| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza prevoznih stroškov in vpliv voznika na porabo goriva
Valentina Haladeja, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi bo predstavljena analiza stroškov prevozov v izbranem podjetju. Ker se podjetje, ki smo ga izbrali, ukvarja z mednarodno organizacijo cestnih prevozov, je pomembno, da ugotovimo stroške, ki se ob tem pojavljajo, saj na koncu predstavljajo dobiček oz. izgubo. Ti stroški so ključni in obsegajo večji sklop prevoznih stroškov, ki obsegajo vse stroške goriva, stroške pnevmatik, stroške vzdrževanja vozil, stroške zavarovanja in registracije, stroške cestnin ter stroške amortizacije. Z učinkovito analizo bi pripomogli, da bi se stroški zmanjšali in s tem dosegli večjo konkurenčnost na trgu prevoznih podjetij. Na podlagi analiziranih stroškov prevozov bomo poiskali ugodne rešitve za zmanjšanje le-teh. V prvem delu diplomske naloge so zajete teoretične osnove, ki vsebujejo poglavja o transportu in prevozu blaga, stroških ter dejavnike, ki vplivajo na voznika in njihovo porabo goriva. V drugem delu je prikazana obstoječa organizacija dela ter potek organizacije prevoza v izbranem podjetju. V nadaljevanju je predstavljena podrobna analiza vseh stroškov prevoza v izbranem podjetju, ki temelji na primerjavi dveh voznikov z identičnim vozilom ter enako težo tovora, ki vozita na isti relaciji. V zaključnem delu predlagamo rešitve, ki bi potencialno izboljšale poslovanje podjetja in znižale prevozne stroške.
Keywords: transport, analiza transportnih stroškov, gorivo, voznik, model varčne vožnje.
Published: 06.10.2015; Views: 969; Downloads: 150
.pdf Full text (1,52 MB)

2.
Znižanje porabe goriva in toplogrednih emisij cestnega transporta z varčno vožnjo in nagrajevanjem zaposlenih
Katja Hanžič, 2012, professional article

Abstract: Poraba energije, in s tem povezane emisije toplogrednih plinov, v transportnem sektorju strmo narašča. V Sloveniji kar tretjina skupne porabljene energije odpade na promet, ki predstavlja enega največjih porabnikov neobnovljivih virov energije iz fosilnih goriv, kar pomeni, da je predvsem cestni promet eden izmed pomembnejših virov emisij toplogrednih plinov. Nezanemarljivo je dejstvo, da stroški goriva v transportnem podjetju predstavljajo kar tretjino vseh stroškov in v interesu podjetij in družbe je zmanjšanje porabe goriva v cestnem transportu. Eden izmed možnih načinov za takojšnje zmanjšanje porabe goriva v transportnih podjetjih, ob ohranjanju obstoječega voznega parka in obsega dela, je sprememba načina tehnike vožnje. Izkušnje namreč kažejo, da je mogoče z izvajanjem načel varčne vožnje prihraniti tudi do 10 % goriva. Za trajnostno doseganje zmanjšane porabe goriva je potreben celosten pristop k izobraževanju zaposlenih in motiviranju pridobivanja in vsakodnevne uporabe novih znanj. Trajnostno zmanjšanje porabe goriva doseženo s spremenjenim načinom vožnje, kar je v veliki meri odvisno od motiviranosti zaposlenih, ki ob pomanjkanju spodbude s strani podjetja skozi čas upada. Priporočljivo je, da podjetje uvede oblike spodbud, ki zaposlene motivirajo k želenemu (ekonomičnemu) obnašanju pri vsakdanjem delu, za kar je potrebno oblikovati in uvesti sistem nagrajevanja na osnovi spoznanj motivacijskih teorij ter zaposlene nagrajevati za želene oblike vedenja. Sistem prepoznavanja uspešnosti in nagrajevanja za zmanjšano porabo goriva je potrebno integrirati kot sestavni del sistema upravljanja voznega parka za trajnostno zmanjšanje porabe goriva ob nespremenjenem obsegu dela. Ob upoštevanju faktorjev, ki vplivajo na porabo goriva, osnovnih zakonitosti sistemov nagrajevanja in okolja v podjetju, je bil zasnovan model, ki podjetjem olajša vpeljavo nagrajevanja za energetsko varčno vedenje zaposlenih. Izkušnje podjetij so pokazale, da je z uvedbo predlaganega modela možno doseganje trajne zmanjšane porabe goriva, pri čemer je pomembno upoštevanje kulture in načina delovanja vsakega posamičnega podjetja, saj v nasprotnem primeru sistem nagrajevanja ne zaživi in ne prinese želenih učinkov.
Keywords: transport, cestni transport, varčna vožnja, motivacija, nagrajevanje zaposlenih, poraba goriva, model varčne vožnje, nagrajevanje
Published: 10.07.2015; Views: 463; Downloads: 45
URL Link to full text

3.
MODEL VARČNE VOŽNJE ZA PODJETJE SUROVINA D.D. RADLJE OB DRAVI
Ciril Vilar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava uvedbo modela varčne vožnje v podjetju Surovina, d. d., Radlje ob Dravi. Predstavi vplivne dejavnike, ki neposredno vplivajo na porabo goriva, in ukrepe za obvladovanje le-teh. Rezultati uvedbe modela varčne vožnje so spodbudni, saj ugotavljamo, da je mogoče s šolanjem voznikov za varčno vožnjo, z doslednim spremljanjem porabe goriva in z ustreznim stimulacijskim sistemom za voznike trajno znižati porabo goriva.
Keywords: varčna vožnja, tovorna vozila, šolanje voznikov, zmanjšanje porabe goriva, emisije, model varčne vožnje, Surovina, d. d., Radlje ob Dravi.
Published: 14.01.2010; Views: 2814; Downloads: 301
.pdf Full text (1,07 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica