| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1304
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Načrtovanje sistema strojnega vida za kontrolo prenosa pretisnih omotov v podjetju Lek d.d.
Ivo Kuzma, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljeno načrtovanje sistema strojnega vida in načrtovanje sistema s senzorji za kontrolo prenosa pretisnih omotov. Cilj obeh sistemov je prepoznati napačno izbite pretisne omote in posledično olajšati in pohitriti delo operaterja na proizvodni liniji. Za sistem strojnega vida so predstavljeni trije različni algoritmi, primerjava algoritmov med seboj ter primerjava obeh načrtovanih sistemov. Na koncu so podane smernice za implementacijo posameznih sistemov v podjetje ter podani zaključni sklep raziskovanja.
Keywords: optimizacija proizvodnje, strojni vid, metode strojnega učenja, fotoelektrični senzor, načrtovanje, implementacija
Published in DKUM: 23.09.2022; Views: 22; Downloads: 0
.pdf Full text (3,85 MB)

2.
OTS 2022 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : zbornik petindvajsete konference, Maribor, 7. in 8. september 2022
2022, proceedings

Abstract: V zborniku petindvajsete konference OTS 2022 so objavljeni prispevki strokovnjakov s področja informatike, v katerih so predstavljene izkušnje in, skozi konkretne projekte, dokazano uspešni pristopi in dobre prakse naslavljanja arhitekturnih izzivov, povezanih z vpeljavo umetne inteligence in strojnega učenja, zasnove in vpeljave rešitev poslovne inteligence, učinkovite obdelave velepodatkov in podatkovnih tokov, apliciranja vzorcev pri zasnovi mikrostoritvenih in brezstrežniških arhitektur, uporabe zmožnosti tehnologij veriženja blokov in decentraliziranih aplikacij, digitalne preobrazbe in posodobitve IKT rešitev na osnovi funkcionalnosti, ki jih omogočajo digitalne denarnice, apliciranja agilnih metod ter izboljšanjem odzivnosti pri zagotavljanju učinkovite podpore poslovnim procesom, integracije sistemov in razvoja podpornih storitev pametnega doma, telemedicine in zelenega prehoda, razvoja in optimizacije mobilnih, spletnih in oblačnih rešitev ter uporabe sodobnih in aktualnih, tudi odprtokodnih, tehnologij pri razvoju naprednih informacijskih rešitev in storitev.
Keywords: informatika, informacijske tehnologije, programsko inženirstvo, informacijske rešitve, digitalna preobrazba, razvoj mobilnih in spletnih rešitev, poslovna inteligenca, umetna inteligenca in strojno učenje, obdelava velepodatkov in podatkovnih tokov, agilne metode, tehnologije veriženja blokov, kibernetska varnost
Published in DKUM: 07.09.2022; Views: 65; Downloads: 12
.pdf Full text (44,60 MB)
This document has many files! More...

3.
Razvoj programske opreme za testiranje elektronskih plošč
Nejc Vute, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opisuje razvoj programske opreme, s pomočjo agilnih metod. Opisane so agilne metode, njihove lastnosti ter prednosti in slabosti. Opiše tudi delovanje CAN vodila, njegove karakteristike in primere uporabe. Na koncu sledi implementacija programske opreme v proizvodnji del podjetja, ugotovitve in kako je programska oprema izboljšala delovanje v podjetju.
Keywords: CAN vodilo, agilne metode, C#, scrum, ekstremno programiranje
Published in DKUM: 25.08.2022; Views: 484; Downloads: 155
.pdf Full text (2,02 MB)

4.
Opismenjevanje otrok z motnjo avtističnega spektra s pridruženo motnjo v duševnem razvoju: študija primera : magistrsko delo
Patricija Bračič, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi smo se osredotočili na razvijanje sporazumevanja pri otrocih z motnjo avtističnega spektra s pridruženo motnjo v duševnem razvoju. Želeli smo ugotoviti učinkovitost pomoči pri sporazumevanju otrok, ki so vključeni v individualiziran program knjižničarstva, ki se izvaja v posebnem programu vzgoje in izobraževanja v ZUDV Dornava. V teoretičnem delu so predstavljeni pojmi sporazumevanje, opismenjevanje, motnja avtističnega spektra, motnja v duševnem razvoju. V empiričnem delu sta predstavljeni kvantitativna in kvalitativna raziskava o razvijanju predopismenjevalnih in opismenjevalnih zmožnostih pri otrocih z MAS z motnjo v duševnem razvoju. V kvantitativni raziskavi so sodelovali trije otroci, ki obiskujejo posebni program vzgoje in izobraževanja. Z različnimi metodami in oblikami dela smo z njimi načrtno razvijali posamezna področja, kot so poznavanje črk, fonološko zavedanje, orientacija in grafomotorika, interes za branje/poslušanje, sposobnost predvidevanja, saj je potreba po sporazumevanju z drugimi ena osnovnih človekovih potreb. Sposobnosti izražanja potreb in želja, zahtevanja pomoči, odzivanja na pogovor drugih so pomembne pri vseh, saj nam dajejo možnost, da obvladamo svoje okolje, in so sredstvo, da se iz okolja čim več naučimo. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo šest učiteljic, ki s temi učenci vsakodnevno delajo. Zanimalo nas je, kako poteka njihova verbalna komunikacija, katere metode in oblike dela pri svojem delu uporabljajo, katero vrsto pomoči najpogosteje uporabijo, kaj menijo o individualiziranem programu knjižničarstvo, ki otrokom omogoča dodatno razvijanje sporazumevalnih veščin. Rezultati analize so pokazali, da so učenci z načrtnim in s strukturiranim, ponavljajočim se delom napredovali. Intervjuvanke so potrdile, da je individualiziran program kakovosten in učencem pomaga pri boljšem sporazumevanju z okoljem.
Keywords: sporazumevanje, motnje avtističnega spektra, motnja v duševnem razvoju, opismenjevanje, metode in oblike dela
Published in DKUM: 27.07.2022; Views: 104; Downloads: 18
.pdf Full text (1,95 MB)

5.
Razvoj človeških virov v organizaciji
Monika Klingsbichl, 2022, master's thesis

Abstract: Človeški viri s svojim znanjem, idejami in delom ustvarjajo dobrine znotraj posameznih organizacij, od katerih je odvisen družbenoekonomski sistem. Ključ do uspeha vsake organizacije so izobraženi, podjetni in inovativni človeški viri. V poslovnem svetu se vedno hitreje odvijajo spremembe in pogosteje pojavljajo težki izzivi. Čeprav so za večino sprememb odgovorni prav ljudje pod okriljem organizacij, morejo le-tem nenehno slediti. Človeški viri bodo pripravljeni na izzive in spreminjajoče trende na trgu, če bo vodstvo vzpostavilo celovit sistem razvoja človeških virov. Vodstva si z ustreznim razvojem človeških virov ne zagotovijo samo uspeha na ravni celotne organizacije, temveč tudi na ta način prikažejo, kakšno vrednost jim le-ti predstavljajo. Razvoj je možno spodbuditi z različnimi dejavnostmi v povezavi s sodobnimi metodami razvoja. Prav tako, zahvaljujoč podporni inovativni tehnologiji, celoten proces učenja in razvoja poteka enostavneje. Zaradi težkega dohajanja svetovnim smernicam, inovacijam in trenutnim razmeram vodstva vse napore vlagajo v reševanje in prilagoditev poslovanja. Težava je predvsem v tem, ker so upravljavci pogosto osredotočeni na iskanje rešitev, ki so nujne za obstoj organizacij. Ob tem pa prezrejo najpomembnejše, t. i. zaposlene in vse dejavnosti, ki so pomembne za njihov razvoj. Tako je v poslovni praksi prepogosto slišati, da zaposleni nimajo priložnosti za učenje, izobraževanje in usposabljanje. Vpeljati je vredno takšen management človeških virov, ki ga bo skrbno in načrtno uvedel ali izboljšal ter enovito vodil področje razvoja človeških virov. S tem se učinkovito poslovanje organizacij ne bo izboljšalo že v samem trenutku pridobljenega novega znanja, spretnosti in sposobnosti, temveč tudi v prihodnosti. Že takoj na začetku morajo vodstva predvideti stroške, ki bodo namenjeni tej fazi upravljanja človeških virov. Ne samo zaposleni, tudi vodstveni delavci, managerji in celotna organizacija se morejo nenehno učiti, če želijo ostati konkurenčni in odprti za novosti. Zadnjih nekaj let se ob znanju išče in spodbuja ustvarjalno razmišljanje ter kreativnost kot nadvse iskana dodatna lastnost zaposlenih. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, in sicer teoretičnega in empiričnega dela. Skozi teoretičen del naloge smo na podlagi širokega nabora različnih avtorjev proučili domačo in tujo strokovno literaturo s področja človeških virov in njihovega razvoja ter vseh podpornih aktivnosti, ki se navezujejo na razvoj. V sklopu empiričnega dela naloge smo izvedli anketni vprašalnik, ki je bil namenjen zaposlenim v organizaciji X. Proučili smo razvoj človeških virov na primeru inovativne, stabilne in uspešne organizacije pri nas. Rezultati opravljene analize so pokazali, da po mnenju večine zaposlenih vodstvo organizacije pripisuje precejšen pomen področju razvoja človeških virov. Prav tako imajo v proučevani organizaciji zaposleni možnosti posegati po dejavnostih in uporabi različnih metod razvoja, tudi ob podpori tehnologije. Razvoj povečuje vrednost človeškim virom, saj jim omogoča, da pridobijo ustrezna znanja, veščine in smernice, ki niso namenjene samo delovnemu okolju, temveč tudi osebnemu življenju. Za poslovni uspeh predstavlja razvoj temelj, zato bodo tiste organizacije, ki ga še nimajo vpeljanega, morale spremeniti poslovno strategijo ter posledično oblikovati strategijo razvoja človeških virov. Znanje hitro zastara, zato mora vodstvo prevzeti pobudo in odgovornost po iskanju nenehnih možnosti za učenje, človeški viri pa morajo te priložnosti izkoristiti in od njih kar se le da največ odnesti.
Keywords: človeški viri, razvoj človeških virov, učeča se organizacija, dejavnosti razvoja, celovite razvojne metode, inovativna tehnologija.
Published in DKUM: 06.06.2022; Views: 197; Downloads: 50
.pdf Full text (2,06 MB)

6.
Spoznavanje čustev s pomočjo lutk : diplomsko delo
Rebeka Zdolšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Spoznavanje čustev s pomočjo lutk obsega teoretični in praktični del, v okviru katerega smo izvedli projekt spoznavanja čustev z lutkovno-gledališkimi dejavnostmi. V teoretičnem delu so predstavljene lutke na splošno in vrste lutk. Osredotočili smo se tudi na metode dela z lutkami oz. uporabo lutke v vzgojno izobraževalnem procesu ter na vpliv lutk na različna področja otrokovega razvoja. Opisali smo tudi, na kakšen način uporabljamo lutko v prvem in drugem starostnem obdobju in vlogo vzgojitelja v lutkovnem procesu. Opisali smo tudi posamezna temeljna čustva, kot so veselje, jeza, žalost, strah in kompleksno čustvo sram. Vsa ta čustva smo nato vključili v praktični del. V praktičnem delu smo predstavili projekt, ki je obsegal sedem dni dejavnosti za otroke. Pred začetkom projekta smo otroke vprašali o čustvih in njihovem poznavanju le-teh. Prav tako smo to storili po zaključenem projektu ter tako dobili vpogled v njihov napredek. Priprave za posamezne dejavnosti so zasnovane tako, da smo vključili različne metode dela z lutko in različne lutkovno-gledališke dejavnosti. Ob koncu projekta smo prišli do ugotovitev, da so otroci bolje poznavali čustva. Znali so jih poimenovati in izraziti (z mimiko, kretnjami, besedami).
Keywords: Lutke, metode dela, čustva.
Published in DKUM: 25.01.2022; Views: 282; Downloads: 45
.pdf Full text (1,40 MB)

7.
8.
9.
Pomen izkustvenega učenja za profesionalni razvoj vzgojiteljev : diplomsko delo
Danijela Ratkovica, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Pomen izkustvenega učenja za profesionalni razvoj vzgojiteljev je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opredelili, kaj sploh pomeni izkustvo in izkustveno učenje v vzgoji in izobraževanju. Predstavili smo, kako se udejstvuje pri predšolskih otrocih, v programih izobraževanja bodočih vzgojiteljev in pri vseh vidikih vzgojnega dela. Posebno poglavje smo namenili izkustvenim metodam in profesionalnemu razvoju vzgojiteljev, ki se kaže v osebnostnem dozorevanju in pridobivanju poklicnih znanj ter praktičnih izkušenj. Ker nas je zanimalo, kakšen pomen ima izkustveno učenje za profesionalni razvoj vzgojiteljev, smo z empiričnim delom želeli ugotoviti, na kakšne načine ga vzgojitelji pri svojem delu uresničujejo. Empirični del zajema raziskavo o izkustvenem učenju. Za potrebe raziskave smo potrebovali 100 v celoti rešenih anketnih vprašalnikov, ki so bili primerni za nadaljnjo obdelavo. Z raziskavo smo ugotovili, da se vzgojitelji najpogosteje izkustveno učijo iz lastnih izkušenj pri delu v skupini otrok, ko razvijajo njihovo samostojnost, odgovornost in samoorganiziranost, izmenjava izkušenj z zunanjimi pedagoškimi strokovnjaki pa je za zdaj še redko prisotna. Tudi v vrtcih so na integrirani in strnjeni praksi študentov izkustvene metode po mnenju vzgojiteljev premalo prisotne, njihovo prihodnost pa vidijo v skupnem delovnem projektu vzgojiteljev in napredovanju v smeri kritičnega in odgovornega odločanja v praksi, na področju profesionalnega razvoja.
Keywords: Izkustveno učenje, prenos teorije v prakso, profesionalni razvoj, izkustvene metode, reflektivna praksa
Published in DKUM: 13.12.2021; Views: 241; Downloads: 44
.pdf Full text (2,22 MB)

10.
Analiza sistematičnih pregledov literature na področju steganografije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Gregor Klemenčič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Sistematični pregledi literature so bistvenega pomena tako za pregled raziskanosti določene teme kot tudi za potek nadaljnih raziskav na akademskih prodročjih. Predstavljajo natančen pregled že objavljenega gradiva na določeno temo. Pri opravljanju pregleda si večina pomaga z uporabo različnih metod, ki pomagajo pri doslednjem načrtovanju in ohranjajo integriteto pri samem izvajanju pregleda. Zato smo v tem diplomskem delu preverjali dejansko stanje uporabe metod, njihovo delovanje in popularnost, saj je objavljenih raziskav na to temo zelo malo. Dodatno smo pregledovali tudi steganografske metode, ki se uporabljajo v multimediji, saj na tem področju še ni bilo opravljenih nobenih raziskav. Zaradi vsakdanje uporabe vseh vrst medijev smo pregledovali, katere metode so najbolj v uporabi in tudi s katerimi metodami se raziskovalci največ ukvarjajo. Da bi preverili stanje, smo opravili dve študiji v bibliografskima bazama Web of Science in Scopus. V prvi študiji smo preverili stanje metod za sistematični pregled literature, pri kateri smo preverili 61 virov, od katerih je bilo 23 skladnih s postavljenimi kriteriji. Od teh jih je osem izpostavilo metodo pregleda literature. V drugi študiji smo preverili steganografske metode v skupnih 209 virih, od katerih je kriterijem ustrezalo 46 virov, ki so bili vključeni v študijo. Rezultati prve študije so nam prikazali, da se večina raziskovalcev poslužuje metode PRISMA. To so po našem mnenju pričakovani rezultati, saj je ta metoda ena izmed najbolj razširjenih in ima poleg glavnega načrta dela še dodatne razširitve za ostale vrste pregledov literature. Zanimivi so podatki, da velik del pregledanih virov ne navaja uporabljene metode, torej lahko sklepamo, da veliko raziskovalcev ne uporablja metod pri opravljanju pregledov literature. Rezultati druge študije, kjer smo pregledovali steganografske metode v multimediji, prikažejo kot najbolj uporabljeno metodo LSB (angl. least significant bit). Druge najpogosotejše metode si po številu virov sledijo: discrete cosine transform, lastne metode oz. tiste, ki so jih avtorji sami predlagali, discrete wavelet transform, OutGuess, F5, JSteg, chi-square in Stegosploit. Ostale metode so bile omenjene le v posameznih primerih. Poleg tega pa smo opazili, da je od vseh različnih medijev najbolj raziskan slikovni oziroma fotografski, najmanj pa besedilni medij.
Keywords: diplomske naloge, steganografija, pregled literature, steganografske metode v medijih, mediji
Published in DKUM: 08.12.2021; Views: 304; Downloads: 43
.pdf Full text (1,14 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica