| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 14
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Primerjava tehnik za povečanje uspešnosti projektov na platformah za množično financiranje: študija primera pri športni opremi
Bohanel Šardi, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Množično financiranje je način financiranja projektov, ki zahteva veliko znanja in veščin z več področij, podrobneje smo preučili model nagrajevanja. Je najbolj priljubljen način množičnega financiranja. Analizirali in primerjali smo različne platforme za množično financiranje. V diplomskem delu smo primerjali razlike med množičnim financiranjem in drugimi načini financiranja, kot sta lastništvo in tvegani kapital. Podrobneje predstavimo konkretne primere in najbolj uspešni slovenski projekt na platformi Kickstarter, ki je združil množično financiranje s tradicionalnimi načini financiranja in je predstavljen kot dober primer iz prakse, kako je mogoče z množičnim financiranjem denarno podpreti inovativne izdelke. Besedilo primerja tudi različne modele oskrbovalnih verig na projektih Kickstarter in študije primerov, ki omogočajo oblikovati hibridne kombinacije na podlagi uporabnosti in okoljskih zahtev. Najbolj podrobno je predstavljena platforma Kickstarter, vključno z njenim razvojem in statističnimi vpogledi skozi čas. Diplomsko delo se konča z razpravo o praksi, predstavljeni v teoretičnih konceptih. Naša glavna ugotovitev raziskave je ta, da si morajo ustvarjalci za uspeh na Kickstarterju zagotoviti veliko število potencialnih strank in skleniti dogovore z logističnimi partnerji za obvladovanje nepričakovanih povpraševanj. Na koncu smo projekt izvedli tudi sami in nato primerjali teoretična izhodišča s prakso ter naredili finančno analizo projekta.
Keywords: množično financiranje, Kickstarter, oskrbovalne verige
Published in DKUM: 11.06.2024; Views: 165; Downloads: 18
.pdf Full text (3,87 MB)

2.
Razvoj in komercialna uveljavitev vertikalnega stojala za prenosnik : magistrsko delo
Žan Čakš, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena izdelava stojala za prenosni računalnik, ki rešuje tri ključne težave sodobnih prenosnih računalnikov: slaba ergonomija, pregrevanje in prostornost. Pokazali smo, da prenosni računalniki niso ergonomsko primerni za vsakdanjo uporabo, in ponudili rešitev. Zasnovali smo stojalo, ki rešuje problem ergonomije prenosnikov, in z raziskavo trga pokazali, da na trgu obstaja vrzel za takšno stojalo, ki jo lahko zapolnimo. Razvili smo poslovni model in predstavili način financiranja prek kampanje množičnega financiranja na Kickstarterju.
Keywords: podjetništvo, ergonomija, prototip, modeliranje, proizvodnja, množično financiranje, poslovni model, stojalo za prenosnik
Published in DKUM: 02.04.2024; Views: 243; Downloads: 37
.pdf Full text (3,57 MB)

3.
Financiranje preko spletnih platform
Gal Vohar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: For a company to be established and survive, it needs financial resources, which it acquires through funding. A company can be funded through equity, debt, or crowdfunding. crowdfunding will be explained in greater detail in the continuation of this project. We will explore the types of crowdfunding and which online platforms exsist, their differentiation according to the needs of the individual, their conditions for a successful campaign application, and interest after a successful campaign is completed. We will also present some successful start-ups and their products, with which they exceeded their expectations and goals. Crowdfunding is mostly chosen by start-up companies to obtain financial resources from various investors and not only from one business partner or person, which in most cases is a bank. However, we must not forget that crowdfunding platforms are also approached by individuals who want to help others or just need financial help themselves due to unpredictable circumstances such as expensive medical bills or to help people involved in natural disasters (floods, tornadoes, earthquakes, etc.).
Keywords: množično financiranje, zagonsko podjetje, spletne platforme, startup.
Published in DKUM: 23.03.2023; Views: 642; Downloads: 69
.pdf Full text (1,21 MB)

4.
Inovacijske mreže – uspešne inovacije : magistrsko delo
Klemen Kos, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi bomo na kratko opisali invencijo, inovacijo in trajnostni razvoj. Nato se bomo podrobneje osredotočili na inovacijske mreže, tako po svetu kot tudi v Evropi. Prav tako bomo podrobneje opisali množično zbiranje idej in množično financiranje. Predstavili bomo analizo potenciala inovacijskih mrež, množičnega zbiranja idej ter množičnega financiranja, zraven pa podali osebni komentar, kako se naj naše okolje uspešno vključi v uporabo teh metod. Ugotovili smo, da se v Evropi inovacijske mreže na področju množičnega zbiranja idej in množičnega financiranja pospešeno ustanavljajo.
Keywords: Inovacija, inovacijske mreže, množično zbiranje idej, množično financiranje
Published in DKUM: 03.05.2021; Views: 1120; Downloads: 111
.pdf Full text (1,76 MB)

5.
Izdelava spletne platforme množičnega financiranja in donatorstva za spodbujanje podjetništva v osnovnih šolah : magistrsko delo
Petra Kmetič, 2020, master's thesis

Abstract: Podjetništvo se tako v osnovnih kot tudi srednjih šolah počasi vpeljuje na seznam izbirnih krožkov in ponudbo na šolah. V okviru magistrskega dela smo izdelali model prototipa slovenske platforme za množično financiranje in zbiranje donatorskih surovin za razvoj. S pomočjo spletne platforme smo želeli otrokom omogočiti, da opišejo svoje ideje, dodajo slikovni material in del poslovnega načrta ter zaprosijo za materiale, mentorstvo ali denar, ki ga potrebujejo pri realizaciji ideje; mentorjem in staršem smo želeli podati nekaj informacij pravnega značaja, da bi vedeli, na kakšen način lahko donatorska sredstva prejmejo; donatorjem ali drugim investitorjem pa smo želeli omogočiti vpogled v projekte in ponuditi možnost sodelovanja z uporabniki.
Keywords: spletna platforma, množično financiranje, podjetništvo
Published in DKUM: 04.11.2020; Views: 915; Downloads: 66
.pdf Full text (4,20 MB)

6.
Projekt pridobivanja finančnih sredstev na spletni platformi za množično financiranje
Žiga Potočnik, 2020, master's thesis

Abstract: Množično financiranje predstavlja nov način zbiranja finančnih sredstev na spletu in temelji na ideji, da čim večje število posameznikov prispeva čim več manjših zneskov denarja. Ljudje ne investirajo v podjetje, temveč investirajo v produkt oziroma zamisel produkta ter za svojo podporo pridobijo določeno nagrado. Investicije so lahko v obliki posojila, donacije, odkupa deleža ali prednaročila produkta. To je ustvarilo nov razred investitorjev, ki ne iščejo finančnega donosa, ampak svoje zadovoljstvo dobijo s podporo projekta. Najbolj priljubljen model financiranja ustvarjalnih, družbenih in podjetniških projektov je z nagrajevanjem. Podporniki za svoj prispevek prejmejo nagrado, ki temelji na stopnjevanju, torej večji kot je prispevek, boljša oziroma večja je nagrada. S tem modelom podjetnik pridobi kapital, ne da bi moral plačevati obresti ali se odreči poslovnemu deležu podjetja. Prav tako mu uspešnost zbiranja sredstev ob enem tudi pomeni testiranje trga, saj veliko število podpornikov pomeni večjo možnost za uspeh na trgu in v redni prodaji. V magistrskem delu smo predstavili celovito izpeljavo projekta na spletni platformi Kickstarter – od snovanja ekipe in raziskave trga do izpolnjevanja naročil in ohranjanja odnosov s podporniki. Preden se lotimo priprave projekta za spletno platformo je potrebno temeljito raziskati trg in prepoznati potencial produkta. Kampanje, ki jih vodi ekipa, zberejo 3-krat več sredstev kot kampanje, ki jih vodi posameznik, zato se je potrebno prepričati, da izberemo takšne ljudi, na katere se lahko zanesemo, imajo potrebne spretnosti in z nami delijo veliko strast do projekta. Spletna stran, socialna omrežja in nenehno iskanje kontaktov so osnovni elementi predkampanje. Spletna stran za Kickstarter kampanjo in spletna stran za redno prodajo se zelo razlikujeta po namenu, postavitvi in vsebini. Poglavitni cilj spletne strani za kampanjo na spletni platformi je pridobivanje elektronskih naslovov in predstavitev produkta. Na spletno stran privabljamo obiskovalce iz socialnih omrežij, tako moramo biti prisotni na tistih, na katerih se zadržujejo potencialni podporniki in na katerih lahko gradimo skupnost ljudi, ki so zainteresirani za naš produkt in nas bodo zato podprli na Kickstarterju ter širili glas o projektu. Struktura Kickstarter strani ni toliko pomembna, kot je pomembna njena vsebina. Zgodbo običajno predstavimo z videoposnetkom, saj nam omogoča, da osebno nagovorimo potencialne podpornike in se z njimi čustveno povežemo. Kampanje, ki predstavijo svojo zgodbo skozi videoposnetek, imajo kar 50 % uspešnost zbiranja sredstev, medtem ko imajo kampanje brez videoposnetka le 30 % uspešnost. Čeprav lahko dobimo približno 30 % podpornikov s same platforme, je potrebno preostalih 70 % pripeljati skozi različne marketinške kanale. Dejstvo je, da če ljudje ne vedo o projektu, ga ne morejo podpreti. Zato je smiselno skleniti sodelovanje z marketinško agencijo, ki je specializirana za promocijo Kickstarter projektov ter ima vzpostavljene povezave v svetovno priznanih spletnih medijih. Ne glede na to ali je kampanja po zaključku zbiranja sredstev uspešna ali ne, nas čaka še veliko pomembnega dela. Pustiti moramo pozitiven vtis na podpornike, zbrati njihove podatke in postaviti temelje za dolgoročno sodelovanje.
Keywords: projekt, projektni management, Kickstarter, množično financiranje
Published in DKUM: 20.08.2020; Views: 1099; Downloads: 152
.pdf Full text (1,88 MB)

7.
Množično financiranje
Tjaša Ocvirk, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje potrebuje za namoteno poslovanje finančna sredstva, ki jih lahko pridobi iz različnih virov. Nekatera podjetja ne morejo dobiti finančnih sredstev po tradicionalni poti, ker so jim takšna sredstva predraga ali nedostopna, in zato uporabljajo alternativne načine. Z nastankom finančne krize v svetu so se pojavile spletne platforme množičnega financiranja kot pomoč za mala in srednje velika podjetja, ki potrebujejo kapital za uresničitev svojih podjetniških idej. Podjetje na spletni platformi predstavi svoj inovativni produkt z namenom zbiranja manjših finančnih sredstev od več ljudi. V zameno za prispevke ponudi delež v podjetju, plačilo obresti ali ekskluzivne nagrade oziroma izdelke, upoštevati pa mora, da več kot je posameznik vložil, boljše ugodnosti mu mora ponuditi. Diplomski seminar je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu bomo na kratko opredelili lastniške in dolžniške vire financiranja in podrobno predstavili množično financiranje. V drugem delu bomo primerjali in analizirali izbrane tradicionalne vire z množičnim financiranjem po vnaprej določenih kriterijih.
Keywords: financiranje, množično financiranje, viri financiranja, spletne platforme
Published in DKUM: 23.12.2019; Views: 1576; Downloads: 174
.pdf Full text (726,81 KB)

8.
Uporaba globalne platforme za množično financiranje Kickstarter za lansiranje izdelka za športne aktivnosti v vodi imenovanega Skippy : diplomsko delo
Martin Hostnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bo predstavljeno množično financiranje kot optimalna alternativa zbiranja denarnih sredstev za posameznika na začetku podjetniške poti. Opisano bo delovanje najpopularnejše globalne platforme za množično financiranje Kickstarter ter pomen skupnosti in komunikacije za izvedbo uspešne kampanje. Prav tako bo predstavljena lastna izkušnja uporabe globalne platforme Kickstarter za lansiranje izdelka za športne aktivnosti v vodi, imenovanega Skippy, ter potrditev zanimivo postavljene teorije o delovanju globalne platforme.
Keywords: množično financiranje, globalna platforma Kickstarter, Skippy, komuniciranje, skupnost
Published in DKUM: 23.09.2019; Views: 1240; Downloads: 78
.pdf Full text (3,02 MB)

9.
Davčni vidiki financiranja start-up podjetij v Sloveniji v primerjavi z nekaterimi drugimi državami
Polona Poznič, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Namen magistrske naloge je preučiti davčno neenakost lastniških in dolžniških virov financiranja in vpliv takšne davčne ureditve na razvoj start-up podjetij. Financiranje zgodnjih faz razvoja podjetja se razlikuje od financiranja podjetij v zrelih fazah življenjskega ciklusa, saj imajo start-up podjetja zaradi večje tveganosti otežen dostop do tradicionalnih virov financiranja. Davčni sistemi v večini držav spodbujajo dolžniško financiranje preko odbitka obrestnih odhodkov na prejeto posojilo, medtem ko ne predvidevajo te možnosti tudi za donos na kapital, ki je predmet obdavčitve tako v primeru izplačila kapitalskih dobičkov kot izplačila dividend. Zaradi dvoma v upravičenost takšne davčne obravnave lastniških in dolžniških virov financiranj so nekatere države že uvedle mehanizme, ki delujejo v smeri zagotovitve davčne enakosti. Mehanizmi, ki zmanjšujejo davčno neenakost med dolžniškimi in lastniškimi viri financiranja gredo ali v smeri omejitve odbitka obrestnih odhodkov od davčne osnove (sistem CBIT) ali v smeri uvedbe odbitka za lastniške vire financiranja (sistem ACE) oziroma v smeri kombinacije obeh vrst. Ker so tradicionalni viri financiranj za inovativna start-up podjetja ponavadi težje dostopni, se v zadnjem času pojavljajo različne možnosti nebančnega financiranja preko t.im. platform za množično financiranje in skladov tveganega kapitala. Zaradi relativno novega načina financiranja se tako pravna kot davčna zakonodaja, ki urejata področje alternativnih virov financiranja dopolnjujeta skladno z razvojem teh oblik financiranja.
Keywords: start-up podjetje, viri financiranj, obdavčitev dividend, obrestni davčni ščit, davčni odtegljaj, sistem ACE, sistem CBIT, množično financiranje, tvegani kapital
Published in DKUM: 10.12.2016; Views: 2118; Downloads: 198
.pdf Full text (1,14 MB)

10.
KOMUNIKACIJSKE STRATEGIJE USPEŠNIH SLOVENSKIH KAMPANJ NA KICKSTARTERJU
Matej Vinkovič, 2016, master's thesis

Abstract: Osrednja tema magistrskega dela so komunikacijske strategije uspešnih slovenskih kampanj na Kickstarterju, spletni platformi za množično financiranje. V magistrski nalogi se seznanimo z množičnim financiranjem in spletno platformo Kickstarter, ki je namenjena tovrstnemu zbiranju zagonskih sredstev. Opredeljen je pojem kampanja, posebej pa je opisana tudi vsaka izmed komunikacijskih strategij, ki se jih poslužujejo snovalci uspešnih kampanj na Kickstarterju. Prav tako so predstavljene prepričevalne tehnike, s pomočjo katerih se lažje doseže zastavljeni cilj. Na podlagi predhodne teorije je drugi del naloge posvečen analizi izbranih uspešnih slovenskih kampanj, ki so na Kickstarterju dosegle svoj cilj in si zagotovile zagonski kapital za uspešen začetek poslovne poti.
Keywords: Kickstarter, Množično financiranje, Komunikacijske strategije, Prepričevalne tehnike, Kampanja
Published in DKUM: 25.08.2016; Views: 1403; Downloads: 218
.pdf Full text (1,99 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica