| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza poslovne uspešnosti hotelirstva : primer Slovenija
Gordana Ivankovič, Tomi Špindler, 2019, published scientific conference contribution

Abstract: Iz leta v leto se pomen turizma na mednarodni in nacionalni ravni krepi,tako v deležu BDP, zaposlenosti, izvoza in naložb. Eden najpomembnejših omejitvenih dejavnikov turističnih zmogljivosti države so nastanitvene zmogljivosti, kar v mednarodnem hotelirstvu običajno merimo s številom hotelskih sob (USALI). Soba je tudi uveljavljena kategorija za merjenje uspešnosti poslovanja na osnovi denarnih in nedenarnih mer. Prispevek analizira dosežke hotelirstva v Sloveniji med leti 2008 in 2017 iz podatkov SURS in Ajpes na osnovi izbranih denarnih in nedenarnih kazalnikov uspešnosti na zaposlenega in na sobo. Iz rezultatov je razvidno, da število nočitev in čistih prihodkov od prodaje ne narašča sorazmerno glede na zaposlenega in glede na sobo. Prav tako vrednost kazalnikov uspešnosti poslovanja dosega v povprečju večjo rast glede na zaposlenega, kot glede na sobo. Iz raziskave sklepamo, da je zahtevnejšemu gostu potrebno ponuditi več vsebin, ki zahtevajo drugačna znanja zaposlenih, več vlaganj v nadstandardne produkte, ki bodo generirali višjo dodano vrednost tako na zaposlenega, kot na poslovni učinek – sobo.
Keywords: turizem, hotelirstvo, ekonomski pomen, merjenje uspešnosti poslovanja, denarne mere, nedenarne mere, Slovenija
Published in DKUM: 29.01.2024; Views: 312; Downloads: 19
.pdf Full text (30,97 MB)
This document has many files! More...

2.
Pomen državne notranje revizije občine za uspešnost poslovanja občine
Živa Tivadar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Občina kot lokalna samouprava nima lastnega namena, ustvarjena je za pomoč občanom in reševanje njihovih problemov. Občine kot javne ustanove imajo obvezo državnega notranjega revidiranja, saj upravljajo z državnimi sredstvi. Uspešnost poslovanja občin si lahko razlagamo kot ramerje med vrednostjo, ki jo dosega občina, in pričakovanji občanov. Da občina posluje uspešno, ni pokazatelj dobiček, ampak zadovoljstvo občanov glede kakovosti opravljenih storitev. Tema diplomske naloge je preveriti, ali občine sploh spremljajo uspešnost poslovanja in ali na to uspešnost vpliva prihod državnih notranjih revizorjev. Z anketo smo prišli do zaključka, da kar 78 % občin spremlja svojo uspešnost poslovanja. Glede tega, ali državna notranja revizija vpliva na to uspešnost, pa so mnenja deljena. Večina občin, 64 %, se strinja, da ima državna notranja revizija pozitiven vpliv na uspešnost poslovanja in da se le ta poveča ob njihovem prihodu. Ostalih 10 % občin pa je mnenja, da državna revizija sploh nima vpliva na uspešnost poslovanja in je le ta neodvisna od revizije.
Keywords: Lokalna samouprava, občine, uspešnost poslovanja, kazalniki, merjenje uspešnosti poslovanja.
Published in DKUM: 28.11.2022; Views: 634; Downloads: 54
.pdf Full text (3,03 MB)

3.
Informacijske rešitve digitalnega marketinga na primeru podjetja Kompetentnost d. o. o. : diplomsko delo
Urška Lopert, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili pojem digitalnega marketinga. Opisali smo prednosti in slabosti tovrstnega načina oglaševanja ter podali različne strategije digitalnega marketinga, ki jih uporabljajo podjetja za oglaševanje preko spleta. Za lažje razumevanje smo diplomsko nalogo pisali na primeru podjetja, ki se ukvarja z digitalnim marketingom. Prikazali smo kako v podjetju oglašujejo preko spleta, kakšne strategije uporabljajo in katere so najbolj učinkovite. Pripravili smo tudi prodajni lijak za stranko podjetja, v katerem so prikazane strategije digitalnega marketinga, ki so se v podjetju uporabile za večjo učinkovitost poslovanja. Uporabljene strategije iz prodajnega lijaka smo v empiričnem delu tudi analizirali in predstavili.
Keywords: digitalni marketing, prodajni lijak, merjenje uspešnosti digitalnega marketinga, informacijske rešitve
Published in DKUM: 29.03.2022; Views: 1373; Downloads: 173
.pdf Full text (2,95 MB)

4.
Izzivi merjenja uspešnosti poslovanja na primeru malega podjetja
Urška Doberšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Problem naloge je torej raziskati različne možnosti za merjenje uspešnosti poslovanja, ker pa se bomo tekom našega diplomskega dela glede izzivov merjenja uspešnosti podjetja osredotočili predvsem na malo podjetje
Keywords: merjenje uspešnosti, mala podjetja, kazalniki, analiza računovodskih izkazov
Published in DKUM: 11.11.2021; Views: 1111; Downloads: 104
.pdf Full text (11,36 MB)

5.
Merjenje učinkovitosti in uspešnosti davčnega organa po metodi benchmarking
Sanja Krautberger, 2018, master's thesis

Abstract: Trendi vzpostavljanja učinkovitosti in uspešnosti sistemov delovanja organizacij, so se v zadnjih desetletjih močno okrepili v številnih državah po svetu. Trendi so omogočili organizacijam da so s pomočjo orodja imenovanega benchmarking prišli do uspešnejše in učinkovitejše presoje. Orodje benchmarking se uporablja za več različnih namenov. Predvsem gre za orodje, ki omogoča merjenje, učenje in izboljšave. Za benchmarking je pomembno, kako načrtujemo, kako merimo učinkovitost in uspešnost ter vpeljava samega orodja v organizacijo. Benchmarking že kot sama beseda, je dokaj ne razširjen pojem v Sloveniji. Pri večini Slovenskih organizacij lahko zasledimo, da se benchmarking ne uporablja kot orodje čemur je namenjeno, temveč lahko že iz literature zasledimo, da je benchmarking le priložnostno orodje za primerjavo izdelkov, procesov, storitev, strategij, rezultatov, ipd. V Sloveniji se organizacije osredotočajo zgolj na to, kaj in kako narediti, da dosežejo vodilen in vodstveni položaj. Uporaba orodja benchmarking postaja vedno bolj pogosta. Večinoma jo lahko zasledimo v organizacijah na globalni ravni drugod po svetu. Skozi obdobja je razvidno, da njegova uporabnost prodira tudi v majhne države in v vse vrste organizacij. Za to smo lahko optimistični, da bo v prihodnje orodje imenovno benchmarking korenito prodrl na Slovenski trg in s tem pripomogel k uspešnejši in učinkovitejši državi. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu se bomo s pomočjo literature, večinoma tuje, seznanili s pojmom benchmarking. V drugem delu pa bomo proučili orodje, ki ga bomo uporabili na dejanskem primeru, in sicer na davčnem organu Republike Slovenije.
Keywords: benchmarking, davčni organ, orodje za merjenje, merjenje učinkovitost in uspešnosti, strategije, primerjave, učenje od najboljših praks, upravljanje učinkovitosti.
Published in DKUM: 20.12.2018; Views: 1465; Downloads: 159
.pdf Full text (2,28 MB)

6.
Merjenje uspešnosti bančnih sistemov izbranih držav
Patricija Husnjak, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Pomen merjenja uspešnosti izbranih bančnih sistemov ob enem predstavlja tudi državo, kajti stabilnost države temelji na dobrih kazalnikih uspešnosti. Za to se za obdobje posameznih let dela analiza, ki sprejema odločitve o poslovanju bančnega sistema države. Tako se odločitve in vnos sprememb nanašajo na dogodke iz preteklosti ter vplivov iz okolja, ki pripomorejo uvajanju novitet in bolj stabilnem sistemu v prihodnosti. Tako se vedno več bank in tudi konkurenčnih podjetij (zavarovalnice) odloča za meritve o poslovanjuPomen merjenja uspešnosti izbranih bančnih sistemov ob enem predstavlja tudi državo, kajti stabilnost države temelji na dobrih kazalnikih uspešnosti. Za to se za obdobje posameznih let dela analiza, ki sprejema odločitve o poslovanju bančnega sistema države. Tako se odločitve in vnos sprememb nanašajo na dogodke iz preteklosti ter vplivov iz okolja, ki pripomorejo uvajanju novitet in bolj stabilnem sistemu v prihodnosti. Tako se vedno več bank in tudi konkurenčnih podjetij (zavarovalnice) odloča za meritve o poslovanju
Keywords: Bančni sistem, merjenje uspešnosti, kazalniki, donosnost, tveganje.
Published in DKUM: 14.11.2018; Views: 1220; Downloads: 176
.pdf Full text (1,27 MB)

7.
Ključni kazalniki uspešnosti v proizvodnih podjetjih
Tadej Varl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Delo diplomskega projekta zajema teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili proizvodno dejavnost in njen razvoj od prve industrijske revolucije pa vse do četrte industrijske revolucije, s katero se trenutno soočajo proizvodna podjetja. Nato smo za boljše razumevanje teme kot tudi pomena proizvodne dejavnosti predstavili pomen proizvodne dejavnosti danes, v svetovnem in slovenskem gospodarstvu. Za celovito razumevanje teme pa smo tudi definirali poslovne in proizvodne procese. Nadalje smo definirali pojme oz. koncepte produktivnosti, učinkovitosti in uspešnosti, katerih razumevanje bo pomembno za ugotavljanje raziskovalnega vprašanja. Prav tako smo definirali povezave med pojmi in ugotovili, da se v praksi pogosto zamenjujejo oz. niso povsem jasni, čeprav so omenjeni koncepti med seboj soodvisni. Teoretični in praktični del sta se prepletala v poglavju, v katerem predstavljamo ključne kazalnike uspešnosti. Najprej ugotavljamo, kakšne lastnosti mora imeti dobro zastavljen kazalnik uspešnosti ter kakšno vrednost prinaša merjenje le-teh podjetju. Nato smo uvrstili različne ključne kazalnike uspešnosti v posamezne kategorije, katere so v praksi pogosto uporabljene. Definirali smo tudi standard ISO 22400, MESA International in WERC kot primere dobre prakse. Nadalje smo ugotavljali tudi, kakšen je pomen sistema za merjenje uspešnosti proizvodnje in tako podrobneje predstavili sistem uravnoteženih kazalnikov. Na koncu pa smo podali predloge za prakso, ki so sestavljeni iz ugotovitev in spoznanj dela diplomskega projekta. Predlogi za prakso bodo vključevali nasvete, kako se lotiti implementiranja ključnih kazalnikov uspešnosti, da se izboljša poslovanje podjetja.
Keywords: proizvodnja, produktivnost, učinkovitost, uspešnost, ključni kazalniki uspešnosti, sistemi za merjenje uspešnosti proizvodnje, sistem uravnoteženih kazalnikov, ISO 22400.
Published in DKUM: 07.11.2018; Views: 4022; Downloads: 872
.pdf Full text (2,21 MB)

8.
MERJENJE USPEŠNOSTI SPLETNEGA OGLAŠEVANJA S POUDARKOM NA DRUŽBENIH MEDIJIH
Sara Gojčič, 2015, master's thesis

Abstract: Splet mnogokrat igra pomembno vlogo pri nakupnih odločitvah potrošnikov, zato večina podjetij uporablja spletno oglaševanje, ki velja za transparentno obliko trženja. Pogosto k sami uspešnosti pripomore tudi prisotnost v več družbenih medijih, ki pa je odvisna predvsem od poslovne strategije podjetja. Za mnoga podjetja predstavljajo družbeni mediji poslovno priložnost, saj ponujajo priložnost za promocijo in neposredno komunikacijo, vendar je za njihovo upravljanje potreben celovit pristop na vseh področjih poslovanja. Upravljanje družbenih medijev oz. management družbenih medijev temelji na več pomembnih stebrih, ki so potrebni za zagotavljanje uspešnega in učinkovitega delovanja na tem področju. Za samo upravljanje je potreben manager družbenih medijev, ki skrbi za učinkovito komuniciranje. Glede na to, da je na trgu prisotnih že kar nekaj agencij, ki skrbijo za grajenje uspešne digitalne prisotnosti, ima podjetje na voljo notranje ali zunanje upravljavce, lahko tudi kombinacijo obeh. Učinke upravljanja je smiselno tudi meriti, saj področje digitalne prisotnosti zahteva določen finančni vložek in je za podjetja korektno, da imajo zagotovljene konkretne in merljive rezultate ter jasen vpogled v to, kakšen donos oglaševalskih kampanj lahko ustvari podjetje z vloženim kapitalom. Pri upravljanju in predvsem osredotočenosti na analitiko in poročanje si lahko pomagamo z mnogimi rešitvami, ki zagotavljajo poglobljeno analiziranje in spremljanje podatkov v družbenih medijih ter s svojimi analitičnimi sposobnostmi omogočajo preprostejšo komunikacijo in organizacijo ter s tem povečano produktivnost. Rešitev za upravljanje družbenih medijev je mnogo in ponujajo izjemne funkcije, ki lahko pomagajo izboljšati potek dela in izvesti učinkovite, ustrezno prilagojene trženjske kampanje, ki jih pospešuje analitika. Pri izbiri rešitve mora podjetje upoštevati številna merila ter izbrati tisto rešitev, ki najbolje izpolnjuje njihove potrebe in ustreza strategiji podjetja.
Keywords: Družbeni mediji, spletno oglaševanje, management družbenih medijev, merjenje uspešnosti družbenih medijev, ROI družbenih medijev, rešitve za upravljanje družbenih medijev.
Published in DKUM: 11.11.2015; Views: 2044; Downloads: 493
.pdf Full text (2,30 MB)

9.
SISTEM VREDNOTENJA DELA PEDAGOŠKO-RAZISKOVALNIH DELAVCEV NA JAVNI UNIVERZI
Mateja Novak, 2013, master's thesis

Abstract: Izboljšanje organizacijske učinkovitosti ter doseganje standardov kakovosti in uspešnosti je danes osrednja aktivnost vodstev univerz. Tudi Univerza v Mariboru, v kateri smo obravnavali problem vrednotenja dela in ocenjevanja uspešnosti, je zastavila razvojno strategijo kakovosti, uspešnosti in odličnosti. Brez pedagoško-raziskovalnih delavcev, ki so ustrezno motivirani za doseganje rezultatov odličnosti, takšne strategije ni mogoče udejanjiti. Stopnja motiviranosti pedagoško-raziskovalnih delavcev je odvisna tudi od tega, ali visokošolska inštitucija prepozna uspešne posameznike in prispevek slehernega ter ga skozi sistem vrednotenja dela ter ocenjevanja uspešnosti objektivno in pravično ovrednoti. Na Univerzi v Mariboru se delo pedagoško-raziskovalnih delavcev vrednoti na podlagi normativov področne zakonodaje ter iz nje izhajajočih notranjih predpisov; plačilo za delo je določeno s plačnim sistemom javnih uslužbencev. Na podlagi teh predpisov se ovrednoti le del vseh aktivnosti, ki jih pedagoško-raziskovalni delavci opravljajo. Tudi obstoječi informacijski sistem podpira predvsem pedagoško dejavnost, ostale aktivnosti se sistematično ne spremljajo. Vodstva tako nimajo orodja za spremljanje ter objektivno ocenjevanje uspešnosti. Na podlagi analize obstoječega procesa vrednotenja dela, razgovorov z izbranimi pedagoško-raziskovalnimi delavci ter neposrednega opazovanja ugotavljamo vzroke in posledice trenutne situacije. Rešitev vidimo v sistematičnem spremljanju vseh aktivnosti pedagoško-raziskovalnih delavcev. Razvijemo model spremljanja in vrednotenja dela, v katerem identificiramo merljive kriterije uspešnosti in učinkovitosti. V model, poleg že poznanih kriterijev, vključimo tudi »mehke« kriterije, ki jih brez razvoja celovite informacijske rešitve za podporo procesu vrednotenja dela ni mogoče spremljati. Z vidika zagotavljanja celovitih informacij o delu pedagoško-raziskovalnega delavca proučimo dosegljivost podatkov o vrednostih identificiranih kriterijev. Poleg novega pristopa k vrednotenju dela vpeljemo nov poslovni proces, ki prinaša nove naloge za vse zaposlene.
Keywords: vrednotenje dela, merjenje uspešnosti, informacijski sistem, pedagoško-raziskovalni delavci, univerza
Published in DKUM: 20.01.2014; Views: 1374; Downloads: 216
.pdf Full text (4,71 MB)

10.
Search done in 3.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica