| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Metode za prepoznavo srčnega zastoja v dispečerski službi zdravstva
Melita Lorenčič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Srčni zastoj je nujno zdravstveno stanje, ki zahteva hitro in nujno ukrepanje. Hitro in natančno prepoznavanje srčnega zastoja z uporabo metod za prepoznavo srčnega zastoja je prvi korak za povečanje stopnje oživljanja navzočih in posledično možnosti preživetja. Namen pregleda literature je bil ugotoviti, katere metode se za prepoznavo srčnega zastoja uporabljajo v dispečerski službi zdravstva pri tistih pacientih, ki so utrpeli zastoj srca. Metode: Za pregled znanstvene literature smo uporabili mednarodne baze: PubMed, CHINAL, Cochrane Library in ScienceDirect. Uporabili smo opisno metodo dela, metodo analize, komparacije in metodo sinteze. V hierarhiji dokazov smo ocenili moč dokazov iz zbranih raziskav. S preglednico smo prikazali rezultate analize in sinteze znanstvene literature. Rezultati: Od 32-ih zadetkov smo jih v pregled vključili pet. Uporaba metod za odločanje v dispečerski službi zdravstva precej vpliva na prepoznavo nastalih zunajbolnišničnih srčnih zastojev in s tem podajanjem navodil za oživljanje. Razprava in zaključek: Uporaba dobre in učinkovite metode za prepoznavo zunajbolnišničnega srčnega zastoja je ključnega pomena za dobro povezano verigo preživetja in posledično višjo stopnjo preživetja. Z uporabo metod za odločanje pri nastalem zunajbolnišničnem srčnem zastoju ga zdravstveni dispečer prepozna in začne s podajanjem navodil za oživljanje, s čimer povečuje stopnjo možnosti preživetja.
Keywords: dispečer, srčni zastoj, kardiopulmonalno oživljanje, metode odločanja, nujna medicinska pomoč
Published in DKUM: 13.07.2023; Views: 513; Downloads: 90
.pdf Full text (846,50 KB)

2.
RAZVOJ MOBILNE APLIKACIJE ZA IZBIRO NEPREMIČNINE
Lenart Jordan, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo vključuje raziskovanje odločitvenega problema izbire nepremičnine in implementacijo mobilne aplikacije za pomoč pri odločanju. V prvem delu diplomskega dela smo s pomočjo preliminarne raziskave v obliki ankete in analize podatkov identificirali funkcionalnosti, ki smo jih kasneje vključili v rešitev. V nadaljevanju smo predstavili osnovne pojme teorije odločanja ter naredili pregled odločitvenih metod. Poudarek je na metodah tipa MAUT, ki smo jih izbrali kot najprimernejše za uporabo v mobilni aplikaciji. V drugem delu diplomske naloge smo prikazali potek razvoja mobilne aplikacije in predstavili primer njene uporabe.
Keywords: teorija odločanja, odločitvene metode, MAUT, mobilne aplikacije
Published in DKUM: 15.09.2016; Views: 1671; Downloads: 167
.pdf Full text (2,93 MB)

3.
VEČKRITERIJSKO MERJENJE PREFERENC UPORABNIKOV V RAČUNOVODSKEM SERVISU X
Patricija Šmigoc, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje potrebuje računovodske storitve, ki so za poslovanje nujne. Zato morajo pretehtati odločitev, ali najeti osebo oz. računovodski servis in jim prepustiti vodenje računovodskih storitev, ali pa zaposliti osebo v svojem podjetju, ki bo skrbela za tovrstne storitve, ali pa oboje kombinirajo. Prav na podlagi tega problema temelji to delo diplomskega projekta, saj vemo, da imajo finance, čas, primerno izobražen kader itd. odločilen vpliv pri tako pomembni odločitvi. Zato smo izbrali primeren računovodski servis X, kjer vodijo kombinirano in celotno računovodstvo, ter tri mala in srednje velika podjetja, ki so stranke tega računovodskega servisa. Natančneje je v delu diplomskega projekta teoretično in praktično obravnavano večkriterijsko merjenje preferenc uporabnikov v računovodskem servisu X, kjer se lahko uporabniki odločajo, ali izbrati kombinirano ali celotno računovodenje. Pri tej izbiri upoštevajo svoje preference, na podlagi katerih smo merili vrednosti alternativ glede na kriterije. Naš ključni cilj je bil zajeti preference uporabnikov, nato pa proces večkriterijskega odločanja izvesti z računalniškim programom Web-HIPRE. Za pridobitev potrebnih podatkov je bil izveden tudi intervju z uporabniki računovodskega servisa X. Ugotovili smo, da uporabniki računovodskemu servisu X raje prepustijo v opravljanje celotno računovodenje, saj s tem privarčujejo denar in čas, obenem pa se tako izognejo tveganju, da bi jim računovodske storitve opravljal neizobražen kader.
Keywords: Večkriterijsko odločanje, metode večkriterijskega odločanja, vrednostne funkcije, računovodski servis X, računalniški program Web-HIPRE.
Published in DKUM: 02.11.2015; Views: 1633; Downloads: 129
.pdf Full text (930,96 KB)

4.
TEHNIKE IN METODE INDIVIDUALNEGA INVESTITORJA
Rok Erjavec, 2013, master's thesis

Abstract: Magistrsko nalogo sem zasnoval tako, da sem se v prvem delu posvetil opredelitvi samega pojma investiranja. Predstavil sem pojem investiranja, vzroke zanj, glavne razlike med investiranjem in trgovanjem ter jih opredelil z vidika individualnega investitorja/trgovalca. V nadaljevanju sem se dotaknil tudi področja finančne pismenosti in njene pomembnosti pri individualnem trgovanju, prav tako pa nisem pozabil na osebni finančni načrt, ki se lahko od vsakega posameznika precej razlikuje. Vsem finančnim načrtom pa je skupno, da morajo imeti jasno opredeljene finančne cilje, ki jih posameznik zasleduje, prav tako pa morajo biti jasno opredeljeni tudi načini za njihovo doseganje ter uspešno krmarjenje med donosi in tveganji. V nadaljevanju magistrske naloge sem se posvetil vrstam finančnih naložb, ki so nekakšen odraz racionalnosti v gospodarjenju s finančnimi prihranki. Čeprav se vsako leto pojavljajo neke nove oblike finančnih naložb, sem se sam posvetil le najzanimivejšim iz vidika dostopnosti malemu oziroma individualnemu vlagatelju. Podrobneje sem opisal bančne vloge, obveznice, delnice, investicijske sklade in naložbena življenjska zavarovanje, prav tako pa sem se dotaknil tudi bolj tveganega področja, trgovanja z valutami. Glede na odnos do tveganja in glede na svoje investitorske/trgovalne sposobnosti se bo vsak posameznik odločil, kolikšen odstotek svojega portfelja bo namenil posamezni finančni naložbi. Nekateri se bodo bolj posvetili delnicam in valutam, medtem ko bodo drugi svoja sredstva raje vložili v razne sklade in obveznice. Sledil je prikaz metod in modelov za ocenjevanje vrednosti podjetij. Odločil sem se za predstavitev na sredstvih (metoda čiste sedanje vrednosti, metoda presežnih donosov), na donosih (metoda diskontiranja, metoda kapitalizacije) in na tržnih primerjavah temelječih metod (metoda primerljivih podjetij uvrščenih na borzi, metoda primerljivih kupoprodaj podjetij). Te metode nam dajo dober vpogled v dejansko poslovanje podjetij, prav tako pa nam prikažejo njihovo realno vrednost na trgu, kar nam lahko zelo olajša odločitev o nakupu ali nenakupu določene delnice, obveznice ali sklada. V obsežni drugi točki magistrske naloge sem se posvetil tudi načinom pridobivanja informacij individualnega investitorja. Predstavil sem različne načine pridobivanja informacij preko raznih plačljivih in neplačljivih spletnih strani, za katerimi večkrat stojijo večja investicijska podjetja, dotaknil pa sem se tudi zanimivega področja spremljanja raznih blogov, kjer borzni guruji predstavljajo svoje vizije, poglede in tehnike. Področje pridobivanja informacij je zelo pomembno, saj bomo lahko le s pravočasnimi in verodostojnimi informacijami pri našem trgovanju dolgoročno uspešni. Za individualnega investitorja je priporočljivo, da zna sam opraviti temeljno in tehnično analizo vrednostnih papirjev, saj se bo na podlagi pridobljenih informacij lažje odločil o smotrnosti posamezne naložbe. Naslednje poglavje sem posvetil predstavitvi in primerjavi posameznih trgovalnih platform, ki so v zadnjem obdobju vse bolj razširjene in priljubljene. Predstavil sem tiste trgovalne platforme, ki se mi zdijo varne in enostavne za uporabo in sem jih že tudi sam preizkusil. Te so: TradePort, plus500 in eToro. Drugo točko magistrske naloge sem zaključil s predstavitvijo različnih tipov grafov, ki so nam lahko v veliko pomoč pri trgovanju, saj nam prikažejo gibanje tečajev v preteklosti in nam tako posledično pomagajo predvideti tudi gibanje tečajev v prihodnje. Sledila je še primerjava tehnične in temeljne analize ter prikaz njune uporabnosti iz vidika individualnega investitorja. V tretji točki, s katero sem sklenil prvi del magistrske naloge, sem se posvetil psihološkim dejavnikom odločanja vlagateljev. Investitorji navadno težimo k doseganju nadpovprečnih donosov, kar lahko privede do neracionalnega vedenja, zato je še toliko bolj pomembno, da znamo opravljati s tveganjem in se zavedamo raznih pasti investiranja, kot so premajhna razprši
Keywords: investiranje, individualni investitor, finančne naložbe, vrednostni papirji, temeljna analiza, tehnična analiza, trgovalne platforme, grafi, psihološki dejavniki odločanja, trgovalne tehnike in metode, delnica, valutni tečaj, borzni indeks, tveganje, trgovalne strategije.
Published in DKUM: 14.01.2014; Views: 1769; Downloads: 315
.pdf Full text (7,29 MB)

5.
UPORABA METOD USTVARJALNEGA REŠEVANJA PROBLEMOV PRI IZBIRI NAČINOV POSPEŠEVANJA PRODAJE
Urška Vaupotič, 2011, final seminar paper

Abstract: POVZETEK Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela: teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili različne tehnike in metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, s katerimi smo v nadaljevanju reševali problem o načinu pospeševanja prodaje gostinskih storitev podjetja Taker d.o.o. V nadaljevanju smo opredelili vrste in načine pospeševanja prodaje, njihove cilje in namen. Načine pospeševanja prodaje smo razdelili na izbrane in ostale možne načine pospeševanja prodaje in jih nato natančno predstavili. Prodajo gostinskih storitev lahko pospešujemo na več možnih načinov. Načine pospeševanja prodaje lahko v večini primerov tudi združujemo oziroma kombiniramo. Zelo pomembno je, da ciljna skupina zazna in se odzove na izbrani način pospeševanja prodaje. Pri izbiri načina pospeševanje prodaje je prav gotovo potrebno uporabiti domišljijo in tako pridobiti čim več idej, ki jih lahko kasneje koristno uporabimo. S pomočjo pospeševanja prodaje gostinskih storitev želi podjetje Taker d.o.o. prepričati vse potencialne stranke, da se odločijo za obisk lokala Don Caffe. Tako si podjetje Taker d.o.o. želi ohranjati obstoječe in privabljati nove stranke lokala, posledično s tem pa povečati priliv denarja v podjetje. V praktičnem delu dela diplomskega seminarja smo predstavili problem, s katerim se trenutno sooča podjetje Taker d.o.o. Problem izbire načina pospeševanja prodaje smo reševali z različnimi metodami ustvarjalnega razmišljanja. Za večkriterijsko odločanje smo uporabili računalniški program Web-HIPRE, kjer smo upoštevali izbrane kriterije, podkriterije in alternative. Za reševanje določenega problema je med drugimi dobro uporabiti tudi tehniko W, saj z uporabo le-te pridobimo največ idej. S programom Web-HIPRE smo ugotovili, da so v tem primeru akcijske cene pijač najboljši način pospeševanja prodaje. S to alternativo ima podjetje tudi najnižje stroške izvedbe, kar je za podjetje ugodno. Ugotovili smo, da se v gostinstvu vse bolj uporabljajo načini pospeševanja prodaje, saj kratkoročno spodbujajo porabnike. Prav tako si podjetje s pospeševanjem prodaje ustvarja vidne takojšnje odzive strank in posledično le-teh finančne rezultate. Vendar pa ne smemo zanemariti dejstva, da gre za precej drag način spodbujanja porabnikov.
Keywords: Ključne besede: pospeševanje prodaje, ideje, tehnike in metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, Web-HIPRE
Published in DKUM: 08.12.2011; Views: 4005; Downloads: 485
.pdf Full text (1,71 MB)

6.
SKUPINSKO ODLOČANJE V PARLAMENTARNIH VOLITVAH: PRIMERJALNA ANALIZA VEČINSKEGA IN PROPORCIONALNEGA VOLILNEGA SISTEMA
Matej Kušar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V delu smo obravnavali nekaj najpogostejših sistemov razdeljevanja mandatov v sodobnih predstavniških sistemih. Izvedli smo primerjavo večinskih in proporcionalnih sistemov, s poudarkom na slovenskem sistemu volitev poslancev v državni zbor in britanskem sistemu volitev poslancev v spodnji dom parlamenta. Izpostavili smo prednosti in slabosti obeh sistemov ter nazadnje simulirali rezultate volitev v državni zbor za leta 2008, 2004 in 2000 v primeru uporabe relativnega večinskega sistema, kot ga poznajo v Veliki Britaniji. Rezultati so potrdili naše predhodne ugotovitve, da večinski sistemi vplivajo omejevalno na število strank v parlamentu in nesorazmerno na razdeljevanje mandatov kandidatnim listam. Kljub temu, da proporcionalni sistem, kot ga uporabljamo v Sloveniji, ni popoln in nudi možnosti izboljšav, pa se je na ključnih področjih izkazal za primernejšega.
Keywords: Metode skupinskega odločanja, Volilni sistemi, Volitve, Državni zbor Republike Slovenije
Published in DKUM: 19.07.2011; Views: 2963; Downloads: 243
.pdf Full text (2,27 MB)

7.
USTVARJALNO RAZMIŠLJANJE IN ODLOČANJE O NAČINIH OGLAŠEVANJA
Ivana Jurić, 2010, final seminar paper

Abstract: Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela: teoretični in praktični del. V teoretičnem delu sem predstavila različne metode ustvarjalnega razmišljanje in odločanja, s pomočjo katerih sem reševala problem o načinu oglaševanja kino sporedov v Kinu Velenje. V nadaljevanju sem opredelila vrste in načine oglaševanja, njegove cilje in namen, opisala sem medije, ki sem jih najprej razdelila na tradicionalne in netradicionalne in nato na podskupine ter le-te bolj natančno predstavila. Oglašujemo lahko na različne načine in v različnih medijih. Da je dobro oglaševati v več medijih, smo lahko videli v primeru kino sporedov, saj posamezniki berejo, gledajo ali poslušajo različne medije, in s tem lahko zajamemo večje število potencialnih obiskovalcev kina. Pomembno je, da posameznik oglas oziroma kino spored zazna in si ga vtisne v spomin. Če nam to uspe, smo naredili velik korak naprej. Pri izdelavi oglasov oziroma kino sporedov je dobro uporabiti domišljijo in poskusiti pridobiti čim več idej, katere bi lahko koristno uporabili in uresničili. S pomočjo oglaševanja kino sporedov poskuša Kino Velenje prepričati vse potencialne obiskovalce, da se odločijo za obisk kina in ogled filma. V praktičnem delu sem predstavila problem, s katerim se trenutno sooča Kino Velenje. Z različnimi metodami ustvarjalnega razmišljanja sem reševala problem izbire načina oglaševanja za objavo kino sporedov. Za večkriterijsko odločanje sem uporabila računalniški program Web-HIPRE, pri katerem sem upoštevala več kriterijev, podkriterijev in alternativ. Ugotovila sem, da je danes spletno oglaševanje zelo visoko rangirano, saj ima skoraj vsako podjetje poleg oglasa v tradicionalnih medijih tudi oglas na internetu. Večina podjetij oglašuje svoje izdelke ali storitve v več medijih. Za reševanje določenega problema je med drugimi dobro uporabiti tudi tehniko W, saj z uporabo le-te dobimo največ idej. Kino Velenje ima najvišje stroške izdelave s plakati. Kljub temu, sem s programom Web-HIPRE ugotovila, da so v njihovem primeru plakati najboljša alternativa, kar kaže na to, da stroški pri nekaterih odločitvah niso vedno najbolj pomembni.
Keywords: Oglaševanje, mediji, metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, ideje, Web-HIPRE
Published in DKUM: 18.11.2010; Views: 2773; Downloads: 346
.pdf Full text (658,10 KB)

8.
9.
Model ocenjevanja delovne uspešnosti v javni upravi
Stojan Boštjančič, 2009, master's thesis

Abstract: Javna uprava je imela pomembno vlogo v vseh mejnikih razvoja Slovenije, od njene osamosvojitve, vključitve v EU, pa do uvedbe evra in predsedovanja EU. Javno upravo pa tudi v prihodnosti čakajo pomembne naloge kot na primer dosledno izvajanje zakonodaje in predpisov, informatizacija dela, uvajanje elektronskega oziroma brezpapirnega poslovanja, izboljšanje učinkovitosti dela, odpravljanje administrativnih ovir, strokovno, moderno in prijazno servisiranje državljank in državljanov v okviru projekta »prijazna uprava« in še veliko drugih nalog in projektov. Nadaljnji razvoj javne uprave je odvisen od strategije razvoja in jasno postavljenih ciljev, predvsem pa od zadovoljnih in motiviranih javnih uslužbencev, ki naj bi te cilje tudi dosegli. Raziskava in analiza petnajstletnega obdobja na področju napredovanja in ocenjevanja javnih uslužbencev je pokazala, da je v prvem obdobju sistem temeljil predvsem na zbiranju točk, ki jih je javni uslužbenec v glavnem dosegel izven delovnega mesta oziroma z udeležbo na raznih seminarjih, tečajih, delovnih skupinah ali projektih. Pogoji za napredovanje so bili izpolnjeni, če je javni uslužbenec v triletnem napredovalnem obdobju zbral zadostno število točk in predložil ustrezna dokazila. Po uvedbi Zakona o javnih uslužbencih (ZJU) je sistem postal odvisen predvsem od subjektivne ocene osebe, ki javnega uslužbenca ocenjuje. Od ocenjevalca, ki je običajno uslužbenčev neposredno narejeni, je odvisno, ali bo javni uslužbenec napredoval v višji plačni razred, ali bo napredoval v nazivu in ali bo delovno uspešen. Lahko bi sklepali, da zakon o javnih uslužbencih izhaja iz predpostavke, da so vsi ocenjevalci strokovni, objektivni in pošteni. Analiza obstoječega stanja sama po sebi narekuje potrebo po zamenjavi obstoječega sistema ocenjevanja, ki temelji na nestrukturiranih in togih točkovnih metodah in je preveč odvisen od subjektivne presoje ocenjevalca. Bolj ustrezna rešitev bi bila uporaba večparametrskega odločitvenega modela, ki bi odločevalcu pomagal, da bi na sistematičen, organiziran in enostaven način prišel do kvalitetne odločitve. Sistem bi omogočal izbiro najustreznejše variante z jasno določeno strukturo kriterijev, opisom zalog vrednosti za posamezne kriterije, določanjem funkcije koristnosti, vrednotenjem in analizo variant ter oblikovanjem poročil.
Keywords: javna uprava, napredovanje in ocenjevanje javnih uslužbencev, sistemi za podporo odločanja, metode večparametrskega odločanja
Published in DKUM: 01.10.2009; Views: 6734; Downloads: 1483
.pdf Full text (1,03 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica