| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 81
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Raba posnemovalnih medmetov za poimenovanje predmetov v prvem starostnem obdobju
Ana Novak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Govor je sredstvo in funkcija, preko katere smo ljudje kot skupnost socialna bitja. Ta nam služi kot komunikacijsko sredstvo. Otroci preko njega vzpostavljajo socialni stik. Govor in mišljenje se močno prepletata in sodelujeta. Razvoj govora poteka po določenem zaporedju, vzporedno z ostalimi razvojnimi področji. Govornih faz ni mogoče preskočiti, zaradi govora pa se dodatno razlikujemo od ostalih živih bitij. Namen zaključnega dela z naslovom Raba posnemovalnih medmetov za poimenovanje predmetov v prvem starostnem obdobju je bil raziskati povprečni obseg rabe medmetov v zgodnjem razvojnem obdobju otroškega govora. Osredotočili smo se na obdobje med prvim in tretjim letom starosti. V teoretičnem delu smo se osredotočili na razlago teorij razvoja govora, njegovih faz in povezave med njim ter mišljenjem. Utemeljili smo spodbujajočo vlogo vzgojitelja in dejavnike, ki vplivajo na razvoj govora. Pojasnili smo, kaj so medmeti, hkrati pa opisali določeno vrsto posnemovalnih medmetov, ki so ključni za izvedbo raziskave. V empiričnem delu smo uporabili metodo praktičnega dela preverjanja s sličicami. Na podlagi interpretacije rezultatov smo ugotovili pogostost pojavljanja posnemovalnih medmetov pri poimenovanju predmetov na sličicah, ki jih otroci posredno in neposredno poznajo. Preverjanje je potekalo dvakrat. Potrdili smo štiri zastavljene hipoteze. Ugotovili smo, da je raba medmetov v zgodnjem otroštvu pogosta, kar smo tudi pričakovali. Pogostejša je raba pri mlajših otrocih prvega starostnega obdobja kot pri otrocih, ki so že na meji med drugim starostnim obdobjem.
Keywords: razvoj govora, prve besede, medmet, posnemovalni medmet, mišljenje, jezikovna zmožnost.
Published: 24.11.2021; Views: 48; Downloads: 1
.pdf Full text (1,67 MB)

2.
Poučevanje računalništva v osnovni šoli - primerjava kurikulumov izbranih držav
Kaja Beriša, 2020, master's thesis

Abstract: Računalništvo se kot predmet uvaja v kurikule mnogih držav, saj se sodobna družba vedno bolj zaveda pomena računalništva za to, da bi bila uspešna. Slovenski šolski sistem v osnovni šoli obveznega predmeta računalništvo nima, ponuja le izbirni predmet. V magistrskem delu smo obravnavali in primerjali kurikule predmetov, povezanih z računalništvom, v primarnem izobraževanju šestih evropskih držav. V vsebinski analizi smo posebno pozornost namenili uvajanju računalniškega mišljenja kot ene ključnih kompetenc 21. stoletja. Končna ugotovitev kaže, da Slovenija (slovenski šolski sistem) zaostaja za ostalimi državami in da je pomembno, da se spremembe na področju izobraževanja računalništva pričnejo takoj.
Keywords: Kurikul, računalništvo, računalniško mišljenje.
Published: 28.01.2021; Views: 299; Downloads: 59
.pdf Full text (934,67 KB)

3.
Gibalna ustvarjalnost v predšolskem obdobju
Urška Zlodej, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Gibalna ustvarjalnost v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali ustvarjalnost in njen razvoj, ustvarjalno mišljenje, gibalno ustvarjalnost. Predstavili smo test za merjenje ustvarjalnosti pri predšolskih otroci, in sicer Mislimo ustvarjalno v gibanju (»Thinking creatively in action and movement – TCAM«). Omenili smo nadarjenost, modele nadarjenosti in gibalno nadarjenost. Na koncu teoretičnega dela pa so predstavljene dosedanje raziskave in ugotovitve, ki se navezujejo na našo temo diplomskega dela. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Glavni namen diplomskega dela je bil izmeriti in analizirati gibalno ustvarjalnost otrok, starih 5–6 let. Vzorec je zajemal 42 otrok drugega starostnega obdobja. V mesecu marcu in maju 2019 smo izvedli motorični test TCAM v Javnem zavodu Vrtec Zreče. S pomočjo testa smo pridobili podatke za fluentnost, originalnost in fleksibilnost vseh uporabljenih pripomočkov (žoga, žogica, kolebnica in obroč). Na podlagi hi-kvadra testa je bilo ugotovljeno, da je pri vseh uporabljenih pripomočkih prišlo do statistično pomembne povezanosti med rezultati prvega testiranja TCAM in rezultati drugega testiranja TCAM. S pomočjo t-testa za neodvisne vzorce smo ugotovili, da je prišlo do statistično značilne razlike med prvim in drugim testiranjem motoričnega testa TCAM, medtem ko razlika v rezultatih motoričnega testa glede na spol ni statistično značilna.
Keywords: gibalna ustvarjalnost, divergentno in ustvarjalno mišljenje, test Mislimo ustvarjalno v gibanju, gibalna nadarjenost, modeli nadarjenosti
Published: 09.09.2020; Views: 388; Downloads: 184
.pdf Full text (1,12 MB)

4.
Ilustracija in njena vloga pri razvijanju ustvarjalnosti učencev osnovne šole
Sara Hočevar, 2020, master's thesis

Abstract: V raziskavi smo želeli preučiti didaktično vrednost ilustracije ter preučiti njen vpliv na likovnoustvarjalni razvoj pri osnovnošolcih, natančneje četrtošolcih. Stik učenca z ilustracijo, seveda v primeru, da je le ta kakovostna, se po vseh raziskavah in zapisih, ki smo jih preučili v raziskavi, zdi ključnega pomena pri spoznavanju likovnega jezika in umetnosti same. V magistrskem delu uvodoma predstavljamo pojem likovne ustvarjalnosti in ilustracije, kajti ta dva pojma sta nas v raziskavi tudi najbolj zanimala. Ker se ilustracija, sploh pri poučevanju v prvem in drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju, velikokrat pojavlja v obliki medpredmetnega povezovanja ali tudi manj ustrezneje, kot način, da učenci zgolj na podlagi literarne predloge ilustrirajo njim zanimiv kader pri slovenščini, smo želeli z našo raziskavo opozoriti na didaktično vrednost ilustracije, ki jo lahko učitelji izkoristijo tudi za razvijanje likovnoustvarjalnih spretnosti. Prav zato v teoretičnem delu kar dobršni del namenimo kakovosti ilustracij, predvsem tistih, s katerimi se otroci srečujejo v svojem zgodnjem otroštvu. Prav tako bomo izpostavili še nekaj vidnejših slovenskih ilustratorjev, ki so ali še ustvarjajo za otroke in mladino. V zaključku teoretičnega dela se dotaknemo še didaktičnega vidika ilustracije, raziščemo njene didaktične možnosti in različne načine vključevanja le-teh v ustaljen likovno pedagoški proces ter predstavimo nekaj že raziskanih in dokazanih dejstev o vplivu ilustracije na razvoj likovne ustvarjalnosti pri osnovnošolcih. V empiričnem delu predstavljamo rezultate raziskave, kjer smo izvedli pedagoški eksperiment z oblikovanjem sklopov likovnih nalog, ki so v kakršnemkoli smislu vsebovale pojem ilustracije. Naloge so, čeprav sloneč na pojmu ilustracije ali v obliki likovnega pojma, motivacije, … vsebovale pojme skladne z učnim načrtom. Medtem, ko so učenci kontrolne skupine ustvarjali po ustaljenem načrtu. Pri analizi podatkov smo se omejili na likovnoustvarjalni razvoj, ki zajema 12 dejavnikov in 6 dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Analiza podatkov pa je potekala v smeri ugotavljanja razlik med eksperimentalno in kontrolno skupino in med spoloma.
Keywords: likovna ustvarjalnost, ustvarjalno mišljenje, likovno mišljenje, ilustracija, kakovostna ilustracija, likovnoustvarjalni razvoj
Published: 27.07.2020; Views: 339; Downloads: 52
.pdf Full text (6,34 MB)

5.
Uporaba kreativnih metod in tehnik v procesu inoviranja
Rebeka Sirc, 2019, master's thesis

Abstract: Kreativnost in inovativnost gresta z roko v roki. Kreativne tehnike in metode so namenjene spodbujanju produciranja idej. Proces inoviranja pa je proces iskanja novih idej, preizkušanja teh idej in njihova realizacija. Če v proces inovativnosti vnesemo kreativne tehnike in metode, lahko pridemo do mnogo različic rešitev, tudi do nenavadnih. Vse kreativne tehnike in metode niso uporabne v vseh fazah inovacijskega procesa, nekatere so primerne za iskanje idej, spet druge za vrednotenje in realizacijo. Podjetja v Sloveniji so inovativna, vendar smo malo manj, kot je povprečje Evropske unije.
Keywords: kreativnost, kreativno mišljenje, kreativne metode, kreativne tehnike, proces inoviranja, inovacijska aktivnost
Published: 12.03.2019; Views: 894; Downloads: 160
.pdf Full text (1,25 MB)

6.
Igra dama kot didakitčna igra za utrjevanje poštevanke
Julija Viličnjak, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu se ukvarjamo s problemom, kako dolgotrajno ponavljanje poštevanke pri pouku matematike narediti zanimivejše za učence ter pri tem uporabiti didaktično igro, ki bi izhajala iz tradicionalne igre dama. S takšno didaktično igro bi namreč dosegli več matematičnih učnih namenov, in sicer bi učenci z njo utrjevali poštevanko, hkrati pa bi razvijali tudi strateško mišljenje, ki spodbuja reševanje problemov. V teoretičnem delu je tako na kratko predstavljena didaktična igra ter predvsem njena uporaba pri pouku matematike. Kot podlaga za nastanek nove didaktične igre pa je v teoretičnem delu predstavljena tudi igra dama, za katero bi lahko rekli, da je sama po sebi tako tradicionalna kot tudi didaktična igra. Dama je namreč strateška igra, preko katere igralci razvijajo strateško mišljenje, ki pripomore k boljšemu razvoju kritičnega mišljenja. Tako je že sama tradicionalna oblika te igre lahko uporabna kot didaktična igra pri pouku matematike, saj z njo uresničujemo enega izmed splošnih učnih ciljev matematike, in sicer razvoj kritičnega mišljenja. Za potrebe magistrskega dela je nastala preoblikovana različica dame, in sicer igra dapoma. Novonastala igra je didaktična igra za utrjevanje poštevanke, zato je primerna za šolsko uporabo od 3. razreda dalje. V magistrskem delu je natančno opisan postopek izdelave te didaktične igre, ki je, za lažje razumevanje, opremljen tudi s slikovnim materialom. Natančno pa so opredeljena tudi pravila igre in nekateri pomembni koraki v sami igri. Skozi magistrsko delo so tako predstavljene pomembne ugotovitve o didaktičnih igrah pri pouku matematike, o strateških igrah ter o predelavi tradicionalnih iger v didaktične igre, še posebej v didaktične igre za utrjevanje poštevanke.
Keywords: matematika, igra, didaktična igra, poštevanka, strateško mišljenje, dama
Published: 20.11.2018; Views: 1257; Downloads: 185
.pdf Full text (5,58 MB)

7.
Kreativnost in verbalne sposobnosti slišečih odraslih otrok iz gluhih družin
Tess Kovačević, 2018, master's thesis

Abstract: Materni jezik ima velik vpliv na dojemanje sveta ter na različne sposobnosti posameznikov. Med študijami, ki proučujejo takšne pojave, je moč zaslediti tudi takšne, ki se osredotočajo na gluhe posameznike, katerih materni jezik je znakovni jezik. Opazili pa smo pomanjkanje raziskav, ki bi preučevale vpliv znakovnega jezika kot maternega jezika na slišeče posameznike, otroke gluhih staršev. Namen pričujoče raziskave je bil podrobneje raziskati, ali odraščanje v okolju s pretežno neverbalno komunikacijo (v našem primeru slovenskim znakovnim jezikom) vpliva na ustvarjalnost, verbalno sposobnost in propozicionalno mišljenje slišečih posameznikov. Izsledki študij, v kateri je sodelovalo 58 odraslih oseb (29 z gluhimi in 29 s slišečimi starši), kažejo, da so posamezniki s slišečimi starši dosegali višje rezultate na testih ustvarjalnosti in propozicionalnega mišljenja kot posameziki z gluhimi starši, na testu verbalne sposobnosti pa se rezultati med skupinama ne razlikujejo statistično pomembno. Ravno tako smo zaznali, da so posamezniki s starši s težjo izgubo sluha na testu ustvarjalnosti dosegali višje rezultate od posameznikov s starši z blažjo izgubo sluha. Na podlagi rezultatov lahko sklepamo, da obstajajo razlike v ustvarjalnosti, verbalni sposobnosti in propozicionalnem mišljenju med splošno populacijo in posamezniki z gluhimi starši.
Keywords: ustvarjalnost, verbalna sposobnost, propozicionalno mišljenje, inteligentnost, gluhota, znakovni jezik
Published: 20.11.2018; Views: 676; Downloads: 101
.pdf Full text (1,36 MB)

8.
Metode ustvarjalnega mišljenja pri oživitvi trgovsko poslovnega centra city maribor
Rebecca Trobas, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Ustvarjalnost zahteva pogum, da izrazimo svoj pogled in ideje ter da se nehamo oklepati gotovosti. Čeprav je vrhunska ustvarjalnost relativno redka, se preprosta iznajdljivost pojavi pri vseh ljudeh. Prav to iznajdljivost je treba spodbujati, da čez čas preraste v ustvarjalnost. V diplomskem projektu smo ugotovili, da je ustvarjalen prav vsak posameznik, ki išče ter na koncu tudi najde nekaj novega. Ustvarjalno mišljenje in s tem tudi metode so vsekakor zelo pomembne v vsakdanjem življenju, saj lahko preko njih pridemo do najrazličnejših in zanimivih idej. Poleg tega pa lahko preko njih rešimo še tako kompleksen problem. Problem, ki smo si ga zastavili, temelji na oživitvi trgovsko poslovnega centra City v Mariboru. Sam center se nahaja na sredi poslovnega središča mesta in je tako rekoč obdan z vsemi pomembnejšimi institucijami mesta Maribor. Prav vsak prebivalec mesta lahko potrdi, da omenjen center še zdaleč ni to, kar je bil včasih. Da se mestnemu jedru ne godi najbolje, lahko opazi prav vsak, ki se v popoldanskih urah odpravi po mestnih ulicah. Kljub izredno dobri lokaciji, trgovsko poslovni center nekako nazaduje. Menimo, da bi ga lahko z dobrimi idejami ponovno povzdignili med konkurenčne trgovsko poslovne centre. Prav metode ustvarjalnega mišljenja lahko pomagajo pri iskanju idej in rešitev za zastavljeni problem. Osredotočili smo se na dve skupini, in sicer na individualne metode in skupinske metode ustvarjalnega mišljenja, preko katerih pa smo na koncu prišli do zanimivih in predvsem koristnih idej. Potrdili smo predvidevanje, da se trgovsko poslovni center City v Mariboru srečuje s preveliko konkurenco na trgu. Dejstvo je, da morajo vsa večja in tudi manjša podjetja, ki želijo v današnjem času uspeti, vlagati v svoj razvoj na vseh področjih. Omenjenemu centru pa prav tega primanjkuje. Preko dveh sklopov metod, smo prišli do velikega števila idej, ki bi dejansko lahko koristile in predvsem pripomogle k temu, da bi se center vsaj približal temu, kar je včasih dejansko bil.
Keywords: ustvarjalnost, mišljenje, skupinske metode, individualne metode, trgovsko poslovni center City Maribor
Published: 22.11.2017; Views: 913; Downloads: 124
.pdf Full text (1,15 MB)

9.
Učitelji o ustvarjalnosti pri pouku družbe
Dijana Širovnik Koščica, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu, ki obsega teoretični in empirični del, smo raziskali pomen razvoja ustvarjalnosti ter pogled učiteljev 4. in 5. razreda na razvoj ustvarjalnosti pri pouku družbe. Sodelovalo je 251 učiteljev slovenskih šol, ki so v šolskem letu 2016/2017 poučevali predmet družba. V teoretičnem delu smo opredelili pojem ustvarjalnost, njen pomen ter dejavnike, ki vplivajo na njen razvoj. Na kratko smo orisali poglede sodobnih pedagogov na ustvarjalnost v šoli. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnih vprašalnikov preverili, kako se ustvarjalnost pri predmetu družba razvija v naših šolah. Zanimal nas je odnos učiteljev do ustvarjalnosti, metode in oblike dela, s katerimi jo razvijajo, ter koliko so jim pri tem v pomoč učbeniki. Spoznali smo, da večina učiteljev meni, da je ustvarjalnost mogoče razvijati pri vsakem posamezniku in da jo razvijajo tudi pri predmetu družba. Raziskava je razkrila, da starejši učitelji (z več kot 20 leti delovne dobe) pogosteje razvijajo ustvarjalnost pri naravoslovnih predmetih in se pri tem čutijo tudi bolj kompetentne in samozavestne od mlajših kolegov. Večina učiteljev meni, da so jim učbeniški kompleti pri tem le delno v pomoč, prav vsi pa si želijo več izobraževanj na temo razvoja ustvarjalnega mišljenja.
Keywords: ustvarjalnost, ustvarjalno mišljenje, predmet družba, učitelji, spodbujanje ustvarjalnosti.
Published: 11.08.2017; Views: 780; Downloads: 174
.pdf Full text (1,20 MB)

10.
IGRA S KARTAMI ZA SPODBUJANJE LOGIČNO-MATEMATIČNEGA MIŠLJENJA
Saša Kastelic, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Igra s kartami za spodbujanje logično-matematičnega mišljenja smo predstavili pomen učenja matematike skozi igro, poudarili pomen nudenja možnosti razvijanja logično-matematičnega razmišljanja že v predšolskem obdobju in podrobneje opisali dve igri s kartami, in sicer igro »Hiša števil s kartami«, ter igro »Iz 5-k do celotne hiše števil«, pri čemer ima predvsem slednja velik potencial pri spodbujanju razvoja logično-matematičnega razmišljanja pri otrocih. V praktičnem delu smo opisali potek postopnega uvajanja omenjenih dveh iger v skupini 23 otrok, starih od 4 do 5 let, ki je potekalo več tednov, in sicer v sedmih fazah. Opažanja so pokazala, da je večina otrok razvijala logično-matematično razmišljanje, vendar je bila kljub večtedenskemu igranju igre ob koncu obdobja še vedno na prvi stopnji. V empiričnem delu diplomskega dela smo predstavili rezultate raziskave, katere glavni namen je bil evalvirati igro »Iz 5-k do celotne hiše števil« in raziskati, kakšno je razumevanje igre pri otrocih na začetku ter ob koncu seznanjanja z igro, vključevanje otrok v igro in napredek pri prepoznavanju števil. Rezultati so pokazali, da so tako dečki kot deklice proti koncu seznanjanja z igro v veliko večji meri razumeli potek igre, kakor na začetku in da je večina otrok ne glede na spol ob koncu obdobja seznanjanja z igro, igro razumela. Ugotovili smo tudi, da je k igri s kartami samostojno pristopalo več dečkov kot deklic, saj so deklice v večji meri potrebovale spodbudo vzgojiteljice. Glede pogostosti igranja igre s kartami pa so rezultati pokazali, da so se dečki v povprečju nekoliko večkrat vključevali kot deklice. Napredek pri prepoznavanju števil ob koncu obdobja seznanjanja z igro s kartami je bil zaznan tako pri dečkih kot pri deklicah.
Keywords: matematično-logično mišljenje, matematične igre, prosta igra, vzgojitelj, predšolska vzgoja.
Published: 25.07.2017; Views: 1158; Downloads: 131
.pdf Full text (4,04 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica