| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Sodobni pristop k podjetništvu v slovenskih podjetjih
Barbra Gorenšek, 2019, master's thesis

Abstract: Sodobna podjetja morajo, če želijo preživeti na konkurenčnih trgih, ustvarjati boljše izdelke in storitve, predvsem pa prave izdelke in storitve, torej tiste, ki si jih kupci resnično želijo oziroma jih potrebujejo. Inovirati morajo hitreje, predvsem pa stroškovno učinkoviteje. Pojavi se vprašanje: S katerimi metodami, strategijami in orodji si lahko podjetje pri tem pomaga? Tradicionalni pristop, ki temelji na planiranju in napovedovanju, v tem spremenljivem in negotovem svetu namreč ni učinkovit. Kot odgovor na to so se pojavile številne nove metode, strategije in orodja za iskanje in oblikovanje tržnih priložnosti v podjetništvu, ki smo jih s skupnim izrazom poimenovali sodobni pristopi k podjetništvu. Uporaba le-teh lahko podjetjem pomaga učinkovito in hitreje oblikovati nove izdelke in storitve, ki si jih kupci resnično želijo ter s tem zmanjša tveganje zapravljanja virov in poveča možnost uspeha. Cilj pričujočega dela je proučitev treh sodobnih pristopov k podjetništvu: metode vitkega podjetništva, metode oblikovalskega razmišljanja in strategije modrega oceana ter ugotoviti, v kolikšni meri slovenska podjetja poznajo in uporabljajo proučevane sodobne pristope k podjetništvu. Rezultati kažejo, da večina podjetij ne uporablja teh pristopov, še najmanj strategije modrega oceana; glavni razlog je nepoznavanje le-teh. Rezultati raziskave so pokazali tudi, da uporaba sodobnih pristopov k podjetništvu ni odvisna od starosti, velikosti ter izvozne usmerjenosti podjetij. Je pa odvisna od dejavnosti podjetij, saj storitvena podjetja bolj uporabljajo sodobne pristope k podjetništvu kot proizvodna. Ugotavljamo tudi, da večina podjetij sicer cilja na moteče oziroma nemoteče inovacije (odpiranje novega trga), kar pomeni, da ambicij ne primanjkuje; manjka le pravi pristop k podjetništvu.
Keywords: podjetništvo danes, pristop k podjetništvu, metoda vitkega podjetništva, metoda oblikovalskega razmišljanja, strategija modrega oceana.
Published: 16.08.2019; Views: 633; Downloads: 145
.pdf Full text (2,15 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica