1. MODEL SAMOOCENJEVANJA STOPNJE INFORMATIZACIJE ŠOLEBorut Čampelj, 2014, dissertation Abstract: Proces informatizacije posamezne šole je v zadnjih letih ponovno eden pomembnejših področij šolstva, ki se razvija v sinergiji z ostalimi širšimi ali ožjimi dejavnostmi: vodenje šole, samoevalvacija, učinki izobraževanja itd. V ta namen šole potrebujejo nove konkretne pristope in orodja, ki jim bodo v pomoč pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji teh dejavnosti.
V raziskovalni nalogi smo razvili model samoocenjevanja stopnje informatizacije šole, ki zajema neprekinjeno zanko: reševanje samoevalvacijskega vprašalnika, refleksijo dobljenih rezultatov z namenom poenotenja pogleda različnih deležnikov izobraževanja na obstoječe stanje in razumevanje celovitosti informatizacije šole ter na podlagi tega spremembe pri nadaljnjem načrtovanju in posledično izvajanju dejavnosti na šoli. Na podlagi teoretičnih in praktičnih izhodišč ter lastnih izkušenj smo samoevalvacijski vprašalnik razvili in preizkusili v obliki večparametrskega hierarhičnega modela. Drevo kriterijev zajema tri glavna področja: »šola in okolje«, »učitelji in e-skupnosti« ter »učenci in polje bivanja«. Model smo preizkusili in testirali na šolah. Rezultati so pokazali, da uporabnikom omogoča celovit in poenoten pogled na informatizacijo posamezne šole, prav tako pa omogoča vključitev vseh deležnikov: ravnatelja oz. vodstvo šole, učitelje in druge strokovne delavce šole ter učence in starše. Vključene šole in strokovnjaki so razviti model ocenili kot učinkovito orodje za oceno trenutnega stanja, ki lahko pripomore h kakovostnejšemu nadaljnjemu načrtovanju in izvajanju procesa informatizacije.
V raziskovalnem projektu smo povezali teorijo in prakso procesa samoevalvacije in njenega vpliva na nadaljnje načrtovanje s teorijo odločitvenih znanj, uporabili kvalitativna hierarhična večparametrska programska orodja odločanja in tako prispevali k nadaljnjemu raziskovanju in nadgradnji informatizacije šolstva. Keywords: šola, IKT, stopnja informatizacije, samoevalvacija, model Published in DKUM: 30.07.2015; Views: 2807; Downloads: 187 Full text (1,91 MB) |
2. MODEL INFORMATIZACIJE RAČUNOVODSTVA ZA MIKRO IN MALA PODJETJAFlorjan Soklič, 2014, master's thesis Abstract: Naloga je zasnovana okoli storitev, ki jih računovodski servisi, najpogosteje kot outsource-ana dejavnost, opravljajo za mikro in majhna podjetja. V ta namen je v magistrskem delu predstavljen model procesa potnih nalogov, od zahtevka in potrjevanja do oddaje prilog in obračuna davkov, preko portala, ki omogoča brezpapirno poslovanje v vseh fazah procesa.
Zaradi problematike, ki jo predstavlja birokracija je seveda dobrodošlo razmišljanje oziroma razvijanje aplikacij, ki bi pripomogle k zmanjšanju le-te. Prav tako potni nalogi, ki so pisno izpolnjeni pripomorejo k večji birokraciji, zato smo raziskali, kakšne aplikacije trg že ponuja in jih analizirali. Na podlagi analize smo zasnovali nov proces in nov podatkovni model ter razvili aplikacijo, ki zaposlenim pomaga pri pravilnem izpolnjevanju e-potnih nalogov in omogoča potrjevanje dokumentov na prenosnih napravah.
Spletna rešitev omogoča hitrejši prehod skozi vse procese potnega naloga. Gre za nov model organiziranja dela v zvezi s potnimi nalogi, ki s podporo sodobne IKT omogoča brezpapirne potne naloge, kar posledično predstavlja hitrejšo obdelavo. Predstavlja tudi nov nivo kakovosti z vidika obdelave na več mestih skoraj istočasno ter vodi k zniževanju stroškov s krajšanjem časovnih rokov. Rešitev je pregledna in enostavna za uporabo. Namenjena je mikro in manjšim podjetjem, tudi tistim, ki imajo zunanje računovodske storitve. Keywords: potni nalog, model informatizacije, LAMP, računovodstvo Published in DKUM: 25.09.2014; Views: 1407; Downloads: 144 Full text (2,06 MB) |
3. MODEL INFORMATIZACIJE DELA SOBARIC V HOTELULuka Kokalj, 2013, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava hotelsko tematiko podpore oddelka sobaric s predlaganim informatiziranim modelom. Zaradi zastarelega načina dela in slabega posodabljanja procesov je podpora oddelku še vedno na nivoju vnosa podatkov na papir, ročnega vpisovanja, razvrščanja in računanja. Na tak način zbrani podatki so zahtevni za obdelovanje, pregled kot tudi iskanje po njih pa je precej zamudno. Trg postaja vse bolj nepredvidljiv in zahteva hitre odzive, prav tako se poraja želja po večji ekonomiki in kakovosti storitev.
Reorganizacija procesa je rešitev, s katero bi odpravili več problemov. Informacijska podpora oddelku sobaric pa bi bila še en korak v napredno smer, ki omogoča boljši nadzor nad delom, vodenjem računov in pregled nad porabljenimi dobrinami. Pri predlaganem modelu sem preučil obstoječe stanje, upošteval želje vodstva hotela in jih strnil v nov proces, ki je informacijsko podprt.
Za predlagan model smo testirali tudi ustrezen prototip aplikacije, zaradi katere je delo bolj pregledno, vzpostavljeno je povsem brezpapirno poslovanje, izvaja pa se tudi takojšnji prenos podatkov. Keywords: oddelek sobaric, model informatizacije, ekonomika, prototip Published in DKUM: 06.11.2013; Views: 2062; Downloads: 103 Link to full text |
4. UVEDBA SISTEMA ZA PODPORO UPORABNIKOMJanez Mirtič, 2012, undergraduate thesis Abstract: Veliko podjetij, ki nudi podporo uporabnikom, le-to izvaja ročno ali s pomočjo računalniških preglednic. V diplomskem delu je izveden postopek informatizacije podpore uporabnikom. S pomočjo modela informatizacije in analize obstoječih orodij je izdelana programska rešitev sistema za podporo uporabnikom.
Rezultat naloge je programska rešitev sistema za sledenje napakam. Praktičen primer uporabe rešitve je prikazan na primeru aplikacije Helpdesk, ki jo uporablja Bolnišnica Golnik.
Informatizacija sistema za podporo uporabnikom omogoča avtomatizacijo določenih procesov in izboljšuje izrabo človeških virov, ki se zaradi razbremenitve z administrativnimi procesi lahko učinkoviteje ukvarjajo s samim procesom reševanja določenih zahtev. Keywords: sistem za podporo uporabnikom, sistem za sledenje težavam, model informatizacije, razvojno okolje, sistem za upravljanje s podatkovno bazo Published in DKUM: 01.08.2012; Views: 1472; Downloads: 103 Full text (3,01 MB) |