1. Načini omejevanja vstopa v mestna središča : magistrsko deloSara Čepin, 2024, master's thesis Abstract: Mesta in mestna središča se zaradi povečanega cestnega prometa, prometnih zastojev
in onesnaženosti zraka odločajo za uvajanje različnih načinov omejevanja vstopa vozil v
mestna središča, med katerimi se najpogosteje pojavljajo območja pristojbin za zastoje
in nizko-emisijske cone. Za izbranih 10 mest smo izvedli analizo in primerjavo vpeljanih
shem omejevanja dostopa, predvsem s tehničnega vidika in z vidika tehnološke podpore,
vključili pa smo tudi ekonomski vidik. Ugotovili smo, da sheme v mestih uspešno
zmanjšujejo promet in prometne zastoje ter izboljšujejo kakovost zraka, vendar pa se
rezultati razlikujejo glede na mesto. Pristojbine za zastoje so se izkazale kot učinkovite
pri zmanjšanju prometa in prometnih zastojev, medtem ko nizko-emisijske cone niso
nujno dosegle enakega učinka. So pa po drugi strani zmanjšale število močno
onesnažujočih vozil v mestih. Za izboljšanje rezultatov mestnih shem priporočamo
kombinacijo obeh načinov omejevanja, pri čemer se prihodki pristojbin usmerijo v razvoj
in izboljšave javnega prevoza ter naložbe v infrastrukturo, uvedejo pa se tudi strožje
zahteve glede emisijskih standardov. Osrednji del shem mora biti spodbujanje
alternativnih oblik prevoza, velik pomen pa je treba nameniti tudi naprednim
tehnološkim sistemom, kot so kamere, sistem za samodejno prepoznavanje registrskih
tablic (angl. Automatic Number Plate Recognition; v nadaljanjevanju: ANPR) in globalni satelitski navigacijski sistem (angl. Global Navigation Satellite System; v nadaljevanju:
GNSS) za učinkovit nadzor vozil in zmanjšanje administrativnih stroškov. Keywords: sheme omejevanja dostopa, onesnaževanje, omejitve, cestni transport, mestna središča Published in DKUM: 27.11.2024; Views: 0; Downloads: 29
Full text (1,85 MB) |
2. Mestna oazaPatricija Kočar, 2018, master's thesis Abstract: Magistrsko delo podaja idejno rešitev za urbanistično in arhitekturno zasnovo novega mestno-regijskega središča v Celju. Namen naloge je vpeljati novo vzdušje na trenutno degradiranem, a hkrati zaradi svoje lege tudi ekonomsko pomembnem območju. V magistrskem delu so podana urbanistična načela ter sodobni principi za oblikovanje novih mestnih središč. Podrobneje smo obravnavali temo urbanizem in načela za trajnostni razvoj mesta. Prav tako smo se dotaknili razvoja mest in mestnih središč skozi čas. Na podlagi pridobljenih znanj se v projektnem delu magistrskega dela izdela nova rešitev za mestno središče. Lokacija, na kateri se nahaja nov center, je trenutno degradirano območje in kliče po prenovi urbanega prostora. V nalogi obravnavamo dva glavna problema. Kot prvo se z novo rešitvijo mestu ponudijo novi programi, skupni prostori za druženje in srečevanje ljudi različnih kultur in starosti, ponudijo se tudi nove zelene površine, s katerimi mesto zadiha. Kot drugi pristop pa se obravnava obstoječe degradirano območje. Na podlagi predhodnih analiz mesta in njegovega predvidenega urbanističnega razvoja je v želji po čim boljši prilagoditvi arhitekture na lokacijo in karakteristiko mesta nastala arhitektura sodobnega mestnega centra v Celju, ki s svojo mešano rabo programov in raznolikostjo združuje zabavo, šport, prosti čas in pisarne. Zaradi svoje pestrosti predstavlja pomembno grajeno strukturo v mestu. Objekt se s sodobno, organsko formo skuša čim bolje vključiti v okolico, hkrati pa izražati sodoben in samostojen duh. Keywords: urbanizem, urbanizacija, urbani razvoj, mesto, mestna središča, centralne dejavnosti, Celje Published in DKUM: 22.06.2018; Views: 1692; Downloads: 448
Full text (107,01 MB) |
3. Varovanje predsedniških palač v strnjenih mestnih središčih : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko deloDarko Vrbetić, 2014, undergraduate thesis Keywords: varnost, varovanje, varovanje objektov, fizično varovanje, tehnično varovanje, predsedniška palača, strnjena mestna središča, diplomske naloge Published in DKUM: 27.11.2014; Views: 1205; Downloads: 349
Full text (1,62 MB) |