani aspekti in delovanje programskih orodij VISSIM in ENVIVER, ki so bili glavni pripomočki, za ocenjevanje emisij. Magistrska naloga prikazuje model krajšega odseka Koroške ceste v Mariboru, v katerem smo izvajali različne spremembe simulacije prometnega toka in ukrepov za umirjanje prometa. Analiza rezultatov prikazuje nihanje količine emisij, ki jih povzročajo ukrepi za umirjanje prometa in povečanje prometnega toka v urbanih območjih. V nalogi smo se omejili na oceno emisij NOX, PM10 in CO2.
Keywords: modeliranje prometa in izpustov, Vissim, Enviver, ocenjevanje emisij motornega prometa
Published: 20.03.2019; Views: 253; Downloads: 41
.pdf Full text (4,96 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica