| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Podatkovne baze v poslovanju
Marsel Graber, 2024, undergraduate thesis

Abstract: S podatki se ljudje srečujemo na vsakem koraku že tisoče let, zato jih je zaradi ogromne količine smiselno urediti in postaviti na ustrezna mesta. Za shranjevanje in delo s podatki uporabljamo podatkovne baze, ki pa so si med seboj različne. Prav tako imamo različne vrste podatkov, ki jih lahko na grobo delimo na strukturirane, nestrukturirane in delno strukturirane podatke. Vsi imajo nekaj skupnih a tudi veliko različnih lastnosti, ki jih delajo drugačne in bolj specifične. Delo s podatki ustvarja veliko število delovnih mest, ker pa je podatkov iz dneva v dan več je vseskozi potreba po novi delovni sili, nastajajo nova delovna mesta in nenehno si je potrebno pridobivati nova strokovna znanja, da lahko izpolnjujemo pričakovanja podjetij na tem področju. S podatkovnimi bazami in podatki lahko delajo tudi osnovni poslovni uporabniki, vendar zgolj v omejeni količini, saj nimajo naprednega znanja s tega področja. V kolikor želimo z našimi podatki doseči dodano vrednost za podjetja moramo te pravilno shranjevati in kasneje za njih uporabljati določena orodja, ki so si glede na tip podatkov lahko zelo raznolika. Podatke modeliramo, da jih spravimo v ustrezno obliko in da lahko iz njih iztisnemo kar se da veliko. Pri tem nam prav pridejo tudi sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami, ki so za doseganje dobrih rezultatov v podjetjih dandanes skoraj nuja. Sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami nam omogočajo, da iz že pridobljenih podatkov z različnimi pristopi analiziramo in pridobimo odgovore na vprašanja, ki smo si jih zastavili in izboljšamo poslovanje podjetja. Za različne tipe podatkov imamo različne strukture baz, ki se skozi čas nenehno spreminjajo in izboljšujejo. Vsekakor pa v zadnjem času v ospredje prihaja umetna inteligenca, ki je v veliki meri že prisotna v podatkovnih bazah in obratno, enako velja tudi za orodja, ki se uporabljajo pri analizi podatkov. Trendi na področju podatkovnih baz pa v zadnjih letih temeljijo tudi na čim večjem vključevanju strojnega učenja, razširjanju sistemov za upravljanje s podatki in širitev teh v oblačne rešitve.
Keywords: podatkovne baze, strukturirani podatki, nestrukturirani podatki, sistemi za upravljanje s podatkovnimi bazami (SUPB), modeliranje podatkov, orodja za strukturirane in nestrukturirane podatke
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 8
.pdf Full text (1,62 MB)

2.
Tehnike za zagotavljanje veljavnosti in zanesljivosti podatkov v marketinških raziskavah in analiza podatkov v marketingu
Borut Milfelner, 2023

Abstract: Znanstvena monografija »Tehnike za zagotavljanje veljavnosti in zanesljivosti podatkov v marketinških raziskavah in analiza podatkov v marketingu« se osredotoča na zbiranje informacij za marketinške namene v organizacijah in zagovarja znanstveni pristop pri merjenju marketinških konceptov. Utemeljuje znanstvene principe kvantitativnega merjenja v marketingu za zagotavljanje natančnih in zanesljivih podatkov ter metode za analizo podatkov v marketingu. Obravnavane so tudi napredne tehnike analiziranja podatkov, kot so modeliranje strukturnih enačb, s katerimi merimo vplive latentnih spremenljivk, ki lahko so v vlogi odvisne, kot tudi neodvisne spremenljivke. Monografija vsebuje sedem poglavij, ki obsegajo razumevanje informacijskega sistema v marketingu, tržne naravnanosti, teorije merjenja v marketingu, veljavnosti in zanesljivosti merilnih lestvic, metode za preverjanje povezav med parametričnimi in neparametričnimi spremenljivkami ter modeliranje strukturnih enačb.
Keywords: veljavnost merjenja, zanesljivost merjenja, faktorska analiza, analiza podatkov v marketingu, modeliranje strukturnih enačb
Published in DKUM: 18.09.2023; Views: 491; Downloads: 72
.pdf Full text (7,29 MB)
This document has many files! More...

3.
Fizično modeliranje in optimizacija relacijskih podatkovnih baz : interno učno gradivo
Muhamed Turkanović, 2021, other educational material

Keywords: relacijske baze podatkov, podatkovne baze, modeliranje, učbeniki
Published in DKUM: 03.06.2021; Views: 1398; Downloads: 113
.pdf Full text (2,94 MB)

4.
Obvladovanje kompleksnosti produktov s pomočjo PLM konfiguratorja znotraj koncerna proizvodnih podjetij in prodaje : magistrsko delo
Aleš Ješovnik, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljen konfigurator kot aplikacija v sistemu PLM/PDM, ki pomaga k organiziranemu razvoju in poslovanju podjetij, v današnjem svetu kompleksnih izdelkov. Opisan je pomen kompleksnosti, s katero imajo današnja podjetja težave, kako jo primerno obvladovati. Opisana sta sistem PLM in njegova vloga v podjetju. Opisano je tudi, kako je sestavljen ter kako se prekriva in povezuje z drugimi sistemi. Predstavljene so tudi nekatere aplikacije v sistemih PDM, podrobneje pa je opisana aplikacija Product Configurator iz Teamcentra, ki je bila testirana v namen obvladovanja kompleksnosti izdelka v koncernu Containex. Končni rezultat magistrskega dela je konfigurator za produkt terase in bivalne enote. Predstavljene ugotovitve in rezultati testov bodo služili pri nadaljnjem odločanju o nakupu aplikacije Product Configurator v Teamcentru.
Keywords: življenjski cikel izdelka, upravljanje življenjskega cikla izdelka, kompleksni izdelki, kompleksnost, konfiguracija izdelka, informacijska podpora, podatki, upravljanje podatkov, programsko orodje, modeliranje
Published in DKUM: 30.11.2018; Views: 1543; Downloads: 205
.pdf Full text (4,60 MB)

5.
PRENOVA DOKUMENTIRANJA NESREČ V PROMETU
Sebastjan Ribnikar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Naloga obravnava prenovo procesa dokumentiranja nesreč v prometu. Opisana je organiziranost slovenske policije in nekateri najpomembnejši predpisi, ki urejajo delovanje policije. Izdelan so besedni opisi in diagrami poteka za proces »dokumentiranje prometne nesreče«. Predstavljeni so tipični primeri obravnavanja prometnih nesreč. Modelirana je bazo podatkov, ki obsega 25 medsebojno povezanih tabel. Izdelan je skript za generiranje relacijskih tabel in izveden v testnem sistemu. V orodju Oracle APEX so bili razviti bili enostavni spletni obrazci za vnos osnovnih tabel. Policisti bi lahko za dokumentirnje prometnih nesreč uporabljali prenosne računalnike, tablične računalnike ali pametne telefone. Z uporabo predlagane rešitve bi bistveno skrajšali čas za proces dokumentiranja prometne nesreče ter povečali kakovost podatkov.
Keywords: - modeliranje procesa - modeliranje podatkov - razvoj aplikacije - Oracle APEX
Published in DKUM: 16.09.2014; Views: 1415; Downloads: 218
.pdf Full text (5,83 MB)

6.
PODATKOVNO SKLADIŠČE ZA ANALIZO PODATKOV V TURIZMU ZA MLADE
Jernej Krajnc, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sta predstavljena načrtovanje in izgradnja podatkovnega skladišča za analizo podatkov v turizmu. Najprej je opisan namen podatkovnih skladišč, sledi pa opredelitev metod za njihovo izdelavo. Osrednji del predstavljajo dejanski problemi, ki so se pojavljali med razvijanjem podatkovnega skladišča, in njihove rešitve. Treba je bilo pridobiti tudi podatke turistične agencije, ki smo jih nato vključili v izdelavo podatkovnega skladišča in analizirali. Prav tako so predstavljeni podatki o uporabljenem programskem okolju, podan je podroben opis uporabljenih komponent in prikazane so končne analize, opravljene na podlagi pridobljenih rezultatov.
Keywords: dimenzijsko modeliranje, podatkovno skladišče, pridobivanje in obdelava podatkov, OLAP
Published in DKUM: 19.09.2013; Views: 2555; Downloads: 142
.pdf Full text (1,32 MB)

7.
RAZVOJ REŠITVE ZA EVIDENTIRANJE UR Z ORACLE APPLICATION EXPRESS
Tadej Orehar, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava razvoj spletne aplikacije za evidentiranje opravljenih ur za več delodajalcev in več delojemalcev. Kratko so predstavljena aktualna orodja in programski jeziki za razvoj spletnih aplikacij. Razložen je postopek namestitve orodja Oracle APEX na razvojni računalnik. Modelirani so procesi, podatki in uporabniški vmesnik za aplikacijo evidentiranja ur. Razvita rešitev je preprosta za uporabo in predstavlja zametek spletne storitve.
Keywords: APEX, Prototipna rešitev, Modeliranje procesov in podatkov
Published in DKUM: 31.01.2013; Views: 1682; Downloads: 247
.pdf Full text (808,63 KB)

8.
PRENOVA INFORMACIJSKEGA SISTEMA V PODJETJU PANLES
Nastja Pažon, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Informacijski sistem je sistem obdelovanja, shranjevanja in pretakanja informacij in podatkov; rešuje težave premostitve časovne in prostorske pregrade ter težave obdelave podatkov. Zaradi hitro se spreminjajočega poslovnega okolja se pojavljajo zahteve po sprotnem in učinkovitem prilagajanju spremembam, še posebej spremembam v poslovni informatiki. V takšnem poslovnem okolju lahko dolgoročno preživijo samo organizacije, ki se bodo na spremembe hitro in ustrezno odzvale. Pri prenovi informacijskega sistema izhajamo iz predhodne organiziranosti informacijskega sistema. Prenova zajema: postavitev izhodišč, definiranje informacijskih potreb in zasnova ciljev bodočega sistema, oblikovanje procesa, ki bo omogočal zadovoljevanje ciljev in določitev sistema, v katerem pa bo informacijski proces potekal brezhibno. Pri prenovi informacijskega sistema je modeliranje podatkov eno izmed temeljnih opravil. Pri razvijanju informacijskega sistema so izkušnje pokazale, da so podatki lažje določljivi in veliko manj spremenljivi, torej bolj stabilni v primerjavi z informacijskimi procesi. Nemalokrat se zgodi, da morajo podjetja spremeniti poslovne procese, pri čemer pa ostajajo podatki bolj ali manj nespremenjeni. Zasnove informacijskeha sistema torej pričnemo z modeliranjem podatkov ter šele nato izvedemo modeliranje informacijskih procesov ter snovanje računalniške rešitve. Prenova poslovnih procesov je lahko rešitev za težave, s katerimi se sooča večina organizacij. Z analiziranjem in spreminjanjem celotnega poslovnega procesa lahko izboljšamo delovanje organizacije. Prenova zahteva korenite spremembe v poslovanju, zato mora najprej vodstvo organizacije zavreči neuporabna pravila in postopke in šele nato lahko prične s prenovo poslovnih procesov, ki zajema področje racionalizacije, standardizacije in poenostavitve postopkov z uvajanjem nujnih organizacijskih sprememb ter razmer, sodobnih konceptov skupinskega dela ter sodobne informacijske tehnologije. Podjetje Panles d.o.o. je majhno družinsko podjetje, ustanovljeno leta 1990, katerega glavna dejavnost je izdelava pohištva po naročilu. Pri poslovanju uporablja Microsoft Access kot glavno podatkovno bazo in sistem za izdelavo ponudb, dobavnic, predloga obračuna in računov. Na osnovi nekaterih pomanjkljivosti v sistemu smo se odločili za prenovo informacijskega sistema. Najprej smo opredelili trenutno stanje v podjetju, na osnovi katerega smo nato opredelili zahteve po spremembi in želeno stanje. V programu Microsoft Access smo si izbrali prazno predlogo in ustvarili novo bazo z na novo ustvarjenimi tabelami in obrazci. S prenovo smo dosegli hranjenje podatkov na enem mestu in s tem večjo preglednost nad samimi podatki. Prav tako pa smo pospešili in poenostavili nekatere procese, ki podjetju sedaj prihranijo ogromno časa.
Keywords: informacijski sistem, prenova informacijskega sistema, modeliranje poslovnih procesov, modeliranje podatkov, sistemi za upravljanje podatkovnih baz, Microsoft Access, Microsoft Visio.
Published in DKUM: 12.12.2012; Views: 1841; Downloads: 208
.pdf Full text (2,89 MB)

9.
METODE INFORMACIJSKE PRENOVE POSLOVNIH PROCESOV
David Marsič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Za obvladovanje prenove poslovanja ni več zadostna funkcijska organizacija, temveč je potrebno preiti na procesno orientiranost. Razlogov za obvladovanje lastne informatizacije je veliko zaradi novih poslovnih priložnosti, ki se v globalnem in pa lokalnem prostoru pojavljajo. Cilji vsakršne prenove morajo biti skladni s strateško usmeritvijo, ki zagotavlja obstojnost uvedenih sprememb. Informacijsko prenovo poslovanja je potrebno najprej obvladovati na procesnem nivoju. Z medpodjetniško primerjavo in metodami za ustvarjalno reševanje problemov se lahko razmeroma hitro pripravi pobude za prenovo. Učinkovito upravljanje kakovosti procesov je prava smer in pogoj za doseganje poslovne odličnosti ter posledično uspeha. Informacijska prenova poslovnih procesov se v prvi vrsti izvaja z modeliranjem procesov. To je oblika grafične uprizoritve procesov, ki jo spremlja podroben opis lastnosti procesa. Danes je na voljo veliko orodij in tehnik za modeliranje procesov. Informacijska prenova je postala donosen posel za razvijalce informacijskih rešitev, strokovnjake in raziskovalce. Celovite informacijske rešitve so očiten dokaz, da se meje razumevanja ciljne skupine razvijalcev informacijskih rešitev majejo.
Keywords: Avtomatizacija, brainstorming, benchmarking, celovita informacijska rešitev, diagram poteka procesa, diagram toka podatkov, histogram, informacijska arhitektura, informatizacija, kaizen, management celovite kakovosti, modeliranje procesov, podatkovna skladišča, podatkovno rudarjenje, poslovni proces, poslovno-procesna usmerjenost, procesni management, reinženiring, shema procesa, sprotna analitična obdelava, strateški informacijski sistem
Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 3507; Downloads: 401
.pdf Full text (1,06 MB)

10.
Search done in 0.35 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica