1. PLANIRANJE RAZVOJA DRUŽINSKEGA PODJETJA EC, D. O. O. NA RAVNI POLITIKE PODJETJA IN STRATEŠKEGA MANAGEMENTAErika Mirt, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo proučevali podjetje EC, d. o. o. in planirali njegov razvoj na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Proučevano podjetje spada po velikosti med mikro podjetja in je v lasti družine. Podjetje EC, d. o. o. se je specializiralo na področju elektrike.
Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in praktičnega dela. Podjetje EC, d. o. o. smo predstavili in za preučevano podjetje preučili izbrane posebnosti. Predstavili smo obstoječo politiko podjetja, strategije in strukture. V nadaljevanju smo preučili vrednote podjetja EC, d. o. o., določili njegove prednosti in slabosti ter na podlagi razvoja okolja določili še možnosti in nevarnosti. Vse to nam je služilo kot izhodišče za planiranje prihodnje politike preučevanega podjetja. Na ravni strateškega managementa smo najprej preučili izhodišča za planiranje razvoja podjetja EC, d. o. o. na tej ravni managementa. Preučili smo programsko-tržna področja podjetja in za njih iskali razvojne možnosti. Za programsko-tržna področja podjetja EC, d. o. o. smo podali tudi oceno konkurenčnosti in perspektivnosti in na podlagi teh izdelali portfolio analizo. Na podlagi teh izhodišč preučevanega podjetja smo zanj planirali strategije, ovrednotili razvojno uspešnost podjetja EC, d. o. o. in za izbrane strategije planirali tudi prihodnje strukture tega podjetja. Delo smo zaključili s programiranjem razvoja podjetja EC, d. o. o. Keywords: vizija, politika podjetja, strategije, programsko-tržna področja, vrednote podjetja, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti, strateški management, vrednotenje razvojne uspešnosti podjetja. Published in DKUM: 06.06.2016; Views: 1733; Downloads: 251
Full text (2,37 MB) |
2. PLANIRANJE RAZVOJA PROGRAMSKO-TRŽNEGA PODROČJA PODJETJA SEGRAP, D. O. O., LJUTOMER- BIOTERME MALA NEDELJA NA RAVNI STRATEŠKEGA MANAGEMENTAManuela Janžekovič, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem projektu smo predstavili planiranje razvoja programsko-tržnega področja podjetja Segrap, d.o.o., Ljutomer – Bioterme Mala Nedelja na ravni strateškega managementa. Na kratko smo predstavili tudi politiko podjetja, ki nam je služila kot izhodišče za planiranje razvoja na ravni strateškega managementa. V okviru politike podjetja smo opredelili poslanstvo, smotre in temeljne cilje. Opredelili smo tudi interesne potenciale in se seznanili s strategijami in strukturami tega preučevanega programsko-tržnega področja podjetja.
V nadaljevanju smo upoštevali vsa navedbena izhodišča in planirali razvoj na ravni strateškega managementa, kjer smo preučili programska področja in opredelili vrednote, prednosti, slabosti, možnosti in nevarnosti. Nato smo za preučevano programsko-tržno področje predlagali še razvojne strategije in zapisali program razvoja Keywords: politika podjetja, vizija, prednosti in slabosti, vrednote, možnosti in nevarnosti, strategije, strateški management. Published in DKUM: 24.03.2016; Views: 1274; Downloads: 180
Full text (3,13 MB) |
3. Inštrumentalna razsežnost razvojnega managementa z aplikacijo na primeru izbranega podjetjaŽiga Zupanič, 2016, master's thesis Abstract: V predstavljenem delu magistrskega naloge smo se osredotočil na družinsko podjetje, razvojno analizo podjetja, okoljsko proučitev razvojnih možnosti podjetja, izdelavo predloga razvojne vizije, politike in strategij ter na koncu še na izdelavo uresničitvenega programa planiranega razvoja proučevanega podjetja.
Še prej smo definirali in opredelili družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja ter vpliv družine na vodenje podjetja in gospodarstvo. Predstavili smo tudi prednosti in slabosti družinskih podjetij glede na nedružinska podjetja. V nadaljevanju smo definirali razvojni management in razvojno planiranje, predvsem za družinska podjetja.
V naslednjem poglavju smo predstavili transportni sektor v Sloveniji. Osredotočili smo se na leta od 2008 dalje, ko je transportni sektor v Sloveniji zajela gospodarska kriza. Opisali smo tudi stanje v transportnem sektorju v Sloveniji danes.
V nadaljevanju smo predstavili proučevano podjetje. Opisali smo krajši pregled zgodovine podjetja, s prelomnicami za podjetje. Nato smo opisali stanje v podjetju danes, opisali in analizirali poslovanje podjetja ter analiziral vpliv družine na podjetje. Naredil smo razvojno analizo podjetja. Tukaj smo analizirali vizijo, politiko in strategije v proučevanem podjetju in opravili strukturno analizo podjetja. Primerjali in analizirali smo prihodke in dobiček podjetja v zadnjih letih (od 2008 naprej). Nato smo analizirali še finančne, tehnične in kadrovske potenciale podjetja.
V poglavju Okoljska proučitev razvojnih možnosti podjetja smo najprej ocenili predviden razvoj podjetja na vseh okoljih, na katerih je proučevano podjetje prisotno. Nato smo analizirali še okoljske priložnosti nevarnosti in razvojnih tveganj za podjetje. Pomagali smo si z IFAS in EFAS tabelo. Tukaj smo tudi opravilo analizo dveh izbranih konkurenčnih podjetij, ter nato ugotovilo prednosti in slabosti proučevanega podjetja v primerjavi s tema dvema podjetjema.
Za konec, smo v bistvenem magistrskega dela izdelali predlog razvojne vizije, politike in strategij, ter nato še izdelali uresničitveni program planiranega razvoja proučevanega podjetja. Uresničitveni program planiranega razvoja smo izdelali za obdobje treh let. Najprej smo se osredotočil na razvojno strukturiranost podjetja – tukaj smo zajeli predvideno izobrazbeno strukturo, strukturo prihodkov in lastniško strukturo. Čisto na koncu smo izdelali še konkreten program uresničitve za obdobje treh let.
Menimo, da se bo proučevano podjetje v naslednjih letih sposobno širiti na nove trge, ter investirati v nekatere nove projekte, ki smo jih opisali v magistrskem delu. Keywords: vizija, politika, družinsko podjetje, prednosti, slabosti, možnosti, nevarnosti, planiran razvoj, transport, prihodki, dobiček, vrednote, analiza, programsko-tržna področja, strategija Published in DKUM: 09.03.2016; Views: 1672; Downloads: 159
Full text (668,88 KB) |
4. PLANIRANJE VIZIJE IN POLITIKE PODJETJA TURISTIČNE AGENCIJE ARITOURS D. O. O.Sara Potnik, 2015, undergraduate thesis Abstract: Podjetje Aritours d. o. o. je turistična agencija, ki deluje v Mariboru že od leta 1993. Je mikro podjetje s 5 zaposlenimi in velja za največjega organizatorja romanj v Sloveniji. Leta 2007 so se odločili, da zaradi bogate čebelarske tradicije pri nas začnejo tudi s čebelarskim turizmom, ki drugod po svetu še ni poznan.
Diplomski projekt z osnovno tematiko planiranje vizije in politike podjetja Aritours d. o. o. je razdeljen na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo analizirali definicije, kot so jih opredelili različni avtorji, ki opredeljujejo vizijo podjetja, vrednote (udeležencev) podjetja, njegove prednosti in slabosti, iz okolja izhajajoče možnosti in nevarnosti ter strategije in strukture podjetja.
V praktičnem delu diplomskega projekta smo preučili podjetje Aritours d. o. o. Podjetje smo predstavili in zanj opredelili izbrane posebnosti. Predstavili smo njegovo obstoječo vizijo, politiko podjetja ter strategije in strukture. Za podjetje Aritours d. o. o. smo planirali vizijo in politiko podjetja ter za opredelitev politike podjetja preučili vrednote ključnih udeležencev podjetja, preučili podjetje in zanj določili prednosti in slabosti, preučili okolje, v katerem se nahaja, ter zanj določili možnosti in nevarnosti. Za preučevano podjetje Aritours d. o. o. smo zapisali tudi vodila o poslanstvu in smotrih, ki so pomembna izrazna oblika politike podjetja. Keywords: Vizija, politika podjetja, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vrednote podjetja, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti. Published in DKUM: 27.10.2015; Views: 1656; Downloads: 177
Full text (580,98 KB) |
5. Planiranje razvoja v turistični agenciji Galileo 3000 d.o.o. s poudarkom na ravni politike podjetjaTanja Perko, 2015, undergraduate thesis Abstract: V tem delu diplomskega projekta smo preučevali planiranje podjetja s poudarkom na ravni politike podjetja. Podjetje mora za uspešno poslovanje imeti opredeljeno politiko podjetja, iz katere lahko razberemo ali ocenimo odsev interesov ključnih udeležencev podjetja. Politika podjetja temelji na viziji in zajema poslanstvo, smotre in temeljne cilje. Podjetje, ki smo ga obravnavali, je turistična agencija Galileo 3000 d.o.o. Predstavili smo njihovo že obstoječo vizijo in politiko podjetja ter splošne, temeljno in poslovne strategije. Predstavili smo tudi interesne potenciale udeležencev podjetja Galileo 3000 d.o.o. Razvoj tega podjetja na ravni politike podjetja smo planirali tako, da smo proučevali vrednote ključnih udeležencev obravnavanega podjetja, na podlagi preučevanj podjetja določili prednosti in slabosti ter na podlagi preučevanj okolja določili tudi možnosti in nevarnosti za to podjetje. V nadaljnjem delu smo izhajali iz teh, že omenjenih, izidov raziskovalno-prognostičnih procesov in za podjetje Galileo 3000 d.o.o. zapisali predlagano politiko podjetja, ki bi bila po našem mnenju primerna za obravnavano podjetje. Zapisali smo tudi vodila o poslanstvu in smotrih kot možno in predlagano izrazno obliko politike podjetja Galileo 3000 d.o.o. Keywords: politika podjetja, planiranje razvoja, vrednote, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti. Published in DKUM: 27.10.2015; Views: 1510; Downloads: 148
Full text (1,14 MB) |
6. PLANIRANJE POLITIKE PODJETJA BA&MI D.O.O.Sabina Ivanuša, 2014, undergraduate thesis Abstract: BA&MI d.o.o. je gostinsko podjetje v družinski lasti. Kot veliko malih podjetij tudi obravnavano podjetje svoje politike nima zapisane. Ker menimo, da skrbno planirani vizija, poslanstvo, smotri in temeljni cilji prispevajo k dolgoročni uspešnosti in učinkovitosti podjetja, smo v diplomskem seminarju planirali prihodnjo politiko podjetja BA&MI d.o.o.
Diplomski seminar je sestavljen iz dveh vsebinskih delov: teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu smo na podlagi teoretičnih izhodišč raziskovali politiko podjetja in raziskovalno-prognostične procese, potrebne za snovanje politike podjetja. V praktičnem delu smo predstavili podjetje BA&MI d.o.o. in njegove ključne udeležence. Na podlagi podatkov, pridobljenih s strani vodstva, in osebnega poznavanja obravnavanega podjetja smo podali zapis vizije podjetja BA&MI d.o.o. Tudi druge teoretične ugotovitve iz prvega dela smo prenesli v prakso in na podlagi opravljenih raziskovalno-prognostičnih procesov – določanja vrednot udeležencev podjetja, proučevanja prednosti in slabosti ter prognoziranja možnosti in nevarnosti proučevanega podjetja – podali po našem mnenju najustreznejšo prihodnjo politiko podjetja BA&MI d.o.o. Keywords: politika podjetja, vizija, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vrednote, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti. Published in DKUM: 05.11.2014; Views: 1533; Downloads: 185
Full text (841,53 KB) |
7. POLITIKA PODJETJA NA PRIMERU PODJETJA RHC S.P.Tamara Koklič, 2014, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem seminarju smo proučevali in planirali politiko podjetja na primeru frizerskega salona RHC s. p., ki v Mariboru posluje od leta 2010. Gre za mikro podjetje, v katerem vse delo opravlja lastnik sam in je od dobička v celoti odvisen. Prav zato je zanj pomembna dobro zasnovana politika podjetja, ki se prične z jasno opredeljeno vizijo. Vsebovati mora poslanstvo, smotre in temeljne cilje, ki jih podjetje v prihodnje uresničuje.
Diplomski seminar smo pričeli s teoretičnimi izhodišči o politiki podjetja, ki izhaja iz dobro opredeljene vizije in vsebuje poslanstvo, smotre in temeljne cilje. V drugem delu diplomskega seminarja pa smo predstavili podjetje RHC s. p. ter oblikovali in zapisali planirano politiko obravnavanega podjetja. Pri proučevanju prednosti in slabosti podjetja RHC s. p. smo ugotovili kar nekaj bistvenih prednosti, kot so kakovostna ponudba frizerskih storitev, usposobljen lastnik, ugodna lokacija. Pri proučevanju okolja podjetja RHC s. p. smo opredeljevali možnosti, ki se podjetju ponujajo in nevarnosti, ki mu pretijo. Podjetje namreč posluje v zelo konkurenčnem okolju, kar pomeni, da se mora za uspešno poslovanje in povečevanje dobička še toliko bolj truditi. Podjetje ter njegove prednosti in slabosti ter možnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja, so skupaj s proučenimi vrednotami, vizijo in obstoječo politiko podjetja predstavljali bistveno izhodišče za planiranje prihodnje politike podjetja. Keywords: politika podjetja, dejavniki uspešnosti, vizija, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti, frizerski salon Published in DKUM: 10.10.2014; Views: 1523; Downloads: 162
Full text (712,31 KB) |
8. PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA MESNICA IN TRGOVINA "GABREK", MARTIN TIBAUT S. P., S POUDARKOM NA RAVNI POLITIKE PODJETJAGloria Sobočan, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem seminarju smo proučevali podjetje Gabrek Martin Tibaut s. p. in planirali razvoj podjetja na ravni politike podjetja. Podjetje Mesnica in trgovina »Gabrek«, Martin Tibaut s. p., iz Žižkov se ukvarja s prodajo svežega mesa in proizvodnjo mesnih izdelkov, razen perutninskega. Poleg te dejavnosti se podjetje ukvarja s prodajo drugih izdelkov, tako imenovano trgovino na drobno. Podjetje spada med mikro podjetja.
V osrednjem delu diplomskega seminarja smo podjetje predstavili in opredelili velikost ter izbrane značilnosti podjetja. Nato smo predstavili obstoječo politiko podjetja. Nadaljevali pa smo z opredelitvijo obstoječih strategij in struktur podjetja. Seznanili smo se z obstoječimi bilancami in spoznali tudi finančni vidik in financiranje podjetja Gabrek Martin Tibaut s. p.
V nadaljevanju diplomskega seminarja smo planirali razvoj podjetja na ravni politike podjetja. V tem delu smo proučevali vrednote (udeležencev) podjetja ter iskali oz. spoznavali prednosti in slabosti podjetja. Prav tako smo proučevali okolje ter ugotovili nekatere možnosti in nevarnosti za podjetje, ki izhajajo iz okolja. Zapisali smo prihodnje bilance podjetja za možno proučitev prihodnjega financiranja in planiranja sredstev. Ugotovili smo, da ima podjetje veliko prednosti in priložnosti za nadaljnji razvoj. Menimo, da je največja prednost kakovost mesa in mesnih izdelkov pa tudi motiviranost zaposlenih, dobra organiziranost podjetja, nenehno vlaganje v razvoj nove opreme in strojev, sodobna tehnologija, veliki poslovni prostori in proizvodnja, ki jim omogoča še boljšo in večjo produktivnost. Kot največji slabosti podjetja smo določili lokacijo podjetja in premalo poudarka oglaševanju in marketingu.
Na podlagi vseh teh proučevanj in analiz smo zapisali še predlagano politiko podjetja in kot izrazno obliko politike podjetja zapisali tudi vodila o poslanstvu in smotrih podjetja. Z vsem proučevanjem in planiranjem na ravni politike podjetja smo podjetju tako pripomogli k več možnostim za njegov nadaljnji uspešnejši razvoj. Keywords: Podjetje, planiranje, politika podjetja, vizija podjetja, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vrednote (udeležencev) podjetja, prednosti in slabosti, okolje podjetja, možnosti in nevarnosti, vodila o poslanstvu in smotrih. Published in DKUM: 11.11.2013; Views: 2618; Downloads: 161
Full text (834,59 KB) |
9. ISKANJE STRATEŠKIH MOŽNOSTI IN STRATEGIJ PODJETJA S POUDARKOM NA TRGU KAPITALA: PRIMER SLOVENIJEMonia Kolarič, 2013, undergraduate thesis Abstract: V sklopu diplomskega seminarja smo se seznanili s pomenom razvoja podjetja, saj je prav razvoj ključ do bodočega uspešnega poslovanja podjetja, ki je namen ustanoviteljev.
Seznanili smo se s prvim izmed treh korakov procesov planiranja na ravni strateškega managementa, in sicer z iskanjem strateških možnosti in strategij. Podjetje glede na želje in cilje opredeli svojo ključno strateško možnost, ki je po večini nadaljnji razvoj. Bodoče strategije opredeli glede na vse značilnosti podjetja in okolja.
V ta namen je potrebna čim podrobnejša in realna izvedba SWOT analize, kjer se opredeli prednosti in slabosti podjetja ter njegove priložnosti in nevarnosti. Pomembna je stvarna opredelitev strateških področij, in sicer prodajnih ter nabavnih trgov, trga delovne sile in kapitala. Ob tem pa podjetje določi tudi vse svoje notranje in zunanje poslovne možnosti.
Poseben poudarek je bil namenjen trgu kapitala, ki predstavlja enega izmed štirih tipičnih strateških področij podjetja. Proučevali smo slovenski trg kapitala in ugotovili, da se podjetja preko tega trga lahko financirajo z dolgoročnimi sredstvi. Financiranje se izvede preko trga delnic in obveznic. Naš kapitalski trg je slabo likviden, na njem večinoma prevladujejo domača podjetja in ga težko primerjamo s trgi kapitala razvitejših držav.
V sklopu empiričnega dela diplomskega seminarja smo iskali strateške možnosti in strategije podjetja Petrol d.d. Skozi zgodovino si podjetje stalno prizadeva za nadaljnji napredek, zato razvoj ostaja njihova ključna strateška možnost. Proučili smo področja delovanja podjetja, njegovo vodenje, opredelili smo prednosti in slabosti, prav tako priložnosti in nevarnosti, seveda glede na posamezna okolja in trge. Proučili smo možnosti na prodajnem, oskrbnem trgu, trgu delovne sile in trgu kapitala, ki spadajo med strateška področja podjetja. Večjo pozornost smo namenili financiranju podjetja preko trga kapitala.
Na podlagi vseh opravljenih analiz in proučitev lahko podjetje brez večjih težav določi tako svoje strateške možnosti, kakor tudi strategije, ki bodo zanj najprimernejše. Keywords: razvoj podjetja, strategije, iskanje strateških možnosti in strategij, strateška področja podjetja, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, trg kapitala Published in DKUM: 04.11.2013; Views: 1883; Downloads: 169
Full text (798,93 KB) |
10. PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA V GRADBENI DEJAVNOSTI V KRIZNIH RAZMERAHRok Stegne, 2013, master's thesis Abstract: V magistrski raziskavi smo teoretična spoznanja uporabili za razvojno proučitev izbranega podjetja. Seznanili smo se s temeljnimi podatki o podjetju, pojasnili nastanek podjetja, opisali ključne spremembe v razvoju in rasti podjetja ter predstavili podjetje danes. Analizirali smo razvojne vizije, politike, strategije in strukture obravnavanega podjetja. Sledila je sinteza raziskovalnih spoznanj o proučevanem podjetju s predlogom ukrepov za vzpostavitev in ohranitev optimalne razvojne pripravljenosti podjetja. Preverili smo skladnost razvojnih ciljev vizije, politike, strategije in struktur podjetja. Na to smo nadaljevali z dinamizacijo obravnavanega podjetja in naredili oceno razvojnih možnosti obravnavanega podjetja.
Nato smo analizirali gradbeno panogo v Sloveniji. Na tem mestu smo si pomagali s spletom in na koncu podali svoje ugotovitve.
Za našo raziskavo je bilo pomembno, da smo proučili okoljske razvojne možnosti obravnavanega podjetja. Ocenili smo predviden razvoj okolja, analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja za obravnavano podjetje. Seznanili smo se tudi z razvojnimi prednostmi in pomanjkljivostmi proučevanega podjetja primerjalno z drugimi zato je bila potrebna tudi ta analiza.
Izdelali smo predlog razvojne vizije, politike in strategij. Temu je sledila izdelava uresničitvenega programa planiranega razvoja proučevanega podjetja za tri letno plansko obdobje.
Na osnovi teoretičnih spoznanj smo prikazali pomen planiranja razvoja za obravnavano podjetje v gradbeni dejavnosti v kriznih razmerah. Keywords: planiranje, razvoj, vizija podjetja, politika podjetja, vrednote udeležencev, prednosti, slabosti, okolje podjetja, možnosti, nevarnosti, strategija, temeljna strategija, splošna strategija, poslovna strategija, programsko-tržna področja, strateške možnosti, ekonomsko vrednotenje, strukture. Published in DKUM: 19.06.2013; Views: 2050; Downloads: 647
Full text (2,37 MB) |