1. Gibalna aktivnost predšolskih otrok in njihovih staršev v mestnem okolju : diplomsko deloAndrej Farazin, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljen pomen gibalne/športne aktivnosti v predšolskem obdobju, pri čemer je sprva predstavljen gibalni razvoj otroka, faze in dejavniki razvoja. Zanimal nas je vpliv družine na gibalne aktivnosti otrok ter sama gibalna dejavnost staršev. Predstavljene so tudi smernice s priporočili za gibalno aktivnost otrok in odraslost. Preučevali smo povezanost časa, ki ga otroci preživijo za zasloni s gibalnimi dejavnostmi.
Diplomsko delo je raziskovalnega tipa. V raziskavi smo preverili tri zastavljene hipoteze, raziskavo pa smo izvedli s pomočjo anonimnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši predšolskih otrok (3-6 let). Ugotovitve raziskave so prikazane v grafih, ki jih spremljajo razlage.
Ugotavljali smo, da so predšolski otroci redno gibalno aktivni na prostem, večina jih ni vključenih v organizirano vadbo, tisti ki pa so, pa obiskujejo predvsem splošno telovadbo. Otroci v povprečju dosegajo priporočeno količino dnevnih gibalnih aktivnosti. Starši so v prostem času po večini vključeni tako v zmerno, predvsem pa visoko intenzivne gibalne dejavnosti, pri čemer pa se na našem vzorcu ne potrdi povezanost med pogostostjo gibalnih/športnih aktivnosti staršev in otrok. Ugotavljamo, da se starši pri otrocih večinoma držijo smernic glede zaslonskega časa, hkrati pa se ne potrdi povezanost zaslonskega časa in gibalno aktivnostjo otrok.
Na podlagi rezultatov smo vse tri hipoteze zavrnili. Keywords: gibalni razvoj, predšolski otroci, gibalna/športna aktivnost, družina, čas za zasloni, mestno okolje Published in DKUM: 08.01.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (785,76 KB) |
2. Vpliv bivalnega okolja na motorični status otrokJanja Fužir, 2020, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga z naslovom Vpliv bivalnega okolja na motorični status otrok je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorične sposobnosti in dejavnike, ki vplivajo na otrokov razvoj, to so: dednost, okolje in lastna dejavnost. V empiričnem delu smo ugotavljali vpliv kraja bivanja na gibalni razvoj otroka. Med seboj smo primerjali mestno in podeželsko okolje. Za pridobivanje podatkov o motoričnem statusu otrok smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo raziskovanja. Merski instrument predstavlja štirinajst motoričnih testov, ki so bili razdeljeni na informacijsko in energijsko komponento gibanja. Raziskovalni vzorec je neslučajnosten iz konkretne populacije mestnih in podeželskih otrok. Na podlagi rezultatov motoričnih testov smo ugotovili, da imajo otroci s podeželja boljšo motorično učinkovitost kot otroci iz mesta. Otroci s podeželja so dosegli boljše rezultate v informacijskem delu motoričnega statusa, otroci iz mesta pa v energijskem delu motoričnega statusa. Za vse tri ugotovitve velja, da razlika med skupinama ni statistično značilna (P > 0,05). Keywords: vpliv okolja, mestno okolje, podeželsko okolje, motorične sposobnosti, razvoj otroka Published in DKUM: 28.07.2020; Views: 1149; Downloads: 155
Full text (1,16 MB) |
3. VPLIV KRAJA BIVANJA NA SENZOMOTORIČNI RAZVOJ OTROKAnja Težak, 2013, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv kraja bivanja na senzomotorični razvoj otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj senzorike in motorike, vpliv senzorike na gibalni razvoj ter razlike med mestnimi in podeželskimi vrtci glede na senzomotorični razvoj. V empiričnem delu smo z kavzalno neeksperimentalno metodo pridobili rezultate motoričnih testov, ki zajemajo senzomotorične sposobnosti. V testiranje so bili vključeni otroci iz mestnega vrtca, ki jih je bilo 38 (22 dečkov in 16 deklic) in podeželskega vrtca, v katerem smo testirali 50 otrok (25 dečkov in 25 deklic). S pomočjo kvantitativne statistične obdelave rezultatov testiranja smo prišli do naslednjih rezultatov: otroci iz podeželskega vrtca so v senzomotoričnem razvoju boljši od otrok iz mestnega vrtca; dečki so v senzomotoričnem razvoju boljši od deklic; v senzomotoričnem razvoju obstaja razlika med različno starimi otroci. Keywords: Predšolski otrok, razvoj senzorike in motorike, senzomotorika, mestno in podeželsko okolje Published in DKUM: 23.10.2013; Views: 2678; Downloads: 493
Full text (1012,38 KB) |
4. Mladi in nasilje v urbanih okoljih : diplomsko delo univerzitetnega študijaPolona Gorkič, 2012, undergraduate thesis Abstract: Predmet diplomskega dela je pojav nasilja med mladimi v mestnem okolju in način soočanja z njim. Nasilje je pogost pojav, s katerim se srečujemo v vsakdanjem življenju. Dejstvu, da je nasilje med mladimi prisotno, se ne smemo izogibati, ampak moramo ta problem z ustreznimi ukrepi omejiti oziroma preprečiti.
Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in metodološki del. V teoretičnem delu so opredeljeni temeljni pojmi, to so nasilje, ki se deli na fizično in psihično, agresivnost, mladina in obdobje mladosti oziroma adolescence. V nadaljevanju so navedene osnovne teorije treh vrst razvoja deviantnosti, biološke, psihološke in sociološke teorije. Diplomsko delo se dotika predvsem socioloških teorij, med katerimi so kot rizični dejavniki za razvoj nasilja pri mladostniku omenjeni družina, vrstniki in šola. Družinski odnosi in medvrstniški odnosi pomembno vplivajo na razvoj nasilja pri mladostniku. Predstavljeno je tudi okolje, v katerem se nasilje največ pojavlja. To sta družinsko okolje in šolsko okolje. Ko govorimo o nasilju, se mladoletnik lahko pojavi v treh različnih vlogah, kot storilec, žrtev in opazovalec. Za vsako od teh vlog poznamo več različnih tipov. Po izpostavljenosti nasilju se dečki ločujejo od deklet.
Metodološki del diplomskega dela temelji na treh predpostavkah o nasilju med mladimi. Izvedena je bila raziskava o nasilju med mladimi, v katero so bili vključeni osnovnošolci in srednješolci. Raziskava je potekala v dveh slovenskih mestih, našem največjem mestu Ljubljani in srednje velikem mestu Kranj. S statističnimi analizami smo skušali preveriti postavljene predpostavke. Keywords: mladi, nasilje, mladoletniško nasilje, mestno okolje, preprečevanje, raziskave, diplomske naloge Published in DKUM: 12.04.2013; Views: 2411; Downloads: 305
Full text (310,93 KB) |
5. ANALIZA POGOJEV ZA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V MESTNIH IN PODEŽELSKIH VRTCIHZvezdana Šljivar, 2012, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Analiza pogojev za izvajanje gibalnih dejavnosti v mestnih in podeželskih vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili cilje gibalno športne vzgoje v vrtcu, izobrazbeno strukturo vzgojiteljev, vlogo permanentnega izobraževanja, normative za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcih, vlogo vrtca pri razvijanju gibalnih kompetenc otrok, možnosti za izvajanje športnih dejavnosti v mestnem in podeželskem okolju in vpliv okolja bivanja na razvoj gibalnih kompetenc. V empiričnem delu smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo. Z anonimno anketo, ki smo jo razdelili vzgojiteljem v različnih vrtcih, smo pridobili podatke, ki smo jih statistično obdelali. V anketi je sodelovalo 229 vzgojiteljev iz mestnega in podeželskega okolja. Od tega 150 vzgojiteljev iz mesta in 79 vzgojiteljev s podeželja. Namen raziskave je bil ugotoviti razlike med mestnimi in podeželskimi vrtci v pogojih za izvajanje gibalnih dejavnosti. Ugotovili smo, da v podeželskih vrtcih nimajo posebnega notranjega prostora za izvajanje gibalnih dejavnosti, zato večinoma uporabljajo zunanje vadbene površine; da so vzgojitelji v mestnih vrtcih z opremljenostjo športnih pripomočkov zadovoljni in je ta dobra; da se vzgojitelji podeželskih vrtcev z nižjo stopnjo izobrazbe pogosteje udeležujejo strokovnih seminarjev s področja športa kot tisti z višjo izobrazbo; da vzgojitelji mestnih vrtcev z višjim nazivom bolj pogosto oz. redno spremljajo strokovno literaturo s področja športa, kot tisti z nižjim nazivom in da se vzgojitelji z daljšo delovno dobo v večji meri vključujejo v različne športne projekte ter delujejo zunaj vrtca kot vzgojitelji s krajšo delovno dobo. Keywords: izobrazbena struktura vzgojitelja, športne vadbene površine, gibalne kompetence otroka, permanentno izobraževanje, mestno in podeželsko okolje Published in DKUM: 09.05.2012; Views: 2376; Downloads: 368
Full text (1,02 MB) |