| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
ANALIZA MINIMALNIH STANDARDOV ZA OBVEŠČENOST DOLŽNIKA O POSTOPKIH V NESPORNIH ZADEVAH PO UREDBI ŠT. 805/2004
Sara Žolger, 2021, master's thesis

Abstract: Evropsko civilno procesno pravo je z razvojem prineslo veliko sprememb in izboljšav v ureditvi določenih procesnih pravil znotraj območja EU ter predvsem omogočilo enostavnejše, enotnejše in hitrejše postopke izvršbe v drugi državi članici z zagotovitvijo polnega načela prostega pretoka sodnih odločb med državami članicami. Uredba št. 805/2004 o uvedbi evropskega naloga za izvršbo nespornih zahtevkov je še posebej pomembna, saj je bil s slednjo uveden postopek evropskega naloga za izvršbo za nesporne zahtevke in hkrati odprava eksekvature, ki pomeni prosti pretok sodb, sodnih poravnav in javnih listin med državami članicami brez vmesnih postopkov. Odprava eksekvature torej pomeni ukinitev kakršnegakoli postopka v državi izvršbe, kjer bi se opravil preizkus ali sodba iz druge države izpolnjuje pogoje za učinkovanje v državi izvršbe in je močno povezana z načelom medsebojnega zaupanja med različnimi pravnimi redi držav članic. Glede na navedeno je potrebno dodati, da se postopek izdaje sodbe v celoti opravi skladno z nacionalnim pravnim redom države članice. Šele kasneje v primeru postopka za izdajo potrdila o evropskem izvršilnem naslovu se opravi presoja, ali postopek, ki je tekel po nacionalnih pravilih, ustreza vsem zahtevam Uredbe 805/2004. Slednja tako ne vzpostavlja enotnega postopka izvršbe za vse države članice EU in tudi ne pomeni obveznosti za države članice, da prilagodijo svojo nacionalno zakonodajo minimalnim postopkovnim standardom, ki jih določa. Pomeni le možnost za upnika, da lahko zoper dolžnika uveljavlja izvršbo za svojo terjatev v drugi državi članici na podlagi potrdila o evropskem nalogu za izvršbo. Obenem je potrebno poudariti, da morajo za izdajo le-tega biti izpolnjeni določeni pogoji skladno z Uredbo 805/2004. Posebna pozornost je namenjena pojmu nespornih zahtevkov, saj je v primeru, ko gre za pasivno nesporni zahtevek v nasprotju z aktivno nespornim zahtevkom, za katerega je toženec aktivno izrazil soglasje, potreben še preizkus skladnosti postopka z minimalnimi standardi za postopke o nespornih zahtevkih po Uredbi 805/2004. Minimalni standardi se nanašajo na vročanje listin dolžniku ali zastopnikom dolžnika, zagotovitev ustreznih informacij dolžniku o zahtevku in postopkovnih korakih, ki so potrebni za ugovarjanje zahtevku, popravek neskladnosti z minimalnimi standardi in pravno sredstvo v izjemnih primerih. Našteti minimalni standardi so pomembni predvsem z vidika zagotovitve obveščenosti dolžnika o postopkih, ki jih je sodišče uvedlo proti njemu ter zagotavljanju ustrezne procesne garancije v postopku.
Keywords: Uredba št. 805/2004, nesporni zahtevek, evropski nalog za izvršbo, minimalni standardi
Published: 10.03.2021; Views: 118; Downloads: 21
.pdf Full text (589,74 KB)

2.
Problematika preiskovanja zavarovalniških goljufij pri telesnih poškodbah v prometnih nesrečah z minimalnim trkom
Nika Berce, 2020, master's thesis

Abstract: Zavarovalniške goljufije so ena izmed pogostejših oblik gospodarskega kriminala in se pojavljajo na vseh področjih zavarovanj. Družba do njih ni tako kritična kot do ostalih oblik gospodarskega kriminala, saj večinoma še vedno prevladuje mišljenje, da so zavarovalniške goljufije »kaznivo dejanje brez žrtve«. Temu pa v resnici ni tako, saj se zaradi izplačil goljufom vsako leto višajo zavarovalne premije, zato smo žrtve zavarovalniških goljufij vsi zavarovanci. Zavarovalniške goljufije se najpogosteje pojavljajo pri avtomobilskih zavarovanjih zaradi pogostosti teh zavarovanj in veliko različnih možnosti izvršitve. Posebej problematično pa je ugotavljanje in dokazovanje nastanka telesnih poškodb v prometnih nesrečah z minimalnim trkom. Kljub temu, da pri tovrstnih prometnih nesrečah nastane minimalna materialna škoda, so možne tudi telesne poškodbe, najpogostejše so to poškodbe vratne hrbtenice. Postavljanje diagnoze pogosto temelji zgolj na opisu bolečin oškodovanca, saj rentgenska diagnostika poškodb mišičja ne pokaže. Ravno zato se pogosto poraja sum o resničnosti poškodb, ki naj bi nastale pri minimalnih trkih. Pri ugotavljanju nastanka telesnih poškodb pri minimalnih trkih sodeluje več strokovnjakov, tako pravne kot tudi prometne in medicinske stroke. Njihova strokovna mnenja so ključna pri ugotavljanju, ali je do telesnih poškodb res prišlo, ali pa gre za zavarovalniško goljufijo. V magistrskem delu smo se osredotočili na samo problematiko preiskovanja in dokazovanja telesnih poškodb pri minimalnih trkih. Zanimalo nas je, kako obsežna je ta problematika v Sloveniji in kako jo rešujemo. S tem namenom smo opravili tri osebne intervjuje, in sicer z višjim strokovnim sodelavcem za analizo prevar iz Zavarovalnice Triglav, d. d., s specialistko za pravne zadeve škod iz Zavarovalnice Triglav, d. d., in izvedencem medicinske stroke. Pregledali pa smo tudi prakse iz tujine in preverili, kako se s tovrstno problematiko spopadajo v šestih evropskih državah.
Keywords: magistrska dela, zavarovalniške goljufije, telesne poškodbe, minimalni trk
Published: 25.03.2020; Views: 512; Downloads: 75
.pdf Full text (1,27 MB)

3.
Pravopisna zmožnost slovenskih četrtošolcev
Monika Špilar, 2018, master's thesis

Abstract: Pravopisna zmožnost je pomemben del pouka slovenščine ter tudi življenja nasploh. Kako bi se sporazumevali, če se ne bi držali nekih pravil? Pod pojem pravopisna zmožnost spadajo vsa pravopisna pravila, ki jih uporabljamo pri sporazumevanju in zapisovanju besedil. Učenci tako postopoma spoznavajo pravila in se jih učijo. Višji kot je razred, več je pravil in težja so. Zato je toliko bolj pomemben razvoj pravopisne zmožnosti na začetku izobraževanja. Pomembno je, da je osnova dobra, saj bomo na ta način najlažje in najbolje nadgrajevali znanje. V magistrskem delu Pravopisna zmožnost slovenskih četrtošolcev sem v teoretičnem delu izpostavila sporazumevalno zmožnost, ki jo sestavljajo štirje dejavniki: poslušanje, govorjenje, branje in pisanje. Vsak dejavnik sem opisala, saj so vsi štirje zelo pomembni za razvoj sporazumevalne zmožnosti. En dejavnik dopolnjuje drugega. Če poslušanje dobro razvijemo, bomo lažje in bolje razvili tudi govor. Pod dejavnik pisanje spada tudi pravopisna zmožnost, saj zajema pravopisna pravila, ki jih moramo poleg vseh drugih pravil pisanja poznati, da lahko zapišemo neko besedilo. Pomemben del moje naloge je tudi del iz pravopisa, v katerem sem zajela pravopisna pravila za vseh enajst ciljev, ki jih najdemo v učnem načrtu za slovenščino za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje (Slovenščina. Učni načrt, 2011). Med temi enajstimi cilji je sedem takšnih, ki so določeni kot minimalni standardi znanja. To so tisti, ki jih mora učenec znati oz. usvojiti, da lahko napreduje v višji razred. Raziskavo za svojo nalogo sem opravila s pomočjo besedila, v katerem so bile pravopisne napake za vseh enajst ciljev pravopisne zmožnosti. Učenci so jih morali najti in popraviti. V raziskavi je bilo vključenih 740 četrtošolcev iz celotne Slovenije, to je iz vseh statističnih regij. Bilo je 366 fantov in 374 deklet. Pridobljene podatke sem predstavila tabelarično. Rezultate sem obdelala na nivoju deskriptivne statistike ter inferenčne statistike za vpliv spola na posamezen cilj. Rezultati so pokazali, da je manj kot 50 % vseh učencev popravilo napake, povezane s cilji pravopisne zmožnosti za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje. Minimalne standarde za pravopisno zmožnost je doseglo 54,5 % učencev. Najslabši rezultat (le 10,9 % vseh učencev) so učenci dosegli pri cilju ločeno pisanje nikalnice pred glagolom, ki je tudi minimalni standard. Drugi najslabši rezultat je bil pri cilju pisanje glavnih in vrstilnih števnikov s številko. Pri tem cilju je le 19,6 % vseh učencev pravilno popravilo napake. Dobro usvojena cilja sta raba velike začetnice na začetku povedi ter ločeno pisanje predloga in naslednje besede. Menim, da bi učenci z dodatnimi vajami, utrjevanjem in ponavljanjem lahko izboljšali svoj rezultat na testu.
Keywords: Sporazumevalna zmožnost, pravopisna zmožnost, pravopis, učni načrt, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, cilji, minimalni standardi znanja.
Published: 04.12.2018; Views: 2102; Downloads: 139
.pdf Full text (959,09 KB)

4.
UPORABA METODE DREVO ODPOVEDI V KEMIJSKIH PROCESIH
Alenka Zadravec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali uporabo metode drevo odpovedi v kemijskih procesih. Metoda predstavlja zaporedje vzrokov in neželenih dogodkov, ki lahko privedejo do nesreč. Z uporabo te metode smo identificirali nevarnosti nekontroliranih dogodkov, kot so napake strojne opreme, slabo vzdrževanje opreme, nezadostna usposobljenost delavcev, napake v proizvodnem postopku in nevarnost za ljudi. Poiskali smo prosto dostopne programe, s katerimi smo prikazali uporabo metode na študijskih primerih. Prav tako smo pregledali različne vire in načine za podajanje frekvenc in verjetnosti odpovedi za različne procesne naprave in sisteme. V diplomskem delu je prikazan postopek, iz katerega so razvidne vse faze izgradnje drevesa odpovedi, pridobivanje vhodnih podatkov in izračunavanje drevesa z interpretacijo rezultatov. Za preračune dreves odpovedi smo v diplomskem delu uporabili prostodostopen računalniški program PTC Windchill FTA. Prikazani so izračuni drevesa odpovedi za izpust amoniaka iz absorpcijskega hladilnega sistema, eksplozijo tlačne posode in eksplozijo hlapov vrele tekočine. S tem smo dobili kvalitativen vpogled v vzroke in scenarije za njihovo napredovanje, ki pripeljejo do teh dogodkov, ter kvantitativno oceno pogostosti oz. verjetnosti.
Keywords: drevo odpovedi, človeške napake, minimalni presek množic, pogostost, verjetnost
Published: 30.09.2016; Views: 1013; Downloads: 134
.pdf Full text (3,07 MB)

5.
Primerjava javne in montessori osnovne šole glede na učne načrte za angleški jezik v drugem triletju
Ana Furlan, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je narejena primerjava učnega načrta montessori osnovne šole in javne osnovne šole za drugo triado za predmet angleščina. Primerjava je bila narejena na štirih področjih; opredelitev predmeta, splošni cilji, didaktična priporočila in minimalni standardi. Vsaka od primerjanih šol ima svoje pedagoške pristope, katerih cilj je vzgojiti samostojnega posameznika in ga pripeljati do znanja. Pri opredelitvi predmeta angleščina so odstopanja v številu ur angleščine v posameznih razredih ter vključitvi predmeta na predmetnik. Sicer pa na tem področju bistvenih razlik med šolama ni. Oba programa poudarjata angleščino kot pomemben predmet, saj gre za jezik, ki ga govorijo po celem svetu in je znanje angleščine, ne samo zaželeno pač pa tudi obvezno. Primerjava splošnih ciljev je pokazala razlike le v razporeditvi ciljev. Sicer pa razlik na tem področju med šolama ni. S primerjavo didaktičnih priporočil so bile ugotovljene najbistvenejše razlike. Razlike so posledica različnega koncepta šole in načina poučevanja, kjer se šola montessori strogo drži svoje filozofije, medtem ko je v javni osnovni šoli viden širši pristop. Primerjava minimalnih standardov pokazala nekaj razlik, ki se večinoma vezane na število ciljev in pa natančnost navodil učitelju. Ti so v učnem načrtu za javno osnovno šolo precej natančni. Minimalni standardi osnovne šole montessori so zelo splošni in kratko opisani. kar gre pripisati temu, da mora šola dosegati standarde in cilje, ki so določeni s strani države.
Keywords: Montessori osnovna šola, javna osnovna šola, učni načrt, drugo triletje, cilji, didaktična priporočila, minimalni standardi
Published: 20.09.2016; Views: 878; Downloads: 106
.pdf Full text (1,03 MB)

6.
UPRAVLJANJE, OBVLADOVANJE TVEGANJ IN SKLADNOST V ZAVAROVALNICI MARIBOR
Karmen Semler, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Nov sistem upravljanja zavarovalnic, ki ga prinaša direktiva Solventnost II zagotavlja večjo stabilnost in transparentnost poslovanja zavarovalnic in s tem tudi boljšo zaščito zavarovancev, ki so uporabniki zavarovalnih storitev. Kot negativno posledico uvedbe direktive Solventnost II lahko štejemo višje administrativne stroške ob vpeljavi direktive. Dolgoročno pa bi naj direktiva vplivala na ugodnejše poslovanje zavarovalnic. Korporativno upravljanje zavarovalnic pa v sektor zavarovalništva prinaša več etike, s tem pa tudi večje zaupanje v zavarovalne storitve in produkte.
Keywords: zavarovalništvo, Zavarovalnica Maribor, Zakon o zavarovalništvu, korporativno upravljanje, obvladovanje tveganj, tveganja, skladnost, Solventnost II, Lamfalussyjev proces, EIOPA, zahtevani solventnostni kapital, minimalni zahtevani kapital, zavarovalno-tehnične rezervacije, vrednotenje lastnih sredstev ORSA, kakovost podatkov, prenos informacij, sposobnost in primernost, ključne funkcije, notranje kontrole, izločeni posli, poročanje in razkritja
Published: 23.10.2015; Views: 1240; Downloads: 265
.pdf Full text (1,57 MB)

7.
DIDAKTIČNO-METODIČNE ZNAČILNOSTI POUKA SLOVENŠČINE V JAVNI DEVETLETNI OSNOVNI ŠOLI MONTESSORI
Lucija Hebar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo naredili primerjavo med didaktično-metodičnimi značilnostmi pouka slovenščine v javni devetletni osnovni šoli in v osnovni šoli montessori v prvi triadi. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili življenje in delo ustanoviteljice osnovne šole montessori, gospe Marije Montessori, značilnosti te šole in didaktični material ter značilnosti javne devetletne osnovne šole in didaktični material javne osnovne šole. Za obe šoli je značilno, da z različnimi pedagoškimi pristopi in z različnim didaktičnim materialom oziroma različnimi učnimi pripomočki pripeljeta učence do znanja. Primerjavo med obema šolama smo naredili na treh področjih, in sicer primerjave splošnih ciljev predmeta, primerjave minimalnih standardov znanja in primerjave učnih sredstev pri predmetu slovenščina v prvi triadi. Pri primerjavi splošnih ciljev smo ugotovili, da ni nobenih razlik. Pri primerjavi minimalnih standardov znanja smo ugotovili, da obstajajo razlike v številu, v javni devetletni osnovni šoli je več minimalnih standardov, predvsem na področju domišljijskega besedila. Največ razlik smo ugotovili pri primerjavi učnih sredstev, do razlik pa prihaja tudi v načinih opismenjevanja. V obeh osnovnih šolah smo opravili tudi hospitacije. Primerjali smo način poučevanja učiteljev in ugotovili velike razlike.
Keywords: Pouk slovenščine, javna devetletna osnovna šola, osnovna šola montessori, prva triada, didaktični material, splošni cilji predmeta, minimalni standardi znanja, učna sredstva, hospitacije
Published: 09.12.2014; Views: 2074; Downloads: 202
.pdf Full text (1,09 MB)

8.
PRIMERJAVA MONTESSORI OSNOVNE ŠOLE IN JAVNE OSNOVNE ŠOLE PRI SLOVENŠČINI V PRVEM TRILETJU
Martina Dvornik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je narejena primerjava montessori osnovne šole in javne devetletne osnovne šole v času prve triade pri predmetu slovenščina. Za obe šoli je značilno, da z različnimi pedagoškimi pristopi pripeljejo učence do znanja. Naloga vsebuje opravljene primerjave na štirih področjih. Med primerjavo splošnih ciljev predmeta so določena odstopanja, do katerih pride zaradi različnega načina poučevanja in koncepta šole. Primerjava minimalnih standardov znanja ob zaključku prve triade je pokazala, da je v javni osnovni šoli več minimalnih standardov, predvsem na področju domišljijskega besedila. Da pa učenci dosežejo te minimalne standarde znanja, zanje potrebujejo določena učna sredstva, ki se v omenjenih šolah močno razlikujejo, kakor tudi način opismenjevanja. Razlike med primerjanima šolama so velike in zelo izstopajo. Učenci v montessori osnovni šoli pričnejo pridobivati črke že ob vstopu, oziroma se s tem srečajo že v vrtcu. V prvi triadi se učijo zapisa malih in velikih pisanih črk, v javni devetletni osnovni šoli pa najprej velikih in nato malih tiskanih črk in v tretjem razredu spoznavajo male ter velike pisane črke. Postopek pridobivanja črk kot tudi zaporedje pridobivanja črk se med obema šolama močno razlikuje. Razlike so prisotne zaradi različnega didaktičnega materiala, kot tudi načina poučevanja.
Keywords: Montessori osnovna šola, učni načrt, prvo triletje, minimalni standardi znanja, učna sredstva, opismenjevanje, postopek pridobivanja črk, zaporedje pridobivanja črk
Published: 10.11.2011; Views: 5103; Downloads: 788
.pdf Full text (2,84 MB)

9.
PRENOVA PROCESA IZDAJE IN POVRATNEGA PREVZEMA REKLAMNIH ZAMRZOVALNIH SKRINJ
Simona Golob, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Obravnavano podjetje se srečuje z napakami v procesu izdaje in povratnega prevzema reklamnih zamrzovalnih skrinj, ki povzročajo precejšnjo izgubo. Zamrzovalnih skrinj za brezplačno uporabo je vsako leto več. Napake se pojavljajo zaradi velikega števila zamrzovalnih skrinj in strank, ki se vodijo v Excelovi tabeli. Proces izdaje in povratnega prevzema reklamnih zamrzovalnih skrinj je že od nekdaj enak in v podjetju menijo, da je ustrezen. Razčlenitev procesov pa pokaže popolnoma drugačno sliko in nujno prenovo teh dveh procesov.
Keywords: Prenova poslovnih procesov, minimalni stroški, baza podatkov, informacijska podpora, nadgradnja obstoječega programa
Published: 01.09.2011; Views: 1163; Downloads: 104
.pdf Full text (4,03 MB)

10.
PARAMETRI TRAJNOSTNE SOSESKE
Kaja Mrđa Kovačič, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: Delo predstavlja izbor ključnih ukrepov na področju urejanja trajnostnih naselij. Komparativna analiza primerov evropskih držav je podana v tabelah, kjer s pomočjo indikatorjev trajnostnega razvoja preverjamo pristope posameznih držav do skrbi za naravo in biotsko pestrost, klimatske spremembe in kakovost življenja (energija, promet, vode, hrup, zrak) ter ravnanje z odpadki (materiali). Rezultat analiz je, z upoštevanjem načel in ciljev sonaravnega razvoja mest, seznam minimalnih in priporočljivih parametrov sonaravne soseske v Sloveniji in ovrednotenje lokacij za trajnostno sosesko v Mestni občini Maribor.
Keywords: trajnostna soseska, minimalni parametri, priporočljivi parametri
Published: 01.06.2011; Views: 2114; Downloads: 329
.pdf Full text (6,02 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica