| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Vključitev jezikovnih tehnologij za slovenski jezik v mobilno aplikacijo
Jaša Glažar, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo prikazali vključitev jezikovnih tehnologij v mobilno aplikacijo. Opisali smo jezikovne tehnologije ter njihov razvoj in se osredotočili na avtomatsko prepoznavo govora, strojno prevajanje in sintezo govora. Navedli smo metrike, s katerimi se jezikovne tehnologije vrednotijo, in ustvarili delujoč prototip mobilne aplikacije, v katero smo vključili jezikovne tehnologije. Naredili smo primerjavo treh ponudnikov jezikovnih storitev: Microsoft Azure, Google Cloud Platform in Slovenščina.eu. Rezultati so pokazali, da je storitev Slovenščina.eu najučinkovitejša pri avtomatski prepoznavi govora, Microsoft Azure pri strojnem prevajanju, Google Cloud Platform pa je pri skoraj vseh metrikah dosegel zadnjo mesto.
Keywords: jezikovne tehnologije, vrednotenje jezikovnih tehnologij, razvoj mobilne aplikacije
Published in DKUM: 03.03.2025; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (3,10 MB)

2.
Razvoj sistema za realnočasovni prenos zvočnega posnetka v lokalnem omrežju : diplomsko delo
Aljaž Šimunić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pri glasbenih nastopih v živo nastaja težava, ko glasbeniki ne slišijo svojega petja oz. igranja. Ta težava se rešuje s t. i. monitorji – zvočniki, ki se uporabljajo za spremljanje igranja in petja posameznega glasbenika. Obstoječi sistemi so učinkoviti, vendar cenovno dragi. V diplomskem delu se predlaga nov sistem, ki temelji na mobilnih tehnologijah. Za zajemanje zvoka se uporabi digitalna mešalna miza, ki je povezana s strežnikom, za oddajanje zvoka pa se uporabi ločen usmerjevalnik na frekvenci 5 GHz. Uporabniki zvok sprejemajo s svojimi mobilnimi telefoni, podprtimi z operacijskim sistemom Android ali iOS. Predlagana rešitev je cenovno ugodnejša od obstoječih sistemov, saj za svoje delovanje uporablja nenamenske strojne komponente.
Keywords: mobilne tehnologije, Android, iOS, realnočasovni prenos podatkov, prenos zvočnega posnetka
Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 707; Downloads: 56
.pdf Full text (995,30 KB)

3.
Mobilne denarnice
Sabina Šuster, 2021, master's thesis

Abstract: Tehnološke inovacije, nedavne regulativne spremembe, COVID-19 in spremenjena potrošnikova pričakovanja so popolnoma spremenila potrošnikove nakupovalne in plačilne navade. Plačevanje se nezadržno seli na pametne naprave, ki postajajo digitalna verzija naših fizičnih denarnic. Plačevanje z mobilnimi denarnicami najpogosteje poteka z uporabo brezstične ali NFC tehnologije. Največje uporabne vrednosti mobilnih denarnic so priročnost, hitrost in enostavnost izvedbe mobilnega plačila. Mobilna denarnica izkorišča več funkcij tehnologije pametnih telefonov, kot so kamera, bralniki prstnih odtisov, biometija itd., s pomočjo katerih je mogoče opraviti varno avtentikacijo ter tako preprečiti morebitne goljufije. Varnost je najpomembnejši vidik mobilnih denarnic pri digitalnih, mobilnih plačilih. Ljudje vedno raje uporabljamo način plačila, ki zagotavlja visoko raven varnosti. Plačilne kartice, shranjene v mobilni denarnici, so zaradi več vgrajenih varnostnih mehanizmov bolj varne kot fizične plačilne kartice. Podatki o kartici niso shranjeni v telefonu ali uri, temveč transakcija poteka preko tokenizacije – enkratnih žetonov oziroma ključev, kar zagotavlja večjo varnost. Z vstopom fintech podjetij na področje finančnih storitev in ponudbe lastnih mobilnih denarnic, so tudi banke morale pohiteti v svet digitalizacije s prilagoditvijo IT sistemov, da so lahko ostale konkurenčne pred tehnološko močnejšimi izzivalci. Naložbe v razvoj novih tehnologij in bančnih storitev so tako nujne, saj lahko občutno izboljšajo uporabniško izkušnjo ter omogočijo dolgoročno znižanje stroškov poslovanja. S PSD2 regulativo o plačilnih storitvah in odprtem bančništvu, kjer banke omogočijo dostop do komitentovih podatkov tudi tretjim zainteresiranim osebam, so banke zavezane k upoštevanju še višjih varnostnih standardov, saj zakonodaja želi potrošnika še bolj zaščititi. Soočanje bank s tehnološki fintech velikani pa ne pomeni le povečanja konkurence, ampak tudi možnost izkoriščanja sinergij in ustvarjanja priložnosti napredka med obema udeležencema na področju mobilnih plačil in novih tehnologij.
Keywords: mobilne denarnice, NFC, brezstično plačevanje, mobilne naprave, finančne tehnologije, digitalizacija
Published in DKUM: 30.06.2021; Views: 1019; Downloads: 152
.pdf Full text (1,77 MB)

4.
OTS 2019 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : Zbornik štiriindvajsete konference, Maribor, 18. in 19. junij 2019
2019, proceedings of professional or unreviewed scientific conference contributions

Abstract: Prispevki, zbrani v zborniku že 24. strokovne konference Sodobne informacijske tehnologije in storitve, naslavljajo izjemno aktualne izzive, s katerimi se informatiki, programski inženirji, računalničarji, podatkovni znanstveniki, arhitekti, razvijalci ter upravljalci informacijskih rešitev in storitev srečujemo pri svojem vsakdanjem delu. Avtorji predstavljajo inovativne rešitve in skozi konkretne projekte pridobljene izkušnje s/z: vpeljavo tehnologij strojnega učenja in obogatene inteligence, uporabo tehnologij in platform veriženja blokov, razvojem šibko sklopljenih mikrostoritev, popolno virtualizacijo in izkoriščanjem porazdeljenih infrastruktur, zagotavljanjem kibernetske varnosti, zaupnosti in zasebnosti, skaliranjem agilnih metod v porazdeljenih projektnih skupinah, vpeljavo agilnih pristopov v sklopu avtomatiziranih in neprekinjenih procesov razvoja, testiranja, integracije in dostave, posodobitvijo in nadgradnjo obstoječih informacijskih sistemov, razvojem uporabniško prijaznih spletnih in mobilnih rešitev in uvajanjem sodobnih programskih jezikov in razvojnih okolij.
Keywords: informatika, strojno učenje, virtualna okolja, zborniki, kibernetska varnost, programsko inženirstvo, informacijske rešitve, obogatena inteligenca, tehnologija veriženja blokov, porazdeljene infrastrukture, mikrostoritve, agilne metode, spletne tehnologije, mobilne aplikacije, programski jezik
Published in DKUM: 13.12.2019; Views: 1568; Downloads: 489
.pdf Full text (27,55 MB)
This document has many files! More...

5.
UPORABA MOBILNIH TEHNOLOGIJ V PROMOCIJI ZDRAVILIŠKEGA TURIZMA SLOVENIJE IN HRVAŠKE
Peter Planinc, 2016, master's thesis

Abstract: Živimo v času, ko je žepna pametna mobilna naprava postala zmogljivo večnamensko orodje, ki nam omogoča pomembno komunikacijo preko mobilnega svetovnega spleta takoj in od koderkoli. Lahko celo zatrdimo, da mobilna tehnologija v osnovi spreminja navade in stil našega življenja, tako v načinu pridobivanja željenih informacij kot tudi v načrtovanju in izvajanju turističnega udejstvovanja. Z izvedeno raziskavo, ki je temeljila na dveh tehničnih analizah in hevrističnem ocenjevanju, smo preverili, kako so se ponudniki slovenskega zdraviliškega turizma prilagodili in integrirali rešitve, ki uporabnikom mobilnih naprav omogočajo učinkovito pridobivanje informacij preko njihovih spletnih strani. Ugotovili smo, da je večina slovenskih ponudnikov zdraviliškega turizma že optimizirala svoje spletne strani, tako da te zagotavljajo kakovostno uporabniško izkušnjo tudi koristnikom mobilnih naprav. Primerjave podatkov z nam konkurenčnim zdraviliškim turizmom na Hrvaškem kažejo, da so njihove spletne strani manj optimizirane za ustrezno mobilno uporabo, kar bi lahko ocenili kot konkurenčno prednost slovenskega zdraviliškega turizma.
Keywords: mobilne tehnologije, mobilna naprava, zdraviliški turizem, e-turizem, mobilni internet
Published in DKUM: 23.09.2016; Views: 1727; Downloads: 231
.pdf Full text (3,34 MB)

6.
ZAGOTAVLJANJE UPORABNIŠKE IZKUŠNJE IN UPORABNOSTI NA MOBILNI APLIKACIJI ZA JAVNE PREVOZE
Roman Herlah, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu se osredotočamo na problem javnih prevozov, natančneje, poskušamo razviti mobilno aplikacijo, ki bi uporabnikom olajšala uporabo javnih prevozov. Aplikacija bo omogočala prikaz trenutne lokacije na zemljevidu, postajališča v bližini, vozni red, opis, dodatne informacije o poti ter iskanje po imenu postajališča. Aplikacija bo uporabniku predlagala najbolj optimalno pot glede na podane zahteve. V raziskovalnem delu bomo s pomočjo ankete in eksperimenta odgovorili na vsa raziskovalna vprašanja in s tem poskušali čim bolj natančno opredeliti pojem zagotavljanja uporabniške izkušnje ter uporabnosti.
Keywords: javni prevozi, pametne mobilne naprave, mobilne aplikacije, spletne tehnologije, uporabniška izkušnja, uporabnost
Published in DKUM: 20.05.2016; Views: 1754; Downloads: 184
.pdf Full text (3,84 MB)

7.
Analiza zmogljivosti mobilnih aplikacij, temelječih na spletnih tehnologijah
Andreja Fajfar, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi raziskujemo analizo zmogljivosti mobilnih aplikacij, temelječih na domorodnih in spletnih tehnologijah. V uvodnem delu naloge predstavimo področje razvoja mobilnih aplikacij, njihove prednosti in slabosti ter razvojna orodja. V nalogi smo predlagali model za ocenjevanje zmogljivosti mobilnih aplikacij, ki smo ga preverili s pomočjo eksperimenta, v okviru katerega smo analizirali zmogljivost, zadovoljstvo uporabnikov in uporabniško izkušnjo. Predlagani model smo ovrednotili na primeru aplikacij Facebook, Twitter, YouTube in GMail. Na osnovi empiričnih podatkov, pridobljenih v eksperimentu, smo analizirali in primerjali dojemanje odzivnosti, hitrosti, enostavnosti uporabe, vizualne izdelave, uporabniške izkušnje in zadovoljstva uporabnikov. Rezultati na osnovi empiričnih podatkov so pokazali višjo stopnjo dojemanja uporabniške izkušnje ob uporabi domorodnih mobilnih rešitev v primerjavi z njihovimi spletno zasnovanimi rešitvami.
Keywords: Mobilne aplikacije, spletne tehnologije, zmogljivost, analiza zmogljivosti, zmogljivost mobilnih aplikacij, spletne mobilne aplikacije, domorodne aplikacije
Published in DKUM: 09.05.2016; Views: 1511; Downloads: 146
.pdf Full text (3,51 MB)

8.
KLJUČNI DEJAVNIKI USPEŠNEGA RAZVOJA MOBILNIH APLIKACIJ
Danijel Kociper, 2015, master's thesis

Abstract: Hiter razvoj mobilne tehnologije, mobilnih omrežij in njenih storitev je prispeval k hitremu razvoju mobilnega poslovanja, ki je trenutno najhitreje rastoči način poslovanja, kateri vključuje izjemen napredek pri razvoju mobilnih omrežij in tehnologij mobilnih naprav, kot so pametni telefoni, tablice itd. Vse to se odraža pri izjemni prodaji mobilnih naprav, ki narašča vsako leto in s tem vse bolj utrjuje svojo vlogo primarnega načina poslovanja v današnjem času. Mobilno poslovanje je v mnogih pogledih bolj uporabno od elektronskega poslovanja, saj sta njeni odločilni prednosti mobilnost naprav in nenehna povezanost preko spleta kadarkoli in kjerkoli se nahajamo. Vse od leta 2007, ko so se začeli uveljavljati in razvijati pametni telefoni, je sledil sočasno izjemen razvoj mobilnih aplikacij, ki vsako leto dosega fenomenalno rast na globalnem tržišču. Danes je uporabnikom na voljo več milijonov mobilnih aplikacij preko različnih spletnih trgovin in njihovo število nenehno raste. Razvijalci in podjetja, ki razvijajo in tržijo svoje mobilne aplikacije preko spletnih trgovin, se celo srečujejo z vse večjimi izzivi. Konkurenca postaja vsako leto vse bolj ostra, večina mobilnih aplikacij uporabniki nikoli ne prenesejo ali uporabijo, le majhen delež razvitih aplikacij je uspešnih, tako v številu prenosov, v njihovi dolgoročni uporabi s strani uporabnikov, v uspešnem trženju in donosnosti. Ugotovili smo, da je mobilno poslovanje postala prevladujoča oblika poslovanja na svetu, zaradi izjemnih prednosti, kot so nenehno opravljanje storitev preko spleta, iskanje in določanje lokacije itd. Razvoj aplikacij za operacijske sisteme se razlikuje, kot se tudi razlikuje način trženja preko različnih spletnih trgovin. Ključni dejavniki uspešnega razvoja mobilnih aplikacij so uporabnost, enostavnost in privlačnost aplikacij. Pomembno je, da aplikacije razvijemo za končne uporabnike, pri tem preučimo njihovo vedenje, potrebe, zahteve in želje ter na tej osnovi razvijemo aplikacije, ki jih bodo pritegnile. Aplikacije bi naj nudile unikatno vrednost, v smislu udobnosti, zabave in koristnosti za uporabnike.
Keywords: Mobilno poslovanje, mobilna omrežja, mobilne tehnologije, mobilni operacijski sistemi, mobilne aplikacije.
Published in DKUM: 08.01.2016; Views: 2124; Downloads: 236
.pdf Full text (1,43 MB)

9.
RAZVOJ SPLETNE STORITVE IN MOBILNE APLIKACIJE »KIVI Q«
Tadej Jevševar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski seminar opisuje razvoj spletne storitve ter izdelave mobilne aplikacije za obstoječo mobilno platformo z uporabo programskih orodij od ideje do objave aplikacije v spletno trgovino in splet, dostopne prek mobilnih telefonov. V teoretičnem delu so predstavljene različne mobilne platforme, njihove tehnologije in orodja za izdelavo aplikacij ter postopki za namestitev aplikacij. Teoretični del naloge tudi predstavi in primerja obstoječa orodja in programske jezike, s katerimi razvijalci ustvarjajo in razvijajo ter objavljajo lastne aplikacije. Praktični del naloge pa opisuje postopek izdelave spletne storitve in mobilne aplikacije na konkretnem primeru – aplikacije »Kivi Q« – od osnovne ideje do izdelave, optimizacije za mobilno platformo kot tudi splet ter možnosti njene razširitve oz. nadgradnje vse do objave v spletni trgovini, dostopni prek mobilnih telefonov.
Keywords: mobilne aplikacije, spletne rešitve, mobilne tehnologije.
Published in DKUM: 27.11.2014; Views: 1973; Downloads: 218
.pdf Full text (6,20 MB)

10.
RAZVOJ IZOBRAŽEVALNE MOBILNE IGRE Z UPORABO ODPRTIH PODATKOV NA SPLETU
Aleš Kolarič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo pojasnili pojme podatek, informacija in znanje. Osredotočili se bomo predvsem na odprte podatke na spletu ter raziskali, po čem se ločijo od ostalih podatkov. Razložili bomo, kaj je semantični splet, ter predstavili zanj značilne tehnologije. V praktičnem delu smo raziskali delovanje dveh rešitev semantičnega spleta, ki podpirata uporabo odprtih podatkov: Freebase in DBpedia. Podatke, ki smo jih z njiju pridobili, smo uporabili za razvoj izobraževalne igre - kviza za mobilne naprave Android. Poskrbeli smo za grafično podobo in pravilno delovanje aplikacije, za prenašanje podatkov pa smo si pomagali z uporabo spletnega strežnika in namizne aplikacije.
Keywords: odprti podatki, semantične tehnologije, mobilne aplikacije, Freebase, DBpedia, Android
Published in DKUM: 29.03.2013; Views: 1909; Downloads: 176
.pdf Full text (3,64 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica