| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 303
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uporaba metodologije seecgan za družbe z omejeno odgovornostjo
Sergej Šadl, 2023, master's thesis

Abstract: V predmetnem delu smo se ukvarjali z vprašanjem uporabe indeksa SEECGAN na primeru družb z omejeno odgovornostjo. Indeks SEECGAN je metodologija za merjenje in ugotavljanje kakovosti korporativnega upravljanja podjetij, vendar je po svoji naravi in vsebini primarno prilagojen za javne delniške družbe. V Sloveniji v zadnjih letih opažamo trend zmanjševanja števila delniških družb. Zadnjih deset let se je število delniških družb zmanjšalo z 825 na 358, hkrati pa se povečuje število družb z omejeno odgovornostjo, ki spadajo med največje družbe v državi po obsegu prihodkov ali dobička. Tako so med petimi največjimi kar tri družbe z omejeno odgovornostjo (v nadaljevanju tudi: d. o. o.). Zaradi povečevanja pomembnosti d. o. o. jev v korporativnem svetu se postavlja vprašanje, ali je mogoče indeks SEECGAN uporabiti tudi za d. o. o. je in kakšne smiselne prilagoditve indeksa SEECGAN je treba opraviti, da bi zajel specifike narave d. o. o. ja, ki so na nekaterih področjih bistveno drugačne od delniških družb zaradi pravne ureditve po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1). Namen raziskave je bil identificirati in analizirati razlike med delniško družbo in d. o. o. jem z vidika sklopa tem in vprašanj indeksa SEECGAN, ki so relevantna za področje korporativnega upravljanja, ter ugotoviti, ali in kako je mogoče indeks SEECGAN prilagoditi, da bo smiselno ustrezno zaobjel tudi d. o. o je in njihove specifike. V nalogi smo kritično komentirali posamezna vprašanja indeksa SEECGAN z vidika njegove primernosti in ustreznosti z vidika d. o. o. jev, pri predlogih prilagoditev vprašanj indeksa pa smo izhajali predvsem iz Kodeksa upravljanja za nejavne družbe in Kodeksa korporativnega upravljanja družb s kapitalsko naložbo države. Ugotovili smo, da bi bilo treba vsa vprašanja indeksa oblikovati tako, da bi bila jasna in enoznačna ali pa bi bilo jasno razvidno, kako naj se vprašanje točkuje ter ali je možna alternativna ali kompozitna sestava vprašanja in odgovora. Pri predlaganih prilagoditvah vprašanj smo ugotovili, da so prilagoditve v glavnem možne, vendar ne pri vsakem vprašanju indeksa. Podali smo tudi oceno, da Kodeks upravljanja za nejavne družbe, ki naj bi sicer bil uporaben za vse vrste nejavnih družb, ni povsem optimalen za najmanjše (mikro) enoosebne d. o. o. je, saj še vedno predvideva precej nesorazmernih obvez za take mikro družbe. Za velike, srednje in majhne družbe z omejeno odgovornostjo, ki imajo več družbenikov, pa je indeks SEECGAN s prilagoditvami lahko uporaben, saj omogoča medsebojno primerjavo med d. o. o. ji in tudi relativno dobro primerjavo z delniškimi družbami.
Keywords: indeks SEECGAN, metodologija SEECGAN, družba z omejeno odgovornostjo, korporativno upravljanje, kakovost upravljanja
Published in DKUM: 16.02.2024; Views: 335; Downloads: 29
.pdf Full text (5,60 MB)

2.
Vpeljava poslovne analitike v prodajno podjetje
Katja Hrovatič, 2023, master's thesis

Abstract: Vedno več podatkov postaja vsakdanje dejstvo za podjetja. To prinaša tako priložnosti kot izzive. Podjetja, ki so sposobna učinkovito upravljati in analizirati svoje podatke, bodo lažje sprejemala premišljene odločitve in ostala konkurenčna v današnjem hitrem poslovnem okolju. Z vlaganjem v prava orodja in tehnologije lahko podjetja svoje podatke spremenijo v dragoceno sredstvo, ki lahko spodbuja rast in uspeh. Te tehnologije so orodja za poslovno inteligenco in poslovno analitiko. Ta orodja podjetjem omogočajo vizualizacijo in analizo podatkov v realnem času, kar olajša prepoznavanje vzorcev in trendov, ki so lahko podlaga za poslovne odločitve. Eno od teh orodji je tudi Qlik Sense. V magistrskem delu smo za prodajno podjetje z orodjem Qlik Sense razvili prodajni modul. Prodajni modul smo ustvarili po načrtu razvoja: (1) Pregled razpoložljivih podatkovnih virov prodajnega podjetja ter urejanje podatkov s procesom integracije podatkov, z upoštevanjem navodil in zahtev naročnika; (2) Razvoj osnovnih vizualizacij za prikaz KPI-jev prodajnega podjetja in testiranja povezav tabel in polj; (3) Razvoj vizualnega dela podajnega modula; (4) Analiza podatkov prodajnega modela s pomočjo vizualizacij in kreiranjem vpogledov. V fazi razvoja smo podatke podjetja z metodologijo ETL ekstrahirali, preoblikovali in naložili v orodje poslovne analitike. Nato smo po metodi DAR predstavili podatke podjetja. V modulu smo pripravili različne vizualizacije, ki omogočajo preprosto analizo poslovanja podjetja. Modul vsebuje sedem zavihkov, ki s pomočjo objektov tabel, grafikonov in KPI predstavljajo prodajne podatke podjetja. Prodajni modul in njegovo analizo smo na koncu predstavili naročniku. Sledi integracija podatkov, testiranje in implementacija prodajnega modula ter izobraževanje zaposlenih.
Keywords: poslovna analitika, vizualizacija, modul, ETL proces, DAR metodologija
Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 271; Downloads: 39
.pdf Full text (3,13 MB)

3.
Implementacija metodologije "HSM" za izboljšanje cestnoprometne varnosti : magistrsko delo
Barbara Chomicki, 2022, master's thesis

Abstract: Za zagotavljanje večje cestnoprometne varnosti inženirji nenehno stremimo k novim sodobnim pristopom in metodologijam. Da bi razumeli, kako ključno je nenehno izboljševanje cestnoprometne varnosti, smo le-to prikazali s kratko statistično analizo stanja danes v RS in EU. Z večanjem cestnoprometnega sistema in uporabnikov po svetu le-ta kaže vedno večje številke smrtnih žrtev, zato moramo biti še bolj natančni in strokovni pri snovanju novih povezav v RS. Magistrsko delo predstavlja metodologijo »HSM« iz ZDA, ki je nastala kot skupek več znanstveno-raziskovalnih strokovnih in inženirskih znanj v obliki priročnika z naslovom »Highway safety Manual« (I. edicija). Podrobneje smo predstavili vsebinsko delitev metodologije »HSM«, in sicer na dele A, B, C in D ter nadalje na posamezna poglavja. Izpostavili smo ključno iz metodologije »HSM«; zgodovino in nastanek, ciljne uporabnike, strukturo priročnika, opozorila pred uporabo, namen priročnika, souporabo z drugim gradivom, dostopnost, razvoj in napovedi nove izpopolnjene II. edicije. Implementacijo posameznih delov metodologije »HSM« smo prikazali skozi študije primerov in različne primere problemov. Kot rezultat raziskave smo podali inženirski pogled na celostno implementacijo metodologije »HSM«, vključno z učinki in njenimi pomanjkljivostmi v državah EU. Po prikazani vsebini in razumevanju metodologije »HSM« smo ugotovili, da je mogoča široka kvantitativna analiza in implementacija v cestnoprometni sistem v RS. Zaključili smo, da bi zaradi vsestranske uporabe le-ta postala nov pripomoček prometnih inženirjev v RS ter tako zadovoljila naša inženirska pričakovanja in dolgoročno pripomogla k izboljšanju cestnoprometne varnosti v državi.
Keywords: cestnoprometna varnost, metodologija, HSM, implementacija, kvantitativna analiza
Published in DKUM: 31.12.2022; Views: 575; Downloads: 44
.pdf Full text (3,70 MB)

4.
Primerjava različnih življenjskih ciklov razvoja programske opreme : diplomsko delo
Daniel Kerec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi bomo omenili in opisali različne modele življenjskega cikla razvoja programske opreme. V poslovnem svetu igra ključno vlogo pristop k razvoju programske opreme in koordinacija pristopa. Pri razvoju programske opreme si lahko pomagamo z različnimi modeli življenjskega cikla razvoja programske opreme. V diplomski nalogi bomo predstavili posamezni model in omenili njegove prednosti in slabosti. V praktičnem delu diplomske naloge smo preko anketnega vprašalnika dobili vtis o poznavanju modelov življenjskega cikla v različnih podjetjih.
Keywords: življenjski cikel razvoja programske opreme, modeli življenjskega cikla razvoja programske opreme, razvoj programske opreme, agilna metodologija, testiranje programske opreme
Published in DKUM: 26.10.2022; Views: 529; Downloads: 41
.pdf Full text (1,07 MB)

5.
Metodologija za izračun lastne cene varjenih izdelkov iz polimernih materialov : diplomsko delo
Matic Benčič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je namenjeno izdelavi metodologije, ki bo poenostavila in skrajšala čas preračuna lastne cene rezervoarjev. Za to je potrebno dobro poznavanje tehnoloških postopkov in načinov dela v podjetju. Prepoznati je bilo treba ključne dejavnike, ki vplivajo na ceno izdelka, kot so: oblika, število priključkov, število dodatnih zvarov, kontrolne odprtine, kompleksnost izdelka, število pregrad in način varjenja.
Keywords: Metodologija, polimeri, varjenje, lastna cena
Published in DKUM: 13.07.2022; Views: 616; Downloads: 0

6.
Metodologija inženirskega oblikovanja električne kitare na podlagi akustičnega odziva materiala : doktorska disertacija
Tony Ray, 2022, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji smo v prvem delu opravili raziskave akustičnega odziva in modalne analize pri prostem upogibnem nihanju preizkušanca za izdelavo električne kitare. S takšno raziskavo, vzporedno s poznavanjem elastomehanskih materialnih lastnosti preizkušanca smo določili njegovo akustično kakovost ter možnosti uporabe v glasbenem inštrumentu. Za raziskavo smo uporabili dva različna materiala. Po teh meritvah, ki jih lahko imenujemo tudi bazne, smo imeli opravljeno osnovno izhodišče, za nadaljnje delo, ki smo ga definirali s hipotezami. Nadaljevali smo z istimi vzorci, na katere smo pritrdili enak vrat kitare, enake odjemnike, enak mostiček in enako kvalitetne strune. Sledil je preizkus merjenja kompletne zvočne slike glasbenega inštrumenta. Na osnovi primarnega materiala (vzorec telesa kitare) smo merili frekvenčni odziv pri posamezni varianti. Dobljeni rezultati, so pokazali odvisnost zvoka od vpliva osnovnega materiala (telesa kitare). Do sedaj je bila znana praksa, da so praktično vsi negirali vpliv telesa električne kitare (solid body) na končno podobo zvočne slike. Mi pa v tej doktorski disertaciji želimo pokazati prav nasprotno od tega. V drugem delu je sledila izdelava numeričnega modela, kjer smo dobili podobne rezultate kot rezultate na realnem modelu v laboratoriju. Glede na to, da smo se z numeričnim modelom zadostno približali rezultatom realnega modela, smo razvili metodologijo oblikovanja, kjer s spreminjanjem oblike telesa kitare vplivamo na zvočno podobo inštrumenta, še preden je inštrument fizično izdelan. V zadnjem delu disertacije na osnovi primerjave rezultatov tudi verificiramo metodologijo razvoja glasbenega inštrumenta (električne kitare) s pripadajočimi konstrukcijskimi in oblikovalskimi priporočili.
Keywords: električna kitara, mehanika, akustične lastnosti, les, jesen, oreh, inženirsko oblikovanje, metodologija oblikovanja, akustični odziv
Published in DKUM: 24.03.2022; Views: 1224; Downloads: 0
.pdf Full text (9,68 MB)

7.
Validacija večkriterijskega modela za oceno digitalne zrelosti podjetja
Leja Guzelj, 2022, master's thesis

Abstract: V zadnjih dveh desetletjih je tehnologija napredovala s svetlobno hitrostjo. Ves ta napredek za mala in srednje velika podjetja ni bil enostaven, saj so se morala stalno prilagajati in biti v koraku s časom. Pogosto se zgodi, da podjetja digitalizaciji poslovanja niso uspela slediti iz več razlogov, kot je npr. pomanjkanje denarja, znanja, ljudi in časa. Nekaterim je tako že uspelo doseči digitalno zrelost, drugim pa zaenkrat še ne. Da bi dobili finančno pomoč za digitalizacijo poslovanja, morajo podjetja najprej pridobiti oceno svoje digitalne zrelosti, kar lahko storijo z različnimi modeli za ocenjevanje digitalne zrelosti podjetij. Stroka je do danes razvila kar nekaj takšnih modelov, ki pa niso najbolj primerni za mala in srednje velika podjetja, temveč bolj za velike, prodajno usmerjene organizacije. V tem magistrskem delu smo validirali večkriterijski odločitveni model za oceno digitalne zrelosti malih in srednje velikih podjetij v programu DEXi. Z uporabo kvalitativne metodologije DEX za podporo odločanju, s katero lahko vrednotimo in analiziramo različne alternative (Bohanec in drugi, 2013), smo analizirali in med seboj primerjali nekaj izbranih podjetij in njihovo digitalno zrelost. Podjetja so odgovorila na anketne vprašalnike, sestavljene na podlagi našega modela DEX, odgovore pa smo nato vnesli v naš odločitveni model v program DEXi in ga na ta način tudi validirali. Po validaciji smo model ovrednotili in podali predloge za njegovo izboljšavo.
Keywords: digitalna zrelost, odločitveni model, metodologija DEX, DEXi, validacija odločitvenega modela, mala in srednje velika podjetja
Published in DKUM: 16.03.2022; Views: 1056; Downloads: 153
.pdf Full text (1,70 MB)

8.
Idejna zasnova implementacijskega orodja za uvedbo sistema za elektronsko predpisovanje in administracijo zdravi
Alja Polner, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskali in oblikovali idejno zasnovo implementacijskega orodja za implementacijo sistema za elektronsko predpisovanje in administracijo zdravil Better Meds podjetja Better d.o.o. Implementacijsko orodje je namenjeno projektni skupini v bolnišnicah, saj bi slednje podpiralo implementacijo z dodatno vsebino, orodji za projektno vodenje ter dokumentnimi predlogami. Mnogokrat projektno skupino v bolnišnici sestavlja klinično osebje, ki nima znanj in izkušenj s področja projektnega vodenja. Informacijski sistem za načrtovanje in sledenje implementacijskega sistema Better Meds bo z vsebino implementaciji, dokumentnimi predlogami ter možnostjo sodelovanja med različnimi deležniki v projektu pomagalo k enotnem vodenju projekta. Uporabniki bodo tako imeli možnost dostopa do projektne časovnice, lahko bodo sledili svojim projektnim nalogam ter jih ob zaključku označili kot zaključene. Na podlagi te informacije se bo izračunal napredek implementacije, brez da bi moral projektni vodja karkoli posodabljati. Da smo se razvoja idejne zasnove lahko lotili, smo najprej opredelili projektno vodenje ter informacijske sisteme, ki projektno vodenje podpirajo. Ogledali smo si tudi celovite informacijske rešitve ter implementacijske metodologije. Problem smo definirali tako, da smo opravili intervju z osebami, ki so sistem Better Meds že implementirale. Skozi intervjuje smo opazili, da se največ izzivov pojavlja prav pri spremljanju implementacije ter vodenju dokumentacije. Na podlagi definicije problema ter predhodno pridobljenega znanja smo nato izpeljali idejno zasnovo s pomočjo katere se lahko v prihodnosti ustvaril prototip. Pripravili smo tudi predloge naslednjih akcij, ki bodo sledile ob zaključku idejne zasnove.
Keywords: informacijski sistem, projektno vodenje, sistem za elektronsko predpisovanje in administracijo zdravil, implementacijsko orodje, implementacijska metodologija.
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 715; Downloads: 74
.pdf Full text (8,53 MB)

9.
Kritični dejavniki uspeha uvajanja rešitev CRM na primeru Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement
Saša Slekovec, 2021, master's thesis

Abstract: V današnjem času se podjetja zaradi nenehnih sprememb tehnologije in konkurenčnosti borijo za pridobivanje in zadrževanje strank. Tako se je koncept upravljanja odnosov s strankami oblikoval tudi kot strateška rešitev za podjetja. V prvem delu magistrskega dela se bomo srečali s pojmom upravljanje odnosov s strankami in ga opredelili. Opredelili bomo CRM rešitev in njeno arhitekturo, ki se deli na strateško, strukturno in procesno. Predstavili bomo namestitvene modele CRM rešitev, ki smo jih podrobneje razdelili na CRM rešitev na lokaciji in CRM rešitev v oblaku. V magistrskem delu bomo opredelili prednosti in slabosti CRM rešitev in izpostavili nekaj ponudnikov CRM rešitev ter trende, ki se pojavljajo na področju CRM rešitev. Predstavili bomo izbiro in uvedbo CRM rešitev. Pri uvedbi CRM rešitev bomo predstavili najpogosteje izbrana pristopa uvedbe CRM rešitev, in sicer fazni in agilni pristop. Nato se bomo osredotočili na kritične dejavnike uspeha uvajanja CRM rešitev in sklope le-teh. Sklopi, ki jih bomo opredelili, so človeški, organizacijski in tehnološki. V drugem delu magistrskega dela se bomo osredotočili na metodologijo Microsoft Dynamics Sure Step, rešitev Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement in KDU uvajanja Microsoft Dyanmics 365 Customer Engagement. Podrobneje bomo predstavili tudi rešitev Microsoft Dynamics 365 Customer Enagagement. Opredelili bomo prednosti, ki nam jih prinaša. Za uvedbo Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement bomo uporabili metodologijo Microsoft Dynamics Sure Step in agilni pristop. Med KDU uvajanja Microsoft Dyanmics 365 Customer Engagement bomo uvrstili človeške, organizacijske in tehnološke sklope. Te smo opredelili z vidika podpore uprave, izvršnega direktorja, organizacijske kulture, organizacijske infrastrukture, človeških virov, upravljanje znanja, strategije, procesov, kakovosti informacij, rešitve in storitve, integracije, usmerjenosti na stranko, izkušeni in usposobljeni zaposleni ter tehnološke pripravljenosti. Identificirali bomo tudi kritične dejavnike uspeha po uvedbi Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement.
Keywords: kritični dejavniki uspeha (KDU), upravljanje odnosov s strankami (CRM), uvajanje, Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, metodologija, Microsoft Dynamics Sure Step
Published in DKUM: 20.12.2021; Views: 819; Downloads: 68
.pdf Full text (1,70 MB)

10.
Statistične metode z računalnikom za pedagoge
Tomaž Bratina, 2021

Abstract: Publikacija je namenjena predstavitvi lastnosti, pomena in uporabe statističnih metod v pedagoškem raziskovanju. Vsaka statistična metoda je predstavljena s krajšo teoretično razlago in videoposnetkom, ki vsebuje razlago postopkov potrebnih za izvedbo statistične obdelave podatkov z izbrano statistično metodo v programu SPSS ter interpretacijo izidov obdelave. Izid obelave je uporabniku na voljo kot datoteka izvornega izpisa iz programa SPSS in kot univerzalna besedilna datoteka. Publikacija omogoča shranjevanje datotek izpisov in datotek podatkov, ki so bili uporabljeni v razlagah in s tem kasnejšo samostojno izvedbo istih statističnih obdelav.
Keywords: statistika, SPSS, statistične metode, metodologija, pedagoško raziskovanje
Published in DKUM: 18.05.2021; Views: 1557; Downloads: 135
URL Link to file

Search done in 2.49 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica