| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 94
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Problematika odlaganja odpadkov na območju Jarškega proda : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Luka Rajer, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava problematiko divjih odlagališč, s posebnim poudarkom na odlagališčih na območju Jarškega proda v Mestni občini Ljubljana. Divja odlagališča predstavljajo eno resnejših oblik nelegalnega ravnanja z odpadki, ki lahko dolgoročno ogroža zdravje ljudi, onesnažuje tla, zrak in predvsem vodne vire. Namen dela je predstaviti razsežnost te problematike na konkretnem primeru, kjer se že vrsto let pojavljajo različne oblike neurejenega odlaganja odpadkov. V raziskavi so predstavljeni podatki o številu in vsebini odlagališč skozi čas, vzroki za njihov nastanek ter ukrepi, ki so jih pristojne institucije že sprejele ali bi jih bilo smiselno še uvesti. Delo poudarja pomen usklajenega delovanja različnih deležnikov, kot so občinske službe, upravitelji vodnih virov, strokovnjaki in lokalne skupnosti, saj se lahko le s skupnim, celostnim pristopom učinkovito prepreči nastajanje novih odlagališč in trajnostno uredimo obstoječa. Odlaganje odpadkov na območju, ki je označeno kot vodovarstveno in spada v območje Nature 2000, je namreč problematično, saj lahko nevarne snovi iz odpadkov poniknejo v tla in onesnažijo podzemno vodo, ki služi kot vir pitne vode. Takšna ravnanja predstavljajo tveganje za zdravje ljudi, kršijo zakonodajo in ogrožajo okolje, saj so tla na teh območjih pogosto prepustna in nimajo zadostne naravne zaščite pred onesnaženjem. Prav tako je poudarjena vloga zbirnih centrov, izobraževalnih kampanj ter zakonodajnih in nadzornih mehanizmov, ki so ključni za dolgoročno zmanjševanje okoljskega tveganja. Glavni cilj diplomskega dela je tako prispevati k boljšemu razumevanju vpliva divjih odlagališč na vodno okolje ter poudariti nujnost sistemskega ukrepanja za zaščito naravnih virov in zdravega bivalnega okolja. Diplomsko delo s tem prispeva k razumevanju širšega družbenega in prostorskega konteksta problematike divjih odlagališč ter poudarja potrebo po nadaljnjem razvoju učinkovitih okoljskih politik, ozaveščanju prebivalstva in odgovornem ravnanju z odpadki na vseh ravneh.
Keywords: ekološka kriminaliteta, Jarški prod, Mestna občina Ljubljana, diplomske naloge
Published in DKUM: 03.07.2025; Views: 0; Downloads: 385
.pdf Full text (1,52 MB)

2.
Preoblikovanje Mestnega redarstva Mestne občine Ljubljana v Mestno policijo : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Edin Kvrgić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Preoblikovanje Mestnega redarstva Mestne občine Ljubljana (MR MOL) v Mestno policijo se pojavlja kot pomembna tema v kontekstu zagotavljanja splošne ravni varnosti in izboljšanja kakovosti življenja prebivalcev samega mesta. Mestno redarstvo se že danes sooča z mnogimi izzivi na področju varnosti, hkrati pa predstavlja pomemben varnostni subjekt na lokalni ravni. Glavni cilj preoblikovanja v Mestno policijo je povečati pooblastila, razširiti pristojnosti ter izboljšati organizacijsko učinkovitost redarstva, s čimer bi MR MOL postala še bolj aktiven partner pri vzdrževanju ali dvigu ravni splošne varnosti. Za preoblikovanje je že delno zagotovljena pravna podlaga v Zakonu o glavnem mestu, ki opredeljuje poseben status Ljubljane kot glavnega mesta Republike Slovenije in ki v svojih določbah tudi omogoča način financiranja novonastale službe. Drugi in glavni korak predstavlja širitev zakonodaje predvsem z razširitvijo določb Zakona o občinskem redarstvu ali uvedbo popolnoma novega zakona z namenom uvedbe obsežnejših pristojnosti in pooblastil bodoči Mestni policiji. Organizacijsko prestrukturiranje bi zahtevalo uvedbo novih oddelkov z jasno opredeljenimi nalogami, kot so preiskovanje kaznivih dejanj, krvnih deliktovin drugih specializiranih nalog. Analiza primerjalnih podatkov kaže, da MR MOL že danes izvaja več ukrepov po Zakonu o javnem redu in miru v primerjavi z drugimi medobčinskimi redarstvi, kljub omejenim kadrovskim virom. PU Ljubljana, ki ima precej več zaposlenih in se ukvarja z zahtevnejšimi varnostnimi izzivi nakazuje na dejstvo, da MR MOL kljub manjši kadrovski kapaciteti uspešno pokriva pomemben del nalog zadanih v zakonodaji. Podpora preoblikovanju v Mestno policijo je bila izražena preko ankete izvedene med zaposlenimi v MR MOL, katere rezultati kažejo na to, da večina anketiranih podpira spremembo organizacijske strukture. Kljub temu so zaposleni izrazili zadržke glede prevzemanja nekaterih zahtevnejših nalog, kot so preiskovanje krvnih in spolnih deliktov ter premoženjskih kaznivih dejanj. Preoblikovanje kot takšno bi posledično zahtevalo obsežno izobraževanje in usposabljanje, z namenom pridobitve potrebnih znanj in spretnosti za učinkovito izvajanje nalog nove organizacije. Mestna policija bi lahko z izboljšano organizacijsko strukturo, širšimi pooblastili ter večjo avtonomijo igrala ključno vlogo pri zagotavljanju varnosti v Ljubljani. Takšno preoblikovanje bi prineslo še globjo povezanost z lokalno skupnostjo, ki jo Mestno redarstvo že zdaj uživa med prebivalci ter boljšo odzivnost na varnostne izzive in s tem tudi povečanje splošnega občutka varnosti med prebivalci prestolnice.
Keywords: občinsko redarstvo, mestna policija, Mestna občina Ljubljana, diplomske naloge
Published in DKUM: 12.05.2025; Views: 0; Downloads: 59
.pdf Full text (1,48 MB)

3.
Strategije in pristopi večanja odpornosti in prožnosti oskrbovalnih verig
2025

Abstract: Visokošolski učbenik "Strategije in pristopi večanja odpornosti in prožnosti oskrbovalnih verig" je celovit vodnik, namenjen podpiranju večanja odpornosti pri oskrbi in izboljšavam znotraj logstičnih procesov. Poudarek je na modernih pristopih in konceptih večanja odpornosti, strategijah za nabavo, distribucijo, oceni ergonomskega okolja in izobraževanju o soodvisnosti posameznih členov oskrbovalne verige s sočasnim povečevanjem dodane vrenosti in produktivnosti zaradi večje odpornosti in prilagodljivosti v logističnih podjetjih. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij –management, logistika, distribucija, ergonomija, nabava in delo z ljudmi Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje odpornosti in prilagodljivosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so: Strategije za oskrbovalno verigo in povečanje odpornosti; 2) Mestna logistika; 3) Večanje zavedanja o pomeni oskrbovalnih verig; 4) Strateški nabavi; 5) Pametni distribuciji in 6) Ergonomiji na delovnem mestu v logistiki. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev kompetenc za odpornost, ki so ključne za zeleni in digitalni prehod logističnih podjetij in močnejše gospodarstvo EU temelječe na odpornih oskrbovalnih verigah.
Keywords: odporne oskrbovalne verige, prilagodljivost, interdisciplinarna znanja, zeleni in digitalni prehod, strateška nabava, mestna logistika, ergonomija
Published in DKUM: 11.04.2025; Views: 0; Downloads: 25
.pdf Full text (6,31 MB)
This document has many files! More...

4.
Načini omejevanja vstopa v mestna središča : magistrsko delo
Sara Čepin, 2024, master's thesis

Abstract: Mesta in mestna središča se zaradi povečanega cestnega prometa, prometnih zastojev in onesnaženosti zraka odločajo za uvajanje različnih načinov omejevanja vstopa vozil v mestna središča, med katerimi se najpogosteje pojavljajo območja pristojbin za zastoje in nizko-emisijske cone. Za izbranih 10 mest smo izvedli analizo in primerjavo vpeljanih shem omejevanja dostopa, predvsem s tehničnega vidika in z vidika tehnološke podpore, vključili pa smo tudi ekonomski vidik. Ugotovili smo, da sheme v mestih uspešno zmanjšujejo promet in prometne zastoje ter izboljšujejo kakovost zraka, vendar pa se rezultati razlikujejo glede na mesto. Pristojbine za zastoje so se izkazale kot učinkovite pri zmanjšanju prometa in prometnih zastojev, medtem ko nizko-emisijske cone niso nujno dosegle enakega učinka. So pa po drugi strani zmanjšale število močno onesnažujočih vozil v mestih. Za izboljšanje rezultatov mestnih shem priporočamo kombinacijo obeh načinov omejevanja, pri čemer se prihodki pristojbin usmerijo v razvoj in izboljšave javnega prevoza ter naložbe v infrastrukturo, uvedejo pa se tudi strožje zahteve glede emisijskih standardov. Osrednji del shem mora biti spodbujanje alternativnih oblik prevoza, velik pomen pa je treba nameniti tudi naprednim tehnološkim sistemom, kot so kamere, sistem za samodejno prepoznavanje registrskih tablic (angl. Automatic Number Plate Recognition; v nadaljanjevanju: ANPR) in globalni satelitski navigacijski sistem (angl. Global Navigation Satellite System; v nadaljevanju: GNSS) za učinkovit nadzor vozil in zmanjšanje administrativnih stroškov.
Keywords: sheme omejevanja dostopa, onesnaževanje, omejitve, cestni transport, mestna središča
Published in DKUM: 27.11.2024; Views: 0; Downloads: 32
.pdf Full text (1,85 MB)

5.
Izzivi in priložnosti sodelovanja logističnih podjetij : magistrsko delo
Ines Pentek, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi so obravnavani izzivi in priložnosti, ki jih prinaša medpodjetniško logistično sodelovanje. Izpostavljeni so potenciali le-tega, ki izhajajo iz preverjenih konceptualnih, organizacijskih in tehnoloških rešitev. Posebna pozornost je namenjena identificiranju potencialov vzpostavitve sodelovanja med slovenskimi logističnimi podjetji s ciljem ugotoviti dejavnike, ki so ključni za uspešno in trajno vzpostavitev sodelovanja ter doseganje sinergijskih učinkov. Na osnovi identificiranih potencialov je predlagan organizacijski model sodelovanja na področju mestne logistike, ki je podprt s predlogom izdelave tehnološke platforme. Nakazani so potencialni učinki, ki bi jih tak pristop prinesel za logistična podjetja tako v Sloveniji kot svetu.
Keywords: mestna logistika, logistični procesi, digitalizacija, medpodjetniško logistično sodelovanje, vedenjske spremembe
Published in DKUM: 18.07.2024; Views: 178; Downloads: 56
.pdf Full text (3,46 MB)

6.
Mestna klima Dravograda, Slovenj Gradca in Raven na Koroškem : magistrsko delo
Ivo Polenik Dvornik, 2024, master's thesis

Abstract: Spreminjanje naravne pokrajine zaradi procesa urbanizacije je vse pogostejši pojav v sodobnem času. Ljudje namreč v mestih proizvedemo veliko umetne energije. Z asfaltnimi in betonskimi površinami spreminjamo tako energijsko kot vodno bilanco ter z vse pogostejšo visoko gradnjo vplivamo tudi na lokalno zračno cirkulacijo. Tako človek z lastnim vnosom toplote, z gostejšo pozidanostjo in odsotnostjo vegetacije spreminja temperaturo zraka, relativno vlago, smer ter hitrost vetra in višino padavin. Vse te spremembe se v okolju manifestirajo v obliki specifične t. i. »mestne klime«, za katero so značilne višje temperature od tistih v okolici mesta. Toplotni otok Dravograda, mesta Slovenj Gradec in Raven na Koroškem je najizrazitejši v središčih naselij, od koder se glede na različne vremenske tipe širi v različne smeri. Na obliko toplotnega otoka v vseh treh naseljih poleg gostote pozidanosti, gostote prebivalstva in antropogenega vnosa energije, vpliva še relief, večje vodne površine ter zelene površine. Oblika in intenziteta toplotnega otoka se tekom dneva spreminja. Temperaturni maksimumi in minimumi se čez dan razvijajo v različnih delih naselij.
Keywords: Mestna klima, toplotni otok, temperaturne razlike med mestom in okolico, temperaturni profil
Published in DKUM: 08.07.2024; Views: 135; Downloads: 28
.pdf Full text (23,08 MB)

7.
Sezonski režim površinskega mestnega toplotnega otoka v Mariboru
Igor Žiberna, Danijel Ivajnšič, 2022, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Površinski mestni toplotni otok ni odvisen le od globalnega sončnega obsevanja ampak tudi od fizikalnih lastnosti podlage in človekove dejavnosti v mestu. Zaradi gradnje je delež pozidanih površin v mestu višji in delež zelenih površin manjši. Več umetnih gradbenih materialov (asfalt, beton, opeka) nekoliko povečuje specifično toploto, zaradi česar je modificirana energijska bilanca v mestih. V članku smo na osnovi posnetkov v obeh termičnih kanalih satelita Landsat 8 analizirali sezonske spremembe površinskega mestnega toplotnega otoka v Mariboru. Analizirali smo spreminjanje oblike in intenzivnosti površinskega mestnega toplotnega otoka pozimi, spomladi, poleti in jeseni ter ugotavljali povezavo z rabo tal v Mariboru.
Keywords: mestna klima, toplotni otoki, raba tal, Maribor, Landsat
Published in DKUM: 29.05.2024; Views: 174; Downloads: 30
.pdf Full text (11,64 MB)
This document has many files! More...

8.
Park&Ride sistem v Mariboru-celostni pregled in proučitev smiselnosti vpeljave : diplomsko delo
Tadej Serne, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Sistem »Parkiraj in pelji« (angl.) »Park&Ride« je eden izmed ukrepov prometne politike za zmanjševanje gneče v velikih mestih oziroma na širšem območju mest, kjer dan za dnem nastajajo prometni zamaški. V nalogi smo raziskovali možnosti za vzpostavitev parkiraj in pelji sistema v Mestni občini Maribor. Izvedli smo anketo o poznavanju in uporabi sistema med prebivalci ter pregledali potencialne lokacije, ki se v strateških dokumentih in predhodnih raziskavah izpostavljajo kot najbolj verjetno ali najbolj primerne lokacije za ureditev prvega Park&Ride parkirišča v Mariboru. Naloga temelji na pregledu literature, ključnih demografskih kazalnikov in prometnih tokov v Mariboru, analizi mnenja prebivalcev ter analizi potencialnih izbranih lokacij, ki so se v preteklih študijah ali strateških dokumentih Mestne občine Maribor pojavljale kot najbolj verjetne ali najbolj primerne. Rezultat te analize je predlog izdelave podrobnega načrta implementacije na lokaciji E’leclerc. Pri tem smo oblikovali štiri smernice, ki lahko služijo kot vodilo pri pripravi tega načrta.
Keywords: Park&Ride sistem, analiza lokacij, mnenje uporabnikov, zmanjšanje prometa v mestnem jedru, Mestna občina Maribor
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 330; Downloads: 42
.pdf Full text (3,62 MB)

9.
Občinski program varnosti občine Idrija : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Mateja Novak, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Vse občine morajo imeti ustanovljeno občinsko redarstvo, temelj za delovanje redarstva pa je občinski program varnosti, v katerem je zapisana strategija zagotavljanja boljše varnosti v cestnem prometu, na področju javnega reda in miru ter varnosti v občini na splošno. Namen tega zaključnega dela je napisati osnutek programa varnosti za občini Idrija in Cerkno, ki sta leta 2021 ustanovile Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Idrija in Cerkno, ki bo podlaga za dokument, ki ga na občinski seji potrdi občinski svet. V uvodnem delu smo pregledali občinske programe varnosti nekaterih drugih občin: Mestne občine Ljubljana kot najobširnejšega in najbolj dodelanega ter treh, ki so po regiji, velikosti in terenu podobne občinama Idrija in Cerkno: Ajdovščine, Bovca in Žiri. V zaključnem delu so zajeti in analizirani podatki, ki neposredno vplivajo na oceno varnosti v obeh občinah, obravnavane so tudi vse posamične postavke v skladu s Smernicami za izdelavo občinskega programa varnosti, izdanimi s strani Ministrstva za notranje zadeve. Smernicam smo dodali tudi posebnosti v obeh obravnavanih občinah, saj sta obe precej turistično izpostavljeni in prometno obremenjeni, kar tudi vpliva na zahteve pri zagotavljanju varnosti v družbi. Prav tako smo poudarili preventivni namen delovanja občinskega redarstva pri vsakodnevnem obravnavanju prekrškov in omenili sodelovanje redarstva z ostalimi varnostnimi inštitucijami v občini ter z redarstvi v sosednjih občinah. Osnutek napisanega programa varnosti, z nadaljnjimi dopolnitvami in oceno pristojnih odgovornih oseb, bo služil kot podlaga za uradni dokument, sprejet na seji občinskega sveta in bo predstavljal temelj za delovanje Medobčinskega inšpektorata in redarstva občin Idrija in Cerkno.
Keywords: medobčinsko redarstvo, program varnsoti, policija, Mestna občina Idrija, diplomske naloge
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 373; Downloads: 38
.pdf Full text (1011,96 KB)

10.
Ukrepi za izboljšanje tovornega transporta v mariborski funkcionalni urbani regiji : magistrsko delo
Gregor Salobir, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je obravnavana problematika tovornega transporta v mariborski funkcionalni urbani regiji. Analizirani so najpomembnejši gospodarski subjekti, njihove količine transporta in specifičnosti povezane s prevozi. Posebej so naslovljeni problemi na področju mestne logistike, ki praviloma predstavlja najmanj učinkovit del oskrbnih verig. Z namenom izboljšanja stanja je za identificirane probleme podan predlog ukrepov in razvit sistem večkriterijske analize, ki omogoča vrednotenje predlaganih ukrepov skozi pričakovane vplive na okolje, promet, gospodarstvo, stroške uvedbe in vzdrževanja. Sistem vrednotenja ukrepov omogoča njihovo rangiranje po pomembnosti in nakazuje prioriteto glede njihove uvedbe.
Keywords: tovorni transport, funkcionalna urbana regija, mestna logistika, mestno središče, okoljska območja, oskrbne verige, dostava tovora, zadnja milija, zadnji kilometer, optimizacija, vrednotenje, ukrepi
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 495; Downloads: 73
.pdf Full text (6,17 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica